Gå til innhold

BMW Z4 M40i Roadster (G29) i garasjen til Erling!

Share

Anbefalte innlegg

God Jul Bimmers🙂🎄!

Til dere ''Ringen'' entusiaster; 
- kom over denne video: test kjøring den nye Z4 (g29) Roadster på Nürburgring. Regner med dere liker rundetiden?

Jeg har ingen planer om  å  kjøre der, jeg er for sedat til det.🙄
Z4 Roadster kombinerer god komfort og kjapphet på en balansert måte, som passer meg.
Og ikke minst;  morsom å kjøre på ''vanlig vei''.

BMWs eneste sportsbil?
Med en super heftig motor lyd fra rekke 6ern!, som  Youtube videoen her klarer å avsløre litt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilverden blir stadig fattigere ja, det er en trist utvikling dette. Men med ett EU som stiller urimelige krav til utslipp, og som totalt har mistet kontakten med innbyggerne så er det lite man får gjort. Jeg tror M8 og Z4/Supra hadde blitt kuttet lenge før hvis ikke det var for det amerikanske markedet. Det skal sies at M8 Gran Coupe skal fortsette dog, dette er jo et glimrende alternativ til nye M5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av hovedproblemet med dagens 8-serie, er at denne fremstår som en litt konseptuell mismatch. Der den i stedet for å være en coupeversjon av 7-serie, slik 6-serie var, ble 8-serie en slags rebrandet 4-serie. Dette har BMW merket på salgstallene og det er i all hovedsak Gran Coupe som har reddet dagens generasjon. Neste generasjon 8-serie (det var rykter som tilsa at denne skulle økses til fordel for reintrodusering av 6-serie) vil imidlertid komme som coupe, cabriolet og Gran Coupe - der kun sistnevnte vil komme som M8. Jeg antar likevel at coupe- og cabrioletversjonen vil ha en "M-performance" i form av M850/M860 som toppmodell (tilsvarende ved at G45 X3 M50 vil være denne generasjonens toppmodell). G29 Z4 går forresten ut av produksjon 03/2026, så det er et snaut år igjen før man vinker farvel til serien for (godt?) denne gangen. Man burde kjenne besøkelsestiden sin nå om man ønsker en vassekte ICE-bil uten hybride løsninger. Jeg tror vi går en liten vakuumperiode i møte på grunn av finansiell uro og dårlig finansiell styring hos bilfabrikantene frem til ca. 2030 før denne type biler vil blomstre igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Saltkjelen Det hadde vel kanskje vært mer riktig om BMW hadde droppet 8 serie navnet helt og bare kjørt videre med 6-serie (og at dagens 6-serie fortsatte som 5-serie GT). Jeg liker veldig godt modellen, det har jeg gjort fra første stund jeg så den. Men jeg ble jo en anelse skuffet også da jeg trodde med bruk av 8-serie navnet at BMW skulle komme med en Aston Martin DB eller S klasse Coupe konkurrent. Altså da mer en arvtaker til den gamle E31 8-serie fremfor det som egentlig bare var en F13 6-serie erstatter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...