Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takker :)

Var godt å få en innedørs oppgave så man holder fremdriften gående gjennom sesongen. Så kan man gjøre det litt skikkelig også, uten så mye tidspress.

Skrevet

Imponerende arbeid! Ser heller ikke rett frem ut dette med å borre ut, lime på osv. Men tydelig forskjell i skinnkvalitet.

Skrevet

Takk takk, var ikke helt rett frem nei, men greit nok. Hadde jeg gjort det igjen så spørs om ikke jeg hadde prøvd å slipe vekk plasten. Det er faktisk et forslag i TIS.

Det fine her er at jeg er rimelig sikker på at i verste fall, om et feste knekker, så kan man slipe det helt vekk og lime på nytt "alternativt" med superlim. Så det meste bør være reddbart om man gjør noe feil, bare å kalkulere inn litt mer tidsbruk.

Skrevet
  På 11.1.2025 den 22.52, E.C. skrev:

Normalt gidder ikke jeg å skru på vinteren med mindre det er helt krise, men i år ble det gjort et lite unntak. Det blir på en måte litt for dumt å la en diff med brems ligge på hylla gjennom hele vinteren når man kjører med åpen diff:

image.thumb.jpeg.3a82d8051d0556f9d573a197ed6f67c9.jpeg

  Vis skjult innhold
Expand  

Skikkelig diff er sikkert kjekt å ha ja :) Merker jeg irriterer meg litt over hvor mye bilen min spinner på ett hjul om vinteren 😐

Synd Quaife og alt det har blitt så sykt dyrt nå i det siste.

Skrevet

@Daniel. Blir vel fort opp rundt 30k om man skal ha det nytt ja, så er det gjerne ikke like mange LSDer å oppdrive til diesel som til bensin. Følger du med på bruktmarkedet litt? Hender man snubler over ting og tang. 

Skrevet
  På 3.2.2025 den 17.58, E.C. skrev:

@Daniel. Blir vel fort opp rundt 30k om man skal ha det nytt ja, så er det gjerne ikke like mange LSDer å oppdrive til diesel som til bensin. Følger du med på bruktmarkedet litt? Hender man snubler over ting og tang. 

Expand  

Fare for det ja.. Er vel ikke mange år siden man kunne få det til rundt 16-20k om jeg husker rett 🤔 

Nja, har jo et lite øye på Finn men der er det egentlig sjeldent det dukker opp noe LSD generelt sett. I såfall er det gjerne til E46 og den slags, eller dette RacingDiffs skrotet.

Kan ikke tenke meg at det kryr av brukte LSD differ til diesel automat E91 😅

Har lest litt om dette eLSD som noen her nevnte men klarer ikke helt å forstå det.

Det sies at det fungerer bare når man trykker én gang på DTC, men ikke hvis man holder DTC inne.

Trykker jeg én gang på DTC så vil den jo fortsatt kutte motorkraft, men på Youtube så har jeg sett video av en som demonstrerer eLSD på en E90 330i, og han spinner jo piruetter uten noe problemer 🤔

Ellers så virker folk generelt negativt til hele eLSD opplegget.

Skrevet
  På 3.2.2025 den 18.07, Ingvaldsen skrev:

det ble ikke brunt skinn nei  ? men det som blir nå er vell både rompetafsing og utlufting ? 

Expand  

Ja til alle deler. Brunt ble det rimelig tidlig bestemt at det ikke ble. Jeg var litt på vippen, men bilens medeier var ikke særlig gira. Det interiøret var/er for så vidt ok, men førersetet har behov for å fikse varme i sitteputa, samt ny skum på sittedelen og aktuator til lårstøtten. Så ikke helt plug and play om man vil ha det nærmere tipp-topp. Blir svart med rumpetafsing og vifte ja, spent på om alt faktisk funker. Høres ut som at mange her liker brunt, så får satse på at det blir solgt litt kjapt.

 

  På 3.2.2025 den 18.27, Daniel. skrev:

Fare for det ja.. Er vel ikke mange år siden man kunne få det til rundt 16-20k om jeg husker rett 🤔 

Nja, har jo et lite øye på Finn men der er det egentlig sjeldent det dukker opp noe LSD generelt sett. I såfall er det gjerne til E46 og den slags, eller dette RacingDiffs skrotet.

Kan ikke tenke meg at det kryr av brukte LSD differ til diesel automat E91 😅

Har lest litt om dette eLSD som noen her nevnte men klarer ikke helt å forstå det.

Det sies at det fungerer bare når man trykker én gang på DTC, men ikke hvis man holder DTC inne.

Trykker jeg én gang på DTC så vil den jo fortsatt kutte motorkraft, men på Youtube så har jeg sett video av en som demonstrerer eLSD på en E90 330i, og han spinner jo piruetter uten noe problemer 🤔

Ellers så virker folk generelt negativt til hele eLSD opplegget.

Expand  

Ja, det skal på en måte bremse hjulet som spinner akkurat nok så dreiemomentet går i større grad til det andre hjulet med grep. Det skal skje uten å kutte motorkraft, men du må nesten ha programvare for det liggende i DSC-enheten din, mulig det egentlig krever større pumpe også (fysisk annerledes DSC-enhet). Blir nok ikke like bra som mekanisk, men det blir vel noe bedre enn å ha helt åpen. 

Skrevet (endret)
  På 3.2.2025 den 21.32, E.C. skrev:

Ja, det skal på en måte bremse hjulet som spinner akkurat nok så dreiemomentet går i større grad til det andre hjulet med grep. Det skal skje uten å kutte motorkraft, men du må nesten ha programvare for det liggende i DSC-enheten din, mulig det egentlig krever større pumpe også (fysisk annerledes DSC-enhet). Blir nok ikke like bra som mekanisk, men det blir vel noe bedre enn å ha helt åpen. 

Expand  

Altså hvordan det skal fungere skjønner jeg, men jeg skjønner ikke helt hva som er riktig når folk kommer med motstridende info.

Noen sier at eLSD kun fungerer når du har trykt på DTC én gang, men ikke når du holder inne DTC knappen.

Og siden motorkraft fortsatt kuttes når man kun har trykt én gang på DTC knappen, så burde han jo ikke kunne spinne slik han gjorde i den videoen 🤔 Er liksom der jeg blir forvirret.

Eventuelt at dette blir endret når eLSD er kodet inn?

Såvidt jeg har klart å få med meg så kan dette gjøres på alle 6-syl E9x med MK60 DSC modul, men om det stemmer vet jeg ikke 100%

Vet ikke hvilket program som kreves for å kode dette inn.

Endret av Daniel.
Skrevet

Nå gjorde jeg et kjapt søk. Folk har puttet MK60 i annet enn BMW også, så det går nok på at du må ha riktig modul til å begynne med. Det med antall trykk på knappen kan sikkert fungere annerledes med denne typen DSC, men jeg har ikke så mye fakta å komme med her dessverre.

Skrevet

Flott arbeid og mye bra fokus på detaljene som vanlig 😉 er en flott oppgradering til nappa skin som gjør arbeidet virkelig verdt det. 

  • 2 weeks later...
Skrevet

Haha, elsker dette!! 😂🤩
Veldig bra jobba, ble bra det der - og LCI-dørtrekkene er så veldig mye finere enn de til pre-LCI også synes jeg. 

Nå mangler vi bare USB-C i i3, men det regner jeg med @Saltkjelen og @CHNilsen fikser en kveld, sånn at ladekabelen jeg tok med meg opp i bilen får gjort litt nytte for seg. Funker dårlig å lade AirPods på trådløs-plata, nemlig. 

Skrevet

Takk takk, blir nok en dobbel USB-C bak her også. Kjøper man brukt er det faktisk billigere enn å kjøpe en ny BMW-lader til sigarettenneren. Mer elegant blir det også.

Husker dere forresten om dørene bak hadde forhåndslaget hull der man skrur inn festet til gardinkroken? Stappe inn en sånn hvitt skruefeste og "off you go"? Ser ut som at alle dører har samme delenr. om ikke annet.

image.png.ce504a7ac51e908bf58a607b32e43edb.png

 

Skrevet
  På 3.2.2025 den 17.52, Daniel. skrev:

Skikkelig diff er sikkert kjekt å ha ja :) Merker jeg irriterer meg litt over hvor mye bilen min spinner på ett hjul om vinteren 😐

Synd Quaife og alt det har blitt så sykt dyrt nå i det siste.

Expand  

Jeg kjøpte Quaife via Birds Auto i UK, veldig allrighte folk. Da hadde de en exchange variant hvor jeg sendte inn min gamle diff (m.sveiset kronhjul). Mener jeg betalte rett over 1000GBP, men det er dog en del år siden så vet ikke om dette er noe de tilbyr lenger. Ser de har fjernet den norske forhandleren også...

Uansett, diff med brems er en game-changer, spesielt når du begynner å pushe litt effekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...