Gå til innhold

Min BMW G11 750d X-drive

BimmerFan!
 Share

Anbefalte innlegg

18 timer siden, mr.pingu skrev:

Du sier G11 er hakk opp fra al disse biler. Hva gjør at den er enda bedre enn F01, eller hvor mangler F01 i forhold til G11 :) 

Jeg har også kjørt begge og mitt umiddelbare førsteinntrykk er også at komforten er langt bedre i G11 kontra F01. Avstanden mellom F10 og F01 er mindre enn avstanden mellom G11 og G30. Videre så synes jeg G11 ser langt bedre ut (da mener jeg pre LCI) mye mer elegant og linjelekker synes jeg. 

Men som med alle 7-serier så synes jeg de må ha kraftig motor for å komme til sin rett. 740e var en skuffelse uten like, 730d var tam synes jeg…eller rett og slett litt usexy som jeg fikk kritikk for å mene for en stund siden. Det må liksom være minimum 740d 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper hovedårsaken til den massive forskjellen i komfort er luftfjæring. Der F10 og F01 hadde EDC-dempere og fjærer (og dermed oppleves som relativt like), har G30 og G11 to vidt forskjellige fjæringssystemer. Mine favoritt 7ere er E38, E65, F01 og G11 - rett og slett fordi disse modellene representerer tysk dominans i luksussegmentet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Mine favoritt 7ere er E38, E65, F01 og G11 - rett og slett fordi disse modellene representerer tysk dominans i luksussegmentet. 

Helt enig i det du sier her 👍 Og grunnen til at jeg ikke regner med E23 er fordi selv om den er utrolig stilig så var vel kanskje MB W126 bygget til en litt høyere standard. Samme kan vel sies om E32, sykt rå bil til å bli lansert i 1986 (den er straks 40 år gammel). Men når W140 kom i 1991 så var det en teknisk overlegen bil, selv om den egentlig skulle kommet i 1989 men lanseringen av E32 gjorde at Mercedes måtte gå til bake til tegnebordet og skyve lanseringen med to år (ikke så ulikt mye vi ser i dag)😅 Men E38, E65, F01 og G11 er en sammenhengende rekke av perfeksjonisme i mine øyne. 

Sorry for avsporing av tråden din @BimmerFan!Men vi diskuterer alt for lite 7-serie her på forumet, 7-serie er så kult 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mr.pingu skrev:

Takk for utdypende svar, aldri rørt en G11 men F01 har sittet inni noen ganger så var bare nysgjerrig:) 

Ingen årsak! Du må få prøvd en G11 en dag! Dersom vi får til et treff til våren så skal du få sittet/prøvd den en tur :) 

3 timer siden, Saltkjelen skrev:

Jeg tipper hovedårsaken til den massive forskjellen i komfort er luftfjæring. Der F10 og F01 hadde EDC-dempere og fjærer (og dermed oppleves som relativt like), har G30 og G11 to vidt forskjellige fjæringssystemer. Mine favoritt 7ere er E38, E65, F01 og G11 - rett og slett fordi disse modellene representerer tysk dominans i luksussegmentet. 

Du har helt rett i det, Lasse! Det er nok luftfjæringen som er årsaken til forskjellene i kjørekomfort. Hadde en A8 D4 pre facelift en et par år, og disse har jo også luftfjæring, men A8n føltes betydelig stivere enn hva G11 gjør. Dette var jo en eldre bil (2011) så mulig en A8 D5 er på nivå med G11. De 7erne du nevner er også mine favoritter. Fantastiske biler som viser hva BMW kan når de har hodet på rett plass. Drømmer til stadighet om en E38 750li :) Jeg synes den retningen BMW har tatt de siste årene rett og slett er nitrist. Husker før i tiden når jeg var innom en BMW forhandler så var det forbundet med noe morsomt, men nå får har det blitt det samme som å stikke innom en KIWI-butikk, med andre ord svært kjedelig. 

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Helt enig i det du sier her 👍 Og grunnen til at jeg ikke regner med E23 er fordi selv om den er utrolig stilig så var vel kanskje MB W126 bygget til en litt høyere standard. Samme kan vel sies om E32, sykt rå bil til å bli lansert i 1986 (den er straks 40 år gammel). Men når W140 kom i 1991 så var det en teknisk overlegen bil, selv om den egentlig skulle kommet i 1989 men lanseringen av E32 gjorde at Mercedes måtte gå til bake til tegnebordet og skyve lanseringen med to år (ikke så ulikt mye vi ser i dag)😅 Men E38, E65, F01 og G11 er en sammenhengende rekke av perfeksjonisme i mine øyne. 

Sorry for avsporing av tråden din @BimmerFan!Men vi diskuterer alt for lite 7-serie her på forumet, 7-serie er så kult 😀

Det er bare moro med diskusjon så her er det bare å fortsette! :) Synes det er veldig interessant å høre andres betraktninger rundt en modell :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...