Gå til innhold

Nesten 1 år ventetid for levering av B3 Alpina 😮


LP760
 Share

Anbefalte innlegg

La inn bestilling på en B3 sedan i helgen, og fikk mail fra Bavaria i dag at forventet leveringstid er 11 mnd. 

Jeg kunne trekke meg fra kjøpet frem til 1 februar. Men damn! Så lenge, kan jeg likesågodt importere en B3 i stedet? Aldri kjøpt ny Alpina før, men tenkte ikke at det skulle ta såpass med tid. Hva tenker dere? Bør jeg vente eller importere? Jeg er veldig usikker 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, LP760 skrev:

La inn bestilling på en B3 sedan i helgen, og fikk mail fra Bavaria i dag at forventet leveringstid er 11 mnd. 

Jeg kunne trekke meg fra kjøpet frem til 1 februar. Men damn! Så lenge, kan jeg likesågodt importere en B3 i stedet? Aldri kjøpt ny Alpina før, men tenkte ikke at det skulle ta såpass med tid. Hva tenker dere? Bør jeg vente eller importere? Jeg er veldig usikker 

Fyfaen så tøft!! :D jeg hadde ventet, uten tvil. Og jeg håper du gjør det

er det lov å spør om pris? Og ikke minst hvor bygget du bilen og sendte inn bestilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, LP760 skrev:

La inn bestilling på en B3 sedan i helgen, og fikk mail fra Bavaria i dag at forventet leveringstid er 11 mnd. 

Jeg kunne trekke meg fra kjøpet frem til 1 februar. Men damn! Så lenge, kan jeg likesågodt importere en B3 i stedet? Aldri kjøpt ny Alpina før, men tenkte ikke at det skulle ta såpass med tid. Hva tenker dere? Bør jeg vente eller importere? Jeg er veldig usikker 

Det ligger flere ut hos forhandlere i Tyskland som er nye, som ikke er registrert, da kan du importere denne som nybil.

ALPINA B3 | Buy a Car at mobile.de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Snagg30 said:

Fyfaen så tøft!! :D jeg hadde ventet, uten tvil. Og jeg håper du gjør det

er det lov å spør om pris? Og ikke minst hvor bygget du bilen og sendte inn bestilling?

Ja, håper det blir bra 🙂.

Bygget den på Alpina sine hjemmesider. Så sendte jeg bestilling der. Havnet på 1.4 ca med dagens kurs. Antar jeg får mer info ang. det underveis i prosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, LP760 skrev:

Ja, håper det blir bra 🙂.

Bygget den på Alpina sine hjemmesider. Så sendte jeg bestilling der. Havnet på 1.4 ca med dagens kurs. Antar jeg får mer info ang. det underveis i prosessen.

Fantastisk! Dette er så gromt som det kan bli. Vet ikke om du har kjørt bil med S58 motoren men har snart lagt bak meg 20.000km og jeg kan garantere deg vanvittig kjøreglede. Mulig å få se bygget? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft! 😀 Jeg hadde definitivt ventet, når man kjøper noe så spesielt som dette så skal spekken være akkurat sånn som du vil ha den. Da kjøper man ikke noe andre har bestilt. 

Prismessig så kommer den ut som en M3 med andre ord, ikke tvil om at Alpina B3 da er ett godt kjøp 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er spec jeg la bestilling på.

Jeg la til litt utenom, som vinterdekk og 5% film av vinduer( ikke fører og passasjerside selvfølgelig).
Mulig jeg er litt gal, men jeg uke pendler til Hamburg og føler at dette er den eneste bilen jeg føler klarer å beholde komfort og trives fint i høye hastigheter uten å gå utover komfort. Ja det finnes Mercedes osv, men jeg har ikke kommet i den alderen enda :).

1.jpg2.jpg

3.jpg4.jpg

Endret av LP760
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Lars S said:

Er jo veldig tøft og morsomt dette, og ikke minst sjeldent.

Prisen havner jo på M3 nivå, så har du vurdert M3 Touring med xDrive? 

Så absolutt, men igjen, jeg tror å håper at Alpina er et hakk høyere når det gjelder komfort + masse hk, som jeg tipper holder for mitt bruk.

Og vi har allerede en 5 serie stasjonsvogn som fungerer i det daglige, med tanke på barn :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Fredrik 90 said:

Tøft! 😀 Jeg hadde definitivt ventet, når man kjøper noe så spesielt som dette så skal spekken være akkurat sånn som du vil ha den. Da kjøper man ikke noe andre har bestilt. 

Prismessig så kommer den ut som en M3 med andre ord, ikke tvil om at Alpina B3 da er ett godt kjøp 😀

Syntes egentlig ikke det var så ekstremt mye tilvalg på denne, Så hvem vet, plutselig så treffer jeg på en ganske så lik utgave i Tyskland 😕 . Selvfølgelig ikke her i Norge da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Snagg30 said:

Gratulerer igjen med fantastisk bil, nydelig kombinasjon du har valgt. Jeg må ærlig innrømme jeg er ganske sjalu, men dette blir rå bra! :D Du har ikke vurdert å ta G21 i stedet da? I så fall er du garantert at noen kjøper om du selger. 

Det blir nok innbytte om 1-2 års tid uansett, når den tid kommer.  Kommer veldig an på hvor mye kjøring det blir i 2023 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...