sveigis Skrevet 23 timer siden Forfatter Skrevet 23 timer siden Da fikk jeg tlf fra kameraten min som skal se på bil at jeg må komme opp imorgen eller onsdag . Mest sannsynlig imorgen 😊. Og det skal jaggu bli godt å få ting iorden nå for jeg savner komfort og e61en. Men måtte ta den en tur istad for litt mat : Leste av feilkoder igjen og det er dpfen som gir feilkode her … Så er det jo ille når jeg la ut et innlegg på Facebook angående at jeg trengte muligens en ny dpf ,men flere og flere sa Katalysator var dpf altså bilde nr 1 Er jo nr 3 som er dpf men det var ikke alle enige i. Flaut men sendte en melding til @E.C. for å få min bekreftelse og det stemte .😊 Så hvertfall så skal dette sjekkes ut imorgen så må vi og gå gjennom slanger og trykkrør da jeg selvsagt har fått en syk plystrelyd/ turbolyd som aldri har vært der . Nå skal ting bli på stell på denne : Gleder meg til langtur med denne igjen for denne er perfekt til det 😊 Ellers var det kjøring med datter idag som måtte pante flasker og idag er hun ekstra fornøyd pga hun har fått praksisplass i forbindelse med utdanning : Kjøringen går som en lek og det nærmer seg oppkjøring nå 😊 Imorgen så håper jeg jeg kommer et steg nærmere . Ampera, ///M-ini95, eivi91 og 3 andre reagerte på dette 6
sveigis Skrevet 7 timer siden Forfatter Skrevet 7 timer siden Da har man gjort det man fikk beskjed om fra mekanikeren min . Det måtte rengjøres under idag da det var olje,dritt og gud vet hva så opp i svevende høyde : Og frem med regnjakke osv osv : Og her var det bedritent så det holdt : Så var bare og sette igang her : Etterhvert får me det rent og bunnpanne part før : Etter : Og resten : Dette: Jeg angrer på at jeg ikke fjernet Swirl flaps samtidig så jeg bestiller dette og får gjort det og for ja så det var oljesvart der ja 😊. Så har jeg lest litt om dette med Dpf delete og helt ærlig så lurer jeg på om jeg vil skaffe et rør fra RM motor og sette på hvis ikke TRF har . Dette ligger jo sykelig lett an og bytte til hver kontroll evnt og . Men så man vel programmere bort dette igjen osv osv , Dette er under sterk vurdering . Men jeg kjører på med et hyggelig møte igår 😊😊 Når jeg var tenåring dvs 14 år i 1988 så hadde pappa en arbeidskollega i NSB som var gal etter bil og han hadde en fetter i Hønefoss som hentet biler i Tyskland da . Hvertfall så traff jeg han kollegaen til pappa på Meny og han kom bort og spurte ,er ikke du Jan ?Jo sa jeg og jeg måtte jo spørre hvem han var da jeg ikke kjente han igjen da han var blitt gammel nå 😅. Vi pratet lett og husket han hadde et år gammel hvit Manta Gsi da og han lurte på om jeg var like int i bil enda noe jeg bekreftet ,så spør han spm ,men Jan har du fått deg e28 ?😅: Glemmer deg aldri når du var med meg og din far til Hønefoss da jeg skulle ha Bmw sa han . Og han har jo rett for dette har jeg glemt uansett han kjøpte en 1983 528 i i en lyseblå farge noe ala denne : Hvertfall så hadde jeg sagt til min far som nevnt jobbet i NSB at ,kan ikke du og bli konduktør sånn at vi kan kjøpe skikkelig bil isteden for den kvalme Asconan vi har 😅.. Veldig trivelig å treffe eldre mennesker som fremdeles er int i bil og for ordens skyld så sa jeg selvsagt har jeg e28 og viste bilder .Tror vel ikke jeg trenger og si han ble begeistret … Men nå sitter jeg bare og venter på litt tlfer her angående e61en så får vi da se hvordan alt blir . Daniel., Dusy, Fredrik 90 og 1 annen reagerte på dette 4
eivi91 Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden (endret) 15 minutes ago, sveigis said: Så har jeg lest litt om dette med Dpf delete og helt ærlig så lurer jeg på om jeg vil skaffe et rør fra RM motor og sette på hvis ikke TRF har . Dette ligger jo sykelig lett an og bytte til hver kontroll evnt og . Men så man vel programmere bort dette igjen osv osv , Dette er under sterk vurdering . Det er lett å bytte til hver EU-kontroll sånn sett ja, men problemet er om du blir stoppet i teknisk kontroll langs veien og de kikker ned på den skinnende blanke downpipen din. I tillegg merker man lett på den stramme lukta fra eksosen at her er det fjernet noe. Vegvesenet har jo begynt med denne praksisen som du ser her (sakset fra en stakkar på Facebook): Ser de en downpipe, og at du ikke har lys for motorlampe i dashbordet, så kan de legge to og to sammen for at motorstyreenheten er omprogrammert. EDIT: Og skal du fjerne swirl flaps helt, så må dette også programmeres vekk, ellers får du motorlampe på det også. Men mange lar vel solenoid/magnetventil og vakuumklokke stå igjen, slik at bilen tror flapsene er der fortsatt. Endret 7 timer siden av eivi91 sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet 7 timer siden Forfatter Skrevet 7 timer siden 20 minutter siden, eivi91 skrev: Det er lett å bytte til hver EU-kontroll sånn sett ja, men problemet er om du blir stoppet i teknisk kontroll langs veien og de kikker ned på den skinnende blanke downpipen din. I tillegg merker man lett på den stramme lukta fra eksosen at her er det fjernet noe. Vegvesenet har jo begynt med denne praksisen som du ser her (sakset fra en stakkar på Facebook): Ser de en downpipe, og at du ikke har lys for motorlampe i dashbordet, så kan de legge to og to sammen for at motorstyreenheten er omprogrammert. EDIT: Og skal du fjerne swirl flaps helt, så må dette også programmeres vekk, ellers får du motorlampe på det også. Men mange lar vel solenoid/magnetventil og vakuumklokke stå igjen, slik at bilen tror flapsene er der fortsatt. Mao et styr … Herregud sier jeg bare . Vet at det ikke er noe kjære mor når Biltilsynet vil sjekke bilen men nå er det nulltoleranse totalt . Huff ,igjen alt var bedre før .
eivi91 Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 22 minutes ago, sveigis said: Mao et styr … Herregud sier jeg bare . Vet at det ikke er noe kjære mor når Biltilsynet vil sjekke bilen men nå er det nulltoleranse totalt . Huff ,igjen alt var bedre før . Ja, jeg personlig hadde ikke orka, det er blitt såpass strengt og det virker som om de har fokus på dette. Spesielt når de også krever skriv fra merkeverksted ved en eventuell reaksjon. Du har kanskje kontakter innad i det systemet som hadde gjort det enklere for din del men.
sveigis Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden 4 minutter siden, eivi91 skrev: Spesielt når de også krever skriv fra merkeverksted ved en eventuell reaksjon. Du har kanskje kontakter innad i det systemet som hadde gjort det enklere for din del men. Nei det har jeg ikke da jeg allerede har ymtet frempå ,men det var det rynk på nesen og pekefinger 😂😂 Nei men da får man heller holde 3000 omdr tur i ny og ne
Rune-K Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Hvis lunsjen din består av Lakerol, og kjøttboller krydret med Omo så er det ikke noe rart at kroppen din ikke fungerer @sveigis🤣
Daniel. Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 4 timer siden, eivi91 skrev: Spesielt når de også krever skriv fra merkeverksted ved en eventuell reaksjon. Du har kanskje kontakter innad i det systemet som hadde gjort det enklere for din del men. "Største" problemet med dette er at mange merkeverksteder tar seg meget godt betalt for denne jobben. Noen har og møtt på en skikkelig kukk av en kontrollør som har sagt at det ikke var godt nok å bare sette software tilbake til originalt, de krevde at denne uheldige personen måtte kjøpe NY motorstyreenhet. eivi91 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå