Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 hours ago, Evopower said:

Jeg satt i powerflex black series i mine casterstag. Angrer ikke et sekund. Det svikter ikke når man bremser hardt eller svinger. Man fikk litt ekstra edge i styrefølelsen uten å miste komfort i stor grad 😊 

Ellers så er det koselig å se daily tråd med en n57 e70. Er det risikosport å kjøpe en slik i dag? Med tanke på register og HT pumpe. Ser på 2014 X6 30d selv

Spotter en forester med bola felger 😀 det er det vinter beater?

Ja, har fått med meg at flere skryter av Powerflex-foring i casterstagene. Men er litt skeptisk til om det blir for stivt for en bruksbil, samt om de må smøres opp inn i mellom for å forhindre knirk.

Jeg var utelukkende på jakt etter pre-face bil for å få M57. 😊

Foresteren har fifteen52 Tarmac felger, og den er det hovedsakelig fruen som ratter rundt i. 😊

Skrevet (endret)
1 time siden, eivi91 skrev:

Ja, har fått med meg at flere skryter av Powerflex-foring i casterstagene. Men er litt skeptisk til om det blir for stivt for en bruksbil, samt om de må smøres opp inn i mellom for å forhindre knirk.

Jeg var utelukkende på jakt etter pre-face bil for å få M57. 😊

Foresteren har fifteen52 Tarmac felger, og den er det hovedsakelig fruen som ratter rundt i. 😊

Ja måtte tilbake i første tråd å se. Der står det jo m57 ja :) min feil, trodde 2009 var første året med n57 på e70. Tenk om bmw hadde laget 8 trinns kassa ilag med m57. Slik det er nå må man velge m57 og middels god girkasse, eller en mer tvilsom n57 men med en knallbra girkasse 😅 

Jeg var også spektisk til powerflex, da jeg liker originale deler best. Men akkurat kreftene i casterstag er slik at de lever litt i foringen uansett merke. Noen sier de skal leve litt. Men jeg prøvde powerflex likevel. Dusse knirket kanskje i 2 uker før det ble helt stille og man følte aldri at vibrasjoner og slag ble merkbart værre. 

Endret av Evopower
  • 2 weeks later...
Skrevet

Jeg er ikke noen fan av chrome lister, og selv om denne bilen ikke hadde chrome, men "alu satiniert", så måtte noe gjøres. 😅 Jeg fikk endelig skoget tak i et komplett sett Shadow Line-lister fra eBay. 🤩

2025-04-14-06-27-16.jpg

IMG-7075.jpg

IMG-7099.jpg

Mye bedre!

Og for å bytte listene på fremdørene, så måtte speilet av, og da måtte også dørtrekk av, så jeg fikk skiftet waiere fra dørhåndtak til låskasse i samme slengen når jeg først var "inni der". 😊

IMG-7132.jpg

IMG-7136.jpg

IMG-7151.jpg

Skrevet

Stadig like bra jobbet 😊

Og ikke minst ,takk for at du fjernet cromelistene på den.

10 ganger frekkere nå 🥳🥳.

• 4 weeks later...
Skrevet (endret)

I går var bilen inne til EU-kontroll og AC-service. Det er jo alltid like spennende, men hadde ikke forventninger om at de skulle finne så mye. Men jammen ble det ikke funnet et fjærbrudd som jeg ikke har sett.

2025-05-09-08-06-28.jpg

Vurderte om jeg da bare skulle gå for et sett H&R senkefjærer med det samme, men fant ut at jeg ikke orket alt styret med hjulstillingskontroll, SVV og godkjenning før fristen for EU går ut.

Så jeg la to slike i bestilling, tenker at jeg skifter begge bak samtidig:

2025-05-09-08-07-39.jpg

Begge fremme ble skiftet for ikke så lenge siden av forrige eier. Så får vi se om det blir senkefjærer på et senere tidspunkt.

AC hadde også som jeg mistenkte for lite gass, så denne ble sjekket for lekkasjer og etterfylt. Så nå er jeg klar for å gå sommeren i møte. 😎☀️

IMG-7816.jpg

Endret av eivi91
Skrevet

Å ha en eu kontroll uten mye feil ,er alltid godt 😊

My olje ,fersk eu snart og du har mange fine mil foran deg med e70en .😊

Skrevet

Fin tråd å følge :-D 

Har selv E70, og selvom det er den eldste bilen på tunet, så føles den som den nyeste. Android skjem bidrar veldig på den følelsen. Min er fra AvinUsa.

Forsåvidt veldig fornøyd med denne, har blandt annet simkort i den og bruker den som "wifi" for barnas Ipad på tur. Og har selv utviklet avhengighet mtp trådløs carplay.

Men sliter med dårlig lydkvalitet, ser ut til at din skjerm også er tilkobla AUX port i midtkonsoll, Hvordan har du løst dette? Har høytalleroppgraderinger, samt forsterker gjort susen selvom lyden går gjennom aux kabel?

Skrevet (endret)

@Chrisrobol Takk for det! Ja, jeg må si jeg opplever E70en som en moderne bil, selv til å være 16 år gammel. Må jo ha føltes som et romskip i 2009. 😂

Jeg er fornøyd med lyden, denne bilen hadde bare "BASE-stereo" originalt, så den hadde ikke separate diskanter i fordørene engang. Ved å montere separate diskanter så løftet lyden seg allerede mange hakk. Men det som utgjorde mest på lydkvaliteten var Match-forsterkeren. Med denne får man justere lyden akkurat som man ønsker. Lyden er tunet inn med målemikrofon, og alle høyttalere er tidskompensert i forhold til førerposisjon. Men det er ikke til å legge skjul på at det er en flaskehals det at lyden må gå fra Android-uniten, via AUX inn igjen til original spillerenhet, før den mates inn i Match-forsterkeren. Men det justerer man seg ut av på best mulig måte med en slik forsterker. 😊

I går fikk jeg skiftet begge fjørene bak:

IMG-8088.jpg

Og joda, den tynneste delen av fjøra i toppen var riktig nok knekt av på venstre side:

IMG-8252.jpg

Skiftet samtidig luftfilter, som viste seg å være på høg tid:

IMG-8216.jpg

Samt pakning på innsugsslangen, denne var også moden for utskifting, da jeg kunne se litt oljefilm rundt gasspjeld/Anti Shudder Valve (ASV).

IMG-8213.jpg

IMG-8215.jpg

Endret av eivi91
Skrevet

Skjønner :-) 

Jeg har Hifi 676, og synes at subber under sete ikke virker ved avspilling via Aux. Kanskje oppgradering av forsterker vil hjelpe.

Skrevet
1 time siden, Chrisrobol skrev:

Jeg har Hifi 676, og synes at subber under sete ikke virker ved avspilling via Aux. Kanskje oppgradering av forsterker vil hjelpe

Subbene vet ikke om du spiller CD eller fra ettermontert Android, ville startet med å sjekke lydinstillinger i "skjermen" din.
Har forøvrig både 676,  Android og Match forsterker i min X3 og begge var en grei lydmessig oppgradering fra originalt.

Skrevet
7 hours ago, Chrisrobol said:

Skjønner :-) 

Jeg har Hifi 676, og synes at subber under sete ikke virker ved avspilling via Aux. Kanskje oppgradering av forsterker vil hjelpe.

Med 676 er det veldig enkelt å oppgradere. Gjort på ett par minutter å skifte forsterkeren. 😄

https://www.bassbrothers.no/biltilpassede-pakker/match-lydoppgraderingspakke-bmw-676-hifi-/-674hk-nivaa-1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...