FTE Skrevet Torsdag kl. 11:49 Skrevet Torsdag kl. 11:49 Hei. Skal bytte ut firmabil (elbil) med privat i jobb, og trenger en grei bruksbil som samtidig skal være familiebil. Sett litt på G30/31 530i. Virker som det er relativt solide motorer disse B48, utifra hva jeg leser på nettet iallefall. Ser også litt på diesel, da F11 530/535d. Spørsmålet er om jeg skulle inkludert hybridmodellene også. Kjører ca 90km daglig til prosjektet jeg jobber på nå, motorvei nesten hele veien. Ser litt på denne, hva tenkes? https://www.finn.no/439876824 Fin km, greit utstyrt, og jeg liker kontrastfarger på bil og interiør 😊
Lars89 Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Uten tvil en nydelig bil og ingenting galt med bensinmotor. Men vanskelig å komme unna at man kan få en 3-4 år nyere bil til 400k hvis man velger 530e. https://www.finn.no/447670620
FTE Skrevet 11 timer siden Forfatter Skrevet 11 timer siden Ja, det er akkurat det. Har ingen erfaring med hybrid, men må jo si det frister når man får facelift for samme pris 🤔 Men rett før garanti går ut, man burde kanskje sikre seg med maskinskadeforsikring? 2 drivlinjer, mer som kan gå galt
Ingvaldsen Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden 30 minutter siden, FTE skrev: man burde kanskje sikre seg med maskinskadeforsikring? Det bør du ha uansett hva du kjøper av nyere dato
Skulebollen Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden 3 timer siden, Lars89 skrev: Uten tvil en nydelig bil og ingenting galt med bensinmotor. Men vanskelig å komme unna at man kan få en 3-4 år nyere bil til 400k hvis man velger 530e. https://www.finn.no/447670620 Den der var jo nitrist iforhold til trådstarter sin. Nydelig med utvidet merino og BW. 10/10 interiør 😁 Saltkjelen reagerte på dette 1
*MrB* Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Bensinbil en definitivt innenfor, og 530i med B47 er er driftssikker sak. Interiør er jo en smakssak, men lyst merinoskinn hadde jeg styrt langt unna. Det ser veldig fort shabby ut. 530e er også en fin bil, men min erfaring med BMW hybrid er veldig….tja. Du må i hvertfall kunne lade den hjemme, ellers blir det en masete sak. Mange meninger om maskinskadeforsikring. Jeg synes det har vært enormt kostbart på flere biler der jeg har sjekket pris. Jeg har ikke dette på noen av mine pdd.
Lars89 Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden 1 time siden, Skulebollen skrev: Den der var jo nitrist iforhold til trådstarter sin. Nydelig med utvidet merino og BW. 10/10 interiør 😁 Var bare en "random" bil for å illustrere hvor ny 530e man kan få. Helt enig i at den 530i-en fremstår lekrere. Fordel med 530e er vel primært forvarming av kupe. Rekkevidden holder jo bare til lokalkjøring. Maskinskade hadde jeg kjøpt uansett drivlinje. Er blitt så mye dyrt og avansert nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå