Gå til innhold

Anbefaling av tuning

KevinF31
 Share

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter en f31 LCI 335d, og i den sammenhengen så ønsker jeg å få den tunet. Uansett om den kjøpes tuna eller ei bare så jeg vet hva som er gjort. Noen her som har god erfaring med forskjellige firmaer på Østlandet? 

Vurderer optituning, men hørt både positivt og negativt der så tenkte å høre litt rundt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trf var vel ute å informerte om at driften var lagt ned. Trf og skryten der var grunnen til at jeg valgte dem selv i sin tid. 

Plusser: Bra kvalitet på mekaniske deler som downpipe, egr delete og utført arbeid.

Minus: Vanskelig å få tak i (flere måneder for å få kommet til enighet om tid og sted) samt at jeg hadde forventet enda mer av draget i 530d etter dpf delete og steg 2. Den var mer enn kvikk nok, men var ikke noe m5 skyv liksom. Det kan skyldes dårlige dyser på motoren jeg hadde, det vet jeg ikke.

minuset med å velge en lokal garasjetrimmet som levrer chiptuning (og dette er kun min egen mistanke) er at disse tar bare de eksisterende filene og booster alt et hakk opp. Uten å kjøre dynotester og stresstesting på hver enkelt modell i forkant. Eksempel: mer diesel = mer sot og tettere dpf etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Evopower skrev:

Trf var vel ute å informerte om at driften var lagt ned. Trf og skryten der var grunnen til at jeg valgte dem selv i sin tid. 

Plusser: Bra kvalitet på mekaniske deler som downpipe, egr delete og utført arbeid.

Minus: Vanskelig å få tak i (flere måneder for å få kommet til enighet om tid og sted) samt at jeg hadde forventet enda mer av draget i 530d etter dpf delete og steg 2. Den var mer enn kvikk nok, men var ikke noe m5 skyv liksom. Det kan skyldes dårlige dyser på motoren jeg hadde, det vet jeg ikke.

minuset med å velge en lokal garasjetrimmet som levrer chiptuning (og dette er kun min egen mistanke) er at disse tar bare de eksisterende filene og booster alt et hakk opp. Uten å kjøre dynotester og stresstesting på hver enkelt modell i forkant. Eksempel: mer diesel = mer sot og tettere dpf etterhvert.

TRF er ikke lagt ned. Quickfix har sluttet å selge for TRF.

Endret av Øyvind L.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Øyvind L. skrev:

TRF er ikke lagt ned. Quickfix har sluttet å selge for TRF.

Det er helt rett. For meg er trf og quickfix det samme. Men selvfølgelig driver jo trf med sitt, om ikke ute på markedet i den grad.

Mine kommentarer gjelder quickfix og ikke trf alene, selv om produktet som ble levert var trf sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Evopower skrev:

Det er helt rett. For meg er trf og quickfix det samme. Men selvfølgelig driver jo trf med sitt, om ikke ute på markedet i den grad.

Mine kommentarer gjelder quickfix og ikke trf alene, selv om produktet som ble levert var trf sitt.

Ueland Mekaniske i Stavanger selger fortsatt for TRF idag. Også er det et par andre som selger for TRF litt på hobby basis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Øyvind L. skrev:

Ueland Mekaniske i Stavanger selger fortsatt for TRF idag. Også er det et par andre som selger for TRF litt på hobby basis.

De var ikke noe serviceinnstilt, noe som ble rapportert til trf. Uelamd er klart nærmest meg, men de sluttet å svare, så jeg måtte dra bilen på henger til østlandet for å få det utført 😅

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/30/2024 at 4:19 PM, KevinF31 said:

Vurderer optituning, men hørt både positivt og negativt der så tenkte å høre litt rundt!

TS Racing ligger noen kilometer unna på Lørenskog og har jo holdt på i mange år. En kamerat tunet en E70 X5 med N57 og kjørte med den et par år før den ble solgt.  Jeg har også brukt han på en Ford. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Kan også anbefale Agder Chiptuning AS og Autopower hvis du holder til i eller i nærheten av Agder fylkene. Seriøse aktører som virkelig vet hva de driver med. Jeg og mange min omgangskrets har bare gode erfaringer med disse. 

Her er feilkoden som kommer i ISTA etter et besøk hos Agder Chiptuning. 😅

PXL_20241006_112801903_Original.thumb.jpeg.a559e806e1a3c6f1dea649d41a1ea8b2.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...