Gå til innhold

[space] sin F30 330E


[space]
 Share

Anbefalte innlegg

  • 5 weeks later...

Da har jeg hentet bilen fra Bavaria. Fikk en del meldinger om at batteriet ikke ladet, og også feil på drivverk (elmotor kuttet ut under kjøring), så hadde den inne til en sjekk.

Ca 1,5 uke etter at jeg bestilte verkstedtimen fikk jeg også melding om lavt kjølevæskenivå noen morgener.

Etter diagnose viste det seg at problemet faktisk var lavt (godt under minimum) kjølevæskenivå, og at feilene kom av høy temperatur på lader/generator(?) 

 Dette ble etterfylt og luftet.

I tillegg skal jeg inn og få nye baklyter i bagasjeluka pga sprekker.

Alt dekket på garanti. Deilig!

Synes det er litt rart at kjølevæskevarselet ikke gikk mye tidligere. Denne burde kommet før ting begynte å feile mener jeg. Jeg skal i alle fall holde et øye med nivået manuelt fremover.
En annen ting er jo hvorfor det i det hele tatt var blitt lavt nivå på tankene.

Andre ting som ble sjekket var startbatteriet, som de anbefalte å bytte da det begynte å bli dårlig. Er ikke det veldig tidlig? 2016 som har trillet 53k km. Til sammenligning var det på tide å bytte `på X1 når jeg solgte den nå. 2011 205k km.

Bagasjeluka har også vært litt kronglete å få til å låse når en lukker den, men i verkstedhallen gikk den opp og igjen som aldri før... Kanskje større problem når det er kaldt? De kunne i tillegg melde at den var omlakkert, så eventuelle problemer måtte komme av de som har gjort den jobben. Lurer litt på når dette har skjedd og hvorfor. Det er første gang jeg hører om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det er mulig å få ryggekameraet til å være aktivt litt lenger etter en har satt bilen i Drive igjen?

Nå kutter det med en gang en tar spaken ut av revers, og det er ganske irriterende ved finnavigering i garajse/parkering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, [space] skrev:

Noen som vet om det er mulig å få ryggekameraet til å være aktivt litt lenger etter en har satt bilen i Drive igjen?

Nå kutter det med en gang en tar spaken ut av revers, og det er ganske irriterende ved finnavigering i garajse/parkering.

Kan kodes :) Min står på noe lenger en standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, [space] skrev:

Mistenkte det!

Jeg har bimmercode, så får lete litt.

Du husker ikke hvor det ligger?

Skal kode inn at anlegget skrur seg av når jeg åpner døra også, og ikke først når jeg låser.

Tror det var disse:

 

Coding PDC module

D_SCHWELLE_1 = max distance in meters to disable top camera view - Change to Werte = FF
D_SCHWELLE_2 = max distance in meters to disable rear camera view - Change to Werte = FF
V_SCHWELLE_1 = max speed to disable top camera view - Change to Werte = FF
V_SCHWELLE_2 = max speed to disable rear camera view - Change to Werte = FF

Kamera er på i 255Meter mener jeg. Står uansett på lenger en vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, [space] said:

Mistenkte det!

Jeg har bimmercode, så får lete litt.

Du husker ikke hvor det ligger?

Skal kode inn at anlegget skrur seg av når jeg åpner døra også, og ikke først når jeg låser.

Du går bare inn under Rear View Camera (PMA eller REM) og setter hva du vil ha der: 

image.png.df8a1d9d76b70f3eb06764a3e018c736.png

(snapshottet fra bimmercode sin nettside)

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Må si jeg savner 4x4 litt nå. Utkjøringa fra boligfeltet til hovedveien er i slakk motbakke, og det samme med utkjøringa fra skolen. Trenger 10x lenger luke ved utkjøring nå enn med X1... Blir litt stressa når bilen kryper seg frrem i 1 km/t når det kommer biler fra begge retninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fått surret meg til å kode litt mer.

iDrive skrur seg av når jeg åpner døra.

Ryggekamera holder seg på litt lenger enn akkurat når jeg tar den ut av revers. Må teste om de innstillingene jeg valgte passer meg bra neste gang jeg er ute og kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2021 den 23.25, [space] skrev:

Må si jeg savner 4x4 litt nå. Utkjøringa fra boligfeltet til hovedveien er i slakk motbakke, og det samme med utkjøringa fra skolen. Trenger 10x lenger luke ved utkjøring nå enn med X1... Blir litt stressa når bilen kryper seg frrem i 1 km/t når det kommer biler fra begge retninger.

Den utkjøringa der er ikke morsomt på vinterstider nei. Men mye kommer an på hvordan dekk du har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...