Gå til innhold

Meine Garage | MINI F55 | Jaguar F Pace


 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Reef89 skrev:

..og du dugg eller knirke interiør kjenner jeg heller ikke igjen på mine BMWer...

x5en jeg hadde (f15) var det ikke noen tvil om at var skrudd sammen av amerikanere for å si det sånn. Sju-serie er kanskje hakket bedre. Audi e-tronen min oppleves mye bedre på dette punktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silikonfjerner er BMW eier sin beste venn?? :) G20'n jeg hadde, reagerte med en eller annen såpe jeg brukte. Så da knirket soltaket innimellom. Men en runder med silikonfjerner på pakningene, så ble det stille igjen i noen uker. BMW har en fin flaske i bilpleiesortimentet sitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Hehe, dette er farlig å si på ett BMW forum ;)  Alle mine BMWer har hatt knirkefritt interiør iallfall, en annen fordel er at de står ikke så mye på verksted som Audi gjør (har eid Audi). Så får man nytt bilen bedre :) Ang dugg i lykter så er G30en min den første BMWen jeg har eid som ikke dugger i lyktene...

Det er meg totalt uforståelig at du aldri har hatt en Bmw som knirker/skrangler i interiør.. Jeg har/ hatt e24, e34, e36, e46, e53, e61, f11, g11. Nesten samtlige foruten g11 har knirk/skrangling fra interiør.. e61 hadde mye, mest skuffende var f11, som jeg forventet mer av.. Der lagde sideplastikken på seter mye ulyd.

Kvalitet kan jeg ikke uttale meg så mye om foruten at jeg har brukt Mye tid og penger på rep av alle mine Bmwer.. 

6 timer siden, Tony Soprano skrev:

Herlig å sette handa i vepsebolet av og til så man kjenner att man lever 👊

Men kommer sikkert tilbake til BMW snart… Var like før jeg handlet G11 750 her om dagen 😅

Jeg støtter fullt ut Audi A8, syns det er lekre biler og kunne vurdert en nyere selv. Byggekvaliteten på interiør på min A8 føles imponerende bra. 

Jeg vurderte a6 allroad av typen 15-16 mod. Når vår F11 ble solgt, da den har 2.5t hengervekt og ser smashing ut, utvendig. 

Men og gå fra det nydelige interiøret i F11 og over til noe så utdatert som i Audien klarte jeg bare ikke😅 min og din A8 er jo nesten like inni, den trasige popup skjermen er jo lik foruten om litt mer oppdaterte farger på din. 

Men hadde det ikke vært for interiørdesign, hadde jeg lett valgt A8 over 7er 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Skulebollen skrev:

Det er meg totalt uforståelig at du aldri har hatt en Bmw som knirker/skrangler i interiør.. Jeg har/ hatt e24, e34, e36, e46, e53, e61, f11, g11. Nesten samtlige foruten g11 har knirk/skrangling fra interiør.. e61 hadde mye, mest skuffende var f11, som jeg forventet mer av.. Der lagde sideplastikken på seter mye ulyd.

Kvalitet kan jeg ikke uttale meg så mye om foruten at jeg har brukt Mye tid og penger på rep av alle mine Bmwer.. 

Men jeg er jo ikke den eneste som har denne erfaringen. Jeg har eid (eier) E34, E39, E90, E60, F10 og G30 og har ikke opplevd dårlig sammenskrudde biler. Jeg har også opplevd veldig lite problemer i alle disse årene med BMW. Samtlige har vært veldig gode og pålitelige biler som har gitt meg lite trøbbel. Jeg hadde noe ulyd fra bak i E60en, samt fra dørtrekket på førerdør. Alt viste seg å være knekte klips fra amatører som ikke har vært forsiktige nok når de har demontert. Dette kan man ikke laste BMW for. Bortsett fra E34 og E60 så har også alle mine BMWer vært passe nye når jeg har hatt dem. Det har nok også noe å si at bilene har vært "uskrudde", som jeg oppdaget på E60en så har folk før meg hver til å kløna og da er det feil å si at bilen er dårlig sammenskrudd.

Sikkert mange som er fornøyde med Audi, men jeg fikk nok etter ett par og skal ikke ha Audi igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Skulebollen Helt enig i det. Jeg synes også BMW har litt for mye knirk fra interiørene sine. Jeg hadde knirk fra setedekslene på både E39, E60, E70 og F01. Knirken forsvant med det nye sitteputedesignet på F11 LCI. Også knirk fra dashbordet på i3. Når BMW har egne case-nummer for nettopp knirk rundt setene, så sier vel egentlig det sitt. Det meste løser seg for så vidt med case-reparasjon eller filttape, men det er håpløst at min Renault Kangoo er knirkefritt i interiøret, mens BMW sliter med det. Vedkommende som også er pakningssjef hos BMW burde fått sparken. Tror ikke jeg har sittet i en eneste F30/F80 uten knirking fra vinduene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Saltkjelen skrev:

@Skulebollen Helt enig i det. Jeg synes også BMW har litt for mye knirk fra interiørene sine. Jeg hadde knirk fra setedekslene på både E39, E60, E70 og F01. Knirken forsvant med det nye sitteputedesignet på F11 LCI. Også knirk fra dashbordet på i3. Når BMW har egne case-nummer for nettopp knirk rundt setene, så sier vel egentlig det sitt. Det meste løser seg for så vidt med case-reparasjon eller filttape, men det er håpløst at min Renault Kangoo er knirkefritt i interiøret, mens BMW sliter med det. Vedkommende som også er pakningssjef hos BMW burde fått sparken. Tror ikke jeg har sittet i en eneste F30/F80 uten knirking fra vinduene. 

Glemte f80 i oppsummeringen min 😅 den var gått 8k og klirret i bakdørene.. vår f11 var en LCI. Mye seteknirk derifra vertfall.. ( halvmanuelle sportstoler ) 

@Fredrik 90

Mulig du ikke har så god hørsel😬 Mtp. Det @Saltkjelen skriver om egne casenummer.. Eller så har du hatt uhorvelig med flaks imotsetning til majoriteten 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Skulebollen skrev:

Mulig du ikke har så god hørsel😬 Mtp. Det @Saltkjelen skriver om egne casenummer.. Eller så har du hatt uhorvelig med flaks imotsetning til majoriteten 😉

Jeg har alt for god hørsel når det kommer til slike ting dessverre, var derfor jeg tok jobben med å bytte de knekte klipsa i E60en for å få den tyst 😀 Jeg blir sprø av slike ulyder, er jo nettopp derfor jeg har følt meg velsignet som har sluppet dette. Majoriteten?…hvor tar du dette fra? Har du tilgang til noen tall over hvor mye ulyder folk opplever i sine biler? Eller stikker du fingeren i været etter tilbakemeldingene her og drar en konklusjon ut ifra det? 😅 Mulig jeg har vært heldig, eller kanskje dere har vært uheldig? Uansett så kan ikke jeg rapportere om noe interiør knirk i mine BMWer, så mye annet enn dette kan jeg ikke si. Jeg har ikke påstått at BMW har knirkefrie interiør, jeg har kun fortalt min egen personlige erfaring. Og det er synd dere ikke har samme gode erfaring som meg 🙁

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke fyre bensin på bålet her, da jeg dreit meg ut på den E91'en jeg hadde tidligere, brukte silikonstift på pakningene for å unngå frysing. DET ble knirk det :D 

Har faktisk vært ganske heldig jeg også da, har et punkt i takkonsollen på F36'en som knirker. Drar den ned og klemmer den på plass igjen så er det tyst en stund. Men den bilen jeg er mest overrasket over er faktisk F20'en - her er det ganske så knirkefritt, i det som er en 9 år gammel bil. R56'en jeg hadde opplevdes som en mye billigere bil innvendig - der knirket det en del. Kun barnesetet som lager lyd når mini ikke sitter i det. Og det irriterer, for jeg, som @Fredrik 90, er overfølsom for sånne lyder. 

I likhet med @Skulebollen liker jeg også designet på A6 fra den tiden/forrige generasjon. Et av mine absolutte favorittdesign egentlig uavhengig av merke. Men etter å ha kjørt en A6 3-liter diesel som leiebil i Tyskland noen dager på jobbreise merket jeg at den falt kraftig gjennom på infotainment - bitteliten (men den største) skjerm med utdatert system, og det på en facelift-utgave fra helt på tampen av produksjon. Interiørmessig slår F1x fra samme periode den ned i støvlene.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere serøise her nå? er F11 LCI såpass dårlig? (har aldri prøvd)  ..når min 2009 modell en av de første F01 er knirkefri. Når jeg mener knirkefri så er det under kjøring, knirker gjør det jo ut og inn av setet, vri seg i sete osv.  spesielt når det er kaldt som nå.
Tror jeg bare må beholde den bilen! mtp. F11 har fristet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg opplevd min F11 LCI som en av de best sammenskrudde BMWene jeg har hatt. Komfortseteknirken fra sidedekslene på de gamle komfortstolene i F01/F10 pre-LCI er ikke på LCI. Ellers ingen ulyder fra verken pakninger, dashbord eller liknende.

Når sant skal sies finnes det jo svært lite plastikk i bilen min. Interiørlistene er ekte vare og de aller fleste overflater er trukket med skinn. Vil tro dette har en del å si ift. knirk, da jeg blant annet ser at interiørlister i plastikk på G30/G31 knirker noe voldsomt.

Det er klart, ingen sitter å trykker på listverkene slik det fremkommer av denne videoen, men dette er nok knirk som likevel fremprovoseres ved vridning av karosseri etc.
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ser hva bilpressen sier, og det stemmer bra med min egen erfaring så er det svært lite billig plast i interiøret på G30/31. Sånn rent materialmessig så synes jeg dette fremstår som bedre enn F10en jeg hadde, som også var veldig bra. Mitt grunnlag for dette er fire år som eier av en F10 530d og nå straks tre år med en G30 540d. Ting som skuffet på F10 som jeg synes er bedre på G30 er bla:

* Koppholder i midkonsoll, på F10 så er denne i knirkete fæl plast. Samme med lokket over, dette er løst på en langt mer elegant måte på G30

* Innstegslister, her løsner jo "BMW" bokstaver og alu lister på F10. På G30 er igjen dette løst på en mer eksklusiv måte, bla med bakbelyst M logo på M-sport. 

* Start knappen blir slitt på F10, har ikke sett dette på G30 ennå

* Plasten inni det innvendige dørhåndtaket er billig på F10, noen ganger kommer man borti når man åpner døra og det gir ikke ett bra kvalitets inntrykk. Igjen så er dette løst på en bedre måte på G30 ved bruk av litt finere plast. 

* Det som virkelig er en gudegave til oss petimetere iallfall er at G30 ikke har interiørlister og iDrive skjerm som får masse riper bare man tar på det. Dette irritere jeg meg stort over på F10en.

* Bryterpanel til setejustering på komfortstolene tar seg bedre ut og føles bedre å betjene på G30 kontra F10. G30 har touch sensitive alu brytere på ett sort høyglans panel. F10en hadde sorte brytere med en liten alu list på ett panel av sort plast.

Det er selvsagt ting som går andre veien også, ting som var bedre på F10 kontra G30. Touch hendler til blinklys, filt kledde dørlommer, finere lukkelyd i dørene og ikke minst er bedre interiør design. Men summa sumarum så ble jeg ikke skuffet over å gå over til G30 etter fire flotte år med en F10. Man kan sitte i alle biler å trykke og banke på paneler for å provosere frem ulyder slik som i videoen over her. Faktum er at dette er ikke noe man gjør, de funksjonene man kommer borti til daglig synes jeg gir begge biler ett veldig bra kvalitets inntrykk. 

Eller så vil jeg også påpeke, som @Reef89 er inne på at lyd kommer det jo når man går inn og ut av setet...eller beveger seg mer enn hva som er normalt når man kjører bil. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Tony Soprano changed the title to Meine Garage | MINI F55 | Jaguar F Pace

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...