Larsen4 Skrevet April 20, 2023 Share Skrevet April 20, 2023 (endret) Hei, Relativt ny her, men tenkte jeg kunne prøvd meg på å lage min egen biltråd. Hvor skal man begynne da? Jeg har alltid hatt en sans for e38, som jeg mener er noe av det beste bmw har laget, med tidløse linjer og innovasjon som var banebrytende tilbake i tid. Fra min side, så tror jeg min passion kom fra når jeg så «tomorrow never dies» av james bond der han kjørte en 750il. Og vel noen år senere, når jeg oppdaga m539 restorations sin kanal og hans videoer om project dubai, da tenkte jeg nå må jeg bare få tak i en sånnen. Da jeg bor i spania for tiden store deler av året, begynte søket der da jeg ville helst ha en rustfri bil. Jeg begynte søket i fjor for vel ett år siden, og det kom aldri noe av interesse da jeg «måtte ha 750il». Rundt januar i år, så fant jeg endelig det jeg lette etter, en 1996 750il med 178000km, service historikk og eid av samme familie i spania siden 2001. Tok kontakt med selgeren, da jeg var fornøyd med svarene til mine spørsmål da var det bare å komme seg ditover og reise. Var vel langt unna og i nord spania (6-7timer i bil), møtte selgeren som var en hyggelig spanjol og intrykket av bilen var veldig bra, så da ble det kjøp (beklager men har ikke bilder). Etter en feilfri tur på 700km var bilen vel hjemme. Lakken trenger seg en polish ser jeg Da ble første trinn å få den i garasjen og begynne å maskin polere for så å legge på keramikk coating Er ikke så flink til å ta bilder underveis, men her kan der se forskjellen på dørene Syntes også den manglet 750il merke bakpå, den har orginalt badge delete, men jeg synes det ble finere, «every detail matters»😉 Her er den ute etterpå, ble mye etter polish finere men ikke så enkelt å se i skyggen Det var alt for denne gang, men i mellomtiden, her er noen bilder av interiør sist men ikke minst, må nå vise motorrommet også Endret Juni 29, 2023 av Larsen4 Ampera, RNJ, Saltkjelen og 26 andre reagerte på dette 29 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet April 20, 2023 Share Skrevet April 20, 2023 Gratulerer med flott limo, E38 er utrolig flotte biler. PatrickB, sveigis og Larsen4 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet April 20, 2023 Share Skrevet April 20, 2023 Ai ai her snakker vi bil med stor B. Gratulerer så mye med flott e38 .😊 Og så godt det må være å eie en som ikke er oppspist av rust . Nei denne tråden må du følge opp sånn at vi kan få sett mer fremover . Larsen4 og Hpi reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsen4 Skrevet April 20, 2023 Forfatter Share Skrevet April 20, 2023 Tusen takk for det☺️ Skal følge opp tråden ja. Har tenkt på felger som style 32, men orginal felgene har begynt å falle i smak så vet ikke. Har gått over bilen og har ikke funnet rust ennå, så spansk klima er sånn sett bra. Denne har vært i garasje stor del av livet så skinndasjbordet har berget heldigvis for steiksola. sveigis og Skulebollen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet April 20, 2023 Share Skrevet April 20, 2023 Gratulerer med flott bil ja Larsen4 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet April 20, 2023 Share Skrevet April 20, 2023 Gratulerer med flott E38 Har hatt en selv, riktig nok en 740i. Men fantastisk flotte biler, og jeg kunne gjerne tenkt meg en igjen, men så var det alt dette med lagringsplass osv. Ser ut som at taktrekket holder seg relativt bra også? Er ikke ukjent syn på gamle BMWer som holder til i varmt klima at dette begynner å slippe. Larsen4 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenej Skrevet April 20, 2023 Share Skrevet April 20, 2023 (endret) Gratulere med ny bil. Enig med deg E38 er noe av det flotteste som er komt fra BMW. Her har du funnet en nydelig eksemplar, 750 IL v12'er og litt ekstra plass i baksetet. Endret April 20, 2023 av Mortenej Larsen4 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsen4 Skrevet April 20, 2023 Forfatter Share Skrevet April 20, 2023 52 minutter siden, Daniel. skrev: Gratulerer med flott E38 Har hatt en selv, riktig nok en 740i. Men fantastisk flotte biler, og jeg kunne gjerne tenkt meg en igjen, men så var det alt dette med lagringsplass osv. Ser ut som at taktrekket holder seg relativt bra også? Er ikke ukjent syn på gamle BMWer som holder til i varmt klima at dette begynner å slippe. Skjønner den ja med lagringplass😅 Forrige eier fikk taket trekt om før jeg kjøpte den, derfor ser det bra ut, er veldig vanlig på disse at det skjer Daniel. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet April 20, 2023 Share Skrevet April 20, 2023 Gratulerer med skikkelig slede, og riktig motor! Ser ut som et flott eksemplar 🤩 Larsen4 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsen4 Skrevet Mai 13, 2023 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2023 Har dessverre vært lite tid til bil i det siste, men har jo fått gjort litt småpirk. Det første var at det ene rommet i midtkonsollen fungerte ikke, så da var det ut med midtkonsollen da. . Trodde det skulle bli et mareritt å få den ut, men det gikk som smurt, BMW er skikkelige biler😊 Og etter mye om og men ble treverket byttet til den «nye» brukte delen, satt så inn i gæli fast med lim og var redd for at treverket skulle bli ødelagt. Også var det på plass igjen, og åpner og lukkes som det skal Annen liten ting var at høyre dørpanel foran ikke har blitt montert riktig, så der var det ei lita glippe med andre ord ikke som det skal være. Tok av dørpanel og fikk montert på riktig måte, måtte over ei lita skinne for å sitte skikkelig. ikke perfekt men mye bedre☺️ Hallgrim86, hanssae, Evenol og 6 andre reagerte på dette 9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M-jakob Skrevet Mai 13, 2023 Share Skrevet Mai 13, 2023 Gratulerer med flott bil. Så ut til at poleringen gjorde mye på lakken. Og ser du rydder opp i små detaljer også. Sånne ting gjør at bilen holder seg videre også. Da hoper det seg ikke opp med masse små ting som må gjøres. Har kjørt mye med 750il på langkjøring og det er et lokmotiv på veien som bare durer på. Savner den altså. Eneste ulempen var å rekke bak til barnesete noen ganger hehe Syntes forøverig at disse orginal felgene har vokst på meg også. Ser ut som rett fra brosjyren. Kommer til å følge med her Larsen4 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsen4 Skrevet Mai 14, 2023 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2023 12 timer siden, M-jakob skrev: Gratulerer med flott bil. Så ut til at poleringen gjorde mye på lakken. Og ser du rydder opp i små detaljer også. Sånne ting gjør at bilen holder seg videre også. Da hoper det seg ikke opp med masse små ting som må gjøres. Har kjørt mye med 750il på langkjøring og det er et lokmotiv på veien som bare durer på. Savner den altså. Eneste ulempen var å rekke bak til barnesete noen ganger hehe Syntes forøverig at disse orginal felgene har vokst på meg også. Ser ut som rett fra brosjyren. Kommer til å følge med her Takker for det ja😊 Poleringen ble jeg veldig fornøyd med, lakken har sine imperfeksjoner, men til å være det jeg tror er orginal lakk bortsett fra panser og støtfanger foran synes jeg det er toppers. Utover dette er det noen få småting som kan utbedres, så er den komplett. Har tenkt litt på å skifte lcd skjerm på infotainment som m539 gjorde nylig på sin 530, men har ikke funnet riktig skjerm, vi får se hva det blir til. Enig med deg, synes den er ypperlig på langkjøring, får følelsen av at den kunne bare holdt på dagen lang😁 Haha ja baksetene er langt unna, de som har L7 må nesten bruke ropert til de baki😂 Kommer til å ha disse felgene på den ja, komforten er det hvertfall ikke noe å si på med ballongdekk, også synes jeg det står i stil med resten av bilen å☺️ M-jakob reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehaugsnes Skrevet Mai 14, 2023 Share Skrevet Mai 14, 2023 Gratulerer med flott bil ja! Savner og eie e38. Noe eget ved disse😃 ser ut som den får bra stell og! angående hjultips så er både style32 og style101 flotte på disse! her er gamle min med begge to: jeg tror egentli jeg likte style101 best😊 Larsen4 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsen4 Skrevet Mai 14, 2023 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2023 Takker for det ja😊 Virker å være godt tatt vare på av forrige eier, så da er det jo viktig å føre tradisjonen videre vettu. Flott e38 du hadde der ja ser jeg, m sport og imolarød? slår aldri feil👌. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsen4 Skrevet Mai 21, 2023 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2023 Hei dere, da er det tid for å bytte styrestang på 750’n, nettsiden jeg bruker her i spanien har for tiden ikke lemforder og trw på lager, har dere noen anbefalinger, vil helst ha god kvalitet, har sett på vaico og febi bilstein, men er de bra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå