Gå til innhold

Marius2002s F31 320d xDrive M-Sport


 Share

Anbefalte innlegg

@fupsaker ACS er på vurdering! Men slike dager som idag veier imot, for i morrest var det ubrøytet.

@papertiger kjører alltid i traction :) Ikke fordi jeg leker meg, men for å få maks ut av feelingen :) synes Sport+ gjør bilen litt masete for daglig kjøring, men med litt mer under panseret hadde der nok gjort susen for Sport-innstillingen. Ellers går det i comfort, uansett, tipp topp det for denne :) 

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så flott lengre. Eller visuelt er den jo det :) Får ikke start. Får transmission fault, så kom det opp ABS og TirePressure. Den har stått siden fredag og idag kommer bergingsbilen. Jeg parkerte i garasjen og når jeg skulle ut igjen var den død. Prøvd å ladet batteri uten hell, byttet batteri og registrert inn, uten hell, ei i byen hadde kjøpt feil IBS-sensor og solgte den til 300,- og den passet min ifølge realOEM og den så kliss lik ut, så kjøpte den, men uten hell. Byttet også multifunksjonsreleet foran. Feilkode er enkel avleser som ikke gir noe konkret. Jeg er overbevist om at det er elektrisk feil, den kinner ikke, men strøm til lys og iDrive ++ er der. Bergingsmannen var her oppe istad med booster uten hell. Han kommer opp igjen med bil og får den på verksted.

Kan det være så enkelt som jordingen? Prøvde å filme under og tok screenshot av filmen der jordingen var, fordi jeg ikke var sikker på lokasjon la jeg mobilen på en tennisracket og peilet meg rundt under i håp om å treffe på jordingen :lol:  

F12F4ED2-DC69-4AF3-B519-E6AB7CD5348C.jpeg.194942a38600e09883378a924765d13e.jpeg59BFFE9B-7D7B-4453-BFF6-69D4CD7364A9.thumb.jpeg.0485845d305f994a3a14545ebf11b247.jpeg34749092-8485-4EA7-A259-A244D551C49C.thumb.jpeg.1ac59f180bf80f6edbf9f3c6f6d59faa.jpeg831A6D03-08F2-4D58-A485-70608297DB22.jpeg.459295b962e2bb48962189da3e004107.jpegC7EB4743-F07E-4ED7-9B41-A7D4CF5AB6EA.jpeg.0b120245a7ab5bae94d6d8d7db2e1d56.jpeg
 

Uansett, får det fikset på bruktbilgarantien 🤷🏼‍♂️ Noe skal det alltid være. Uflaks med bilene i år 🤷🏼‍♂️
Trøster meg med at bilen ellers er godt fulgt opp og tilnærmet strøken :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen LEVER ! 🤘🥳🙌

@Ron Jeremy ja det var bagatell. Jordingskabelen som jeg frykter etter å ha lest ørten ganger her. Takk til  @Otis som har flere innlegg som kommer fram på google fra way back og frem til nå og har gjort at jeg gikk fram fra IBS og batteri til jording. Multireleet var egen erfaring fra en E91 jeg var borti. Men bytter ikke inn batteri og IBS, batteriet var fra bilens produksjonsdato og på tide å bytte uansett. IBS fikk jeg for 300,- og ikke 3000,- så den lar jeg passere 😊 Bergingsbilmannen var mekaniker og BMW-kyndig og fikset bil på stedet 😊👍  Han så bildene av jordingskabelen og sa "oi, det var dårlige greier".

Er det innafor ta en øl nå kl 22:30 på en mandag? Feiring.

38E7CD45-0484-43FD-B3C2-AE92C4C61897.thumb.jpeg.ef6bb3320d1fefb87af98f232f619fc3.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Godt du fikk fikset det! Alltid kjekt med bruktbilgaranti når slike ting oppstår. Når det er bagatell er det en ting, men en ganske annen ting når det kreves mye feilsøking og bytte av deler.

Bra du fortsetter å være fornøyd med F31’en. Jeg digger begge F-serie-bilene våre for så forskjellige men fremdeles så like de er. Kan ikke se for meg at noen av de skiftes ut i nærmeste framtid, gleder meg til flere km og år med 420’en :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@papertiger ja, enig! Ellers har jeg hevet på CTEK vedlikeholdslader nå annenhver dag. Var jo -5 til -15 grader i lang lang tid, better safe than sorry? :) nå er det regn og 8 grader så da blir det ikke så hyppig. 

Neste prosjekt er å finne meg et takstativ, men det får bli etter jul. Må ha noe å feste takboksen i … :) 

Idag og i morgen er/skal det være skikkelig dritvær og mye vind. Jeg har hjemmekontor og maten ble handlet i går. Så da skal bilen faktisk få stå fint inni garasjen disse dagene (med mindre noe viktig plutselig oppstår). :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good call, jeg har aldri vedlikeholdsladet våre biler men kunne nok hatt godt av det av og til. Men så er det stort sett mildt her, og batteriet i F20’en er flett nytt. Du husket å registrere batteribytte når du byttet? 
Jeg har en Defa SmartCharge 4A som jeg bruker når jeg skal ta diagnose og sånn, den er veldig fin men litt svak for tyngre oppgaver. 
 

tilfeldig at disse originale BMW-bøylene er i Molde OG selger heter Marius OG de passer til F45 2-serie og F31 3-serie? 😂 

https://www.finn.no/238838687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@papertiger Ja, jeg registrerte batteribyttet :) Jeg har vel en sånn fra GS, ES910 eller noe, men den er bare veldig overfladisk i feilsøking, men grei til pekepinn og registrering av batteri og litt til. Ikke mer.
 

Det der takstativet ligger i favoritter allerede, og tror du ikke jeg angrer på at jeg sendte med bøylene på F45en? 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid gøy når ting lar seg fikse på en forsåvidt grei måte .😊

For en ting er sikkert at det er veldig frustrende med sånne feil som dette ,kan jo være alt og ingenting 😩😩

Ps synes det var innafor med en øl på en mandag 22.30 jeg for feiring .

For å si det sånn Marius,når jeg fikk friskmeldt e28 i sommer ,ble det øl og jæger party hjemme i gledesrus 😅

Og som Ron nevner ,en flott bil du har her .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sveigis Takk for det :) Ja det kan være alt eller ingenting, og uten skikkelig utstyr til feilkode og slikt så blir det bare gjetting. Problemet mitt er at det er trangt i garasjen og veien opp er kronglete for store biler, så det er ikke bare bare å få den ut om alt står. Det er ikke særlig plass til å jekke opp og begynne å mekke heller. Så den første bergingsbilmannen så egentlig svart på hele greia og mente det var umulig uten å dra den ut på låste hjul, mens nr. 2 hadde peiling og fikset på stedet på 2 min. uten å rikke bilen en millimeter. Lucky me :) Heldigvis var motorrommet shinet så det gikk an å vise frem uten at imaget fikk seg en større knekk(at Viking-bilen stod der er knekk nok) :lol:Hadde bilen vært kjørbar så hadde jeg selvsagt kjørt til BMW/Bavaria for skikkelig diagnose. Men nå er alt tipp topp :D 

Skal love deg at den øla var god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...