E39_Cato Skrevet Oktober 23 Share Skrevet Oktober 23 (endret) Kvittet meg med båten i sommer, og en del av betalingen var en 97 323i cab. Denne trengte sårt ny lakk da org fargen var slitt, stygg og etter min mening en forferdelig kjedelig farge. Optimistisk som jeg er tenkte jeg jo at det var en god ide med ett nytt Bmw prosjekt, siden det forrige fikk ødelagt økonomien min sånn passe Vel, nå er det ihvertfall i gang. Hentet bilen på mandag hvor den har fått en hellakkering i fargen Techno Violet. Likt denne fargen på E36 cab helt siden jeg så en for mange mange år siden. Den var lav, kanthjul og hadde sort interiør. Så sånnsett har jeg jo truffet blink akkurat nå. Tenker i utgangspunktet å få den Eu godkjent først, da det er noen år siden sist eu kontroll. Så er det jo alltids sånn at når man begynner på noe prosjekt, så kunne det vært greit med en delebil. Så jakten på en "ålreit" cab delebil er også i gang Håper denne kan få tilbake livet på veien, og at den blir ca sånn som jeg ser for meg. Litt kjapt så er nye blinklys (tonede) og baklykter med hvitblink bestilt. Dette faktisk via Skruvat da jeg er litt nysgjerrig på kvaliteten og passformen derifra ifht dette. Første pri er dog service. Jeg aner ikke når dette er gjort sist, og det er tydelig tikking fra en ventil. I tillegg har jeg begynt å jobbe frem en arbeidsliste så jeg kanskje skal klare å ha en fremdriftsplan og ta ting i riktig rekkefølge. Dvs, eu godkjent og listverk før felger og "kult". Ser også frem til å få heiset den litt da den nå står på TA coils justert i bunn. tøff høyde på karosseri, men passer dårlig med hjulene som jeg har pr nå, og veien mot Eu godkjenning Så noen ærlige bilder: Endret 10 timer siden av E39_Cato Sverre 2468, StigJ, mr.pingu og 21 andre reagerte på dette 24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 24 Share Skrevet Oktober 24 Tøft prosjekt og nydelig, tidsriktig farge! Det er et eller annet jeg liker godt (og kanskje bedre enn øvrige modeller av samme generasjon) med fasong og silhuett til E36 cab. Her får du en fin, fremtidig klassiker! sveigis, Marius2002, Ron Jeremy og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Oktober 24 Share Skrevet Oktober 24 Det Lasse sier. OG her har du kanskje den fineste drivlinjen på E36, denne motoren er silkemyk og passer bilen perfekt - og bilen som helhet fortjener litt oppmerksomhet. Fargen er perfekt, ser også at interiøret med sportskinn osv gjør at smilet brer seg ytterligere hos meg. Men har jo selv eid en Orientblå 96’ 320i cab selv, som jeg har gode minner om. Så litt bias har jeg nok, men dette prosjektet har jeg trua på! Marius2002, sveigis og fupsaker reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 24 Share Skrevet Oktober 24 Som jeg sa til deg Cato på melding så er dette absolutt flott. Rett bil ,rett farge og ikke minst e36 😍 Endelig en tråd med noe annet enn det uvanlige vanlige her 😅. Jeg vet du er salg og byttehandel mann ,men denne bør du faktisk prøve å beholde litt for dette er tøft. Så følg opp her og mat på med bilder og oppdateringer . Vi trenger en klassisk e36 tråd nå . Ron Jeremy og mr.pingu reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E39_Cato Skrevet Oktober 26 Forfatter Share Skrevet Oktober 26 På 24.10.2024 den 7.33, Saltkjelen skrev: Tøft prosjekt og nydelig, tidsriktig farge! Det er et eller annet jeg liker godt (og kanskje bedre enn øvrige modeller av samme generasjon) med fasong og silhuett til E36 cab. Her får du en fin, fremtidig klassiker! Tusen takk for superhyggelig tilbakemelding På 24.10.2024 den 8.14, Ron Jeremy skrev: Det Lasse sier. OG her har du kanskje den fineste drivlinjen på E36, denne motoren er silkemyk og passer bilen perfekt - og bilen som helhet fortjener litt oppmerksomhet. Fargen er perfekt, ser også at interiøret med sportskinn osv gjør at smilet brer seg ytterligere hos meg. Men har jo selv eid en Orientblå 96’ 320i cab selv, som jeg har gode minner om. Så litt bias har jeg nok, men dette prosjektet har jeg trua på! Hyggelig å høre! Interiøret er desverre modent for utskiftning. men får evt tas etterhvert På 24.10.2024 den 11.23, sveigis skrev: Som jeg sa til deg Cato på melding så er dette absolutt flott. Rett bil ,rett farge og ikke minst e36 😍 Endelig en tråd med noe annet enn det uvanlige vanlige her 😅. Jeg vet du er salg og byttehandel mann ,men denne bør du faktisk prøve å beholde litt for dette er tøft. Så følg opp her og mat på med bilder og oppdateringer . Vi trenger en klassisk e36 tråd nå . Tusen takk Jan, ja nå som Granada er borte så håper jeg at jeg kan godta dette som ett langtids prosjekt. dvs på veien neste år, men koste på ting etterhvert og ikke alt på en gang. Det som jeg har lagt merke til i etterkant er at E36 er faktisk vesentlig mer sjeldent enn E30 nå, noe som er litt gøy. mr.pingu, sveigis, Sverre 2468 og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E39_Cato Skrevet November 4 Forfatter Share Skrevet November 4 Ikke kjempe mye som er skjedd her da jeg har hatt andre biler å pusle med. Men fikk blinklys i posten som ble montert, eller delvis montert da ene hovedlampa har knekte fester.. og jeg dytta noen spylerdyser i panseret siden de manglet. Så enda en ting er skrevet på "kjøps" listen. Skulle virkelig hatt meg delebil 🙈 Bilde av skjønnheten; fupsaker, Ampera, gnilb og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E39_Cato Skrevet November 11 Forfatter Share Skrevet November 11 Satt å trykket rundt på FB og marketplace som jeg ofte gjør og ramlet over noen stoler til bilen. Sendte avgårde en melding, men fikk ikke noe svar før jeg la meg så regnet bare med at de var solgt. Kjøper ønsket helst at man skulle ringe, men når klokken nærmer seg 22 på fredagskvelden så sliter jeg litt med å ta den telefonen Fikk plutselig svar i det jeg la fra meg telefonen for å sove, og avtale om å ta turen påfølgende dag ble inngått. Dette var sorte sportsskinn stoler fra en e36 coupe, som så vesentlig bedre ut enn de jeg allerede har montert i min bil. og til en pris jeg anså som akseptabel nok. neste dag kom, adresse ble mottatt og Berlingoen satte kursen mot en utrolig trivelig mann i Notodden området. Han hadde kjøpt inn stolene og skulle egentlig ha dem i Chevellen sin, men endte heller opp med originale og da trengte han ikke nevnte stoler lenger. Penger ble overført, juging og historier ble delt og snuta vendt hjemover igjen med 2 stoler som ser veldig mye mer ålreit ut enn hva jeg hadde fra før. Bilder av de nye og selvfølgelig også av de gamle Og de gamle som er litt hullete og har en del mer slitasje. Disse er jo såklart fullt mulig å trekke om, men det er ikke noe jeg har tenkt til å koste på : Så, selv om man konstant er i en vurderingsfase på hva man skal gjøre med bilen, så blir det innkjøp av deler jeg trenger uansett Fikk også tatt en kikk under bilen i helgen, og ble veldig positivt overrasket over tilstand der. Så det er jo også en seier tenker jeg! laffe, fupsaker, Ingen og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E39_Cato Skrevet November 14 Forfatter Share Skrevet November 14 igår mottok jeg siste pakken fra Skruvat, nemlig baklykter og forskjermblink løftet bilen noen hakk med "org" baklykter syns jeg da jeg ikke er spesielt glad i sånt som stod der fra før. En kjip greie jeg fant ut når jeg monterte blinklys på forskjermer er at bilen er lakkert med en facelift, og en preface forskjerm (hull til blinklys). Kjipt, men sånn er det. Pr nå får jeg bare overleve dette, selv om jeg kommer til å irritere meg. Så får man se på ett senere tidspunkt hva man velger å gjøre Liten update ihvertfall! Ampera, Ingen, mslello og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E39_Cato Skrevet Lørdag kl. 13:04 Forfatter Share Skrevet Lørdag kl. 13:04 Fremstoler tatt ut da en ville komme å ta en kikk på dem. Det gir jo meg en gyllen anledning til en skikkelig dyprens av gulvteppe også noe som virkelig trengs: mslello, opeth84, Ingen og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet Mandag kl. 01:50 Share Skrevet Mandag kl. 01:50 Så gøy med E36 tråd og med sprek farge, ikke minst. Holder med @sveigisher. Denne burde beholdes. Delvis pga min egoistiske tanke også - mer Bimmers lesestoff for min del! Hva bruker du forresten til dyprens - tar gladelig imot litt tips her, da det trengs til mine prosjekt. sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Høgvold Skrevet Mandag kl. 10:31 Share Skrevet Mandag kl. 10:31 Fikk tips av en bekjent. Denne har stått veldig mange år forsømt under en gran i (Siggerud Nordre Follo). Ser at den har frist for EU kontroll 31.08.2018 Ser ut som det bare har vært en eier siden den ble registrert første gang i 1996. Stusser veldig at den bare er hensatt sånn? Delebil eller et prosjekt kanskje? Werther, fupsaker, sveigis og 2 andre reagerte på dette 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sluquet Skrevet Mandag kl. 10:55 Share Skrevet Mandag kl. 10:55 23 minutter siden, Tore Høgvold skrev: Fikk tips av en bekjent. Denne har stått veldig mange år forsømt under en gran i (Siggerud Nordre Follo). Ser at den har frist for EU kontroll 31.08.2018 Ser ut som det bare har vært en eier siden den ble registrert første gang i 1996. Stusser veldig at den bare er hensatt sånn? Delebil eller et prosjekt kanskje? Jeg søkte opp navnet på eier og fant en artikkel på at vedkommende ikke har hatt det lett den siste tiden, mulig det er en forklaring. Werther, sveigis og E39_Cato reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E39_Cato Skrevet Mandag kl. 10:59 Forfatter Share Skrevet Mandag kl. 10:59 9 timer siden, opeth84 skrev: Så gøy med E36 tråd og med sprek farge, ikke minst. Holder med @sveigisher. Denne burde beholdes. Delvis pga min egoistiske tanke også - mer Bimmers lesestoff for min del! Hva bruker du forresten til dyprens - tar gladelig imot litt tips her, da det trengs til mine prosjekt. Hahaha!, men egoistiske grunner er likefullt grunner det også Største bekymringen jeg har er rett og slett at det vil koste for mye penger med mindre jeg finner meg en brukanes delebil. (klok av skade etter E30, og Granada prosjekt). Ang dyprens så kommer det litt an på. Steaming av gulvteppe før man går på med APC (all purpose cleaner) og rensemaskin er nok en god løsning. Men i og med vi er i den kalde halvdelen av året så blir det nok bare en skikkelig rens med apc og maskin i første omgang. Gulvteppe "må" på ett tidspunkt byttes uansett da jeg vil ha den sort inni opeth84 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E39_Cato Skrevet Mandag kl. 11:00 Forfatter Share Skrevet Mandag kl. 11:00 28 minutter siden, Tore Høgvold skrev: Fikk tips av en bekjent. Denne har stått veldig mange år forsømt under en gran i (Siggerud Nordre Follo). Ser at den har frist for EU kontroll 31.08.2018 Ser ut som det bare har vært en eier siden den ble registrert første gang i 1996. Stusser veldig at den bare er hensatt sånn? Delebil eller et prosjekt kanskje? Den hadde nok kunnt gitt en del eller to til mitt prosjekt ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet Tirsdag kl. 02:57 Share Skrevet Tirsdag kl. 02:57 15 timer siden, E39_Cato skrev: Hahaha!, men egoistiske grunner er likefullt grunner det også Største bekymringen jeg har er rett og slett at det vil koste for mye penger med mindre jeg finner meg en brukanes delebil. (klok av skade etter E30, og Granada prosjekt). Takk for tips! Kjenner meg igjen når det kommer til "etterpåklokskap" angående prosjekt og penger. Brukte masse penger på ene prosjektet mitt over en periode. Greit - jeg har en bil som er mye bedre enn før, MEN fysj, til pengesluk. Så er det noe med følelsen man får i det man setter seg inn og får kjørt litt, og man glemmer et lite øyeblikk hvor pengene har tatt veien Ønsker deg iallefall lykke til videre med dette prosjektet, og håper det blir en du har en LITEN stund fremover E39_Cato reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå