Kjell Rune Skrevet Juni 7, 2024 Skrevet Juni 7, 2024 Heisann. Jeg har jo ikke vært så aktiv på forumet de siste 20 årene Men tenkte jeg kunne lage en liten tråd her så dere kan følge mitt nye prosjekt. Bilen er en 1982 modell E21 alpina replika. Jeg er enda usikker på om jeg er fenget av alpina delen så den skal få ha stripene enn så lenge da lakken er i god stand. Dette er jo en bil som har vært godt tatt vare på så karosseri etc blir ikke gjort så mye med men jeg ønsker å sette mitt preg på bilen å få den i bedre stand en den er i dag, samt gi den litt personlig preg. Delebiten med en gammel bil virker dog å være svært utfordrene så noe uorginale biter må det nok desverre bli. Interiøret er pr i dag orginale stoler så her jobber jeg med å få trekt om å sydd et bedre alternativ for førere. Lander nok mest sannsynlig på Recaro LS eller LX serien. Synest dem ser ut til å passe fint i bilen. Det vil bli satt inn en større stereo oppgradering med skjulte høytalere å om vi får det til subwofere under setene fremme. Om noen skulle ha liggende ett takluketak hadde jeg blitt fristet til å ta et takskifte Motor vil bli plukket ut å oppgradert, her vil jeg legge ut litt info underveis. Sperre difrensial kom på plassen i går så den skal vi gå over å få shinet så det blir en vakker diamant under bilen. Håper dere synest det kan være morro å følge med en "gammel" bmw mann med sitt lille garasje prosjekt. hsd, Eystein Ose, *MrB* og 14 andre reagerte på dette 17
*MrB* Skrevet Juni 7, 2024 Skrevet Juni 7, 2024 Kan bare snakke for meg selv, men det er slike tråder jeg helst vil se, så kjør på. Kul bil. At den er en Alpinabastard synes jeg ikke gjør noen ting. Kjell Rune reagerte på dette 1
Orjan Skrevet Juni 7, 2024 Skrevet Juni 7, 2024 Herlig bil. Fikk studert den på Bud nå, og den ser jo riktig fin ut! Jeg er stor fan av E21, og gleder meg til å følge prosessen her. Deler kan være utfordrende, men Wallothnesch - Ersatzteile für klassische BMW Automobile | Wallothesch har ganske mye. Jeg skulle selvfølgelig aldri ha solgt den jeg hadde... sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Juni 7, 2024 Skrevet Juni 7, 2024 Ja her er det bare å kjøre på med oppdateringer og bilder fremover 😊 Er sånne tråder jeg liker og hvertfall av et kunststykke som e21 323i . Sagt det før her ,men denne bilen kjenner jeg til og her har du et godt eksemplar . Takk for at du sa det forresten ,denne må ha takluke 😎 Kjell Rune reagerte på dette 1
Rune-K Skrevet Juni 7, 2024 Skrevet Juni 7, 2024 Der har du fått deg artig prosjekt. Når det gjelder deler så anbefaler jeg alltid din lokale BMW forhandler først, det er forbausende mye som BMW fortsatt har på lager. Selv om noe av det bærer preg av og ha vært lagrett lenge. det har hendt jeg har fått deler som jeg bokstavelig talt har måttet blåse støvet av. Også melder du deg selvfølgelig inn i https://www.bmwccn.no Da får du billig forsikring og rabatt hos din lokale forhandler. Kjell Rune reagerte på dette 1
Kjell Rune Skrevet Juni 7, 2024 Forfatter Skrevet Juni 7, 2024 3 timer siden, Orjan skrev: Herlig bil. Fikk studert den på Bud nå, og den ser jo riktig fin ut! Jeg er stor fan av E21, og gleder meg til å følge prosessen her. Deler kan være utfordrende, men Wallothnesch - Ersatzteile für klassische BMW Automobile | Wallothesch har ganske mye. Jeg skulle selvfølgelig aldri ha solgt den jeg hadde... Den så jo virkelig pen ut 😊 takk så mye, ja det var min sønn som hadde den med til Bud, blitt for gammel for lange slike dager så det ble bare en liten tur for å se for min del 🤭 Orjan reagerte på dette 1
Eystein Ose Skrevet Juni 7, 2024 Skrevet Juni 7, 2024 Flott bil! Skal følge med her Kjell Rune reagerte på dette 1
Pal Ostgard Skrevet Juni 7, 2024 Skrevet Juni 7, 2024 Nydelig bil valg😉🤠 Som andre nevnte her er det veldig mye som fortsatt er å få tak i originalt på Bmw.Jeg har kjøpt myyye deler på BMW i Tønsberg😛 Kjell Rune reagerte på dette 1
Kjell Rune Skrevet Juni 12, 2024 Forfatter Skrevet Juni 12, 2024 Takk for fine ord. I går fikk jeg bestilt deler for å overhale den nye diffrensialen (originalt fra bmw 🥳) samt jeg fikk tak i ett par originale E21 recaro seter som jeg gleder meg stort til å få hjem å begynne å trekke om. Spørsmålet er vel hvilken farge man skal ende opp med. Tenker mye at man går mest tidløst med sort skinn. Alternativ nr2 er jo Alpina fargen til e21 som fullfører alpina looken. Jobber jevnt og trutt med å skaffe alle godbitene som skal monteres i bilen til vinteren så blir vel ikke så mye montering bilder men skal prøve å oppdatere under vegs i dele sankingen🤭 Bimmerlorris, StigJ, janerik171187 og 1 annen reagerte på dette 4
Kjell Rune Skrevet Juni 12, 2024 Forfatter Skrevet Juni 12, 2024 På 7.6.2024 den 13.21, Rune-K skrev: Der har du fått deg artig prosjekt. Når det gjelder deler så anbefaler jeg alltid din lokale BMW forhandler først, det er forbausende mye som BMW fortsatt har på lager. Selv om noe av det bærer preg av og ha vært lagrett lenge. det har hendt jeg har fått deler som jeg bokstavelig talt har måttet blåse støvet av. Også melder du deg selvfølgelig inn i https://www.bmwccn.no Da får du billig forsikring og rabatt hos din lokale forhandler Takk for det. Ja jeg tenker jeg hører først med bmw/gs for det er jo en ekstra fornøyelse å åpne en pakke med bmw merket på😊 medlem i BMWCCN har jeg vært en stund selv om oppholdet var noen år 🤭
Rune-K Skrevet Juni 12, 2024 Skrevet Juni 12, 2024 I går kom Norsk motorveteran i posten med en flott reportasje om bilen din. Kjell Rune reagerte på dette 1
Kjell Rune Skrevet Juni 13, 2024 Forfatter Skrevet Juni 13, 2024 På 12.6.2024 den 14.33, Rune-K skrev: I går kom Norsk motorveteran i posten med en flott reportasje om bilen din. Håper det var morsom lesing😊 så håper jeg den for seg en verdig oppgradering iløpet av vinteren som gjør den litt personlig for min del også 😊 DrSakke reagerte på dette 1
Bimmerlorris Skrevet Juni 17, 2024 Skrevet Juni 17, 2024 Gratulerer med flott bmw. Disse modellene et så fine. Liten og lettkjørt vil jeg anta at den er. Rett og slett koselig 😄👍
Kjell Rune Skrevet Oktober 29, 2024 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2024 Hei igjen. Går jo sakte men sikkert i denne tråden🤭 men det samles deler å forhåpentligvis vil vi ha mange bilder å dele med dere iløpet av vinteren. For tiden er det felg jakt som står på planen. Pr i dag har bilen noen slanke alpina felger meeeeen jeg føler for fristelsen til å gå for noe litt vassere. Men det går jo litt ut over det Classic preget bilen har. Ellers har vi fått tak på en ny motor som skal finne sin plass iløpet av vinteren er tanken. Planen så langt er en 2.7 med data og 6 spjells innsug. Orginal motoren blir overhalt å satt bort på lager. Legger ved ett bilde fra det store internet hvilke felger vi har i tankene 😊 Lars89, Reset, Pal Ostgard og 2 andre reagerte på dette 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå