Gå til innhold

i4 tråden

wabby
 Share

Anbefalte innlegg

Dette er riktignok ikke fra BMW, men et firma i Nederland som er godkjent/anbefalt av BMW. Visstnok kan nederlendere bestille bil, der BMW leverer bilen direkte til dette firmaet for å sy om interiøret. Det kan med andre ord virke som en slags underleverandør av noe slag for BMW Individual (?) - selv om det høres lite trolig ut. Selskapet hevder imidlertid at alle garantier opprettholdes, så et eller annet bånd er det nok her.

Uansett - for rundt 50 000kr har man et interiør med masse skinn i Nappa eller Merino. Da det er lite sannsynlig at BMW Individual vil innfri mine ønsker (til vettuge priser), blir det nok til at min bil havner i Nederland. Må si jeg likte innblanding av hvitt skinn i den mengden som er gjort her.

46a5d0e8-cb35-464b-a530-137d57833876-png
bd6f3fb6-3490-4ffc-aac7-6bef353d5ba5-png
070d303a-cb92-4514-8496-2cad5aa0bfac-png86cb505c-add0-4fc6-adf6-def191e242ab-png
e50b29e4-503b-4b91-9e6d-b4edf0abd812-png6d98548d-2c7c-494f-835b-4c7bc529cd80-png
136d241a-5dd8-4724-bbdf-f3c672958302-png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Dette er riktignok ikke fra BMW, men et firma i Nederland som er godkjent/anbefalt av BMW. Visstnok kan nederlendere bestille bil, der BMW leverer bilen direkte til dette firmaet for å sy om interiøret. Det kan med andre ord virke som en slags underleverandør av noe slag for BMW Individual (?) - selv om det høres lite trolig ut. Selskapet hevder imidlertid at alle garantier opprettholdes, så et eller annet bånd er det nok her.

Uansett - for rundt 50 000kr har man et interiør med masse skinn i Nappa eller Merino. Da det er lite sannsynlig at BMW Individual vil innfri mine ønsker (til vettuge priser), blir det nok til at min bil havner i Nederland. Må si jeg likte innblanding av hvitt skinn i den mengden som er gjort her.

"De eksklusive BMW-skinnlinjene, som Individual-linjen og M Sport Edition, er laget internt av Cools Upholstery. For BMW dekker vi hele utvalget av modeller (bmw i8, bmw 1-serien, bmw x7, bmw i3, bmw x1, bmw x5 osv.)."

Ser ut til at det er disse som lager Individual for BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Pekka skrev:

"De eksklusive BMW-skinnlinjene, som Individual-linjen og M Sport Edition, er laget internt av Cools Upholstery. For BMW dekker vi hele utvalget av modeller (bmw i8, bmw 1-serien, bmw x7, bmw i3, bmw x1, bmw x5 osv.)."

Så det betyr egentlig at våre biler skulle kunne bli sendt dit rett fra BMW-fabrikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Iver92 skrev:

Bare legger denne her, så får dere se om dere oppdager noe nytt og spennende :P

https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/b2a250a

Svaret fra selger:

Sitat

Denne merkingen blir eventuelt kun tilgjengelig på rendyrkede M-modeller. Sånn som M2-M8. For M-Performance og M-Sport -modeller, så vil ikke dette bli tilgjengelig fra fabrikk. Dette er svaret jeg fikk fra Sverige.

Om jeg sjekker en rendyrket M-bil i dag, så ligger ikke opsjonen tilgjengelig.

Men rart at det da er i den digital brosjyren til i4 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Saltkjelen skrev:

Det er nok flere biler enn i4 som vil få problemer med å komme ned så bratte innkjøringer som det der. Om det skulle vise seg at bakkeklaringen på i4 blir et problem, så kommer i alle fall jeg til å montere dekk med hakket høyere profil for å kompensere for den beskjedne senkingen som er tilført.

Har ikke sett bilen live med annet enn 18" enda og det ser jo ikke så ille ut. Det BMW har klart denne gangen, er å gi bilen riktig stuk, så det er ikke mer luft i framskjermene enn bakskjermene på i4.  Da kan vi komme langt med litt mer gummi på felgene tror jeg. Bortsett fra på 18" da, der er det gummi i massevis 😅

Men det blir spennende å se hva ACS kommer med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pekka skrev:

Stemmer. Er i dialog med de, og de sier at alle garantier er intakt ved å benytte seg av dem. Er bilen også bestilt i Nederland, vil fabrikken sende bilen direkte til dem for å gjøre det kunden ønsker. Jeg skal undersøke med min forhandler om det er mulig å hentet ut bilen hos en nederlansk forhandler - i så fall er det uproblematisk å få bilen tilsendt til dem for så å hente den ut hos en forhandler der nede. Det interessante i dette tilfellet er dog at prisen er vesentlig hyggeligere enn Individual. Det er nok en eller annen kobling her, men hvordan den henger sammen er ikke godt å vite. Uansett ser arbeidet deres helt originalt ut, så min bil kommer til å få seg en runde hos de. De trenger for øvrig 14 dager på å sy om hele interiøret i en i4. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.3.2022 den 8.04, Haroni skrev:

Liten varsko til de av dere som ønsker å senke bilen, se siste minutt av klippet. Bilen har en klaring på 12,5 cm. Da hjelper det lite at bilen har en "transport mode" som høyner bakenden, når du først har kjørt over en vrien fartsdump.

Prøvekjørte i4 for et par uker siden, og var innom flere parkeringshus, over diverse fartsdumper samt sporete oppkjørsel  med mye snø og is hjemme for å teste bakkeklaringen. Tok ikke nedi noe sted, så tror dette vil gå helt greit til all 'vanlig' bruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Saltkjelen

Du oppdaterer vel når du hører mer ang. Firmaet i Nederland 😊

Har ingen behov for usedvanlig mye skinn inni bilen, men at øvre del av dørsidene ikke er skinn plager meg. Fått trekt opp dørtrekkene på ny er absolutt verdt noen kroner og uker ekstra ventetid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...