Skotlando Skrevet September 28, 2020 Share Skrevet September 28, 2020 Hei Ringte nettopp det lokale Mekonomen verkstedet for å høre om priser. De skulle ha 17.000kr for bremseskift foran og bak (skiver og klosser). Er dette en realistisk pris, eller burde jeg sjekke mere rundt? Synes det hørtes veldig mye ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 28, 2020 Share Skrevet September 28, 2020 Det var noe dyrt. Om du sjekker feks koed.no eller eurodel.no så ser du ihvertfall hva delene koster. Mener at jeg skiftet bremser på en F11 2014 modell med Zimmerman skiver som var borret, og ferrodo klosser for ca 2500,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet September 28, 2020 Share Skrevet September 28, 2020 2 timer siden, Skotlando skrev: Hei Ringte nettopp det lokale Mekonomen verkstedet for å høre om priser. De skulle ha 17.000kr for bremseskift foran og bak (skiver og klosser). Er dette en realistisk pris, eller burde jeg sjekke mere rundt? Synes det hørtes veldig mye ut. Dette var jo på nivå med original delepris og timepriser fra merkeverksted. Du får Zimmermann skiver foran og bak for cirka 4000 kroner hos Eurodel, og klosser pluss slitasjesensor kommer vel totalt på en rundt 1500 kroner litt avhengig av hvilket merke du velger. Delekost er da sør for 6000 kroner. Koster ikke 11 000 kroner for arbeidet med å bytte. Sikkert ikke halvparten av det engang. Om kvitteringen min fra Bavaria er riktig så tok de jobben med å bytte skiver og klosser for meg både foran og bak for 2000 kroner i 2017. Da sparer du fort mange tusenlapper ved å bestille deler selv og høre litt rundt på hva arbeidet koster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FransEirik Skrevet September 28, 2020 Share Skrevet September 28, 2020 Må berre spørre. Er det slik at ingen gjer dette sjølv lenger? Bremseklosser og skiver er vel ikkje noko som kjem i serviceheftet, men ein kan lese av dato og slikt inne i bilen. Dette kan vel leggjast inn sjølv? Eg tenkte å gjere dette sjølv, for ein brøkdel av det forskjellige verkstad skal ha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet September 28, 2020 Share Skrevet September 28, 2020 Folk må gjerne rette på meg hvis det ikke stemmer, men mener det kun er BMW som får lagt inn service, bremseskift osv i det digitale serviceheftet. Men man kan nullstille telleren med relativt enkle midler. Bare husk å kjøpe ny slitasjevarsler. 17k er alt for mye, men verksteder vil gjerne handle deler via sine faste kanaler for at det skal bli ryddig mtp evt reklamasjoner, retur ved feil deler osv. Verksteder har ofte ikke lyst til å skifte medbragte deler da de tjener relativt mye på delene. Skulle de allikevel gå med på å skifte blir det gjerne beregnet 3-4 timer på et bremseskift foran og bak. Skulle det oppstå vibrasjoner, lyder e.l i etterkant har de lite ansvar med mindre verkstedet åpenbart har gjort noe feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet September 28, 2020 Share Skrevet September 28, 2020 F11 hva da? Kan være forskjellige svar avhengig av modell. Originale delepriser hos GS for en 535d før evt. rabatt: Skiver foran: 3491 x2 Klosser foran: 3406 Skiver bak: 2483 x2 Klosser bak: 2270 Totalt: 17624 kr. La oss si 15% rabatt som mange hos GS har: 14 980kr + arbeid. Fort gjort 2000kr det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet September 28, 2020 Share Skrevet September 28, 2020 2 timer siden, Lars89 skrev: Folk må gjerne rette på meg hvis det ikke stemmer, men mener det kun er BMW som får lagt inn service, bremseskift osv i det digitale serviceheftet. Er ikke bare BMW som får lagt inn i digitalt servicehefte. Uavhengige verksted med riktig utstyr kan også gjøre dette. Men er ikke alle F1x som har digitalt servicehefte heller. Vet ikke hvilken årsmod dette begynte fra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet September 28, 2020 Share Skrevet September 28, 2020 .. er jo heller ingen problem og bare ringe ett eller annet verksted og spørre om de gjør jobben med medbrakte deler. Walkabout reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Makky123 Skrevet Oktober 1, 2020 Share Skrevet Oktober 1, 2020 På 28.9.2020 den 19.02, Daniel. skrev: Er ikke bare BMW som får lagt inn i digitalt servicehefte. Uavhengige verksted med riktig utstyr kan også gjøre dette. Men er ikke alle F1x som har digitalt servicehefte heller. Vet ikke hvilken årsmod dette begynte fra. Men er det andre enn BMW autoriserte verksteder som kan lagre informasjonen permanent? Jeg kan også legge inn oppføring i elektronisk servicehefte, men det forsvinner hvis man oppdaterer bilens software. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Oktober 1, 2020 Share Skrevet Oktober 1, 2020 1 time siden, Makky123 skrev: Men er det andre enn BMW autoriserte verksteder som kan lagre informasjonen permanent? Jeg kan også legge inn oppføring i elektronisk servicehefte, men det forsvinner hvis man oppdaterer bilens software. Ja, vi verkstedene som er registrert i AOS og har originalt diagnoseutstyr som kobler seg opp til BMW sin server for å overføre servicehistorikk til bilen. AOS Makky123 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Makky123 Skrevet Oktober 2, 2020 Share Skrevet Oktober 2, 2020 På 1.10.2020 den 21.11, 540is skrev: Ja, vi verkstedene som er registrert i AOS og har originalt diagnoseutstyr som kobler seg opp til BMW sin server for å overføre servicehistorikk til bilen. AOS Takk for info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Oktober 3, 2020 Share Skrevet Oktober 3, 2020 1 time siden, Makky123 skrev: Takk for info De med ja på originalt diagnoseutstyr skal klare ut med digitalt servicehefte gs_partnerverksted Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bachus Skrevet Oktober 3, 2020 Share Skrevet Oktober 3, 2020 Om bilen er eldre enn 5 år koster det ca 14000 på Bilia. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet Oktober 6, 2020 Share Skrevet Oktober 6, 2020 (endret) Til sammenligning, så var 16K noe jeg brukte på foreldrene sin E90 i sommer. Da fikk jeg bytta: Nye dempere framme, nye stabstag, fjører, gummi innsats, topplagre, full filterservice (Kupe og motorfilter), nye tennplugger, bytte av bremsevæske, nye vindusviskere, nye sommerdekk og nye vinderdekk. Samt litt lakkjustering for steinsprut. De syntes summen var høy men måtte forklare de veldig pent at 16K for alt det arbeidet var piss i havet i forhold til hva det hadde kostet på verksted.16K var bare for deler med litt avslag. Så nå sier du at verkstedet skal ha 17K for å bytte noen bremseskiver og klosser framme og bak, noe som jeg hadde ikke brukt mer en 40 min på. Litt usikker på om håndbrekket bak er elektrisk, visst det er går det raskere å bytte da man slipper å justere brekket. Moralen er det er mye penger på å spare viss du velger å skru selv. Ikke heng deg så mye opp i garanti, det er ikke verdt papiret det står på en gang. Endret Oktober 6, 2020 av warg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå