Gå til innhold

Skoglund's biltråd Gjenstander med hjul:)E30 luftet


 Share

Anbefalte innlegg

Og hjem turen ble det fullt som det bruker å bli etter en liten bilferie, jeg nekte jentene å pakke i sine 3 Hard case kofferter og fikk litt mostring på dette før avreise, de små er seff stolte av koffereten sine og det er stas å pakke til ferie.  Men bilder sier vell sitt at det hadde gått skikkelig dårlig,det ble fullt for å si det mildt.

9D55C244-D8C6-49E3-90FC-E9079907DFA9.jpeg

BF0F96DC-5C3C-4CD7-B0FD-B2139ED62C3D.jpeg

0FE73FE8-B4B0-4B0D-AAB4-730BBFBB9015.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hellers var det serdeles bensin vennlig å være hos søtabro.  
prisen var ok i forhold til vi dro fra.       Ser det roer seg litt på prisen hjemme også .                                                     Har ikke sett nøye etter men mulig vi har fått etanol merking på pumpen hjemme også. 10 prosent i 95 og 5 i 98. :)

forbruk ligger ca 1.0-1.1 på lang tur. Den krever sitt 5.5 liter:) selv på lav turtall 2000  rpm =130 km/t masj fart gir liter forbruk hehe. 

 Men brukte vell ca 2,5 time mindre hjem, elbil fam var kjørt noen dager før oss. Det gikk for øvrig ok på lading nedover, ca 45 min total på 76 mil. Mener jeg å huske. Men lade strømmen stuper så fort det blir flere som lader sammtidig så du er prisgitt lav belasting for å få det til å gå unna, de var vell opp i 150 kw  en veldig liten periode.

CDAF379E-A607-4FD2-9EE6-2E18B07D5662.jpeg

B9D56CC8-8641-4619-8B00-D962852D6896.jpeg

8E4C2073-C5E5-4C76-B75E-1847571190CE.jpeg

6A5F64B7-7443-47E4-8C09-3DD27D117574.jpeg

5AC47B40-3FA7-4008-B9CB-9FEA3A33B46D.jpeg

Endret av skoglund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, skoglund skrev:

Har klart og ta lite bil bilder desverre underveis her,klarte å bli kraftig fra kjørt av yngre E63 en sen kveld vi var ute testet ute livet i luleå, men det viste seg å være med god grunn, mine 557 hk ble stille stående omtrent ett øyeblikk, og jeg tenkte at det var ulger i mosen.  Traff på karen sener på kvelden å snakke med han, rennetec tune med oppgraderte turboer , Nice spes kan man si,840 hk og snille 1280 NM. Den skal gjøre 0-100 på 2.6 sek hehe bra på stor fam vogn. 

Vet om en som har den spekken på sin sedan fra 2019, han har noe ferrari greier ved siden av. (812  superfast). Den mærsja med renntech går visst helt vilt selv når du sammenlikner meg ferrarien. Så tror på at du ble parkert ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig bilpark :) Trenger ikke å være BMW for å være stas.

Tenker den E-klassen er en fantastiks ferie bil :)

Det bagasjerommet dro jeg kjensel på fra tidene med 3 unger i baksetet :) Blei lett fullt da ja, selv om jeg var sta (til alles fortvilese) og ville holde bagasjen under vindushøyde. blei jo alltid noe som kom på tampen, og for ikke å snakke om på returen. blei jo alltids handla noe :D

JH Motor hadde en del nydelige biler, får legge den på bucket lista, skulle jeg ende opp å ta en tur nordover mot Bottenvika.

Blir å følge med på denne tråden :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mortenej skrev:

Herlig bilpark :) Trenger ikke å være BMW for å være stas.

Tenker den E-klassen er en fantastiks ferie bil :)

Det bagasjerommet dro jeg kjensel på fra tidene med 3 unger i baksetet :) Blei lett fullt da ja, selv om jeg var sta (til alles fortvilese) og ville holde bagasjen under vindushøyde. blei jo alltid noe som kom på tampen, og for ikke å snakke om på returen. blei jo alltids handla noe :D

JH Motor hadde en del nydelige biler, får legge den på bucket lista, skulle jeg ende opp å ta en tur nordover mot Bottenvika.

Blir å følge med på denne tråden :)

 

Ja den funker veldig bra som tur bil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en artig tråd, er var det mye for en petrolhead 👍 Det er som er gøy med bil er jo at det behøver ikke å være BMW 😀 Jeg liker den E63en, jeg følger litt med på de der samt lillebroren C63 fra samme periode. Tilsvarende M biler er jo veldig mye dyrere, synes de der AMGene gir en del råskap for penga 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Dette var en artig tråd, er var det mye for en petrolhead 👍 Det er som er gøy med bil er jo at det behøver ikke å være BMW 😀 Jeg liker den E63en, jeg følger litt med på de der samt lillebroren C63 fra samme periode. Tilsvarende M biler er jo veldig mye dyrere, synes de der AMGene gir en del råskap for penga 😎

Stemmer dette, c63 er super tøff sak, og riktig nok trekker den bak. Det liker ikke fruen med tanke på at vi har vinter her i område og en liten bakke hjemme.  Så for vår del er det en fordel med 4wd:) også er disse litt gubbet så de unge gutta styre unna disse bilen. Den jeg eier er jeg eier nr 2 på og denne har bare vert på merkeverksted hele livet. Ingen snapdrive,shell, mecca med mere i boka.(mest for selv følelsen , ikke mange som bryr seg i dag om det, men jeg gjør vist det er ett alternativ.)

Men de var lattelig dyre som ny, ca 2.4 mill når den er såpass utstyrt som den er. Teit egentlig:)

Ja er første gang til nå at jeg har måtte gi tapt, men det er klart når man treffer på yngre E63 som omtrent kun har fått  sterorider til drivstoff så blir det sånn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg tar igjen tapt snekkering på hjemme bane, har det blitt skrudd i ryk og napp, skifte dynamo i går natt og teste kjørte i dag. Ende med multireim som ikke ville henge på lengre, så etter litt pelling og synsing kom det en hyggelig kompis forbi meg på veien , han hadde heldigvis skrall sett i bilen, så fikk lånt meg en skrall så jeg fikk strammer bend tilbake så jeg fikk reima på igjen, puhh. 

 

Har hadd krøll med mappet på bilen , så håper stabil strøm løser dette:) ble litt logging før reima tok av.hehe

IMAG3189.jpg

IMAG3192.jpg

IMAG3186.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er synder modifisert til, strammer er sliten og gått skeiv, så det ble sliping av strammern, så med litt magi med vinkle kutter er reima på linje med resten, var 1.5 cm off med servo pumpa på andre siden av motor. 

Har bestilt ny del, men går nok  nærmere 14dager før den dukker opp så greit at det er kjør bart i mellomtiden, er jo trossalt en seesong bil dette også. :)

IMAG3200.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • skoglund changed the title to Skoglund's biltråd Gjenstander med hjul:)E30 luftet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...