Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes setene er noe av det beste med i4. De er store nok til at 5/7-seriekroppen min passer greit. Men ja. Synes jeg sitter litt for høyt og flatt til at det blir toppscore. 

Skrevet
10 timer siden, papertiger skrev:

3-serie biler skal ligge under 5-serie biler i komfort og finesse. Det gjelder også setene. Merk at du får også forskjellige seter i i5, fra standard til komfort til M sport seter. Vi prøvde en 330e med M sport setene og de var merkbart bedre enn sportssetene i støtte og sittekomfort. Dog hardere enn komfortsetene i F11'en vi akkurat kom fra.

Har egentlig følt at sportseter til BMW har vært bra uansett om det har vært 3-serie eller 5-serie, men at de generelt har blitt litt dårligere med årene i hvertfall mtp. på innstillinger. Men er kanskje litt en vanesak også. Har jo kjørt et par lange turer i G21 uten at setene har plaget meg noe særlig så ble litt overrasket over at jeg ble sittende å tenke så mye på setene etter prøvekjøring. Mulig jeg legger litt for mye i det :)

Skrevet

Setene i G20/G21/G26/G01/G08 er identiske (de er det også med 2-dørs variantene sine, foruten tilt av ryggen). Finner du de komfortable i G21, så er det samme saken i en G26. :) 

Skrevet

Det skal sies at sittestillingen vel er litt lavere i en 4-serie vs. 3-serie og i en X4 vs. X3. Var merkbart i vår F36 4-serie vs. en F31 og F20 f.eks. Det kan være nok til at vinkelen på setet kan justeres litt annerledes, og hvordan kroppen møter den sittestillingen. Jeg satt meget godt i F-serie 4-serie-setene våre.

Skrevet
6 minutter siden, papertiger skrev:

Det skal sies at sittestillingen vel er litt lavere i en 4-serie vs. 3-serie og i en X4 vs. X3. Var merkbart i vår F36 4-serie vs. en F31 og F20 f.eks. Det kan være nok til at vinkelen på setet kan justeres litt annerledes, og hvordan kroppen møter den sittestillingen. Jeg satt meget godt i F-serie 4-serie-setene våre.

Det er likt delenummer på seterammene til 2-, 3-, 4-, iX3/X3/X3 M og X4/X4 M. Dersom det er forskjellig sittehøyde, skyldes dette forhøyninger i gulvet.

Skrevet
6 minutes ago, Saltkjelen said:

Det er likt delenummer på seterammene til 2-, 3-, 4-, iX3/X3/X3 M og X4/X4 M. Dersom det er forskjellig sittehøyde, skyldes dette forhøyninger i gulvet.

Det er godt mulig det skyldes det. Satt i alle fall merkbart lavere i 4-serie enn 3-serie.

Skrevet (endret)

Da røk man på nye bakdekk, ikke overraskende sa de på dekk sjappa at dekkene er slitt på innsiden. Er hos Bilia Skøyen nå for å forhøre meg om å få tatt en hjulstilling på garanti da dette viser seg å være et gjennomgående problem på samtlige i4er. Ikke bærekraftig om man må ty til nye dekk langt før normal tid. 

Noen som har fått gehør for noe slikt?

Endret av Dusy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...