Fredrik 90 Skrevet Januar 3 Skrevet Januar 3 18 timer siden, mr.pingu skrev: Du sier G11 er hakk opp fra al disse biler. Hva gjør at den er enda bedre enn F01, eller hvor mangler F01 i forhold til G11 Jeg har også kjørt begge og mitt umiddelbare førsteinntrykk er også at komforten er langt bedre i G11 kontra F01. Avstanden mellom F10 og F01 er mindre enn avstanden mellom G11 og G30. Videre så synes jeg G11 ser langt bedre ut (da mener jeg pre LCI) mye mer elegant og linjelekker synes jeg. Men som med alle 7-serier så synes jeg de må ha kraftig motor for å komme til sin rett. 740e var en skuffelse uten like, 730d var tam synes jeg…eller rett og slett litt usexy som jeg fikk kritikk for å mene for en stund siden. Det må liksom være minimum 740d 😀 BimmerFan! og mr.pingu reagerte på dette 2
mr.pingu Skrevet Januar 3 Skrevet Januar 3 Takk for utdypende svar, aldri rørt en G11 men F01 har sittet inni noen ganger så var bare nysgjerrig:) BimmerFan! reagerte på dette 1
Saltkjelen Skrevet Januar 3 Skrevet Januar 3 Jeg tipper hovedårsaken til den massive forskjellen i komfort er luftfjæring. Der F10 og F01 hadde EDC-dempere og fjærer (og dermed oppleves som relativt like), har G30 og G11 to vidt forskjellige fjæringssystemer. Mine favoritt 7ere er E38, E65, F01 og G11 - rett og slett fordi disse modellene representerer tysk dominans i luksussegmentet. RNJ, BimmerFan!, sveigis og 4 andre reagerte på dette 7
Fredrik 90 Skrevet Januar 3 Skrevet Januar 3 1 time siden, Saltkjelen skrev: Mine favoritt 7ere er E38, E65, F01 og G11 - rett og slett fordi disse modellene representerer tysk dominans i luksussegmentet. Helt enig i det du sier her 👍 Og grunnen til at jeg ikke regner med E23 er fordi selv om den er utrolig stilig så var vel kanskje MB W126 bygget til en litt høyere standard. Samme kan vel sies om E32, sykt rå bil til å bli lansert i 1986 (den er straks 40 år gammel). Men når W140 kom i 1991 så var det en teknisk overlegen bil, selv om den egentlig skulle kommet i 1989 men lanseringen av E32 gjorde at Mercedes måtte gå til bake til tegnebordet og skyve lanseringen med to år (ikke så ulikt mye vi ser i dag)😅 Men E38, E65, F01 og G11 er en sammenhengende rekke av perfeksjonisme i mine øyne. Sorry for avsporing av tråden din @BimmerFan!Men vi diskuterer alt for lite 7-serie her på forumet, 7-serie er så kult 😀 mr.pingu, BimmerFan! og RNJ reagerte på dette 3
BimmerFan! Skrevet Januar 3 Forfatter Skrevet Januar 3 3 timer siden, mr.pingu skrev: Takk for utdypende svar, aldri rørt en G11 men F01 har sittet inni noen ganger så var bare nysgjerrig:) Ingen årsak! Du må få prøvd en G11 en dag! Dersom vi får til et treff til våren så skal du få sittet/prøvd den en tur 3 timer siden, Saltkjelen skrev: Jeg tipper hovedårsaken til den massive forskjellen i komfort er luftfjæring. Der F10 og F01 hadde EDC-dempere og fjærer (og dermed oppleves som relativt like), har G30 og G11 to vidt forskjellige fjæringssystemer. Mine favoritt 7ere er E38, E65, F01 og G11 - rett og slett fordi disse modellene representerer tysk dominans i luksussegmentet. Du har helt rett i det, Lasse! Det er nok luftfjæringen som er årsaken til forskjellene i kjørekomfort. Hadde en A8 D4 pre facelift en et par år, og disse har jo også luftfjæring, men A8n føltes betydelig stivere enn hva G11 gjør. Dette var jo en eldre bil (2011) så mulig en A8 D5 er på nivå med G11. De 7erne du nevner er også mine favoritter. Fantastiske biler som viser hva BMW kan når de har hodet på rett plass. Drømmer til stadighet om en E38 750li Jeg synes den retningen BMW har tatt de siste årene rett og slett er nitrist. Husker før i tiden når jeg var innom en BMW forhandler så var det forbundet med noe morsomt, men nå får har det blitt det samme som å stikke innom en KIWI-butikk, med andre ord svært kjedelig. 1 time siden, Fredrik 90 skrev: Helt enig i det du sier her 👍 Og grunnen til at jeg ikke regner med E23 er fordi selv om den er utrolig stilig så var vel kanskje MB W126 bygget til en litt høyere standard. Samme kan vel sies om E32, sykt rå bil til å bli lansert i 1986 (den er straks 40 år gammel). Men når W140 kom i 1991 så var det en teknisk overlegen bil, selv om den egentlig skulle kommet i 1989 men lanseringen av E32 gjorde at Mercedes måtte gå til bake til tegnebordet og skyve lanseringen med to år (ikke så ulikt mye vi ser i dag)😅 Men E38, E65, F01 og G11 er en sammenhengende rekke av perfeksjonisme i mine øyne. Sorry for avsporing av tråden din @BimmerFan!Men vi diskuterer alt for lite 7-serie her på forumet, 7-serie er så kult 😀 Det er bare moro med diskusjon så her er det bare å fortsette! Synes det er veldig interessant å høre andres betraktninger rundt en modell mr.pingu og ///M-ini95 reagerte på dette 2
mr.pingu Skrevet Januar 4 Skrevet Januar 4 22 hours ago, BimmerFan! said: Ingen årsak! Du må få prøvd en G11 en dag! Dersom vi får til et treff til våren så skal du få sittet/prøvd den en tur Det må vi nesen får til da BimmerFan! reagerte på dette 1
BimmerFan! Skrevet Mai 5 Forfatter Skrevet Mai 5 (endret) Lenge siden jeg har oppdatert her, men det har skjedd litt. Ikke så veldig spennende saker, men nok til å oppdatere for min del Bilen var inne hos Bilia for bytte av soft-close motor på garanti, da den sluttet å fungere. Under demontering så klarte de på et vis å bøye chromelist på dør da denne må tydeligvis av for demontering av dørtrekk, så denne fikk de ikke på igjen og ville heller ikke dekke den da det er slikt «man måtte regne med». Etter en saklig mail til verksmester så ble jeg kjapt ringt opp av en hyggelig mann og ny del ble bestilt og montert på dems kappe. Bilen ble samtidig EU-godkjent med null «hull» Nye Pirelli P-zero sommerdekk lagt på style 646 originale sommerfelger. Og style 628 brukes nå permanent som vinterfelger. Her er bilen i sport-modus så noe lavere enn i comfort-modus. Er også veldig pertentlig med bilvask og bilpleie så denne får samme behandling som de andre bilene jeg har hatt. Motor shinet med Koch Chemie motorplast. Har lenge syntes at denne bilen er noe høy i både comfort-modus og sport-modus, og har fått en del kommentarer på dette. Deriblant fra vår BMW-guru @///M-ini95. Hadde besøk av han på søndag og han hadde tilfeldigvis med seg Ista. Han kobla seg på, tryllet litt og vipps var bilen 20mm lavere. Dette forvandlet rett og slett fremtoningen til bilen. Den ser nå mye mer sporty og elegant ut. Her ser dere et bilde av hvordan den så ut i comfort-modus tidligere. Nå etter 20mm senk i Comfort-modus Og i Sport-modus Dette syns jeg ble smakfullt uten at det gikk utover kjørekomforten. Den har mye mindre av den 7er «duppinga» ved gass og brems, og sitter mye bedre i svingene føler jeg. Den er også kanskje en anelse mer stiv. Endret Mai 5 av BimmerFan! Otis, Marius2002, mr.pingu og 12 andre reagerte på dette 15
///M-ini95 Skrevet Mai 5 Skrevet Mai 5 7 minutter siden, BimmerFan! skrev: Sa til deg at 20mm er nok til å beholde komforten, og samtidig gi deg utseendet bilen fortjener Var jo X7 tendenser før... Skulle bare ønske du klarte å ta noen skikkelig før/etter bildet av hjulbuene, for å virkelig presisere forskjellen 😅 ahj, KireS, laffe og 5 andre reagerte på dette 8
BimmerFan! Skrevet Mai 5 Forfatter Skrevet Mai 5 11 minutter siden, ///M-ini95 skrev: Sa til deg at 20mm er nok til å beholde komforten, og samtidig gi deg utseendet bilen fortjener Var jo X7 tendenser før... Skulle bare ønske du klarte å ta noen skikkelig før/etter bildet av hjulbuene, for å virkelig presisere forskjellen 😅 Hehe, du hadde rett der og gitt 😛 Bilen ble virkelig veldig elegant med den senken. Var veldig høy tidligere, men har ingen bilder som viser hvor høy den i utgangspunktet var, men kunne ihverfall få inn en knytteneve mellom dekk og hjulbue 😛
///M-ini95 Skrevet Mai 5 Skrevet Mai 5 Akkurat nå, BimmerFan! skrev: men kunne ihverfall få inn en knytteneve mellom dekk og hjulbue 😛 Var nok litt mer enn en knyttneve bak 😅 BimmerFan! og sveigis reagerte på dette 2
papertiger Skrevet Mai 5 Skrevet Mai 5 For en lekkert satt opp bil! G11 er bare så riktig. BimmerFan!, Ron Jeremy og sveigis reagerte på dette 3
Saltkjelen Skrevet Mai 5 Skrevet Mai 5 Det der var helt riktig justering. Smellvakkert! sveigis, Ron Jeremy og BimmerFan! reagerte på dette 3
Dusy Skrevet Mai 6 Skrevet Mai 6 Det ble et skikkelig pent stuk på den nå! BimmerFan! reagerte på dette 1
BimmerFan! Skrevet Mai 6 Forfatter Skrevet Mai 6 11 timer siden, ///M-ini95 skrev: Var nok litt mer enn en knyttneve bak 😅 Hahahahahah, det kan nok hende. Den var snodig høy! 🤣 11 timer siden, papertiger skrev: For en lekkert satt opp bil! G11 er bare så riktig. Tusen takk for det! G11 er en bøs bil, har fortsatt ingen anelse på hva som kan erstatte denne når den tid kommer. Måtte i tilfelle blitt en LCI, men synes pre LCI er penere 10 timer siden, Saltkjelen skrev: Det der var helt riktig justering. Smellvakkert! Tusen takk! Første bilen jeg har senket, så det var veldig morro for min del! 4 minutter siden, Dusy skrev: Det ble et skikkelig pent stuk på den nå! Tusen takk! Er veldig fornøyd med utseendet nå!
sveigis Skrevet Mai 6 Skrevet Mai 6 Fy søren hvor pen denne bilen er og ble jo 10 av 10 med senk😊 Dette er klasse 🙏🙏😎
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå