Gå til innhold

Min 1996 Boston Green BMW E36 320i Cabriolet


Bruspulvergutt
 Share

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Rune-K skrev:

Hvis du ikke finner mer på en bil som er 25 år gammel så må du være fornøyd.

Joda er egentlig veldig happy med denne bilen. Motoren sviver som en drøm, den girer perfekt og den svidde lukten jeg snakket om tidligere er borte :)

Har sett at "levetid" på M52-motorene er ~270K, tror jeg det var så har iallfall noen år med moro igjen. Med 150hk og bakhjulstrekk. Veldig flott motorlyd også, særlig når man drar på litt

7 minutter siden, Rune-K skrev:

Ser jo ut som at mesteparten fortsatt er lagervare hos BMW også, da spørs det bare hva du er villig til å betale. Knappen til hanskerommet var ca. 50 kroner. Det andre kostet litt mer.

Knappen til hanskerommet kjøpte jeg faktisk tidligere i dag, den er nok snart på vei hit 👍

Tenker at jeg tar det litt etter litt så blir det bra.. Istedenfor å kjøpe alt på en gang. Vil nok som sagt oppdage mer som må gjøres etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Joda er egentlig veldig happy med denne bilen. Motoren sviver som en drøm, den girer perfekt og den svidde lukten jeg snakket om tidligere er borte :)

Har sett at "levetid" på M52-motorene er ~270K, tror jeg det var så har iallfall noen år med moro igjen. Med 150hk og bakhjulstrekk. Veldig flott motorlyd også, særlig når man drar på litt

Knappen til hanskerommet kjøpte jeg faktisk tidligere i dag, den er nok snart på vei hit 👍

Tenker at jeg tar det litt etter litt så blir det bra.. Istedenfor å kjøpe alt på en gang. Vil nok som sagt oppdage mer som må gjøres etterhvert

M52 motoren holder lenger. Min har gått 260k km. Og den har gått med kompressor og 0,8 bar i over 15 år! Holder enda. Blir misbrukt ved hver eneste kjøretur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

M52 motoren holder lenger. Min har gått 260k km. Og den har gått med kompressor og 0,8 bar i over 15 år! Holder enda. Blir misbrukt ved hver eneste kjøretur

Det lover jo bra for min M52, den blir egentlig ikke misbrukt.. men det er jo gøy avogtil å lytte litt ekstra til rekkesekser-lyden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Det lover jo bra for min M52, den blir egentlig ikke misbrukt.. men det er jo gøy avogtil å lytte litt ekstra til rekkesekser-lyden :)

Bare bytt olje jevnlig og pass på kjølinga til motoren, samt bytte av kjedestrammer så har du motor i mange år til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestemt meg for at et av punktene som får prioritet til våren, er prosjekt hardtop.. Å få den i rimelig god stand. Så det skal bli gøy :)

Det med headliner på den som henger ned, jeg skjønner ikke helt hvordan det kan skje da det jeg finner av slike på nettet så ser det ikke ut som om det kan slippe og henge ned slik.. Men det skal undersøkes utendørs i sola når våren kommer :D

Etter å ha kjørt bilen en del nå, må jeg nesten få skryte litt av hvor behagelige setene er. Jeg vet ikke om det er pga det er skinn, eller bare formen på dem, men det er iallfall en veldig god bil å kjøre lengre turer

Det er kanskje ikke den sprekeste bilen, og den trekker ikke helt vilt, men den er gøy å kjøre og som jeg har nevnt.. Å kjøre den uten tak første gang når det blir mulig, det vil bli temmelig spesielt og jeg gleder meg veldig til det blir mulig

En ting som er greit er at flere av tingene som skal gjøres med bilen, er innendørs i den slik at det egentlig ikke har noe å si at det er snø ute.. Men hardtopen feks, det tenker jeg er noe som kan vente til våren. Det blir artig :)

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å lese i tråden din at du ønsker å holde den for det meste original! Jeg var ikke langt unna å kjøpe E36 cab selv for noen år tilbake. Den var også grønn metallic 😁 Synes du har fått den beste fargekomboen her. Grønn og lyst skinninteriør. Her skal det følges med videre!

Samtidig ønsker jeg deg velkommen til Bimmers med egen Bmw! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, opeth84 skrev:

Så kjekt å lese i tråden din at du ønsker å holde den for det meste original!

Ja jeg tenker disse bilene fortjener det.. Også føler jeg ikke noe behov for å drive å senke og sote alt heller, eller ha på noe "kule" bodykits. Det eneste jeg synes kan være greit å variere litt, er hjulene :)

Så denne skal ha original look, såvidt det lar seg gjøre. Både innvendig og utvendig. Jeg synes på mange biler så er originalt finest. Er klar over at mange vil være uenige, men det er min mening og min bil

 

4 timer siden, opeth84 skrev:

Jeg var ikke langt unna å kjøpe E36 cab selv for noen år tilbake. Den var også grønn metallic 😁

Var den Boston Green? Det er jo et par (mørke)grønne farger på E36 cab pre '97 mener jeg.. Også lurer jeg samtidig på om det var manuelt gir? Det er nå uansett flotte biler, du skulle kjøpt den :)

 

4 timer siden, opeth84 skrev:

Synes du har fått den beste fargekomboen her. Grønn og lyst skinninteriør. Her skal det følges med videre!

Ja altså for meg (også), er mørkegrønn med beige (lyst) skinninteriør, noe av det fineste jeg har sett.. Så når denne dukket opp for salg var det ikke lange tida fra kontakt til handel.. På toppen av det ble akkurat denne bilen (99% sikker på det) solgt en gang tidligere uten at jeg fikk hentet den. Men nå er den min :D

Når det i tillegg var en 2.0 (altså mer enn 1.8) med manuelt gir, var valget enkelt. Jeg har hatt lyst på en slik bil lenge.. Selvom det som noen har påpekt ikke er bilen(e) med best kjøreegenskaper eller mest motor dette så er den bra til det jeg kjøpte den for. Som er cruising, og bare nyte å kjøre den.. Trenger ikke et utall hk og Nm på bakhjula for at en bil skal være artig å kjøre

Også kult at du vil følge med da, håper at jeg kan bidra med noe etterhvert her når deler begynner og ankomme og jeg finnee ut omtrent hvordan ting skal gjøres.. Denne bilen er min første BMW, så det er jo en mulighet til å bli kjent med merket også. Ser frem til å få fikset noe av det som plager meg av "feil" på den

 

4 timer siden, opeth84 skrev:

Samtidig ønsker jeg deg velkommen til Bimmers med egen Bmw! :D

Takk takk, har lest mye på Bimmers før jeg registrerte meg og hadde ikke trodd jeg skulle få meg BMW selv før om en stund ennå. Men så ble det slik, også registrerte jeg meg og trives veldig bra her :)

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker akkurat hvilken type grønnfarge den hadde. Begynner å bli noen år siden jeg vurderte denne cab'en. Det var manuelt gir på denne ja og det fulgte med hardtop. Solgt fra en forhandler, og om jeg ikke husker helt feil, var cab'en  i Trøndelag-området. Begynner å bli så mange år siden nå :) 

Greit å ha flere tråder å følge med på her inne :) 

Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, opeth84 skrev:

Usikker akkurat hvilken type grønnfarge den hadde. Begynner å bli noen år siden jeg vurderte denne cab'en. Det var manuelt gir på denne ja og det fulgte med hardtop. Solgt fra en forhandler, og om jeg ikke husker helt feil, var cab'en  i Trøndelag-området. Begynner å bli så mange år siden nå :) 

Ok men uansett kult at du vurderte å kjøpe en E36 cabriolet. Det er tydeligvis veldig forskjellige meninger om disse her på forumet, skjønner jeg

Hardtop, jeg vet ikke om det er så positivt egentlig.. Caben ser jo ut som den prøver å være coupe, men feiler pga helt feil proporsjoner..

11 timer siden, opeth84 skrev:

Greit å ha flere tråder å følge med på her inne :) 

Ja altså nå regner jeg med at det kanskje ikke vil bli det helt store da jeg ikke er like dyktig på dette som andre her, men håper nå å bidra med litt etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Bimmers :)

Da er valget tatt og bilen vil bli solgt.. Det er ingenting galt med bilen og jeg har kun positive ting å si om den. Det er en utrolig flott bil som noen andre nok vil få flere bra år med om de tar vare på den

Men økonomi og slikt gjør det nødvendig å ta dette valget som ikke var lett.. Hadde den nesten 2mnd og det var to veldig minneverdige/ minnerike mnd. Jeg har tenkt på det i ei uke ca og dette er nok det riktige valget

Så tenker jeg at når jeg da ikke lenger har BMW så har jeg jo ikke noe her på Bimmers å gjøre.. men iallfall takk for et fint "opphold" her, dere er noen bra folk 👍

Så vil jeg si ang møtet på lekeplassen hos deg @sveigis der du og @Fredrik 90 og noen til antakeligvis skulle vært, det må jeg vel nesten stå over da men jeg setter uansett veldig pris på invitasjonen

Og igjen vil jeg bare beklage om jeg tråkket noen på tærne :)

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...