Gå til innhold

Marius2002s F31 320d xDrive M-Sport


 Share

Anbefalte innlegg

2-serieambassadøren gikk på en smell her og hentet meg idag en F31 xDrive i mineralgrå og sort dakota-skinninteriør. Ikke mye å si om bilen annet at den er sinnsykt god å kjøre, tight å fin. :) 

Det hele startet med at jeg og ungen i går formiddag var innom en forhandler og skulle se på hvordan det lå an med bygging av en vaskehall. Kjenner til han ene der og det var litt tidsfordriv mens mor var hjemme med nyfødt. Alt så bra ut og hyggelig prat så var jeg på vei ut. Og der stod det en fin F31. Helt ut av det blå. Jeg gikk bort å så, gikk inn igjen og spurte om nøkler. Tok en grundig gjennomgang av bil, all cred til utålmodig(tålmodig!!) 5-åring som venter på sin far. Takket for titten og dro. Ringte opp igjen forhandler i går ettermiddag og sa jeg skulle ha den og vi ble enige. Og kl. 09:00(en time før åpning) stod undertegnede utenfor å trippet. Men, førstemann var der 09:15 og lo litt av/med meg der jeg stod, men superhyggelig og fikset alt med en gang og jeg var på vei hjem før åpning.

Viste seg at det er M-Performanceeksos også. :) Ellers er det panoramatak, varme i ratt, navi pro, comfort access og hengerfeste.

Helt nye Falken FK510 på sommer og nye Yokohama piggfritt vinter, 18" begge deler. Nye bremser rundt om, nylig service og nylig EU :) Tørt og fint i motorrom, som nytt. Satser på et langt og godt bilhold. 
 

Utstyrsliste:

S1CAASelection of COP-relevant vehicles
S2PAALocking wheel bolt
S2PEABMW LA wheel, M star spoke 
400S205AAutomatic transmission
S230AExtra package, EU-speciifc
S248ASteering wheel heater
S249AMultifunction f steering wheel
S258ATyres with runflat properties
S3ACATrailer coupling
S3AGAReversing camera
S3ATARoof rails aluminium satinated
S3L8AExterior equipment, aluminium, satinised
S322AComfort access
P337AM Sports package
S4ADAInterior trim strips, brushed aluminium
S4AEAArmrest front, retractable
S4DLAAccent strips, black, high-polish
S402APanorama glass roof
S420ASun protection glazing
S423AFloor mats velours
S428AWarning triangle and first aid kit
S431AInterior mirror with automatic-dip
S465AThrough-loading system
S481ASports seat
S493AStorage compartment package
S494ASeat heating driver/passenger
S5DAAPassenger airbag deactivation
S5DCARear-seat headrests, folding
S502AHeadlight cleaning system
S508APark Distance Control (PDC)
S520AFog lights
S521ARain sensor
S522AXenon Light
S534AAutomatic air conditioning
S544ACruise control with brake function
S563ALight package
S575AAdditional 12V sockets
S6NHAHands-free system with USB interface
S6UHATraffic Information
S6WAAInstrument panel with extended scope
S609ANavigation system Professional
S654ADAB tuner
S676AHiFi speaker system
S698AArea-Code 2 for DVD
S710AM leather steering wheel
S715AM Aerodynamics package
S775AHeadlining anthracite
S8KAAOil service interval 24 mths / 30,000 km
S8SMACar ident. number visible from outside
S8TGAThiefproofing device
S8V2AInformation plate
S842ACold-climate version
S843APower reduction

En spontanhandel, men, tror det var et godt kjøp. Flere bilder kommer :) 

D0698F3D-4CA0-41F3-8D2B-0B71316B3AA7.thumb.jpeg.44d80a6f02a658cc2bdd83d345dc25e9.jpeg29CB86BF-9513-42F0-BE06-5674CC4E9A0A.thumb.jpeg.996c0ad82ae8574024b67949889d91b8.jpegCBD2D7F4-ECB6-490F-BE76-1A1F99EBF09F.thumb.jpeg.d71c2a81ec8bb77aff7a7f8be68d055b.jpeg3E8EC51B-880F-4CF1-8C0F-F7F94A39BD28.thumb.jpeg.1284fea97b3bed1c059dc26be6876619.jpeg3E1D4C35-973D-4517-8D20-9FE5BAC4C7ED.thumb.jpeg.ad54b9d95e848842b6c9080be743cb74.jpeg4F6DF9F2-C9CD-41CC-B219-C5737BF1D6DA.thumb.jpeg.61853dbbf455a17687e3312c38b84a9b.jpeg
 

2-serien er gode biler om man tar bilene for det dem er og ikke prøver å la de være noe annet. All cred til 225XE som var en fantastisk bil på alle mulige måter(tatt i betraktning pris og hva bilen er) og kan sterkt anbefale denne. F46 Gran Tourer er også en god bil, men ikke like dedikert som F45 Active Tourer. Men må ta bilene for det de er :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en kjempefin bil. Vi hadde den samme modellen (bortsett fra 6-trinns manuell gearkasse og alcantara seter/interiør) på en roadtrip tur/retur til den franske rivieraen. Bilen er helt utrolig fin på langturer med sine 400 Nm og perfekt balanse. Jeg nevner dette spesielt for det er dette man merker best på langurer igjennom Europa i all slags trafikk og terreng. Jeg var i alle fall ikke spesielt trett selv med dagsetapper på over 1000 Km.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Fredrik skrev:

Gratulerer med en kjempefin bil. Vi hadde den samme modellen (bortsett fra 6-trinns manuell gearkasse og alcantara seter/interiør) på en roadtrip tur/retur til den franske rivieraen. Bilen er helt utrolig fin på langturer med sine 400 Nm og perfekt balanse. Jeg nevner dette spesielt for det er dette man merker best på langurer igjennom Europa i all slags trafikk og terreng. Jeg var i alle fall ikke spesielt trett selv med dagsetapper på over 1000 Km.  

Denne har dessverre ikke 400nm, da det er N47 og ikke B47 som i LCI. Her er det vel 163/184hk og 350nm. :) Men her får du jo M Performance powerkit som gir 204hk og ca 410nm. En programmering av girkasse til sport så er mye gjort, samt nye fjærer fra H&R eller ACS. Beklager @Marius2002, her ble det mye oppgraderinger på en veldig fin bil. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@fupsaker Det la jeg ikke merke til, men etter å ha kikket litt på dataene ser jeg at prefacelift modellen hadde 184 HK og 380 Nm (Efficient Dynamics modellen hadde 163 HK og 380 Nm). Kun 6 HK og 20 Nm merker man normalt ikke og det viser også ytelsene. Som Touring, xDrive og automat skiller det 0,1 sekunder 0-100 Km/t. Prefacelift modellen har faktisk 4 Km/t høyere topphastighet (226 vs. 222). Hvorfor vet jeg ikke, men trolig handler det om utslipp. Prefacelift modellen klarer Euro 5, mens facelift modellen klarer Euro 6.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tony Soprano skrev:

Gratulerer med kanonflott kjøremaskin 😊

Takk :D 

2 timer siden, Reef89 skrev:

Gratulerer ja, flott bil :)

Takk :D 

2 timer siden, sveigis skrev:

Gratulerer med kjempefin bil ,dette var gøy 😊😊

Disse er jo så fine og .

Takk, ja det var spontant og gøy :) 

2 timer siden, Fredrik skrev:

Gratulerer med en kjempefin bil. Vi hadde den samme modellen (bortsett fra 6-trinns manuell gearkasse og alcantara seter/interiør) på en roadtrip tur/retur til den franske rivieraen. Bilen er helt utrolig fin på langturer med sine 400 Nm og perfekt balanse. Jeg nevner dette spesielt for det er dette man merker best på langurer igjennom Europa i all slags trafikk og terreng. Jeg var i alle fall ikke spesielt trett selv med dagsetapper på over 1000 Km.  

 

1 time siden, fupsaker skrev:

Denne har dessverre ikke 400nm, da det er N47 og ikke B47 som i LCI. Her er det vel 163/184hk og 350nm. :) Men her får du jo M Performance powerkit som gir 204hk og ca 410nm. En programmering av girkasse til sport så er mye gjort, samt nye fjærer fra H&R eller ACS. Beklager @Marius2002, her ble det mye oppgraderinger på en veldig fin bil. 🙈

Takk @Fredrik og @fupsaker :) Skal få tatt flere og bedre bilder ved anledning, hektisk med nyfødt og 5-åring i hus som krever sitt! Ingen problem med barneseter og vogn iallefall 😎 Det er nok en pre-lci Euro5 N47 163hk, men den er fulgt godt opp og hyppige oljeservicer så vi satser, er lav kilometer også :) @fupsaker Synes den virket lav og det henger en lapp på eine fjøra foran med strekkode og det står DH lower…(og så er resten borte), jeg skal undersøke nærmere. Er nok standard og jeg som er vant med høye biler :lol: 

45 minutter siden, BimmerFan! skrev:

Gratulerer med råflott bil @Marius2002 :) 

Takk :D 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Saltkjelen skrev:

Gratulerer med flott F31! Har du byttet inn 2-serien eller har du denne i tillegg? Med en nyfødt hjemme skulle en tro at 2-serien ville være mer praktisk - er det i så fall noen logisk grunn bak byttet? :)

3-serien er litt lengre, så den innvendige sitteplassen i lengderetningen er den samme. Litt trangere baksete breddemessig pga. sidestøttene på seteryggen i 3-serien. Bagasjerommet er "litt" mindre, men vogn og alt går smekke godt. :) Skal knipse bedre og flere bilder!

Noe logisk grunn var det ikke, det var et ganske spontant kjøp. Jeg ble egentlig solgt da jeg så den. Ikke bra. Men jeg angrer så langt ikke. :) Den er skikkelig god å kjøre! Jeg fant meg heller ikke like tilrette i F46 som jeg var i F45 phev, selv om F46 er en god bil. F46 ble byttet inn ja :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Marius2002 Selv for prefacelift Efficient Dynamics modellen med 163 HK og 380 Nm er det ikke den store forskjellen. Det skiller 0,9 sekunder 0-100 Km/t, mens topphastigheten på 222 Km/t er den samme som for facelift modellen (Touring, xDrive, automat, 190 HK og 400 NM). Det er mulig at mellomakselerasjonene påvirkes lett av at modellen mangler 27 HK og 20 Nm, men jeg kan ikke forestille meg at dette er et problem i norske hastigheter eller i det hele tatt hvis jeg skal være helt ærlig.

Uansett så har du kjøpt en veldig fin bil og at det er en 3-serie som Touring samt med en fornuftig dieselmotor gjør den bare enda finere i min verden. Vi hadde 10 veldig fine år i vår E46 318d Touring og det selv om vi var to voksne og to barn (12 og 2 år gamle da vi kjøpte bilen). Hvis man pakker fornuftig er 3 uker sydpå i Europa intet problem selv uten takboks. 

En 3-serie Touring med xDrive er idag omtrent så tett på den ultimative BMW opplevelsen man kan komme og samtidig fornuftig i Norge. Jeg liker ikke at 3-serien har blitt mer eller mindre så stor som en 5-serie var, men den er stadig etter min mening det nærmeste man kan komme en perfekt BMW sett i et historisk perspektiv.    

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, awt skrev:

Det skal man si, det var ikke helt forventet (på en positiv måte). 😛

Gratulerer! Virker som du har valgt et ganske bra eksemplar.

Tja, jeg kan overraske av og til :) Tenker at det kom litt plutselig på for en del (også fruen, men jeg har husly enn sålenge). Takk takk :D 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fredrik skrev:

@fupsaker Det la jeg ikke merke til, men etter å ha kikket litt på dataene ser jeg at prefacelift modellen hadde 184 HK og 380 Nm (Efficient Dynamics modellen hadde 163 HK og 380 Nm). Kun 6 HK og 20 Nm merker man normalt ikke og det viser også ytelsene. Som Touring, xDrive og automat skiller det 0,1 sekunder 0-100 Km/t. Prefacelift modellen har faktisk 4 Km/t høyere topphastighet (226 vs. 222). Hvorfor vet jeg ikke, men trolig handler det om utslipp. Prefacelift modellen klarer Euro 5, mens facelift modellen klarer Euro 6.

Jeg husker for dårlig, takk for oppklaring. :) Men jeg stemmer fortsatt for enkle og kostnadseffektive og kjøreglade oppgradering som litt tune og fjæring. :) 

Endret av fupsaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...