K.F Skrevet Juli 16, 2022 Share Skrevet Juli 16, 2022 (endret) Da var det på tide med en tråd på bruksbilen nå, etter å ha hatt den i over 3 år😝 06 mod 535d 272hk Har blitt gjort litt på denne bilen: - Quaife sperre differensial --- ZF typ 210mm lamellsperre med heftigere låsing, 2.65 utveksling. (535D LCI diff) - lci lykter med lysmodul, bi xenon - cic navi og lci klima panel - musikkanlegg fra BassBrothers med DSP forsterker med bluetooth kort, nye høyttalere og en kasse i bagasjerom bygd til bil. Gjør seg det! - avtagbar henger krok, er jo en bruksbil! - KW V2 coilovers - ZF8HP70 girkasse - M5 Sideskjermer for mer plass til felger - MK motorsport 20'' felgene er solgt, og nye er på vei. --- Style 172, OZ Futura 19 Har fortsatt en del planer for denne, men det blir tatt sporadisk fremover Endret Juni 23 av K.F oppdatert 06.2024 hsd, paukri, fupsaker og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K.F Skrevet Juli 16, 2022 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2022 (endret) Endret Juli 27 av K.F fupsaker, ///M-ini95, paukri og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 16, 2022 Share Skrevet Juli 16, 2022 Dritkult med hp8 kasse da! Hvordan gjør man dette? Hva passer overens? Turtallet er vel va det samme som på hp6 ser det ut til. sveigis og K.F reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Juli 16, 2022 Share Skrevet Juli 16, 2022 Fin bil med rette mods 😊 Gøy med e60 535d tråd her inne så følg gjerne denne opp fremover 👍 K.F reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K.F Skrevet Juli 16, 2022 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2022 8 timer siden, Otis skrev: Dritkult med hp8 kasse da! Hvordan gjør man dette? Hva passer overens? Turtallet er vel va det samme som på hp6 ser det ut til. Meget fornøyd med ombygginga til 8hp ja pmc adapterplate, n57 startkrans. Bruker opp igjen alt anna, girkassetravers, oljekjøler rør osv. bruker turbolamik girkasse hjerne for og få dette til å fungere, med facelift e60 sportsautomat girkule (hel elektrisk). Alt virker, cruise control, ryggelys, gir indikator ( opp til gir 7 ) med fullt programmerbar girkasse hjerne så er her muligheter for mye gøy. Clutch by wire blandt anna😂 turtallsmessig så ble det iallefall stor forskjell hos meg, med 2,56 diff. Muligens ganske likt som 530d osv, uten at jeg har sjekket det 8 timer siden, sveigis skrev: Fin bil med rette mods 😊 Gøy med e60 535d tråd her inne så følg gjerne denne opp fremover 👍 Takker for det, skal prøve og oppdatere her fremover. 😄 paukri og Otis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juli 17, 2022 Share Skrevet Juli 17, 2022 Bra oppgraderinger. Ellers så er jo ordentlige bilder av bilen et must. Snagg30 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K.F Skrevet Juli 17, 2022 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2022 Tok noen bilder av bilen idag, med vente-felger til jeg får de jeg planlegger og ha på denne Før vask: her er hvordan anlegget ser ut. Greit nok for min del, og spiller veldig bra. Etter vask, og ett glimt av sollys på en ellers grå dag😛 paukri, fupsaker, Reef89 og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K.F Skrevet August 7, 2022 Forfatter Share Skrevet August 7, 2022 (endret) På vei i post er ratt fra m5 med gir på ratt, med tilhørende slepering. litt innvendig lister som jeg må skifte iforbindelse med cic, og folie for og få alt i samme farge. Har 4/4 jobb, så det blir oppdateringer i litt rykk og napp. Endret August 7, 2022 av K.F fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 7, 2022 Share Skrevet August 7, 2022 Du har allerede en plan på hvordan det blir å få hendlene til å funke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K.F Skrevet August 7, 2022 Forfatter Share Skrevet August 7, 2022 2 minutter siden, E.C. skrev: Du har allerede en plan på hvordan det blir å få hendlene til å funke? jepp, skal ikke by på store problemer det. Jeg skal jo koble dette opp i mot turbo lamik tcu, men selv for oem 'retrofit' så er det nok ikke så mye styr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K.F Skrevet August 7, 2022 Forfatter Share Skrevet August 7, 2022 her er pinout på den tcu, så det skal være bare og bruke jording å input A11 , A12 til dette. for oem retrofit så finner man dette foreksempel : https://www.bimmerforums.co.uk/threads/e60-2004-shift-paddles-retrofit.113165/ litt nedpå sida så forklarer han hvordan han har gjort det. jeg kjøpte jo tilhørende slepering for og slippe og lodde slik han har gjort, og kommer heller bare til å lage kontakter og trekke ledninger. Otis, hemperen, hsd og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 7, 2022 Share Skrevet August 7, 2022 Kult, 8HP og paddles diesel i E60 er jo ikke hverdags. Stå på 👍 K.F og Otis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K.F Skrevet August 7, 2022 Forfatter Share Skrevet August 7, 2022 (endret) På 7.8.2022 den 12.21, E.C. skrev: Kult, 8HP og paddles diesel i E60 er jo ikke hverdags. Stå på 👍 takk for det Endret Februar 8 av K.F Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K.F Skrevet August 21, 2022 Forfatter Share Skrevet August 21, 2022 (endret) Montering av ratt med giring Av med airbag og bolt som holder ratt. For og løsne airbag så brukte jeg en liten umbraco opp i hullet på undersiden bak, så poppet den ut. koblet fra og løsnet bolt med en muttertrekker. legg merke til merking på splines. Da var rattet av, så fjerning av deksel. Det dekselet som er mot fører er bare å nappe rett mot seg, deksel oppe og nede holdes av klips som må skrues ut. Her er slepering med brytere som holdes av de svarte torx skruene.(6stk) Da ser det slik ut. Da min bil ikke hadde verken varme eller giring på rattet fra før så måtte jeg legge til noen ledninger. Har plugget i 3 her, men er altså kun 2 som er nødvendig. Plugget meg på pin 12 og 13 , med 11 som jeg trodde var for og få lys i + og - på spakene, men det var det altså ikke. Utklipp av A72 Steering column switch centre(SZL) Dette ble så koblet opp i mot girkassehjerne, som nevnt tidligere. Viss man skal koble dette opp på en original bil, så må dette kobles som det viser under. Finnes mange måter og gjøre dette på, men slik er det ihvertfall oem. koblet i samme slengen opp sport knappen, så denne aktiverer sport modus på styring å gasspedal. Nødvendig nei, men nice to have Merkbart tyngre styring, dette kan vel også endres på kodingen til servotronicen. Jeg har ikke aktiv styring. Denne ble koblet opp til det panelet med dsc og setevarme osv, lukker pin 8 og 10 så er det sportmodus. Ferdig oppkoblet og funksjonstestet. Kjekt å kunne gire på ratt, manuell modusen kommer nok til å bli mer brukt her etter. Endret August 21, 2022 av K.F E.C., Ampera, paukri og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K.F Skrevet August 21, 2022 Forfatter Share Skrevet August 21, 2022 (endret) Endret August 21, 2022 av K.F Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå