Ingvaldsen Skrevet Juni 25, 2025 Skrevet Juni 25, 2025 17 minutter siden, bronstad_98 skrev: tenkte da spesifikt på denne, samme delenr. bare med en U på slutten. Skal vel sende en mail og spørre før jeg bestiller uansett. Prisforskjellen er vel ikke mer enn 1400ish per stykk før rabatt uansett. men ja, har fått med meg at Sachs har konsolidert demperne til E39, så det eneste man får kjøpt direkte fra dem er til S704. det er samme del som 556834 ifølge koed, samme som autdoc selger billig.... dessvrre. har de på min nå bronstad_98 reagerte på dette 1
bronstad_98 Skrevet Juni 25, 2025 Forfatter Skrevet Juni 25, 2025 Jaja, da får det bli ekte BMW hele veien rundt om
Ingvaldsen Skrevet Juni 25, 2025 Skrevet Juni 25, 2025 1 minutt siden, bronstad_98 skrev: Jaja, da får det bli ekte BMW hele veien rundt om ja, eller så kan man fundere på om man skal gi bilstein b6 eller b8 en sjanse... men på sedan fungerer kw v2 veldig bra.
bronstad_98 Skrevet Fredag kl. 12:56 Forfatter Skrevet Fredag kl. 12:56 Hei og takk for sist! Livet har vært travelt, så dette forumet har gått helt i glemmeboka. Skal prøve å oppsummere siste året med bilen mens det enda er ferskt i glemmeboka endte opp med helt vanlige Sachs S704 dempere, og tør å påstå at forskjellen ikke er SÅ stor. byttet også knirkeforinger og integralledd begge sider bak, så ble det en liten Europa-tur. starta etappen med å kjøre fra trøndelag til Lillestrøm hvor @Vegard_ hekta seg på. deretter videre til Odense hvor en felles bekjent ble med. Han da med en Lichtgelb 330xi touring. etter det gikk kursen videre til Nurburgring, via Dortmund. E39en var helt nydelig å kjøre på Autobahn, og hadde null problemer med å bli kjørt som om både bil og drivstoff var stjålet. Toppfarta endte opp på 245km/h, og cruisehastigheten på hele reisefølget lå på rundt 160-200km/h der det var mulig . Eneste som IKKE likte å plutselig kjøre dobbelt så fort som i norge var varmeskjoldet under tanken, som løsna og skrapa borti mellomakslingen. Løsningen var å stikke innom nærmeste Bauhaus for Zwei grosse scheibe. alltid stas å skru bil på siden av veien i utlandet😂 Etter hvert ble det nurburgring og søndagstur. mest av alt bare for å kunne si at man har gjort det. Første gangen man kjører på bane noensinne, og noe av det mest stressende jeg har gjort bak rattet. etter dette stakk jeg innom Luxembourg bare for å krysse av nok et land på lista, så gikk ferden videre til München. Høydepunkter her: BMW Welt og Hofbräuhaus. Rakk ikke å ta bilder av noe særlig mer enn P60B40 motoren, var vel for opptatt med å sikle på E31 M8-prototypen. etter Munchen ble GPSen stilt hjemover, med en omtur via Østerrike og Praha. ganske artig tur, om noe hektisk. Helt klart mange steder jeg har lyst til å besøke igjen. etter dette har bilen fungert greit i daglig bruk, uten noe særlig om og men. Fikk en steinsprut under turen, så ble ny frontrute igjen. Denne gangen var jeg såpass misfornøyd med ruta fra Riis at Sulland fikk æren av å montere original BMW-rute. Plutselig funka RLS som det skulle igjen. i mars løp EU ut grunnet en veldig hektisk start på året jobbmessig, og det ble noe mer arbeid enn jeg hadde forventet å få den "klar". Mer om det i neste innlegg, som forhåpentligvis ikke skal ta like lang tid å få lagt ut. Saltkjelen, Ingvaldsen, Otis og 6 andre reagerte på dette 9
bronstad_98 Skrevet 5 timer siden Forfatter Skrevet 5 timer siden Så til hvor bilen er per nå: EU løp ut i mars, og grunnet masse arbeid har jeg så vidt hatt tid til å fikse det som må fikses. fanger hadde sprekker, så handla ny uoriginal og lakkerte opp. Lakkjobben ble elendig, hovedsaklig grunnet våtslipinga etterpå, så blir å gjøre det på nytt en vakker dag. Handla også plate under motor og litt monteringsdelet med det samme. har planer om å bytte tårnlager igjen, da de jeg handla fra Sachs varte ett år før de ble dårlige.har også dukket opp en del rust på alle dørene, samt ene kanalen. Ser ut som at de som byttet kanaler vare lakkerte rett på stål uten noe forarbeid, så det har rett og slett flasset seg av. Null heft der. hjulbuene bak begynner å bli syke, og ene framskjermen må byttes. når alt dette var byttet og jeg trodde bilen var klar til PKK henta jeg fram sommerhjulene, og så at de var helt oppspist på innsida bak. greit nok tenkte jeg, og handla samtlige foringer og bærearmer til bakstillinga. Pressa inn foringer fra tedgum i bærebrua, og satte inn Lemförder lagd i tyskland på banastag og spissingsstag. Integralledd og knirkeforinger ble bytta i fjor. på dette punktet hadde jeg vært uten E39 i et par måneder, og hiluxen til fruen med sine 83 dieselhester gjorde ikke det store for meg😂 la ut et innlegg på E39 Norge på fjesboka da jeg følte et behov for litt mindre plag. plutselig ramla et artig prosjekt rett i fanget mitt: godkjent ombygd Alpina B10 3.2 Bildene som var med annonsen så ikke spesielt bra ut, men tenkte at det ikke skadet å dra å se på bilen. Første som skjedde var at jeg fikk se bilen på bukk, og så at den var rustfri under, deretter ble jeg forelska på første prøveturen, den satt på veien som en fabrikkny E39, og lyden fra S52-motoren (E4/5 som Alpina kalte den) var helt nydelig, spesielt sammen med draget. Det ble kjøp. motor og drivverk ble henta over fra B10 3.2 nr 135, ble montert splitter nye Alpina-dempere under ombygginga. Forrige eier hadde planer om å bygge om til M-sport utseende, og det er montert på facelift fram og baklykter. Her avviker planene mine: jeg vil at den skal ha preface utseende da je allerede har en facelift M Sport bil, og tenker å få på Alpina-front, samt striper i gull, tenker det hadde vært fint imot fjordgrau-fargen. Har allerede skaffet preface frontlykter og satt over, så er preface baklykter på vei i posten. fikk med Alpina bakspoiler, sideskjørt og 4 stk. rustfrie dører i Alpina-blå fra donorbil, dette skal lakkeres opp over vinteren og monteres på, så har jeg plutselig dører med bare litt påbegynt rust til 525en. Stas med skikkelig sommerbil, særlig nå når 98-oktan koster en levbar sum per liter. Så fort den var her og jeg hadde fri, så ble det ut med setene, støvsuging og inn med velour-matter. interiøret er i ganske bra stand, noen små slitasjemerker på førerstol som jeg tenkte å farge opp med colourlock over vinteren. ///M-ini95, Saltkjelen, GtiGtr og 2 andre reagerte på dette 5
sveigis Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Gratulerer med ny e39 her . Dette så jo ut til og være en staselig bil og jeg støtter planene dine her . Få den som den var i pre face ja 😊 Gøy og se fortsettelse her . bronstad_98 reagerte på dette 1
bronstad_98 Skrevet 5 timer siden Forfatter Skrevet 5 timer siden 3 minutes ago, sveigis said: Gratulerer med ny e39 her . Dette så jo ut til og være en staselig bil og jeg støtter planene dine her . Få den som den var i pre face ja 😊 Gøy og se fortsettelse her . Takk for det! Har allerede handla inn det meste som trengs nå. Bestilte opp emblemer til bakluka rett fra Alpina, og fann en i nærområdet som ønska å bytte prefacelift Alpina-fanger mot M-fanger. Striper kostet litt mer enn jeg hadde lyst til å bruke akkurat nå, men det blir etter hvert som fanger og sånt er på plass. sveigis reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå