Gå til innhold

danskiii's Alpina D5 Biturbo F11 LCI


danskiii
 Share

Anbefalte innlegg

1 hour ago, papertiger said:

Hvilke dekk gikk du for?

Ingen interesse for bilen heller?

Det ble samme som jeg kjøpte nye i fjor bak. Hankook ventus s1 evo3.

Faktisk vært en del interesse i siste månedene, og budene har steget. Trodde jeg hadde en avtale med en kar fra Bergen her også men det gikk ut i det blå tydeligvis. Er flere som holder jevnlig kontakt også da de prøver å selge andre biler først men det blir jo første man blir enig med som får et kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig!

IMG_2454.thumb.jpeg.27222164ef58c45815931fd1ff9b7686.jpeg

Det ble montert på sommerhjul i dag til den store glede! Endelig tilbake til de fine hjula og ingen piggdekk støy!

IMG_2455.thumb.jpeg.6ec7b52c169c6194ba6c5f7e578cba5a.jpeg

IMG_2456.thumb.jpeg.55ecf3924f3e6f750dd606812e76bb4a.jpeg

Deilig kjøretur rundt å handle litt på kløfta og jessheim i etterkant, blir vask av biler i morgen :) Disse dekkene er bare å anbefale, har hatt de på følere biler nå og alltid like fornøyd! Liker også at de ble litt mer "firkantet" og ikke så mye strekk som var med pilot sport dekka på samme dimmensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Litt dårlig samvittighet for at det blir så lite oppdateringer, men ikke så mye å si.

Hadde bilen inne hos Bavaria Oslo, da jeg fikk tilbakekalling pga EGR kjøler. Hentet bilen, og la merke til her er en vibrasjonslyd som jeg har hørt tidligere. Viste seg at feste til innsugs kanal var knekt av, og denne lå å vibrerte. Klagde til Bavaria som i utgangspunktet nektet men etter frem og tilbake gikk med på å gi meg en ny del mot at jeg monterer den selv. Var i dag og hentet denne delen, typisk så er det feil del. Her har jeg da fått kanal til en standard 535d, og ikke en D5. Så spent på hvordan Bavaria svarer videre på dette nå. Må jo bare levere tilbake og få dem til å bestille korrekt.

 

Ellers så skal bilen også på storservice. her igjen glimter Bavaria Oslo til med 4000kr ish over andre Bavaria rundt om (av dem som tar imot Alpina), så det blir tatt et annet sted. Oljer og filter er oljer og filter tenker nå jeg, men jaja. Ellers er jeg enda superfornøyd med bilen. Blir brukt mye til langturer rundt om i landet, så kilometer drar seg på. Men i slik komfort, hvem kan vel klage :) Skal få lagt inn litt bilder også, må bare bli etter jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles fornøyd med Hankook-dekka? Lurer veldig på disse igjen på F11'en, selv om de ikke er stjernemerket så målte jeg settet jeg hadde på felgene som fulgte med bilen, og de var 0mm avvik etter to sesonger bak/framme, med 25/245 mix dimensjon. Var forsåvidt veldig fornøyd med de, men kommer litt an på hvordan de står seg prismessig mot Pirelli PZ4* med samme mix-dimensjon. Skal stå på 9 + 10" M5 felg, så er best om de er litt breie i formen for å unngå strekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, papertiger said:

Fremdeles fornøyd med Hankook-dekka? Lurer veldig på disse igjen på F11'en, selv om de ikke er stjernemerket så målte jeg settet jeg hadde på felgene som fulgte med bilen, og de var 0mm avvik etter to sesonger bak/framme, med 25/245 mix dimensjon. Var forsåvidt veldig fornøyd med de, men kommer litt an på hvordan de står seg prismessig mot Pirelli PZ4* med samme mix-dimensjon. Skal stå på 9 + 10" M5 felg, så er best om de er litt breie i formen for å unngå strekk.

Meget fornøyd med Hankook dekka ja. Bråker "lite", henger som juling på vått. Vil si de er brede i formen ja, spesielt i forhold til dem som stod på. Gikk fra strekk til rett kant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig hvor klønete Bavaria opptrer når det kommer til Alpina. Synd at det skal være sånn men det blir vel sånn når de henter folk som har jobba på Elkjøp. De knoter fælt når jeg skal bestille deler til min Alpina B10, du må fotfølge dem og gi det inn med t-skje at dette ikke er en vanlig 540i. Salgsavdelingen blir helt i hundre når jeg svinger innom med B10en, men de på delelager opplever jeg ofte at sitter med huet oppi ræva når det kommer til noe som er litt på siden av 520d og i3.

Gøy at du har bilen fortsatt forøvrig 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • danskiii changed the title to danskiii's Alpina D5 Biturbo F11 LCI
1 time siden, Fredrik 90 skrev:

men de på delelager opplever jeg ofte at sitter med huet oppi ræva

Men Fredrik ,hvis man ser bort fra motor ,understell som dempere osv ,er ikke det meste likt som en vanlig 540 da ?

Eller er det egne bremser ,foringer og alt dette og fra Alpina ?

Her spør jeg kun av nysgjerrighet og forstår fort da at det kan være en utfordring for de og skaffe/finne  delene som du trenger 😩

Men er som du sier ,lettere og finne til nyere selvsagt .

Enkelte deler som jeg anser som lette å finne på GS sine sider kan de og slite med til e34en .

Ellers @danskiii fantastisk å se den leverer og at fremdeles nyter bilen.

Drømmebil ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, sveigis said:

Men Fredrik ,hvis man ser bort fra motor ,understell som dempere osv ,er ikke det meste likt som en vanlig 540 da ?

Eller er det egne bremser ,foringer og alt dette og fra Alpina ?

Her spør jeg kun av nysgjerrighet og forstår fort da at det kan være en utfordring for de og skaffe/finne  delene som du trenger 😩

Men er som du sier ,lettere og finne til nyere selvsagt .

Enkelte deler som jeg anser som lette å finne på GS sine sider kan de og slite med til e34en .

Ellers @danskiii fantastisk å se den leverer og at fremdeles nyter bilen.

Drømmebil ❤️

Det enkleste her tror jeg er å legge ved delekatalogen for LCI D5, så ser du selv. Noe deler er plukket fra andre BMW, men mye er spesifikk Alpina.

Bavaria kunne jo ikke forstå hvor jeg fikk delenummer fra, jeg er overrasket over hvor vanskelig det skal være. Bavaria Ålesund hadde null problemer med dette...

D5_BITURBO_LCI_F1x_Englisch.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, hanssae said:

Ger Ove Lilleeng i KOED er suveren når det gjelder ALPINA deler og spørsmål. 

Han har hjulpet meg med original deler og dekaler fra fabrikken med en ekte interesse og forståelse 🙂

 

Enig der, Tommy også. Men når det er snakk om at Bavaria skal ordne opp i at de har ødelagt deler når de har fikset noe annet så kan jeg ikke be Koed redde dem :P

Samtidig så har jeg hele katalogen for D5, både pre-LCI og LCI, så det står heller på viljen til B-oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis så har Alpina offentliggjort flere av sine delekataloger, slik at det skal være lettere å finne riktige deler. F.eks: B10_V8_Englisch.pdf (alpina-automobiles.com)

Ellers støtter jeg innspillet med å bruke KOED for Alpina-deler.

Endret av Orjan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Orjan skrev:

Heldigvis så har Alpina offentlig flere av sine delekataloger, slik at det skal være lettere å finne riktige deler. F.eks: B10_V8_Englisch.pdf (alpina-automobiles.com)

Ellers støtter jeg innspillet med å bruke KOED for Alpina-deler.

Det er disse katalogene jeg ønsket meg da jeg hadde 330i'n for 4 år siden. For jeg hadde SÅÅÅ lyst på Alpina dempere, fjærer etc. Og eksos. 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilde av braketten som ble ødelagt hos Bavaria. Åpenbart noen har lent seg på den eller lignende. IMG_4569.thumb.JPEG.fabb83b1f2f94ec6a1f1f30bb0679011.JPEG

IMG_4561.thumb.JPEG.7a00f0cf32c6b60fbcd9c2e0efd06bc4.JPEG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...