Eystein Ose Skrevet Torsdag kl. 08:26 Skrevet Torsdag kl. 08:26 2 minutter siden, ehaugsnes skrev: Hvilket VIN har du sjekka opp da? Jeg har ikke lagt ut noen bilder som viser fargen utvendig, regnr eller chassisnr av bilen enda😅 M3 Sedanen sikkert GreenE36Cab reagerte på dette 1
ehaugsnes Skrevet Torsdag kl. 08:27 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 08:27 15 minutter siden, GreenE36Cab skrev: Sjekket VIN decoder nå, den sier bilen er "Stahl-Blau" eller noe slikt. Det stemmer altså ikke ut fra bilder på nett Den sier også det skal være en 318i og har WBA VIN nummer Uansett bra valg. Mørkeblå er fint på eldre BMW Ser nå du endra det og la til 318. Da er det nok m3’n du mener ja. Det er en ombygd bil med WBA nr ja😊 de to siste bildene her er ikke av m3’n GreenE36Cab reagerte på dette 1
mr.pingu Skrevet Torsdag kl. 08:29 Skrevet Torsdag kl. 08:29 Hvilken er bil er dette er det 7’er igjen eller? Uansett gratulerer masse med veldig fin bil 😍
GreenE36Cab Skrevet Torsdag kl. 08:30 Skrevet Torsdag kl. 08:30 (endret) 55 minutter siden, ehaugsnes skrev: Ser nå du endra det og la til 318. Da er det nok m3’n du mener ja. Det er en ombygd bil med WBA nr ja😊 de to siste bildene her er ikke av m3’n Skjønner det nå.. Fin bil den mørkeblå da Endret Torsdag kl. 09:23 av GreenE36Cab
RF91 Skrevet Fredag kl. 16:15 Skrevet Fredag kl. 16:15 E46'en ha vel ein solid byggetråd på eit eller anna engelsktalande forum? Meina eg leste gjennom tråden på den for ein del år sidan 😄
Stawky Skrevet Fredag kl. 18:58 Skrevet Fredag kl. 18:58 2 timer siden, RF91 skrev: E46'en ha vel ein solid byggetråd på eit eller anna engelsktalande forum? Meina eg leste gjennom tråden på den for ein del år sidan 😄 En uendelig lang tråd på E46Fanatics forumet ja. Var vell en greit stor tråd her på bimmers og syns jeg å huske. Sist jeg sjekka E46Fanatics tråden så var så og si ingen bilder tilgjengelig lengre uheldigvis Fort samme problemet her på bimmers tenker jeg.
Eystein Ose Skrevet Fredag kl. 19:19 Skrevet Fredag kl. 19:19 (endret) 22 minutter siden, Stawky skrev: En uendelig lang tråd på E46Fanatics forumet ja. Var vell en greit stor tråd her på bimmers og syns jeg å huske. Sist jeg sjekka E46Fanatics tråden så var så og si ingen bilder tilgjengelig lengre uheldigvis Fort samme problemet her på bimmers tenker jeg. Jepp.. Jeg sjekka bimmerstråden når Erlend kjøpte den, og den er uten bilder☹️ Endret Fredag kl. 19:20 av Eystein Ose
ehaugsnes Skrevet 5 timer siden Forfatter Skrevet 5 timer siden Oooooog så lenge klarte jeg meg uten e65😅 kom over et kupp på finn.no. Hadde akkurat lagt på røret til en kollega når jeg fikk finn-varsel. Meldte interesse med en gang og bydde usett. Jaggu blei den min og😊 Bilen var eid av en 80 år gammel mann, og det var en noe mer teknologisk venn av han som solgte den for han. I følge annonsen var det en fullt kjørbar bil med en del elektriske feil. Bakrutevarmen hadde vist blitt kobla ut, og da blei den vist bedre. Fikk forsåvidt ingen feil på tur fra Bergen og hjem, så jeg må vel få tatt en diagnose. Anyways, det er en 2007 mod 730d i Monacoblue! Endelig en bil med litt farge😄 Den har kun gått 194.000, og er mye bedre utstyrt enn den forrige jeg hadde! Nevner bl.a ; - Comfortstoler med kjøling, varme og massasje - Elektriske bakseter med kjøling og varme - TV bak med DVD-spiller og medfølgende hodetelefoner - Comfort Access - Dynamic Drive (SOM FUNGERER😍) - Active Cruise Control - Logic7 lyd - Alcantara taktrekk, nyyyydelig - Garasjeportåpner - Webasto - Bluetooth telefon Fløy til Bergen tidlig onsdag morgen for og hente bilen. Bilen ble solgt på sommerdekk, så jeg måtte ordne meg vinterdekk før jeg kunne kjøre hjem. Har en kompis i Ølen som hadde vinterdekk og dekkmaskin, men jeg var ikke klar over hvor stor omvei det faktisk var fra Bergen😅 menmen. Når jeg kom til Bergen og skulle overta bilen, så sa selger at bilen mangla motorkraft av og til, ville ikke opp i turtall. Hadde allerede kjøpt bilen usett, så jeg håpa det var tettt DPF. Kjørecomputern i bilen viste et snittforbruk på 1,8l på mila og en snitthastighet på 20km/t. Dette tyder på mye småkjøring, og igjen stor sjangs for tett DPF. Fant en biltema og kjøpte et par flasker DPF-rens og injectorcleaner og fyllte opp tanken. Etter en 3-4 timer kjøring så blei den bedre og bedre, og etterhvert så fungerte den helt perfekt. Girer også som en drøm! Endte på et snittforbruk på 0,72l på mila over 1100km på tur hjem. og noen bilder! rett hjem på løftebukken for og skifte hjul. Dekka jeg la på i Ølen var alt for småe for bilen, men de holdt hjem. Fikk også tatt en titt under bilen, og her var det ikke mye rust gitt😁 kjøpte denne på Temu, og den fungerte overraskende bra! Passa rett på muttertrekkern, så veldig enkelt og pusse over nav mens man skifter hjul. bort med disse orginalhjula…. og på med orginale 19x8/9,5 style101! Blei mye bedre😃 disse er faktisk orginale e65-hjul og. Perfekte vinterhjul så en tur innom jobb for og vaske den😊 og så noen interiørbilder. Alt er desverre beige, men utstyret veier opp for mye. Et e60-ratt hadde gjort mye, så hyl ut om noen veit av et msport ratt, fra preface bil med nøkkel-start😅 denne skal nok få det mye bedre i mitt eie enn hos en pensjonist som så vidt har tid til og bruke den😊 Eystein Ose, Marius2002, Dusy og 9 andre reagerte på dette 12
Skulebollen Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Gratulerer 😁 Alcantara tak er ekstremt undervurdert! KMT reagerte på dette 1
ehaugsnes Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden 1 minutt siden, Skulebollen skrev: Gratulerer 😁 Alcantara tak er ekstremt undervurdert! Enig! 😍 skoglund, Ampera og Ingvaldsen reagerte på dette 3
ehaugsnes Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden 4 minutter siden, Espen.st skrev: Får faktisk litt lyst på e65 😬 Jeg angrer ikke på at jeg kjøpte min første, alltid hatt litt lyst på. Om du er heldig så er det vannvittig mye bil for pengene iallefall😎 Espen.st reagerte på dette 1
AndreasD Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden 2 timer siden, ehaugsnes skrev: Fant en biltema og kjøpte et par flasker DPF-rens og injectorcleaner og fyllte opp tanken. Etter en 3-4 timer kjøring så blei den bedre og bedre, og etterhvert så fungerte den helt perfekt. Girer også som en drøm! Så dette fungerer faktisk? Har alltid trodd at dette var noe lureri som i verste fall kunne gjøre skade på motoren, men hvis det faktisk fungerer så skal jeg prøve det selv.
ehaugsnes Skrevet 3 timer siden Forfatter Skrevet 3 timer siden 8 minutter siden, AndreasD skrev: Så dette fungerer faktisk? Har alltid trodd at dette var noe lureri som i verste fall kunne gjøre skade på motoren, men hvis det faktisk fungerer så skal jeg prøve det selv. Nå veit jeg ikke om det var pga at bilen sikkert fikk sin første langtur på lange tider eller dps-rensen. Men helt sikkert en kombo😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå