Faulken Skrevet Mars 12 Forfatter Skrevet Mars 12 2 minutter siden, Saltkjelen skrev: Gratulerer med flott F11. Ikke ofte man ser en full ACS-bil. Hva slags motorisering snakker vi om her? Mange takk! Det er 535d med acs tuning. Det er den som ligger på Finn laffe reagerte på dette 1
mr.pingu Skrevet Mars 12 Skrevet Mars 12 (endret) 6 minutes ago, Faulken said: Mange takk! Det er 535d med acs tuning. Det er den som ligger på Finn https://www.finn.no/mobility/item/390922048 den her? Den var veldig tøff 🤩 Gratulerer med kul bil bil! Endret Mars 12 av mr.pingu Faulken og fupsaker reagerte på dette 2
Faulken Skrevet Mars 12 Forfatter Skrevet Mars 12 38 minutter siden, mr.pingu skrev: https://www.finn.no/mobility/item/390922048 den her? Den var veldig tøff 🤩 Gratulerer med kul bil bil! Stemmer! Tusen takk🤠
Faulken Skrevet Juli 24 Forfatter Skrevet Juli 24 (endret) Liten update her, det ble ikke uten problemer denne gangen heller. Det har vært en krig. Bilen viste seg å ha flere feilkoder og generelle feil liggende på lur. Det kom en drivetrain feilmelding når jeg skulle prøvekjøre. Denne skulle de fikse før jeg hentet den. Jeg fikk beskjed fra selger “lite strøm på batteriet”. De har verksted på butikken så det var “ikke no problem” Meldingen dukket opp igjen og jeg begynte ane ugler i mosen. Sender en melding om noen feil jeg har oppdaget. Får svar at det skal de sefølgelig se på. Dro selv på verksted å fikk tatt en diagnose. Det var ganske mange feilkoder i tillegg til a/c som ikke fungerer, overfylt motorolje, tankmåler som viser feil og comfort håndtak som ikke fungerte. Tok kontakt med selger igjen, sendte han lista med feil. Fikk tilbake “dette skal vi ordne, skal be verkstedet lage ett tilbud å sette opp en verksted time”. Tiden gikk og jeg hørte ikke noe mer. Ringer å sier jeg begynner å blir bekymra for at bilen kommer til å bli mer ødelagt. Får beskjed tilbake at “ikke noe fare frem til vi får sett på den her”. Etter 14 dager sender jeg mail om at de må få sett på den snart for jeg vil ikke bruke bilen noe særlig mer. Dagen etter får jeg ikke start og bilen blir taua til Arne Guldbrandsen på Ensjø. Får henta ut en mini som lånebil riktignok som plaster på såret. Og da er vi i gang…. Selger gir ikke beskjed til Guldbrandsen, Gulbrandsen får ikke tak i selger i Skien. Gulbrandsen sletter feilmeldingene og fokuserer på noen av feilene. Etter 3 uker på verksted og meg som megler på tlf for at det skal være noe kommunikasjon i det hele tatt får jeg bilen tilbake. Fremdeles med mange feil. Jeg etterspør hvorfor ikke alt ble tatt på en gang og får bare kryptiske svar fra Skien og Guldbrandsen insiterer på at de har ordna alt som er feil. Bilen går inn til Gulbrandsens på ny. Samme runde med misforståelser og en selger i Skien som ikke svarer eller sier “ vi finner en løsning” uten å foreta seg noe. Prikken over i’en er at dagen før jeg skulle levere tilbake lånebilen får jeg beskjed at denne er uten EU og om jeg kan kjøre denne uten EU til Guldbrandsen. Selger sier at dette må jeg ordne og at de har vært veldig “snille” med meg og fiksa bilen min for 40 lapper. Blir enige om å levere den på ett verksted nærmere der bilen står til slutt, angrer litt på at jeg ordna opp i det for han fjompenissen av en selger. Ståa nå er at jeg har bilen tilbake fordi Guldbrandsen ikke vil skru på bilen i ferien, så de skrudde bilen sammen igjen. Det er tydelig sjefen er på ferie når det lyder “kan ikke gjøre store jobber nå når vi bare er på to på jobb” Bilen skulle være klar etter to dager. Ble aldri ringt opp, så jeg ringte noen dager senere. Da hadde han ikke gjort noe enda, men skulle gjøre det nå. Jeg ringer noen dager senere igjen å sier en kompis henter bilen om 4 dager så jeg slipper å reise. Sier at da skal den være klar. Kompisen min kommer og bilen er ikke klar. Han går å kjøper seg noe mat og kommer tilbake til en mekaniker som sitter lent tilbake i kontorstolen. Må vente 1,5 time før bilen er klar. Selgeren i Skien har slutta å svare helt. Sendte klagebrev og blitt kontakten av en av sjefene hans. ….er på nippet til å be om heving av kjøpet. Er så jævlig lei… bilen er også helt “støvete” i lakken etter å ha stått på verksted, kjennes ut som matt lakk. Får det ikke av selv med litt hard avfetting. ble jævlig mye, men hadde behov for å blåse ut litt. Endret Juli 24 av Faulken BrokeBoi, Paulus, viggo E34 og 4 andre reagerte på dette 7
Fredrik 90 Skrevet Juli 24 Skrevet Juli 24 Først og fremst veldig kjedelig at din retur til BMW skulle ende sånn. Her har du vært uheldig og kommet ut for feil selger og feil bil. Jeg ville nok vurdert sterkt å ta dette videre rettslig, det er ikke så enkelt i dag at en bilforhandler bare kan slutte å ta telefonen. Er ikke bilen i orden så er den ikke i orden, samme om de har vært "snille" og kostet på den 40 000,- Også må jeg gi deg litt kjeft også, husker du hva jeg skrev til deg på side 2 i tråden her? 😜 På 12.2.2025 den 20.52, Fredrik 90 skrev: * Eier historikk, gå heller etter de kjedelige bilene som er eiet av voksne folk enn de litt mer kulere utgavene eid av yngre folk * Så ny som mulig, heller en 2014 530d enn en 2011 535d. …hvorpå du svarer følgende: På 13.2.2025 den 20.03, Faulken skrev: Flott! Den tror jeg at jeg kopierer, så sånn det ser ut akkurat nå må jeg vente på biler. Mulig jeg tar en telefon på en bil for å sjekke opp i de punktene du skrev så fint. Og her sitter vi og du har kjøpt katta i sekken. Du har kjøpt en "gammel" og stylet 535d som åpenbart har en broket historikk. Det er bedre med en revisorkjørt 530d uten M-sport enn en deltidsansatt hos Pizzabakern kjørt 535d ACS. Jeg håper du forstår at jeg er ironisk og erter litt på deg her 😂🫣😬 Eystein Ose og Gustav C. reagerte på dette 2
Dusy Skrevet Juli 24 Skrevet Juli 24 (endret) Er det egentlig noe vits i å kødde med en som åpenbart er oppgitt og lei? Det er greit å sette seg inn i andres situasjon før man åpner kjeften av og til, da hadde verden vært et mye hyggeligere sted Du starta bra, men det siste kunne du fint ha droppa @Fredrik 90 Du er et par år eldre enn meg men høres ut som en skikkelig grinete gammel gubbe på 85 år til tider her inne og det er for jævlig kvalmt. Og til trådstarter: sykt kjipt at dette ble utfallet. Jeg ville også tatt dette videre. Meld i fra til forsikringsselskapet ditt også når du først er i gang. Ikke gi deg. Det vil ta tid men ikke la sånne folk herse med deg. Det er rett og slett kynisk, og jævlig. Sånne folk må man bare få luket ut med en gang. Endret Juli 24 av Dusy Gustav C., Ron Jeremy, Snagg30 og 4 andre reagerte på dette 5 1 1
Faulken Skrevet Juli 24 Forfatter Skrevet Juli 24 1 time siden, Fredrik 90 skrev: Først og fremst veldig kjedelig at din retur til BMW skulle ende sånn. Her har du vært uheldig og kommet ut for feil selger og feil bil. Jeg ville nok vurdert sterkt å ta dette videre rettslig, det er ikke så enkelt i dag at en bilforhandler bare kan slutte å ta telefonen. Er ikke bilen i orden så er den ikke i orden, samme om de har vært "snille" og kostet på den 40 000,- Også må jeg gi deg litt kjeft også, husker du hva jeg skrev til deg på side 2 i tråden her? 😜 …hvorpå du svarer følgende: Og her sitter vi og du har kjøpt katta i sekken. Du har kjøpt en "gammel" og stylet 535d som åpenbart har en broket historikk. Det er bedre med en revisorkjørt 530d uten M-sport enn en deltidsansatt hos Pizzabakern kjørt 535d ACS. Jeg håper du forstår at jeg er ironisk og erter litt på deg her 😂🫣😬 Sjefen som tok kontakt etter en formell klage på mail virker innstilt på å løse dette. Beklagde måten selgeren har opptrådd. Skal ta kontakt med han sjefen til uken og beskrive hvordan oppfølgingen har vært og diskutere alternativer. Jeg har såpass selvironi at det går helt fint at du påpeker det, startet denne tråden for nettopp slike tips og råd du ga. Følte at jeg inngikk ett kompromiss med å kjøpe den tøffe, men med en ok historikk og trygghet fra forhandler «bilen». Jeg er og forblir en «idiot», så meg kommer du nok aldri til å se i en revisorkjørt bmw uten m-sport😂 ;selvom det er fornuftig, men hvem av oss inne på det forumet her er egentlig «fornuftige» når hjertet banker for bmw og all verdens slags detaljer og spesifikasjoner. Jeg er utrolig fornøyd med bilen, den forguder jeg. Akkurat det jeg ser etter i en bil. Det er mest følelsen av håpløshet i at både selger og Gulbrandsen roter det til ytterligere og at det dra seg så jævlig ut med tida. Fredrik 90 reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet Juli 24 Skrevet Juli 24 (endret) 1 time siden, Dusy skrev: Er det egentlig noe vits i å kødde med en som åpenbart er oppgitt og lei? Det er greit å sette seg inn i andres situasjon før man åpner kjeften av og til, da hadde verden vært et mye hyggeligere sted Du starta bra, men det siste kunne du fint ha droppa @Fredrik 90 Du er et par år eldre enn meg men høres ut som en skikkelig grinete gammel gubbe på 85 år til tider her inne og det er for jævlig kvalmt. I alle dager? Hvorfor skal dette plutselig handle om meg? hva gir deg rett til å gå løs på meg på denne måten. Jeg har hverken sagt eller gjort deg noe vondt, dette har heller ingenting med denne tråden å gjøre. Hadde du likevel ett ønske om å fortelle meg dette så kunne du jo tatt det på PM. Eventuelt brukt rapporterings funksjonen så kunne forumets moderatorer bedt meg fjerne det som ikke passet. Hvis du ser av svaret til trådstarter over her så trenger han åpenbart ikke deg til å forsvare seg. Så her er det du som står igjen med ett sleivspark. Nå skuffer du stort, har alltid hatt ett godt inntrykk av deg som en jovial og grei kar. Trodde ikke personangrep som dette var noe du drev med. Jeg skal ikke ta dette videre herfra da dette er off topic. Endret Juli 24 av Fredrik 90
Faulken Skrevet Juli 24 Forfatter Skrevet Juli 24 (endret) 1 time siden, Dusy skrev: Er det egentlig noe vits i å kødde med en som åpenbart er oppgitt og lei? Det er greit å sette seg inn i andres situasjon før man åpner kjeften av og til, da hadde verden vært et mye hyggeligere sted Du starta bra, men det siste kunne du fint ha droppa @Fredrik 90 Du er et par år eldre enn meg men høres ut som en skikkelig grinete gammel gubbe på 85 år til tider her inne og det er for jævlig kvalmt. Og til trådstarter: sykt kjipt at dette ble utfallet. Jeg ville også tatt dette videre. Meld i fra til forsikringsselskapet ditt også når du først er i gang. Ikke gi deg. Det vil ta tid men ikke la sånne folk herse med deg. Det er rett og slett kynisk, og jævlig. Sånne folk må man bare få luket ut med en gang. Takk for støtten, det er jævla kjedelig hele greia! Ja, jeg har juridisk bistand ett par timer tror jeg fra forsikringen som kanskje kan være grei å benytte seg av. Men som sagt han sjefen som tok kontakt nå til slutt virker som løsningsorientert på en mer profesjonell og effektiv måte enn selgeren han sin. Endret Juli 24 av Faulken Dusy reagerte på dette 1
Evopower Skrevet Juli 25 Skrevet Juli 25 4 timer siden, Fredrik 90 skrev: I alle dager? Hvorfor skal dette plutselig handle om meg? hva gir deg rett til å gå løs på meg på denne måten. 4 timer siden, Fredrik 90 skrev: Er enig med Dusy her. Dette ble om deg når du sparker en som allerede ligger nede. Det ble om deg når du setter deg i keiserstolen, med overfra og ned holdning "hva var det jeg sa", til trådstarter. Du kan mye om bil, men for meg virker du som en selvdiggende narsissistisk gubbe. Gabz og gallay reagerte på dette 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå