sveigis Skrevet i går, 19:45 Forfatter Skrevet i går, 19:45 1 minutt siden, ///M-ini95 skrev: Gøy med en eiers bil! Det alene gjør det jo litt mer motiverende å få på veien igjen tenker jeg Som alt annet du tar på Jan, så blir nok denne her også bra tenker jeg Ja jeg synes og det Armin og helt enig i det . Dette er et helt annet prosjekt enn de andre jeg har fikset heldigvis og er kjørbar.😊 Takk for oppmuntrende ord ,jeg skal gjøre det jeg kan her .🙏
sveigis Skrevet i går, 19:47 Forfatter Skrevet i går, 19:47 2 minutter siden, Olaandref skrev: Dette blir bra Jan, kjekke biler og gode å kjøre, hadde en 320D, ble veldig positivt overrasket over den, spesielt på vinterføre 🙂 Takk Ola-Andre og håper det .😊 Var jo 320d som var planen men gav opp . Veldig gode å kjøre og hører andre og sier det med vinterføre .😊 Olaandref reagerte på dette 1
Daniel. Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Gratulerer med E91 Men ja, E9x markedet er helt på trynet. Prøvde lenge å se etter en brukbar førstebil til min lillebror, og kravene var egentlig så enkelt som manuell, bakhjulstrekk og helst diesel. Nesten alt var kjørt i hjel, skrudd i hjel eller skamdyrt (i hvertfall i forhold til hva man fikk for pengene). Han endte opp med en E61 LCI 😆 sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet 23 timer siden Forfatter Skrevet 23 timer siden 19 minutter siden, Daniel. skrev: Gratulerer med E91 Men ja, E9x markedet er helt på trynet. Prøvde lenge å se etter en brukbar førstebil til min lillebror, og kravene var egentlig så enkelt som manuell, bakhjulstrekk og helst diesel. Nesten alt var kjørt i hjel, skrudd i hjel eller skamdyrt (i hvertfall i forhold til hva man fikk for pengene). Han endte opp med en E61 LCI 😆 Takk Daniel 😊 Ja det er voldsomt og det der . Samme inntrykk satt jeg og med og ga opp rett og slett . Det sagt ,hadde jeg hatt litt mer skru ferdighet ,så ser jeg at man kan gjøre gode handler på e91 med registerhavari som er pene ,men jeg er ikke der enda 😩. Ja men tenker han ikke angrer Daniel . Fine biler 😊
papertiger Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Her skjer det litt! Gratulerer med E91 i hus, såg ut som et ryddig eksemplar. Har alltid vært svak for E91. Først da min nåværende kone kurtiserte meg med svigers sin ny-ut-av-butikk 2008 E91 318d N47 ED, lik utseendemessig den du har kjøpt bare en merkelig lyseblågrønn farge, det gikk jo som det måtte gå med en som akkurat hadde fått lappen og fikk låne ny BMW å kjøre med. Ble par av oss si. Og deretter i 2015 da vi kjøpte oss vår første «skikkelige», dyre bil, sølv E91 320xd LCI. Er så nydelige å kjøre de bilene. Husker de var utrolig fine i sving, som om det gikk på rails. sveigis og Olaandref reagerte på dette 1 1
sveigis Skrevet 14 timer siden Forfatter Skrevet 14 timer siden 7 timer siden, papertiger skrev: Her skjer det litt! Gratulerer med E91 i hus, såg ut som et ryddig eksemplar. Har alltid vært svak for E91. Først da min nåværende kone kurtiserte meg med svigers sin ny-ut-av-butikk 2008 E91 318d N47 ED, lik utseendemessig den du har kjøpt bare en merkelig lyseblågrønn farge, det gikk jo som det måtte gå med en som akkurat hadde fått lappen og fikk låne ny BMW å kjøre med. Ble par av oss si. Og deretter i 2015 da vi kjøpte oss vår første «skikkelige», dyre bil, sølv E91 320xd LCI. Er så nydelige å kjøre de bilene. Husker de var utrolig fine i sving, som om det gikk på rails. Ja nå skjer det noe her Bjørn og takk 😊 Tror det skal være et greit utgangspunkt dette og ta tak i og det gjør ingenting at det ikke er tuklet med ,og fulgt godt opp . Sier du det ja ?Ja der kan man se hva en Bmw kan føre til . Ja de er knallgode og kjøre disse og var jo helst m47 jeg ville ha eller aller helst m57 ,men den siste er for dyr . Fun facten her var jo at vi ville kjøpe 325 bensin bilen til onkelen og tanten til svigerforeldrene ,men sønnen overtok den . Her snakker vi smykke og rett ut fra fabrikken bil tilstand . Da hadde vi solgt e61en og var klare i høst men nå ble det sånn og like greit .😊 Så skal oppdatere her nå fremover når jeg holder på men aller først må noe av snøen bort . Dvs stod med lykter igårkveld i snø og fikk fikset sånn at vinduet på bakluke er i orden .😊 papertiger reagerte på dette 1
mr.pingu Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden (endret) Ser ut som pen ryddig bil Og ikke minste en god første bil om du får den den på veien. Men det siste regner jeg egentlig med Endret 13 timer siden av mr.pingu sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet 12 timer siden Forfatter Skrevet 12 timer siden 49 minutter siden, mr.pingu skrev: Ser ut som pen ryddig bil Og ikke minste en god første bil om du får den den på veien. Men det siste regner jeg egentlig med Ja skal være det ,ikke mint men bedre enn gjenommsnittet .😊 Det tror jeg og at det kan være ,den går som den skal må bare gi den masse servicer . Takk for at du har troen her ,men satser på det .😊
Eystein Ose Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Gratulerer med ny bil! Jeg er veldig svak for E91, og som du sikkert vet har jeg hatt en i 7.5 år nå. Nærmer seg 330 000km nå, men en utrolig god og solid bil. Denne får du mye glede av Når det gjelder felger er jeg veldig svak for oppsettet jeg har på min, med Style 225 på sommer og Style 193 på vinter sveigis reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Gratulerer så mye med nytt prosjekt Alltid gøy å følge en bil tilbake til veien igjen når den har vært forsømt de siste årene, denne kommer nok til å få en ny vår og det er hyggelig. En hver trist BMW som innser at den er på vei til skraphaugen drømmer om å se Sveigis ankomme som en reddende engel for å redde den fra evig fortapelse 😅 Perfekt bil til øvelseskjøring selv om jeg synes det er en uting at dagens unge kun lærer å kjøre med to pedaler. Det som er så fint med E90/91 er at de har tålt tidens tann så bra, enda bedre at i motsetning til sin forgjenger E46 så ruster disse langt mindre. Da er det liksom en ting mindre man trenger å styre med. Samme som med våre E61, begge er 20 år gamle og har gått i Norge/Sverige siden nye og fortsatt mer eller mindre rustfrie. Det er mer enn hva man kan si om E34 eller E39 etter ett langt liv i vårt klima.. sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet 8 timer siden Forfatter Skrevet 8 timer siden 3 timer siden, Eystein Ose skrev: Gratulerer med ny bil! Jeg er veldig svak for E91, og som du sikkert vet har jeg hatt en i 7.5 år nå. Nærmer seg 330 000km nå, men en utrolig god og solid bil. Denne får du mye glede av Når det gjelder felger er jeg veldig svak for oppsettet jeg har på min, med Style 225 på sommer og Style 193 på vinter Mange takk Eystein😊 Ja jeg liker og e9x bilene ,men visste ikke at du hadde hatt den så lenge . Sitter igjen med det inntrykket at passer man på disse ,så varer de og det er jo din et godt eksempel på . Ja jeg håper det at jeg får det og yes du har riktig felg / felger på din ,men nå må jeg ta ting i riktig retning her og få den 100 % på alt annet aller først .😅 2 timer siden, Fredrik 90 skrev: Gratulerer så mye med nytt prosjekt Alltid gøy å følge en bil tilbake til veien igjen når den har vært forsømt de siste årene, denne kommer nok til å få en ny vår og det er hyggelig. En hver trist BMW som innser at den er på vei til skraphaugen drømmer om å se Sveigis ankomme som en reddende engel for å redde den fra evig fortapelse 😅 Perfekt bil til øvelseskjøring selv om jeg synes det er en uting at dagens unge kun lærer å kjøre med to pedaler. Det som er så fint med E90/91 er at de har tålt tidens tann så bra, enda bedre at i motsetning til sin forgjenger E46 så ruster disse langt mindre. Da er det liksom en ting mindre man trenger å styre med. Samme som med våre E61, begge er 20 år gamle og har gått i Norge/Sverige siden nye og fortsatt mer eller mindre rustfrie. Det er mer enn hva man kan si om E34 eller E39 etter ett langt liv i vårt klima.. Mange takk Fredrik 😊 Ja jeg skal nå hvertfall forsøke så godt jeg kan og få den opp og gå igjen og takk for fin oppmuntrende ord . Hadde jeg ikke kjøpt den så hadde den blitt kjørt på skraphaugen ,noe som ville vært det glade vanvidd .😩 Helt enig perfekt til sitt bruk og det med tre pedaler ville min datter ha ,men pga helsemessige årsaker må hun desverre ha automat Fredrik 😩. Sitter og igjen med at disse er bedre enn e46 mtp rust både over og under .Ja man har travers og div på disse og men ikke i nærheten av e46 tror jeg . Huff ja ,er veldig trist det med rust på e34 og e39 rett og slett en skandale . Uansett blir mye ute nå så kom på besøk når du har tid.😊 Jeg må ha noen tips på noe som du vet angående rengjøring og .
sveigis Skrevet 8 timer siden Forfatter Skrevet 8 timer siden Kan vel likegjerne og starte med hva jeg har gjort idag egentlig . Hadde deler og diverse som skulle hentes og måtte få måket av og tint opp 530den: Og som dere ser så har jeg måtte låne parkeringsplass av nabo nr to her 😅😅 Tatt begge plassene til nabo nr en og måtte over til nabo nr to igår og be om godt vær … Sa som det var at jeg har kjøpt en bil til og hun sa enkelt at vi elsker når du er ute og styrer ,for det ren underholdning . Jeg har og hverken bil eller førerkort lengre ,så bare fyll opp plassene. Grei nabo vil jeg si 😊🙏 Først hente pakningsett til motor : Så avgårde for batteri: Så var jeg hos den lokale hoggeren for sjekk av 1 serie og tre serie deler men alt var fylt med snø . Derimot ble jeg med inn på kontoret og inn på verkstedet for prat med eier og stesønn ,begge disse er autofile og har mye tøft . Bla annet denne sexye Camaroen : Veldig trivelig å være der bla gamle klassikere .😊 Deretter en litt lengre tur i nabo området for henting av sorte velourmatter som jeg fikk av en . Kan bli en fin avbrytning på et grått interiør som er like kjedelig som å se maling tørke 😩.Men men sånn er det . Jeg driver nå og ser på priser både på Koed ,GS og Bavaria for resten jeg trenger . For dæven salte ,mye av disse smådelene som koster ja 😩 Uansett ting skal på plass og fikses uten å nøle . Ampera, mr.pingu, E.C. og 2 andre reagerte på dette 5
BimmerFan! Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Gratulerer med nytt prosjekt @sveigis Jeg har alltid hatt sansen for BMW E9X sveigis reagerte på dette 1
Maxmek Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden På 6.1.2025 den 8.28, sveigis skrev: Stadig like festlig 😩😩. Rart dette med fjærer osv og kan nok hende som du sier at hvis de er montert med det svakeste nederst,så er de mer utsatt for tretthetsbrudd . Nei man må vel bare ta tingene for det det er fremover tenker jeg her på bilene og virker som at uansett hva man kjøper ,så er det likt . Men på e34en der kjører jeg Apex senkesett og der er alt like helt . Fjærene foran er fra 1998 noe jeg garantert vet ,så kvaltiteten før var bedre 😊 Jeg har hatt en del Bmw'er, og andre biler, jeg har hatt knekte fjærer på 2stk E60 og F10. Jeg har en formening om at årsaken er å produsere billigere samt spare en millimeter godstykkelse for å spare vekt. Ingen av mine gamle biler hadde fjærbrudd Ford Capri, Misubishi Sigma, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Sapporo, Bmw E34,og Bmw E39. Nå er noen av de nevnte bilene kun med fjærer foran, men allikevel. sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden 2 timer siden, BimmerFan! skrev: Gratulerer med nytt prosjekt @sveigis Jeg har alltid hatt sansen for BMW E9X Takk takk😊. Ja det har jeg og siden de kom på markedet 😊. 30 minutter siden, Maxmek skrev: Jeg har hatt en del Bmw'er, og andre biler, jeg har hatt knekte fjærer på 2stk E60 og F10. Jeg har en formening om at årsaken er å produsere billigere samt spare en millimeter godstykkelse for å spare vekt. Ingen av mine gamle biler hadde fjærbrudd Ford Capri, Misubishi Sigma, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Sapporo, Bmw E34,og Bmw E39. Nå er noen av de nevnte bilene kun med fjærer foran, men allikevel. Er nok mye sannhet i det du skriver her ja . Skal spares på alt som igjen går utover oss brukere .😩 Kvaliteten var jo mye bedre før uten tvil ,til og med på ettemarkeds ting . Capri altså ?Flotte saker 🙏 BimmerFan! reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå