Gå til innhold

Hjelp til valg av ny bil (G11 750d eller 740le). Ny bil kjøpt!!


Anbefalte innlegg

Etter noen få år uten BMW så har lysten etter BMW økt. Har tidligere hatt en 2014 BMW 730d og en F10 520d.  

Kjører i dag en 2011 Audi A8 D4 som jeg nå ønsker å bytte ut. Jeg skal kjøre ganske langt nedover kontinentet i midten av juli, så ønsket om å få til et kjøp innen det er stort. 

Jeg er i utgangspunktet bestemt meg for BMW G11, men Mercedes S-klasse W222 og Porsche Panamera E-hybrid er også aktuelle kandidater. 

Vi pleier å kjøre nedover Europa en gang i året hvor det fort går 10000km + på en sommer. Ellers så blir bilen brukt frem og tilbake til jobben (småkjøring) og noen lengre turer en gang i blant. 

Det er to stykk G11 som jeg har fundert litt på, men som jeg er veldig usikker på. 

BMW 740Le:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=357934465

- Denne er svært godt utstyrt. Ankepunktet mitt på denne er at dette er en hybridvariant med liten tank (46L) og mindre bagasjerom. Med full bil og kjøring nedover Europa så er vi nødt til å tanke ganske ofte noe som vi helst vil unngå. Jeg er også usikker på driftssikkerheten på motor og hybriddrivlinje. Denne har også standardfangere noe som jeg synes ser litt tamt ut. 

BMW 750d:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=355924352

- Nydelig drivlinje, men noe tamt utstyrt i mine øyne. Denne mangler en del utstyr som jeg helst skulle hatt (comfortseter bak, minimum H&K, gardiner på sideruter bak, 4-soners klima ++). Fordelen her er flott drivlinje og lav km-stand kontra mange andre G11er med diesel på markedet. Hvordan er 50d motoren på G-serien? 

 

 

Eller bør jeg punge ut litt til og kjøpe en Panamera E-hybrid?? 

 

Kom gjerne med synspunkter som hjelp på veien til et valg! :)  

Endret av BimmerFan!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke valgt noen av de alternativene du la til her, første hadde utgått tvert pga 2L hybrid linje noe jeg ikke synes er passelig på en så bøs bil som G11 er. 
 

750D’n var helt etter min smak innvendig men tenk å ikke velge noe som helst av utstyrt på lyd fronten i en slik bil? Ser jo helt latterlig ut, hva tenkte selger på når kunden bygget denne bilen. 
 

Jeg rattet selv G11 750i 1 års tid og da snakker vi grom bil med et særdeles hyggelig drivstoff forbruk - Sandnes til Ålesund 13t endte på 0.78l på mila. Da har du i tillegg en bil som takler små kjøring fint ;) ligger flere 750i med 4 seter som du da må ha om du ønsker komfort seter bak, jeg hadde nok droppet dette pga videresalg men man lever bare en gang og kjør på :) hadde hvert fall gitt V8’ern en tanke siden du ført er inne på 2L hybrid linje med bensin 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snagg30 skrev:

Jeg hadde nok ikke valgt noen av de alternativene du la til her, første hadde utgått tvert pga 2L hybrid linje noe jeg ikke synes er passelig på en så bøs bil som G11 er. 
 

750D’n var helt etter min smak innvendig men tenk å ikke velge noe som helst av utstyrt på lyd fronten i en slik bil? Ser jo helt latterlig ut, hva tenkte selger på når kunden bygget denne bilen. 
 

Jeg rattet selv G11 750i 1 års tid og da snakker vi grom bil med et særdeles hyggelig drivstoff forbruk - Sandnes til Ålesund 13t endte på 0.78l på mila. Da har du i tillegg en bil som takler små kjøring fint ;) ligger flere 750i med 4 seter som du da må ha om du ønsker komfort seter bak, jeg hadde nok droppet dette pga videresalg men man lever bare en gang og kjør på :) hadde hvert fall gitt V8’ern en tanke siden du ført er inne på 2L hybrid linje med bensin 

Eneste årsaken til at jeg vurderer hybriden er fordi da får jeg gjort alt av småkjøringer på elektrisitet, ellers så frister det ganske lite med hybrid. 

Jeg syns også at fargekombinasjonen i 750D'n var nydelig. Jeg er enig i at han burde ha oppfordret til å velge noe annet enn standard lydanlegg på den bilen. Når sant skal sies så hadde jeg HIFI i F10'en jeg hadde for noen år tilbake og syns den spilte helt kurant. I F01'n så hadde jeg B&O som var helt magisk. 

Jeg har også fundert på 750i da de ikke er så veldig mye dyrere enn de andre alternativene, men jeg har egentlig lagt den tanken bort grunnet alt negative man leser om N63. Har også tenkt på forbruket en 4.4L V8er vil bruke nedover kontinentet med til tider tung høyrefot. 0,78l på mila var virkelig ikke så ille?? :) Skal ta en titt på 750i, men trenger nok en liten dose til med overbevisning på den gitt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tidlig hybrid har kort elektrisk rekkevidde. Den oppgitte elektriske rekkevidden til 740Le er gitt i NEDC, en utdatert og særdeles optimistisk standard. Den nye er WLTP. Du må lade hver dag, og det går ikke fort. Jeg klarte meg med 225xe og fylte bensin annenhver måned, realistisk elrekkevidde på 15km, så det er mulig. Likevel kjøper/kjøpte mange hybrid med forventninger om lengre elektrisk rekkevidde og det var stor skuffelse i bilnorge når de kun fikk 20km mens NEDC lovet 40. Derfor må du virkelig se an behovet og hva du faktisk trenger. Jeg ville nok sett på 745Le istedenfor hvis det er hybridlinje det er snakk om. Men klart, det er jo et hopp i pris her. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Marius2002 skrev:

De tidlig hybrid har kort elektrisk rekkevidde. Den oppgitte elektriske rekkevidden til 740Le er gitt i NEDC, en utdatert og særdeles optimistisk standard. Den nye er WLTP. Du må lade hver dag, og det går ikke fort. Jeg klarte meg med 225xe og fylte bensin annenhver måned, realistisk elrekkevidde på 15km, så det er mulig. Likevel kjøper/kjøpte mange hybrid med forventninger om lengre elektrisk rekkevidde og det var stor skuffelse i bilnorge når de kun fikk 20km mens NEDC lovet 40. Derfor må du virkelig se an behovet og hva du faktisk trenger. Jeg ville nok sett på 745Le istedenfor hvis det er hybridlinje det er snakk om. Men klart, det er jo et hopp i pris her. :) 

Det er helt klart at disse har kort elektrisk rekkevidde, men sett i lys av mitt kjøremønster så ville den elektriske rekkevidden på en 740Le vært nok til at jeg kunne ha kjørt elektrisk flere dager i uken(med forbehold om lading hver dag). Jeg begynner sakte men sikkert å legge fra meg tanken om 740Le grunnet størrelse på bagasjerom og tank. Hjertet sier selvsagt 745Le, men det er såppas mye dyrere at jeg ikke kan forsvare det. 

Dersom jeg legger bort den 750d'en så tenker jeg litt mer i banen 2019 Cayenne e-hybrid eller 2017-2018 Panamera e-hybrid Sport turismo som man får greie summer nå. Disse har god elektrisk rekkevidde, stor tank og grei størrelse på bagasjerom. 

Var i Milano i fjor sommer med A8'n og der var dieselbiler så og si bannlyst i bykjernen, mens hybrid var lov. Håper at hybridbiler blir "godtatt" litt til før vi blir tvunget helt over til elbil :P 

Er ikke lett det her :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville prøvd en 740e/Le før jeg slo den fra meg. Er jo mange X5 eiere som klarer seg fint med samme kraftpakken. Om man ikke har uendelig innkjøpsbudsjett så virker jo det som en fin måte å få en relativt ny bil med lav km til en ok pris. Er vel brukere her inne både med 740e og og X5 40e @Ove67 @Carlsius@Carlsius Ellers har jo @Skulebollenhatt 740d (denne kanskje https://www.finn.no/350032554 ? ) og eier nå Cayenne Hybrid om jeg ikke tar helt feil, men kanskje en litt gamlere modell enn det du vurderer. 

Om man skal på langtur med 4 voksne eller store barn er det jo stas med justerbare bakseter - har en sær fascinasjon for dette selv. Den 740e du linka til var jo helt nydelig mtp. utstyr. 

Ellers er vel maskinskadeforsikring et must uansett hvilken motorisering man velger, men potensialet er vel ekstra høyt for dyr påkost på en hybrid der batteripakkene virker sinnsykt dyre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr for all del unna 740e, dette er en halvveis hybrid med lav rekkevidde, liten bensintank og en motor som ikke er spesielt driftsikker i en tung ladbar hybrid. Jeg skal love deg at du ikke klarer å kjøre denne rent elektrisk i hverdagen om vinteren når du fyrer litt ekstra. Gammel teknologi som vil holde verdien dårlig og bli veldig tungsolgt når 745e begynner å komme seg ned i pris. Styr unna!

Her er det bare å gå for 750d, den er soleklart det beste alternativet her. Min erfaring er at BMW sine sekssylindrede dieselbiler fint overlever småkjøring så lenge de får noen langturer i ny og ne. Dette kan jeg gå god for etter tre stk som enten har gått mye lokalt eller på langtur. Og når du først er på tur så finnes det ikke bedre bil enn 750d 👍 Og dette er i motsetning til din A8 en Euro 6 bil og her kan du uten videre kjøre fritt inn i europeiske storbyer. 750i er ett alternativ men vær obs på at dette er motorer som liker å totalhavarere. Men en nydelig drivlinje som på langtur vil forbruke mindre drivstoff enn en 740e.

Jeg vurderte samme Panamera e-hybrid selv men slo det fra meg når jeg ser delepriser og hva man får for pengene. Elendig el rekkevidde på denne også og tørst som få når strømmen er brukt opp. 2,9 literen er en Audi konstruert motor og det gir ytterligere grunn til bekymring i mine øyne. 

Gå for 750d 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får elektriske bakseter og 5 seter. Dette hadde jeg på min forrige g11 ( som er linket oppi her og ligger for salg ) jeg har hatt 730d og 740d. Per nå synes jeg at g11ene som ligger for salg med diesel generelt er overprisede. Jeg solgte en særdels strøken, godt utstyrt 730d for 3-4 år siden for 520 etter leeengre tider på Finn.. Ser ut som jeg kunne fått det samme enda. 

 

Jeg hadde gått for en 730d om pris og utstyr traff og du klarer deg med 2100kg hengervekt. Hoppet mitt fra 730d til 740d var knapt merkbart motormessig. Gjorde det hovedsakelig for mer hengervekt.. 

Min gamle 740d som ligger for salg på Finn er en latterlig pen bil, som fremstår særdeles velholdt. ( Jeg er en pirk😅 ) Men synes den er alt for dyr nå.. 

 

Vurderer du Porsche, så kan du 3 doble sum i vedlikehold.. 

 

Har etterhvert meget god erfaring med g11 og markedet så fyr løs om du har flere spørsmål. 

Det er uten tvil Bmws desidert beste bil p.d.d ( kanskje noensinne? ) og du må minimum doble prisen for og få noe tilsvarende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de bilene du nevner hadde jeg selv rangert W222 som nr 1 mtp luksus og komfort. Man får kanskje ikke den grommeste motoriseringen med S350 sammenlignet med G11 i tilsvarende prisklasse. Her må du ta en avveining på hva som er viktigst for deg. W222 holder seg også vesentlig bedre i pris på bruktmarkedet enn både 7ere og Panameraer. 

Om du må ha hybrid så hadde jeg anbefalt Panamera ST  pga bedre bagasjeromsplass, men hovedsaklig pga muligheten for PAW i opptil 15 år. Som @Fredrik 90 nevner må du derimot regne med vesentlig høyere verkstedregninger sammenlignet med BMW/Mercedes dersom bilen får problemer som ikke dekkes av PAW. 

Generelt sett er jeg ikke fan av hybrid etter å ha hatt 530e i 3 år. Det er større risiko for drivverksproblemer, potensielt dyrere verkstedregninger sammenlignet med ren bensin/diesel eller elektrisk, mindre plass, tyngre vekt og dermed også dårligere kjøreegenskaper, i tillegg til høyere drivstofforbruk med en gang batteriet tømmes. Det er en tikkende bombe som venter på å tømme lommeboken din dersom bilen ikke lenger har garanti. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SkulebollenI så fall er det bare å droppe 2017 Panamera hybridene, for da er det jo bare et år igjen av den 8 års garantien. 

Da spørs det om Turbo ST er aktuelt rent budsjettmessig for trådstarter. Denne bilen er strengt tatt en overprisa RS6 hvis vi sammenligner nypriser, men på bruktmarkedet er faktisk Turbo ST noe rimeligere.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=355735970
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=353977754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, laffe said:

Ville prøvd en 740e/Le før jeg slo den fra meg. Er jo mange X5 eiere som klarer seg fint med samme kraftpakken. Om man ikke har uendelig innkjøpsbudsjett så virker jo det som en fin måte å få en relativt ny bil med lav km til en ok pris. Er vel brukere her inne både med 740e og og X5 40e @Ove67 @Carlsius@Carlsius Ellers har jo @Skulebollenhatt 740d (denne kanskje https://www.finn.no/350032554 ? ) og eier nå Cayenne Hybrid om jeg ikke tar helt feil, men kanskje en litt gamlere modell enn det du vurderer. 

Om man skal på langtur med 4 voksne eller store barn er det jo stas med justerbare bakseter - har en sær fascinasjon for dette selv. Den 740e du linka til var jo helt nydelig mtp. utstyr. 

Ellers er vel maskinskadeforsikring et must uansett hvilken motorisering man velger, men potensialet er vel ekstra høyt for dyr påkost på en hybrid der batteripakkene virker sinnsykt dyre. 

Har en 740e 2018-modell. Veldig fornøyd. Helt fantastisk komfort. Prøvde faktisk en i5 sist høst for å se om den kan komme nær g11 i komfort. Glem det!! Jeg kan rett og slett ikke gå ned til 5-serie igjen.

Ja, elektrisk rekkevidde er en vits (20-25 km på sommeren - ca. 13 km på vinteren), men synes det er veldig greit å mye av småkjøringen på strøm - bilen DRIKKER bensin på småkjøring. Langkjøring går den fint på 0,8 l/mil. Ikke kraftig nok? Skjønner jeg ikke. 326 hester kombinert og det holdt i massevis på Autobahn - det har det ikke gjort for andre kraftige bensin- og dieselbiler jeg har hatt.

Men må si at hybrid er litt sånn hverken fugl eller fisk. Kan ikke fordra smøkjøring med tomt batteri - da er det av og på med motoren HELE TIDEN. Og det kan jeg ikke skru av.

For meg blir det fulg neste gang (ren el - sannsynligvis i7) - fisk nytter jo ikke. Diesel og bensin er på vei ut har myndighetene bestemt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, laffe skrev:

Ville prøvd en 740e/Le før jeg slo den fra meg. Er jo mange X5 eiere som klarer seg fint med samme kraftpakken. Om man ikke har uendelig innkjøpsbudsjett så virker jo det som en fin måte å få en relativt ny bil med lav km til en ok pris. Er vel brukere her inne både med 740e og og X5 40e @Ove67 @Carlsius@Carlsius Ellers har jo @Skulebollenhatt 740d (denne kanskje https://www.finn.no/350032554 ? ) og eier nå Cayenne Hybrid om jeg ikke tar helt feil, men kanskje en litt gamlere modell enn det du vurderer. 

Om man skal på langtur med 4 voksne eller store barn er det jo stas med justerbare bakseter - har en sær fascinasjon for dette selv. Den 740e du linka til var jo helt nydelig mtp. utstyr. 

Ellers er vel maskinskadeforsikring et must uansett hvilken motorisering man velger, men potensialet er vel ekstra høyt for dyr påkost på en hybrid der batteripakkene virker sinnsykt dyre. 

Eneste grunnen til at jeg slår den fra meg er grunnet bagasjeplass og liten tank. Jeg ville nok ha klart meg i massevis med 740e/le både når det kommer til rekkevidde og når det kommer til krefter, men det faktum at denne har en komplisert drivlinje gjør at jeg ikke tørr. De er heller ikke veldig populære på bruktmarkedet den dagen jeg eventuelt skal selge. 

Jeg har også en fascinasjon for komfortbakseter. Prøvesatt i en G12 med komfortbakseter, og det var virkelig komfortabelt. 

Maskinskadeforsikring er definitivt et must uansett hva jeg kjøper. Kjøper ikke bil uten maskinskadedekning. 

 

18 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Styr for all del unna 740e, dette er en halvveis hybrid med lav rekkevidde, liten bensintank og en motor som ikke er spesielt driftsikker i en tung ladbar hybrid. Jeg skal love deg at du ikke klarer å kjøre denne rent elektrisk i hverdagen om vinteren når du fyrer litt ekstra. Gammel teknologi som vil holde verdien dårlig og bli veldig tungsolgt når 745e begynner å komme seg ned i pris. Styr unna!

Her er det bare å gå for 750d, den er soleklart det beste alternativet her. Min erfaring er at BMW sine sekssylindrede dieselbiler fint overlever småkjøring så lenge de får noen langturer i ny og ne. Dette kan jeg gå god for etter tre stk som enten har gått mye lokalt eller på langtur. Og når du først er på tur så finnes det ikke bedre bil enn 750d 👍 Og dette er i motsetning til din A8 en Euro 6 bil og her kan du uten videre kjøre fritt inn i europeiske storbyer. 750i er ett alternativ men vær obs på at dette er motorer som liker å totalhavarere. Men en nydelig drivlinje som på langtur vil forbruke mindre drivstoff enn en 740e.

Jeg vurderte samme Panamera e-hybrid selv men slo det fra meg når jeg ser delepriser og hva man får for pengene. Elendig el rekkevidde på denne også og tørst som få når strømmen er brukt opp. 2,9 literen er en Audi konstruert motor og det gir ytterligere grunn til bekymring i mine øyne. 

Gå for 750d 👍

Jeg har nok klart å legge fra meg 740e helt. Det ser ut til at det denne gangen også blir diesel for meg selv om det ikke helt var planen. Jeg har aldri hatt noe trøbbel med småkjøring og diesel, men jeg har heldigvis hatt noen turer nedover kontinentet i ny og ne som kanskje er årsaken til et ganske problemfritt bilhold når det kommer til småkjøringsproblematikk. 750i blir det nok ikke pga. ryktene den motoren har fått. Så 750d g11 er Euro 6? det visste jeg ikke. Det vil vel si at disse må ha adblue?

Panamera 971 e-hybrid har alltid tiltalt meg, men har også lest om at dette er noe helt annet å vedlikeholde enn BMW når det kommer til kostnader. Jeg trodde det var decent rekkevidde på disse? Angående 2.9 literen så har jeg hørt at dette skal være en ganske solid konstruksjon. 

13 timer siden, Skulebollen skrev:

Man får elektriske bakseter og 5 seter. Dette hadde jeg på min forrige g11 ( som er linket oppi her og ligger for salg ) jeg har hatt 730d og 740d. Per nå synes jeg at g11ene som ligger for salg med diesel generelt er overprisede. Jeg solgte en særdels strøken, godt utstyrt 730d for 3-4 år siden for 520 etter leeengre tider på Finn.. Ser ut som jeg kunne fått det samme enda. 

 

Jeg hadde gått for en 730d om pris og utstyr traff og du klarer deg med 2100kg hengervekt. Hoppet mitt fra 730d til 740d var knapt merkbart motormessig. Gjorde det hovedsakelig for mer hengervekt.. 

Min gamle 740d som ligger for salg på Finn er en latterlig pen bil, som fremstår særdeles velholdt. ( Jeg er en pirk😅 ) Men synes den er alt for dyr nå.. 

 

Vurderer du Porsche, så kan du 3 doble sum i vedlikehold.. 

 

Har etterhvert meget god erfaring med g11 og markedet så fyr løs om du har flere spørsmål. 

Det er uten tvil Bmws desidert beste bil p.d.d ( kanskje noensinne? ) og du må minimum doble prisen for og få noe tilsvarende. 

Om jeg finner en attraktiv 730d så er ikke det utenkelig. Om det er 730d, 740d eller 750d har egentlig ingen betydning for meg, men når det ikke skiller så mye i pris så vil jeg helst ha en litt "hårete" variant. Jeg verdsetter utstyr og kilometerstand høyere enn antall hestekrefter, da jeg ikke trekker noen henger eller noe sånt. 

Ser din 740d ligger på finn ja. Det er en veldig attraktiv bil, men synes den ligger altfor høyt i pris tatt kilometerstand i betraktning. Hvordan kjennes den ut i forhold til 730d når det kommer til krefter? 

Jeg synes også at G11 er en meget fin bil. For meg så er det den siste BMW'en av "nyere" dato jeg kunne ha vurdert, foruten G05 X5. 

6 timer siden, BrokeBoi skrev:

Av de bilene du nevner hadde jeg selv rangert W222 som nr 1 mtp luksus og komfort. Man får kanskje ikke den grommeste motoriseringen med S350 sammenlignet med G11 i tilsvarende prisklasse. Her må du ta en avveining på hva som er viktigst for deg. W222 holder seg også vesentlig bedre i pris på bruktmarkedet enn både 7ere og Panameraer. 

Om du må ha hybrid så hadde jeg anbefalt Panamera ST  pga bedre bagasjeromsplass, men hovedsaklig pga muligheten for PAW i opptil 15 år. Som @Fredrik 90 nevner må du derimot regne med vesentlig høyere verkstedregninger sammenlignet med BMW/Mercedes dersom bilen får problemer som ikke dekkes av PAW. 

Generelt sett er jeg ikke fan av hybrid etter å ha hatt 530e i 3 år. Det er større risiko for drivverksproblemer, potensielt dyrere verkstedregninger sammenlignet med ren bensin/diesel eller elektrisk, mindre plass, tyngre vekt og dermed også dårligere kjøreegenskaper, i tillegg til høyere drivstofforbruk med en gang batteriet tømmes. Det er en tikkende bombe som venter på å tømme lommeboken din dersom bilen ikke lenger har garanti. 

W222 er en ekstremt flott bil. Synes det skal litt til før den blir attraktiv utseendemessig. Det som er litt kjedelig er at du får en litt eldre bil sammenlignet med en G11 til samme pris. Jeg er litt nysgjerrig på hvordan G11 er i forhold til W222 komfortmessig. 

Om det blir Porsche, så er det isåfall Panamera ST jeg må gå for. 

Selvom Porsche Panamera Turbo ST frister veldig, så er denne bilen litt utenfor det jeg kan tenke meg å bruke på en bil. Råtøff bil :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ove67 skrev:

Har en 740e 2018-modell. Veldig fornøyd. Helt fantastisk komfort. Prøvde faktisk en i5 sist høst for å se om den kan komme nær g11 i komfort. Glem det!! Jeg kan rett og slett ikke gå ned til 5-serie igjen.

Ja, elektrisk rekkevidde er en vits (20-25 km på sommeren - ca. 13 km på vinteren), men synes det er veldig greit å mye av småkjøringen på strøm - bilen DRIKKER bensin på småkjøring. Langkjøring går den fint på 0,8 l/mil. Ikke kraftig nok? Skjønner jeg ikke. 326 hester kombinert og det holdt i massevis på Autobahn - det har det ikke gjort for andre kraftige bensin- og dieselbiler jeg har hatt.

Men må si at hybrid er litt sånn hverken fugl eller fisk. Kan ikke fordra smøkjøring med tomt batteri - da er det av og på med motoren HELE TIDEN. Og det kan jeg ikke skru av.

For meg blir det fulg neste gang (ren el - sannsynligvis i7) - fisk nytter jo ikke. Diesel og bensin er på vei ut har myndighetene bestemt. 

G11 er nok noe annet enn i5 når det kommer til komfort. Den rekkevidden som du oppgir er i utgangspunktet mer enn nok for det jeg kjører i løpet av en normal dag. Den er nok mer enn kraftig nok for meg. Det med at bilen switcher mellom motor og elektrisitet hele tiden hadde plaget meg voldsomt. 

Hvor langt kommer du med en fullpakka 740e med full tank på Autobahn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, BimmerFan! said:

G11 er nok noe annet enn i5 når det kommer til komfort. Den rekkevidden som du oppgir er i utgangspunktet mer enn nok for det jeg kjører i løpet av en normal dag. Den er nok mer enn kraftig nok for meg. Det med at bilen switcher mellom motor og elektrisitet hele tiden hadde plaget meg voldsomt. 

Hvor langt kommer du med en fullpakka 740e med full tank på Autobahn? 

Jeg har 10 km til jobb og kan lade på jobb - så jeg kjører til og fra jobb på strøm. Elsker elektrisk kjøring. Så smooth, men bilen er jo ganske dau da (111 hk), men helt greit på flat vei opp til 60 km/t. Derfor jeg vil ha ren el neste gang - så får jeg kombinert denne smoothe følelsen og masse krefter.

Det er fire år siden jeg kjørte på Autobahn, men mener å huske med den mest aggresive kjøringen (200+) lå forbruket på ca. 1,5 😬😬- så da må man tanke ofte. Vil tippe litt over literen på mer normal kjøring på Autobahn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • BimmerFan! changed the title to Hjelp til valg av ny bil (G11 750d eller 740le). Ny bil kjøpt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...