Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

Da var den store dagen her, min far har hentet i4'en. Jeg har nå hjulpet han med oppsett av BMW-ID, tilkobling til bil etc. MEN: Bilen kom med sommerdekk beskrevet som dekk anbefalt for Tesla, selger av bilen var visst ikke veldig kyndig. Dette var antakelig disse: Rotalla Setula S-Race RU01 255/30 ZR20 92Y XL - Dekkonline.com, et merke jeg aldri har hørt om, men som jeg vil ha vekk fra bilen. 19" vinterdekk var Ultragrip Performance+, så der er jeg godt fornøyd. Siden bakfelgen er 10" bred, så er det begrenset med alternativer, men jeg tenker å muligens gå ned til 265/30-20 eller 35-profil og 40-profil foran. @Saltkjelen har kanskje gode tips å komme med? :D Fortrinnsvis dekk med lavt støynivå og god rullemotstand. Har sett for meg Hankook ION Evo som har lav støy og ruller bra. Og så er det mulig å eventuelt selge hjulsettet og finne andre 20" hjul som fyller hjulbuene bedre. 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, fupsaker skrev:

Da var den store dagen her, min far har hentet i4'en. Jeg har nå hjulpet han med oppsett av BMW-ID, tilkobling til bil etc. MEN: Bilen kom med sommerdekk beskrevet som dekk anbefalt for Tesla, selger av bilen var visst ikke veldig kyndig. Dette var antakelig disse: Rotalla Setula S-Race RU01 255/30 ZR20 92Y XL - Dekkonline.com, et merke jeg aldri har hørt om, men som jeg vil ha vekk fra bilen. 19" vinterdekk var Ultragrip Performance+, så der er jeg godt fornøyd. Siden bakfelgen er 10" bred, så er det begrenset med alternativer, men jeg tenker å muligens gå ned til 265/30-20 eller 35-profil og 40-profil foran. @Saltkjelen har kanskje gode tips å komme med? :D Fortrinnsvis dekk med lavt støynivå og god rullemotstand. Har sett for meg Hankook ION Evo som har lav støy og ruller bra. Og så er det mulig å eventuelt selge hjulsettet og finne andre 20" hjul som fyller hjulbuene bedre. 😛 

Må huske å sjekke Load Index på dekkene, da bilen er tung. Må være minst 99 bak, og da utgår dim 265/30-20 og 275/30-20. Kan bruke 285/30-20 eller gå opp til 255-265-275-285/35-20. 255/35-20 blir dekkstrekk på 10" bred felg, 265/35-20 ser greit ut.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Lars S skrev:

Må huske å sjekke Load Index på dekkene, da bilen er tung. Må være minst 99 bak, og da utgår dim 265/30-20 og 275/30-20. Kan bruke 285/30-20 eller gå opp til 255-265-275-285/35-20. 255/35-20 blir dekkstrekk på 10" bred felg, 265/35-20 ser greit ut.   

Min loadindeks på framdekk som kan brukes er 93, bakdekk min 99. 
 

image.thumb.png.bcb0b72679af242b9f1e76ff1e4ae20b.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storfornøyd med min I4, men en ting irriterer meg litt nå som det begynner å bli mildere i været. Rattvarmen går automatisk på ved klimatisering, det er jo ikke nødvendig når det er mildt ute. Digg på kaldeste vinteren men ikke så digg ellers! 

Noen som har fått til å ekskludere rattvarmen fra klimatiseringen, slik at den kun aktiveres med knappen på rattet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
På 28.6.2023 den 13.17, Kjennern skrev:

Prøver å finne bilens Provisioning Certificate ID, PCID, noen som vet hvor jeg finner dette?
Må ha dette for å sjekke om bilen støtter Plug & Charge. Prøvde VIN men det ga ikke noe godt resultat.
Kan jo være så enkelt at den ikke støtter bare da..
 

Noen som vet hvor man finner pcid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.3.2024 den 22.17, Z800 skrev:

Noen som vet hvor man finner pcid?

Skulle gjerne hatt det selv for fatter, enklere for han å plugge i på Ionity. 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.3.2024 den 22.17, Z800 skrev:

Noen som vet hvor man finner pcid?

 

1 time siden, fupsaker skrev:

Skulle gjerne hatt det selv for fatter, enklere for han å plugge i på Ionity. 😛 

https://www.7post.com/forums/showthread.php?t=2059377&page=2

Står litt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det tenkes at man må ha ny i4 med iDrive 8.5 for at Plug&Charge skal fungere?

Når jeg går inn på "Aktiver Plug & Charge" på BMW Charging så fungerer det ikke å oppgi VIN som PCID for min i4 med iDrive 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

På jakt etter nye dekk til I4 M50. Hva anbefaler folket som erstatning for Pirellidekkene som kommer med M868 felgene? Tenker å gå litt opp i profil som jeg så @Ampera har gjort så ønsker helst 255/40R20 foran og 265/35R20 eller 275/35R20 bak. Ønsker et dekk som heller mot det sportslige men som har brukbar energieffektivitet (B eller C).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke i4, men @Lars S har vel satt Goodyear sine Asymmetric dekk på sin med godt hell. Jeg satte akkurat Asymmetric 3 * på min F11 xDrive (i går), og merket hvor mye bedre disse er på rullemotstand og sporing og støy enn de Goodyear Excellence RFT* som stod på i fjor. Også svært komfortable. Så hva med Asymmetric 6?

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Eivind92 skrev:

På jakt etter nye dekk til I4 M50. Hva anbefaler folket som erstatning for Pirellidekkene som kommer med M868 felgene? Tenker å gå litt opp i profil som jeg så @Ampera har gjort så ønsker helst 255/40R20 foran og 265/35R20 eller 275/35R20 bak. Ønsker et dekk som heller mot det sportslige men som har brukbar energieffektivitet (B eller C).

Skal du opp til 40 profil foran må du ha spacer, hvis ikke subber det. Bak er det rikelig med plass.

Uten spacer foran var det antydning til subbing i fjærskål. Har du felg med Et 30 eller lavere trenger du ikke spacer. Nå har jeg ET 23 foran og ET 27 bak. Har 12 mm alle jul.

Endret av Ampera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Eivind92 skrev:

På jakt etter nye dekk til I4 M50. Hva anbefaler folket som erstatning for Pirellidekkene som kommer med M868 felgene? Tenker å gå litt opp i profil som jeg så @Ampera har gjort så ønsker helst 255/40R20 foran og 265/35R20 eller 275/35R20 bak. Ønsker et dekk som heller mot det sportslige men som har brukbar energieffektivitet (B eller C).

Jeg har GY 265/35-20 bak og 255/35-20 foran på M868 felger. Jeg byttet Pirelli dekkene for å få litt mer rekkevidde, og fremdeles se bra ut. Er fornøyd med dette oppsettet. Mener disse dekkene har rulle motstand C og B. Skal du ha 255/40 foran bør du opp på 285/35 bak for å få omtrent lik diameter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...