Snagg30 Skrevet Desember 9, 2022 Skrevet Desember 9, 2022 21 minutter siden, papertiger skrev: hvorfor ikke flere går for denne felgen er for meg en gåte. Går «standardvalget» på 19" en høy gang. Observert på tur innom Bavaria Stavanger i dag. Aventurine + disse + oyster skinn var en nydelig kombo. Enig med deg, de felgene her liker jeg svært godt og spesielt live. Fargen på bilde er det heller ingenting å klage på
Marius2002 Skrevet Desember 9, 2022 Skrevet Desember 9, 2022 (endret) @papertiger hva er standardvalget i 19"? 🤔 Er det 18" så skjønner jeg, men 19" er flotte alle sammen synes jeg. Liker best 859M, men de er lik 861M ved første øyekast 859M 861M Og så har du 18" 858M Endret Desember 9, 2022 av Marius2002
nokiaas Skrevet Desember 9, 2022 Skrevet Desember 9, 2022 (endret) 5 timer siden, Ranger1000 skrev: Samme her. Selger ringte nå med beskjed om at bilen er ankommet Norge 😊 Jeg har fulgt med på marinetraffic.com. Skipet kom inn før lunch. De losser enda 🙂 https://tsftp.no/drammen/k1/snapshot_Pos11.jpg Endret Desember 9, 2022 av nokiaas
papertiger Skrevet Desember 10, 2022 Skrevet Desember 10, 2022 21 hours ago, Marius2002 said: @papertiger hva er standardvalget i 19"? 🤔 Er det 18" så skjønner jeg, men 19" er flotte alle sammen synes jeg. Liker best 859M, men de er lik 861M ved første øyekast 859M 861M Og så har du 18" 858M 859M er jo det «alle» velger som ikke har 20" 868M. De jeg la ut bilde av er kanskje ikke det sprekeste valget visuelt sett i konfigurator, men i live såg de utrolig lekre ut. Marius2002 reagerte på dette 1
Torolan Skrevet Desember 11, 2022 Skrevet Desember 11, 2022 Er det noe som vet hvorfor Bjørn Nyland får så dårlig ladehastighet etter en stund på denne tysklandsturen han nylig har lagt ut ..?
Mortenej Skrevet Desember 11, 2022 Skrevet Desember 11, 2022 Tenker du på plutselig dropp etter 4 ladinger? (Har ikke sett testen bare hørt det referert) Opplevde det samme i sommer. Har lest at det har med beskyttelse av batteriet når en kjører og lader kontinuerlig. Er tilbake igjen på normalen neste dag. Tror og det har vært omtalt her inne.
Torolan Skrevet Desember 11, 2022 Skrevet Desember 11, 2022 2 timer siden, Mortenej skrev: Tenker du på plutselig dropp etter 4 ladinger? (Har ikke sett testen bare hørt det referert) Opplevde det samme i sommer. Har lest at det har med beskyttelse av batteriet når en kjører og lader kontinuerlig. Er tilbake igjen på normalen neste dag. Tror og det har vært omtalt her inne. Ja det var det jeg tenkte på.. Han ble jo aldri kvitt dette droppet han Ila. turen , men det gikk jo ganske i ett kjør på denne turen. Den fikk vel ikke hvile over en nett liksom. Greit nok at det kan være en beskyttelse , men virket litt voldsomt dette her. En BMW burde jo tåle litt auotobahn kjøring skulle en mene…
Mortenej Skrevet Desember 11, 2022 Skrevet Desember 11, 2022 Ja, Kjedelig dette droppet. Med mine 17’ 000 km siden Juni har jeg opplevd dette en gang, og det var rett nord for München, etter en dag med kontinuerlig jag på Autobahn fra Kiel. Nesten 100 mil med alle krumspring Kjører rett som det er 70-90 mils etapper her til lands og da er alt greit. Torolan og Skulebollen reagerte på dette 2
Snagg30 Skrevet Desember 11, 2022 Skrevet Desember 11, 2022 17 minutter siden, Mortenej skrev: Ja, Kjedelig dette droppet. Med mine 17’ 000 km siden Juni har jeg opplevd dette en gang, og det var rett nord for München, etter en dag med kontinuerlig jag på Autobahn fra Kiel. Nesten 100 mil med alle krumspring Kjører rett som det er 70-90 mils etapper her til lands og da er alt greit. Fantastisk når folk bruker bilene sine! bare å nyte, flott bil. Mortenej og Ron Jeremy reagerte på dette 2
Fredrik 90 Skrevet Desember 11, 2022 Skrevet Desember 11, 2022 1 time siden, Mortenej skrev: Ja, Kjedelig dette droppet. Med mine 17’ 000 km siden Juni har jeg opplevd dette en gang, og det var rett nord for München, etter en dag med kontinuerlig jag på Autobahn fra Kiel. Nesten 100 mil med alle krumspring Kjører rett som det er 70-90 mils etapper her til lands og da er alt greit. Hvor mye rekkevidde fikk du ut av den på Autobahn? Eller for å si det annerledes, hvor langt kom du mellom hver ladestopp?
Mortenej Skrevet Desember 11, 2022 Skrevet Desember 11, 2022 1 hour ago, Fredrik 90 said: Hvor mye rekkevidde fikk du ut av den på Autobahn? Eller for å si det annerledes, hvor langt kom du mellom hver ladestopp? Jeg kjørte rundt 25 mil mellom hvert stopp. Brukte utelukkende Ionity, og måtte beregne i forhold til plassering. Ladet til ca 80% ved hver lading, gav meg i overkant av 30 mil rekkevidde, dvs er forbruk på ca 2 kw/mil. Og holdt stortsett følge med trafikken i venstrefeltet. Var en tur for å teste bil og om dette var noe å beholde / bruke på kontinentet.
Fredrik 90 Skrevet Desember 11, 2022 Skrevet Desember 11, 2022 55 minutter siden, Mortenej skrev: Jeg kjørte rundt 25 mil mellom hvert stopp. Brukte utelukkende Ionity, og måtte beregne i forhold til plassering. Ladet til ca 80% ved hver lading, gav meg i overkant av 30 mil rekkevidde, dvs er forbruk på ca 2 kw/mil. Og holdt stortsett følge med trafikken i venstrefeltet. Var en tur for å teste bil og om dette var noe å beholde / bruke på kontinentet. 25 mil mellom hvert stopp blir for knapt synes jeg 🤔 Stort sett så går jo trafikken i 120 og 130 soner, men når det blir fri fart og man gir på litt så snakker vi vel fort enda kortere kjørelengde mellom hver stopp? Hele moroa med Autobahn er jo å slippe tøylene fri når det blir fri fart 😎 Eneste erfaring jeg har med høyhastighets kjøring med elbil var en tur fra Gardermoen til Arendal i en Audi e-Tron 55 midt på natta. Sånn type du kommer hjem fra en reise og bare vil hjem å legge deg før det lysner. Den tålte særdeles dårlig å holde konstant 140-150 km/t 😂
Mortenej Skrevet Desember 12, 2022 Skrevet Desember 12, 2022 Opplevde ikke store endringen i reel rekkevidde selv på fri fart, igjen er avstand mellom ladestasjonene som ble avgjørende Mener å huske at forbruket gikk opp fra 2 til 2,2 - 2,3 Kw/mil på returen. i4 er ekstremt effektiv på regenerering, og mater det meste av bremse energi tilbake på batteriet. Rekkevidde og bortfall av 6'er lyd var mine ankepunkter mot elbil. Var jo av typen som tok løst hjemme og kjørte til desitnasjon, 50 mil, 100 mil spillte ingen rolle . Dette kan jeg fortsatt savne innimellom, men ellers oppleves i4 som en moderne utgave av F10'n jeg sendte fra meg, pluss jeg slipper å bekymre meg for en diesel motor som aldri blir skikkelig varm i hverdagen. Så blir det spennende til nyttår, når jeg skal på lagtur igjen, sansyligvis nede på den blå siden av temperatur skalaen. På småkjøring nå i nov/des (uten forvarming) så spretter forbruket opp 50% 😁 Vil tro jeg slipper unna med 20 % (fingers crossed).
Zappod Skrevet Desember 12, 2022 Skrevet Desember 12, 2022 On 12/9/2022 at 7:02 PM, nokiaas said: Jeg har fulgt med på marinetraffic.com. Skipet kom inn før lunch. De losser enda 🙂 https://tsftp.no/drammen/k1/snapshot_Pos11.jpg Gi gjerne en oppdatering på hvor lang tid det tar fra ankomst til utlevering nokiaas reagerte på dette 1
nokiaas Skrevet Desember 12, 2022 Skrevet Desember 12, 2022 3 timer siden, Zappod skrev: Gi gjerne en oppdatering på hvor lang tid det tar fra ankomst til utlevering Ja, skal oppdatere. Min selger mente at bilen kom til Arendal i dag eller i morgen. Maxmek reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå