Gå til innhold

Finne riktig bruksbil (erstatte det uerstattelige)


tennbrikket
 Share

Anbefalte innlegg

@tennbrikket huset nærmer seg ferdig og da er det bilens tur? :) Vel, det er lurt å bruke tid på hva en vil ha, det er også greit å sikte seg inn mot en modell men samtidig prøve flere for å luke ut. Hvis ikke ender bare opp med slik som meg som kaster ut åtte forslag til modeller i alle bauger og kanter. Med nytt hus baller det alltids på noe, jeg kjenner jeg savner hengerfeste og plutselig skal du oppgradere uteplassen og da er hf. kjekt å ha :) Ettersom jeg husker bodde du litt landlig(?), men du kommer deg fint frem med bakhjulstrekk(?). Uansett, kan en 2016 X1 20i xDrive / 2017 X1 20d xDrive være noe? Ser du først på E61 med rekkesekser så er, utrolig nok, 2010 530GT ikke langt unna :) Men jeg kjenner ikke til de bilene annet enn at jeg liker de. Og hvis du klarer deg med sedan som du hintet til så kan jo en 2015 420i GC også stille seg i rekken. Ta deg god tid og gjerne prøv et par andre biler og vei opp hva som betyr mest :) Problemet er vel at E61 og F11 er så steika bra bil at det er vanskelig å se vekk fra de  :lol: 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

huset er ferdig, mangler kun garasje. Fått på plass kledning, lekter og 2*4 til den nå, så mangler egentlig bare plata og takstoler. Har sett litt på x3, x1 syns jeg blir litt sært igjen. 530GT er latterlig mye for pengene, er noe sært design, men utentvil mye for pengene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vanlig så er det kun ett svar her og det er verdens beste bil. 5-serie Touring med rekkesekser diesel. Spiller ikke noen rolle om det er G31, F11, E61 eller E39…feil blir det uansett ikke om man skal ha en bil som er bra på stort sett alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange riktige svar her. Tror du må spørre deg om hva du foretrekker: mer tilbakemeldinger, en mer lettbeint, involverende og sportslig bil med mer innvendig støy og mindre komfort, som nok er billigere å drifte, eller en mer isolert kjøreopplevelse, tyngre, mer duvende og mindre involverende bil, men samtidig mange hakk bedre sittekomfort og langt mindre støy, som samtidig kan ta svingete veier på en god måte, som koster generelt noe mer å drifte?
 

Her snakker vi altså F3x vs F10/11.

Som totalpakke kommer jeg ikke unna å anbefale 5-serie. Men tror det lureste du gjør for deg selv er å finne ut hva du trives best i. Jeg har «alltid» vært en 1-serie-3-seriemann - billigere å drifte, morsommere å kjøre, og ok plass. Etter å ha eid F11 LCI et godt år nå klarer jeg ikke å komme utenom 5-serie som den perfekte familiebil som leverer på alt. Ikke best på alt, men best totalpakke.
 

Som sportslig alibi kan jeg anbefale F36. Den er både kulere og sportsligere enn F31, og B47-diesel passer den som hånd i hanske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, BimmerFan! skrev:

Hva med å smelle til med en F01 LCI? Mye bil for pengene. 
..

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=313218785 (Attraktivt utstyrt. Den bør det være mulig å prute litt på også. Tungsolgte biler.)

Det er så sooobert 🎩 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

God jul🎅

Bremser bak kom ikke som noe sjokk. Powerflex camber armen bak var visst ikke bra greier😅. Holdt akkurat 4 år. Mulig uflaks også.

Litt usikker på hvordan jeg skal angripe det. Delepris så blir det ikke så veldig dyrt hvis man sorterer deler og velger pris lav-høy.

IMG_8178.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, E.C. skrev:

Havner vel innenfor 5-10k her, tatt i betraktning at du må ha hjulstillingskontroll når du er ferdig. Blir vel fort 2 år til da?

Litt usikker på om jeg skal kjøpe lemførder eller bare det billigste rælet som er å oppdrive siden jeg satser på to nye år. Bærebru foran tusenlappen, armen bak 500kr. Autodoc jeg titta på. Får vel noe kit til bremsene bak. Hjulkontrollen får jeg uten moms🤫

skal få frakta bilen hjem, så sender jeg den på løftebukken. Vet ikke om jeg skal gidde å koste på den lemførder deler 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo ikke galt dette synes jeg .

Angående deler så er det vel litt opp til hvor lenge du skal ha den 😊

Er det noe vits med det flotteste og dyreste om du kun tenker å ha den maks et par år .

Uansett så er finner du en løsning som passer deg godt tenker jeg .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...