Gå til innhold

Daniel's 530d F11 LCI | Solgt


Daniel.
 Share

Anbefalte innlegg

@StigJ @sveigis @Walkabout - mange takk for det! :D

@Skulebollen - høyden er jo grei nok som den er, men har lyst til å ha den LITT lavere, kanskje sånn ca at buen er "på linje" med dekket om du forstår? Angående bakdekk, mulig jeg skulle ha gått for 285/30 i stedenfor, men da spørs det om det blir subbing om jeg ikke gjør noe med høyde (og da eventuelt camber). Så jeg får se det litt an om jeg senker bilen litt til, så tar jeg det derfra :)

@papertiger 20mm foran, ingen bak :) Må ha minimum 15mm (om jeg husker rett) foran for å ikke ta borti fjærbein.

@Saltkjelen takker :D Helt enig, syns mange av felgene ser så tamme ut når de ikke er konkave. Dette begynte vel egentlig smått allerede på F-serien? Var vel nesten kun på X5/X6 at man kunne finne konkave felger 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Saltkjelen jepp. Uansett synd da jeg tror flere av felgene hadde blitt penere om de var mer konkave :)

@Clarity hehe, den der har mindre dekk og valsede hjulbuer da :) Samt coilovers som sikkert er stivere enn M-Sport dempere med H&R justerbart.

Som nevnt så tenker jeg på å senke den litt mer, men blir ikke like lav som den du postet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Skjer ikke så mye med bilen for tiden så jeg har ikke så mye å si her, men nå har jeg kjørt 10.000km siden jeg kjøpte bilen i August i fjor og jeg er fortsatt veldig fornøyd med den :) 

Noe som ikke har vært gjort i mitt eie enda, var motorvask 😅 Var ikke ekstremt skittent, men nok til at jeg syns det var på tide å ta tak i det :)

Sprayet Motip sin "Engine Cleaner" litt her og der før jeg la skum over. Gikk over med en sånn detailing børste mens skummet virket.

IMG20220617165204.thumb.png.80fbd072edb457a4d9e0fb9c68d400bb.png

Spylte av med høytrykkspyler litt på avstand, så ble det rent og fint :) 

IMG20220617165606.thumb.png.c4ac2a2afbf79b4691340ebf23ecd971.png

Har gått litt lei av disse dual slat nyrene. Vet egentlig ikke om jeg noen gang har vært sånn super stor fan av de når jeg tenker meg om 😂

Planen var opprinnelig å få et sett med LCI nyrer lakkert i blank svart, men så fikk jeg for meg at jeg skulle prøve med kun senter lakkert i svart mens kanten forble krom, slik som jeg har hatt de tre forrige bilene mine.

Så da kjøpte jeg et brukt sett fra Finn, delte de og lakkerte senterne i svart, litt sånn jalla jobb uten noe forarbeid, men resultatet ble godt nok.

Var litt skeptisk til om det kom til å bli pent på en bil som ikke er helt svart (altså ikke Carbonsvart) men jeg syns det ble ganske pent, egentlig.

IMG20220617171948.thumb.png.ce93910b1fd644c18ad38b4ee4eddca3.pngIMG20220617172001.thumb.png.0b273ede894408d0dd8d04da86afda27.png

Ja, er klar over at jeg kunne kjøpe ferdiglakkerte sorte nyrer, men jeg er kresen og ville spesifikt ha LCI nyrer da jeg syns de er penere 😅 Såvidt jeg har fått med meg er typ alle blank sorte nyrene som selges rundtom basert på pre-LCI nyrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Daniel. changed the title to Daniel's 530d F11 LCI | 17. Juni
3 timer siden, Saltkjelen skrev:

Ble lekkert med chrome grill med svart innmat. Deilig å se at ikke alt bare er svart og med dobbelriller om dagen. :)

Ble greit med litt forandring ja :)

Ser av og til på Facebook at folk knapt kan poste en bil med noe chrome på uten at folk ber de om å "ta chrome delete" nå for tiden 😂 Kanskje satt litt på spissen men... Ja 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daniel. skrev:

Ser av og til på Facebook at folk knapt kan poste en bil med noe chrome på uten at folk ber de om å "ta chrome delete" nå for tiden 😂 Kanskje satt litt på spissen men... Ja 😅

Godt med motorvask! Angående krom er jeg enig med Facebook ;) 

Men viktigste er hva den enkelte liker. Selv gir jeg blaffen i hva andre synes, er tross alt min bil. Er jo godt at ikke alle har de samme preferansene, da hadde alle BMW'ene ute på veien blitt like :P 

Hjulene sitter fortsatt som et skudd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Walkabout skrev:

Godt med motorvask! Angående krom er jeg enig med Facebook ;) 

Men viktigste er hva den enkelte liker. Selv gir jeg blaffen i hva andre synes, er tross alt min bil. Er jo godt at ikke alle har de samme preferansene, da hadde alle BMW'ene ute på veien blitt like :P 

Hjulene sitter fortsatt som et skudd!

Hehe 😄 Jeg liker litt begge deler selv. Kommer litt an på bilen, fargen osv. Selv ting som felger kunne i grunn påvirket min mening om det skulle vært krom detaljer på bilen eller ikke. For eksempel om du har kantfelger med polerte kanter så kan det f.eks passe med litt krom detaljer på bilen, typ slik som på min.

Ja det hadde blitt kjipt om alle var dønn like. Er jo litt tendenser til dette når jeg ser på F10/11 gruppen.

Er liksom de samme 4-5 felgene som går om og om igjen. 😄

Takk, er godt fornøyd med de selv. 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Noen måneder siden sist oppdatering så da får jeg vel hoste opp noe 😬

Jeg har i grunn ikke så mye å melde egentlig, bilen funker som den skal og blir kjørt :)

Passerte 140.000km nå i helgen som var, så bør vel snart selge den 😱
Er i hvertfall snart tid for et oljeskift, da forrige var på rundt 131.000km 🤔

IMG20220915190044.thumb.png.da082eab01907a5f2738c45156fc7285.png
Lever farlig med det drivstoffnivået der 😂

Selv om det kanskje ikke er så mye vits når det regner sidelengs og til tider oppover, så ble det en skikkelig vask i dag. Blank og fin ble den :)

IMG20220915185840.thumb.png.36f6010e1140095280f309b49440d450.png
Mine jalla lakkerte nyrer holder seg forøvrig meget godt enda 😀

Gikk over innvendig også, men det gikk kjapt siden det stort sett er rent der.

IMG20220915183356.thumb.png.0495d4444f85efb45b2ef68a6848b928.pngIMG20220915183229.thumb.png.570cd4dd13a00fe5d37f91ca366dcbe4.pngIMG20220915183300.thumb.png.ccfa5a99e14420cd9a19c44a2ba8e4a4.png

Utover det så har denne F11n gjort sin naturlige F-serie ting, nemlig å ta inn vann i baklykter 🥰  I mitt tilfelle er det begge de indre lyktene. Glasset har begynt å separere seg fra huset i bunn, så vann kommer inn den veien når man spyler på/rundt de.

IMG20220707182246.thumb.png.294cba92bdc432c8f9db2ac9e0bd9db1.pngIMG20220707182252.thumb.png.277ab9c7969efd47d91e3c7bc08bddb6.png

Så.. Det var vel det 🤷‍♂️

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Daniel. changed the title to Daniel's 530d F11 LCI | 15. September

Utrolig fin denne bilen din! Og interiøret tror jeg er helt likt mitt egentlig. 7,8 i snitt - det har ikke jeg sjans å få til med min kjøring. Kan vel komme ned mot 8,2-8,5 om jeg kjører meget meget pent. Mye småkjøring for tiden da. En lengre tur i ny og ne så dropper det drastisk. 
Det med baklyktene har skjedd på ene indre lykta bak på F36’en også - glasset separerer seg fra lykta. Så har mottatt nye brykte lykter fra eBay/Litauen nå nylig, blir å bytte begge da det er sprekker i glasset på den andre. God kvalitet!

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja denne bilen er fin ,liker den veldig godt 😊

Og så tøft med de felgene de passer jo kjempefint .

Kan ikke være lett å holde bilhold hos dere med det værklimaet dere har 😞.

Referer til han jeg kjøpte x5en av i Bergen da jeg spurte om soltak var tett og drenering iorden :Ka faen mann ,du e klar over denne er i Bergen så ja denne har virkelig fått testet sånt 😅

Regner med du er superfornøyd med denne Daniel 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, papertiger skrev:

Utrolig fin denne bilen din! Og interiøret tror jeg er helt likt mitt egentlig. 7,8 i snitt - det har ikke jeg sjans å få til med min kjøring. Kan vel komme ned mot 8,2-8,5 om jeg kjører meget meget pent. Mye småkjøring for tiden da. En lengre tur i ny og ne så dropper det drastisk. 
Det med baklyktene har skjedd på ene indre lykta bak på F36’en også - glasset separerer seg fra lykta. Så har mottatt nye brykte lykter fra eBay/Litauen nå nylig, blir å bytte begge da det er sprekker i glasset på den andre. God kvalitet!

Takk for det :)

Nja, nesten helt likt. Jeg har sånn fattigmanns dashbord uten skinn vet du 🤪

xDrive hjelper jo ikke så mye på forbruket da 😄 Men vet ikke hvor reelt det tallet er egentlig. En stund siden jeg nullstilte den og, så vet ikke om det har noe å si.

Er bra kvalitet på lyktene til F-seriene. To stykker på jobb opplevde fukt i indre baklykter på sine F15. På den ene så fløy hele glasset av når han vasket bilen 😅

13 timer siden, sveigis skrev:

Ja denne bilen er fin ,liker den veldig godt 😊

Og så tøft med de felgene de passer jo kjempefint .

Kan ikke være lett å holde bilhold hos dere med det værklimaet dere har 😞.

Referer til han jeg kjøpte x5en av i Bergen da jeg spurte om soltak var tett og drenering iorden :Ka faen mann ,du e klar over denne er i Bergen så ja denne har virkelig fått testet sånt 😅

Regner med du er superfornøyd med denne Daniel 😎

Mange takk :) Ja jeg syns de passet veldig godt. Frister litt med andre felger også, men har liksom ikke lyst til å kvitte meg med disse heller.

Hehe nei, det er i hvertfall ikke spesielt motiverende om en kan si det slik.

Tviler ikke 😅 Ser jo overraskende bra ut til å være fra Bergen da. Her saltes det som bare juling.

Ser noen E53 rundt om her til tider, noen litt mer medtatt enn andre.

Er fornøyd med denne ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Daniel. changed the title to Daniel's 530d F11 LCI | Solgt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...