Otis Skrevet Juli 21 Skrevet Juli 21 Bra, da ble jeg fornøyd med mine målinger og mitt resultat. Jeg var litt usikker når han skrev 2 mm... E.C. reagerte på dette 1
Ingvaldsen Skrevet Juli 21 Forfatter Skrevet Juli 21 15 timer siden, Otis skrev: Jeg hadde som sagt 0,5mm og det var helt jævlig. flaut men blingsa på måleuret om at 0-10mm sto for en runde på skiva men det hadde jo blitt voldsomt ! synd jeg ikke har loggført tidligere målinger da jeg mener å ha friskmeldt bremser med lignende skeivhet kun med klossbytte 3ganger tidligere. men i dette tilfelle så koster jo ei skive bare 1300kr, imotsetning til feks 750d så koster det 2500kr for ei flytende skive fra ATE. Otis reagerte på dette 1
Ingvaldsen Skrevet August 19 Forfatter Skrevet August 19 (endret) F01 å luft er flotte greier nå man prøver å unngå å bruke 25k på originaldel. monterte jo venstre bein fra samme donorbil med 90k km i god tro, så jo meget bra ut visuelt og bilen seig litt på venstre også. men etter den ble montert ble det værre.. så bestilte ventilblokk siden den er slitedel på disse. men problemet var ikkje løst siden det sitter en ventil på disse belgene kan du sette trykk på de uten å koble til slange, så satte trykk på den gamle før jeg reiste på jobb siden jeg ikke fant noe umiddelbar lekasje. kom tilbake igjen etter 2 uker så var den nesten like hard å komprimere. Så da ble den satt på igjen. og her ser man den som var «ny», fikk heldigvis pengene tilbake uten å sende delen i retur. skummer godt Så nå har jeg svart belte i å bytte bakdempere på f01 nå holder bilen høyden ivertfall i 2 døgn, har ikke fått testet noe lengere. e39 er uendret etter over 2 uker. blir det mer tull her nå så bli ær det uten tvil kjøpt original bmw del. Endret August 19 av Ingvaldsen sveigis, E.C., KMT og 3 andre reagerte på dette 6
Andreas_R Skrevet August 20 Skrevet August 20 Godt arbeid her som vanlig. Brukte deler er litt gambling, godt at du fikk pengene tilbake. Uorginale fjærbein ser jeg også kan være gambling, bare litt dyrere 🤣 Blir spennende å følge med om det blir noe bedre nå over tid, for nå er vel eneste forskjellen ny ventilblokk?
Skulebollen Skrevet August 20 Skrevet August 20 (endret) Mtp. Hvor elendig Bmw sine fjørbein er så ville jeg aldri kjøpt brukt originaldel. Nå var jo jeg særs uheldig med uoriginal del. Men jeg tror at feks. Arnott fungerer vel så bra som originalt. Har nå hatt 3 Bmwer fra G serien, samtlige har byttet ett eller flere fjørbein etter 100.000 og 6-7 år.. Og til den sinnsyke prisen så burde det virkelig vare lenger Endret August 20 av Skulebollen ahj, Otis og papertiger reagerte på dette 3
Ingvaldsen Skrevet August 20 Forfatter Skrevet August 20 2 timer siden, Andreas_R skrev: Blir spennende å følge med om det blir noe bedre nå over tid, for nå er vel eneste forskjellen ny ventilblokk? ja, er ikke umulig at den var medsynder. men siden det var så billig og venstre bein fra samme delebil var fortsatt tilgjengelig så føltes det som det ville hjelpe på nattesøvn å ha begge med lik kilometer montert men der tok jeg feil. så om du vil ha et ekstra bein for å bygge om med uoriginal belg med lav kilometer selger jeg til venstre side billig. 1 time siden, Skulebollen skrev: Mtp. Hvor elendig Bmw sine fjørbein er så ville jeg aldri kjøpt brukt originaldel. Nå var jo jeg særs uheldig med uoriginal del. Men jeg tror at feks. Arnott fungerer vel så bra som originalt. nå har jeg jo også arnott liggende som har voldsom raklelyd, så med min uflaks kan jeg ikke kjøpe slike deler. har nå fått sjekket opp at bmw kan selge komplett fjørbein for 17500kr vist det er rette person i skranka, da er det ikke så hinsides prisdifferanse fra uoriginale alternativ. men ja det er ikke noe morsomt at kvaliteten har blitt så dårlig på slik. hadde man hatt tilgang til presse for å presse på ny gummi på slike fjørbein så hadde det ikke vært så stor sak å ordnet ny gummi selv. er samme opplegg som for hydraulikkslanger, bare større diameter og kortere bakker. Skulebollen og sveigis reagerte på dette 2
skoglund Skrevet August 20 Skrevet August 20 4 timer siden, Ingvaldsen skrev: ja, er ikke umulig at den var medsynder. men siden det var så billig og venstre bein fra samme delebil var fortsatt tilgjengelig så føltes det som det ville hjelpe på nattesøvn å ha begge med lik kilometer montert men der tok jeg feil. så om du vil ha et ekstra bein for å bygge om med uoriginal belg med lav kilometer selger jeg til venstre side billig. nå har jeg jo også arnott liggende som har voldsom raklelyd, så med min uflaks kan jeg ikke kjøpe slike deler. har nå fått sjekket opp at bmw kan selge komplett fjørbein for 17500kr vist det er rette person i skranka, da er det ikke så hinsides prisdifferanse fra uoriginale alternativ. men ja det er ikke noe morsomt at kvaliteten har blitt så dårlig på slik. hadde man hatt tilgang til presse for å presse på ny gummi på slike fjørbein så hadde det ikke vært så stor sak å ordnet ny gummi selv. er samme opplegg som for hydraulikkslanger, bare større diameter og kortere bakker. Er jo firma som overhaler disse demperne, så jeg ville jo ikke kasta de gammel før jeg hadde fått pris på Rebuild av gamle.
Ingvaldsen Skrevet August 20 Forfatter Skrevet August 20 (endret) 1 time siden, skoglund skrev: Er jo firma som overhaler disse demperne, så jeg ville jo ikke kasta de gammel før jeg hadde fått pris på Rebuild av gamle. ja dempern er jo perfekt stand, er jo egentlig kun snakk om å presse på nye gummi å nye støvmansjett utenpå belg. egentlig en veldig enkel jobb med rett utstyr. edit: googler opp å ned etter deler for å presse på ny gummi men finner kun slik fra alibaba, kjedlige greier siden man sikkert kunne fått til noe med stor nok slangepresse. Endret August 20 av Ingvaldsen
skoglund Skrevet August 20 Skrevet August 20 (endret) Hmm, air auto group kan gjøre slike jobber, ser det ut for:) morsomt å hørt pris på en slik jobb:) Endret August 20 av skoglund Ingvaldsen reagerte på dette 1
Andreas_R Skrevet August 21 Skrevet August 21 Dette så nå egentlig ganske bra ut! papertiger reagerte på dette 1
Ingvaldsen Skrevet August 21 Forfatter Skrevet August 21 (endret) det har skjedd litt med e39 også hentet deler hos en kjenning i sommer siden drivlinjen kanskje skal byttes ut så blir det brukt minimum på denne motoren, så etter 348k km så har det vært fint med et turbobytte. den lider jo også av pulserende pådrag ved full gass i lockup. så her blir det en brukt gt2260 fra e53. kontrollert at vakumpumpa og systemet er iorden med redskap fra biltema. ryddet opp i bagasjerommet, ser iorden ut med forsterker og alt. ny fancy redskap fra hazet, slutt på å bruke meisel nå. nye foringer i forstilling på tur inn, kjøpt kuleforinger fra turner motorsport bare for å ha prøvd. nå blir det stumt, kula på malaysiastaget har overlevd. men nå har jeg montert fettnippel i tillegg for å få fett på begge sider av kula. bærearm var tysk, blir kuleforing her også selv om det egentlig er unødvendig siden den originale foringa er ganske kompakt. har jo fortsatt voldsomt klonking i forstilling ved lav fart på dårlig vei, har ikke en god følelse med sachs lagrene. nå ble det orignal bmw, selv om de var identiske å se til, men det var noe jeg følte var antydning til slakke og lite fett. presset derfor inn ekstra fett i de nye. passformen er veldig bra ! ganske enkelt å ta ut fjærbein når alt er kuleforing montert vifte fra e53 da den ser mer fancy ut, blir nok bra mtp 8hp bygg i framtiden å få mer luft igjennom på lavere turtall. men vannpumpa på m57tu bygger nok mer ut ser det ut til så her måtte det friseres litt for at det skulle fungere. knakk selvsagt en bolt i toppen, etter å studert bruddflaten så man at den var halvveis knekt fra før. så flaks i uflaksen, har sett dette før når det var 3 knekte av seg selv i tidligere bil jeg hadde. har ikke dreibenk så her måtte det brukes noe man hadde til styring, ikke optimalt men fant noe som hadde nesten likk diameter som borret. men det løste seg selv om det bommet litt, ferdig gjenga. m57tu har jo egentlig sveisa manifold som sprekker, så delebilen jeg tok fra hadde fått ettermarkedløsning. den var rettere en min originale, og porter er større. motorfeste på må slipes litt for å få plass. noen ganger har man ikke annet valg en å kjøpe febi operasjon ferdig, demonterte også ledbar siden jeg nå har bixenon og bilen er tenkt å lagres i vinter ! resultatet etter denne jobben er at forstilling ble veldig presis, men kompromisset er at jeg kjenner mer av hull og skjøyter i veien. men e39 touring er veldig stiv bak fra før så føler ikke det blir værre totalt en det var fra før. har alle deler til bakstilling også men rakk ikke det denne gang, så ser fram til å få byttet alt å justert bilen så den blir perfekt å kjøre. motormessig så er den nå litt sterkere ved pådrag, den pulserer ikke lenger ved full gass i lockup. mer stillegående eksos også så tyder på at det var noe galt med den gamle. den gamle hadde også skader fra virvelspjellhavariet i 2011. etter å kjørt mye aktivt på tur til jobb både med e39 og f01 har jeg funnet ut at falken dekk er ubrukbart ved aktiv kjøring, overstyrer noe voldsomt. f01 som er mye tyngre sitter som en klegg med michelin, mens falken bare lager mye lyd og overstyrer. felger skal forhåpentlig vis til felgteknikk i vinter, så da blir det ps5 dekk samtidig. ingen fare nå som hjulstilling snart er perfekt. så nå er det bakstilling for tur, deretter lakk av bakluke med tilbehør. kanskje dører også om det passer seg. deretter er det bare å begynne å sanke deler til 8hp bygg. har også bestilt ultra racing stabstag, men disse ser ikke ut som de kommer noen gang så mulig det ikke blir noe av. men for å sette prikken over I'en så rakler det fortsatt samme lyden i forstilling, selv om jeg har gått over alle kuler å stag for ente gang men det ble ivertfall en bedre bil ellers. Endret August 21 av Ingvaldsen KireS, Bendik Kjellevold, E.C. og 13 andre reagerte på dette 16
viggo E34 Skrevet August 21 Skrevet August 21 Kan ikke være en demper som banker da? Nå vet jeg ikke hvordan raklingen er hos deg, men da jeg kjøpte g31 så fikk jeg rakling etter å kjørt litt fort over en fartsdump. Der var det heller ingenting å se, men hørte det godt når den hang i bukken å man hærja rundt. Ellers må man jo bare bøye seg i støvet, legges ned en formidabel jobb i hele bilparken her
Ingvaldsen Skrevet August 21 Forfatter Skrevet August 21 14 minutter siden, viggo E34 skrev: Kan ikke være en demper som banker da? Nå vet jeg ikke hvordan raklingen er hos deg, men da jeg kjøpte g31 så fikk jeg rakling etter å kjørt litt fort over en fartsdump. Der var det heller ingenting å se, men hørte det godt når den hang i bukken å man hærja rundt. Ellers må man jo bare bøye seg i støvet, legges ned en formidabel jobb i hele bilparken her jo men vanskelig å framprovosere på en måte du får det bekreftet, men demper er jo ny den også som alt annet.
sveigis Skrevet August 22 Skrevet August 22 (endret) Som vanlig du leverer for å ta vare på denne e39en og det liker jeg veldig godt . Jækla stilig at du skal bygge om girkassen og det blir som natt og dag .😊 Nevnt det før enten her eller andre plasser ,men liker det når jeg ser at det brukes løsninger fra andre modeller på disse gamle her og . Tror du gjør lurt i og parkere denne til vinteren selv om du er skånet for salt og har topp forhold . Men så jeg og flire litt her og det er ikke kritikkverdig ment ,men enten så har du hatt ekstremt uflaks med ettermarkedsdeler ,eller så har du bare bestemt deg for at alt annet en Lemførder/originalt er noe satans møkk på dine biler . Og selvsagt enkelte ting skal man holde seg unna for det blir jo dobbelt så dyrt . Men når jeg ser at Sachs og går under tvil her nå ,da begynner jeg og lure.😊 Hvertfall Jostein så er det ekstremt bra jobbet og liker hver e39 oppdatering du har .🙏 Er så grundig ,nøye og ikke minst lærerrikt for meg som vil ha e39 en gang . Endret August 22 av sveigis Ingvaldsen reagerte på dette 1
Ingvaldsen Skrevet September 16 Forfatter Skrevet September 16 (endret) E39 er nå «ferdig» med hjuloppheng, alt er nytt. byttet også det siste hjullagret bak preventivt, venstre ble byttet når jeg kjøpte den pga absfeil e60 m5 spissestag, men kule i begge ender. hadde bærebro foringer liggende fra e60, men de som er på bilen var så kompakte å fine at de fikk stå. Her er høyden jeg må leve med hjemme snart, 260cm fra gulv til takrails. egentlig ingenting som var skikkelig defekt, men den ble ikke værre. raklingen forran må jeg nok leve med siden jeg ikke finner ut av det. den er ganske røff og har endel vibrasjoner nå men tror og håper mesteparten ligger i urunde felger og dårlige dekk. blir det ikke bedre med ny renoverte hjul så må nok jeg gå tilbake til gummiforinger i forstilling. heldig å få låne en bil mens e39 var på bukk har jo kun 1 bil nå, 750d er solgt til en voksen kar i nabokomunen. ville egentlig beholde den men når x5 er umulig å bli kvitt uten å gi den bort gratis så måtte den gå. Så nå er jeg på utkikk etter en toyota camry eller lignende, men skoda pickup er drømmen. E39 må skånes fra saltinga ivertfall. på e65 var det lett å få høydeskrekk, den sto jo på stylter! h&r i montering resultatet ble 5cm lavere bil, som så 150 ganger mer riktig ut! og kjøreopplevelsen vart fortsatt like god, om ikke bedre da den ikke er i overkant båt lengere. Eieren på 20 år ble veldig fornøyd. fikk også tak i billige baklykter fra gs, var så heldig at det fulgte med eskeny lcm4 også, gjelder å følge med på lagersalg! da er bilen justert og er veldig god å kjøre, men ikke faan om de klarte å få rattet beint selv med rattvater kombinert med låsing av ratte og nytt utstyr. Så må nok inn entur til, men slipper jeg ratte så går bilen rett fram om ikke annet. da nærmer det seg innkjøp av cantcu og 8hp70 med stormskritt! Endret September 16 av Ingvaldsen GtiGtr, Evenlode, ahj og 11 andre reagerte på dette 14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå