[space] Skrevet November 16, 2020 Forfatter Share Skrevet November 16, 2020 ooooh... mslello, papertiger, And-reas og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Desember 16, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2020 Da har jeg hentet bilen fra Bavaria. Fikk en del meldinger om at batteriet ikke ladet, og også feil på drivverk (elmotor kuttet ut under kjøring), så hadde den inne til en sjekk. Ca 1,5 uke etter at jeg bestilte verkstedtimen fikk jeg også melding om lavt kjølevæskenivå noen morgener. Etter diagnose viste det seg at problemet faktisk var lavt (godt under minimum) kjølevæskenivå, og at feilene kom av høy temperatur på lader/generator(?) Dette ble etterfylt og luftet. I tillegg skal jeg inn og få nye baklyter i bagasjeluka pga sprekker. Alt dekket på garanti. Deilig! Synes det er litt rart at kjølevæskevarselet ikke gikk mye tidligere. Denne burde kommet før ting begynte å feile mener jeg. Jeg skal i alle fall holde et øye med nivået manuelt fremover. En annen ting er jo hvorfor det i det hele tatt var blitt lavt nivå på tankene. Andre ting som ble sjekket var startbatteriet, som de anbefalte å bytte da det begynte å bli dårlig. Er ikke det veldig tidlig? 2016 som har trillet 53k km. Til sammenligning var det på tide å bytte `på X1 når jeg solgte den nå. 2011 205k km. Bagasjeluka har også vært litt kronglete å få til å låse når en lukker den, men i verkstedhallen gikk den opp og igjen som aldri før... Kanskje større problem når det er kaldt? De kunne i tillegg melde at den var omlakkert, så eventuelle problemer måtte komme av de som har gjort den jobben. Lurer litt på når dette har skjedd og hvorfor. Det er første gang jeg hører om det. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Desember 16, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2020 Senkefjører ligger også og venter på montering nå, om ikke det er nevnt tidligere Eibach E10-20-031-04-22. Tenker det blir perfekt. Marius2002 og Snagg30 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
macrorain Skrevet Desember 16, 2020 Share Skrevet Desember 16, 2020 Ta gjerne noen bilder når du får senkefjærene, spent på hvor mye de senker bak. Vurderer å gå over til eibach kit med dempere og fjærer på min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Desember 16, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2020 Will do! Disse skal jo være tilpasset modellen. Det står de senker like mye forran og bak, men kan ikke helt skjønne det. Denne skal være senket med samme sett. Litt mindre dekkstrekk der så hadde det fyllt ut perfekt. mslello og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Desember 21, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2020 Noen som vet om det er mulig å få ryggekameraet til å være aktivt litt lenger etter en har satt bilen i Drive igjen? Nå kutter det med en gang en tar spaken ut av revers, og det er ganske irriterende ved finnavigering i garajse/parkering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Desember 21, 2020 Share Skrevet Desember 21, 2020 1 time siden, [space] skrev: Noen som vet om det er mulig å få ryggekameraet til å være aktivt litt lenger etter en har satt bilen i Drive igjen? Nå kutter det med en gang en tar spaken ut av revers, og det er ganske irriterende ved finnavigering i garajse/parkering. Kan kodes Min står på noe lenger en standard. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Desember 21, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2020 Mistenkte det! Jeg har bimmercode, så får lete litt. Du husker ikke hvor det ligger? Skal kode inn at anlegget skrur seg av når jeg åpner døra også, og ikke først når jeg låser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Desember 22, 2020 Share Skrevet Desember 22, 2020 13 timer siden, [space] skrev: Mistenkte det! Jeg har bimmercode, så får lete litt. Du husker ikke hvor det ligger? Skal kode inn at anlegget skrur seg av når jeg åpner døra også, og ikke først når jeg låser. Tror det var disse: Coding PDC moduleD_SCHWELLE_1 = max distance in meters to disable top camera view - Change to Werte = FFD_SCHWELLE_2 = max distance in meters to disable rear camera view - Change to Werte = FFV_SCHWELLE_1 = max speed to disable top camera view - Change to Werte = FFV_SCHWELLE_2 = max speed to disable rear camera view - Change to Werte = FF Kamera er på i 255Meter mener jeg. Står uansett på lenger en vanlig. [space] reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Desember 22, 2020 Share Skrevet Desember 22, 2020 (endret) 13 hours ago, [space] said: Mistenkte det! Jeg har bimmercode, så får lete litt. Du husker ikke hvor det ligger? Skal kode inn at anlegget skrur seg av når jeg åpner døra også, og ikke først når jeg låser. Du går bare inn under Rear View Camera (PMA eller REM) og setter hva du vil ha der: (snapshottet fra bimmercode sin nettside) Endret Desember 22, 2020 av papertiger ahj og [space] reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Januar 8, 2021 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2021 I dag var jeg innom Bavaria og fikk nye baklykter i bagasjeluka, da det var sprekker i de gamle. Den desidert lekreste mest fristende bilen i lokalet var fortsatt denne her: (bilder fra sist jeg var innom) Den fargen... Mmmm StigJ, Marius2002 og macrorain reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Januar 9, 2021 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2021 Må si jeg savner 4x4 litt nå. Utkjøringa fra boligfeltet til hovedveien er i slakk motbakke, og det samme med utkjøringa fra skolen. Trenger 10x lenger luke ved utkjøring nå enn med X1... Blir litt stressa når bilen kryper seg frrem i 1 km/t når det kommer biler fra begge retninger. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Januar 13, 2021 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2021 Endelig fått surret meg til å kode litt mer. iDrive skrur seg av når jeg åpner døra. Ryggekamera holder seg på litt lenger enn akkurat når jeg tar den ut av revers. Må teste om de innstillingene jeg valgte passer meg bra neste gang jeg er ute og kjører. Marius2002, Evopower og Saltkjelen reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Januar 15, 2021 Share Skrevet Januar 15, 2021 På 9.1.2021 den 23.25, [space] skrev: Må si jeg savner 4x4 litt nå. Utkjøringa fra boligfeltet til hovedveien er i slakk motbakke, og det samme med utkjøringa fra skolen. Trenger 10x lenger luke ved utkjøring nå enn med X1... Blir litt stressa når bilen kryper seg frrem i 1 km/t når det kommer biler fra begge retninger. Den utkjøringa der er ikke morsomt på vinterstider nei. Men mye kommer an på hvordan dekk du har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Januar 16, 2021 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2021 https://streamable.com/ctxsza En liten video vi laget i dag Marius2002, macrorain, BMWlog og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå