ahj Skrevet Lørdag kl. 17:24 Skrevet Lørdag kl. 17:24 Velkommen tilbake til BMW Marius! Det var godt det ble X3 på deg, sist vi snakket så var det litt fra og til om det ble. Karbonsort er en sikker vinner! 😎 Marius2002 reagerte på dette 1
Tony Soprano Skrevet Lørdag kl. 17:55 Skrevet Lørdag kl. 17:55 Lekker bil ! Gratulerer 😊👋 Marius2002 reagerte på dette 1
mslello Skrevet Lørdag kl. 18:48 Skrevet Lørdag kl. 18:48 Endelig BMW igjen! Gratulerer!🥳 Marius2002 reagerte på dette 1
mossing 92 Skrevet Mandag kl. 07:07 Skrevet Mandag kl. 07:07 Gratulerer med BMW igjen 😊 Marius2002 reagerte på dette 1
mr.pingu Skrevet Mandag kl. 19:32 Skrevet Mandag kl. 19:32 Nydelig bil, fint måte a komme tilbake til BMW på. Re-entre gjort riktig. 👌Gratulerer masse med ny bil. 😃 Marius2002 reagerte på dette 1
BimmerFan! Skrevet Tirsdag kl. 19:43 Skrevet Tirsdag kl. 19:43 Gratulerer med nydelig bil, @Marius2002😊 Marius2002 reagerte på dette 1
Marius2002 Skrevet Onsdag kl. 20:24 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 20:24 (endret) @ahj, @Tony Soprano, @mslello, @mossing 92, @mr.pingu, @BimmerFan! Tusen takk alle Finner stadig ut av nye ting og venner meg til bilen. For eksempel starter jeg ikke viskeren hver gang jeg skal ha bilen i gir lengre. Fant idag ut at jeg hadde spark-for-å-åpne på bagasjeromsluka. Det var jo en åpenbaring og kom godt med på handlingen idag hvor jeg kom med 5 fulle nett(ikke snakk om å ta med vogn). Ellers ser jeg den gir meg 40km elektrisk rekkevidde når jeg er i byen på omtrent flat mark, men ellers ligger jeg å vaker på 30-32. Det holder Bensinmotoren har ikke vært rørt siden forrige lørdag, men bilen skal få seg en 30 mils-tur i morgen ettermiddag og jeg får fylle bensin igjen for første gang på 4(!) år Bilen har fått time neste onsdag for å bytte baksete samt de plastikkdetaljene utvendig som var blitt blå på garanti Så da skal bilen være 100%. Bestilte også opp slike bittesmå M-merker til felgene da de manglet på plassen sin der. BMW Wallbox fungerer utmerket. Det må være en millimeter eller noe forskjell på ladehullet i Tesla og BMW, for den satt litt løsere på Tesla og måtte holdes tight inntil for at kabelen fra Wallbox skulle låses. Det gjaldt såklart ikke Superchargere og kabelen som fulgte med. Mens på X3en så sitter Wallbox-kabelen som støpt. Endelig et tilpasset hull sikkert? Endret Onsdag kl. 20:26 av Marius2002 BimmerFan!, eivi91, ahj og 12 andre reagerte på dette 14 1
mslello Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden Ett trikst jeg lærte på 330e'n som du kan notere deg til det blir vinter igjen. Kjørte jeg en planlagt forvarming en time før jeg skulle bruke bilen. For deretter å starte det på nytt manuelt en halvtime før. Så fikk jeg til å kjøre på el ned mot 15 minus. Sparte noen kaldstarter på det. Måtte vel ha lader som leverte mer enn 10A, men det regner jeg med wallboksen gjør Marius2002 og papertiger reagerte på dette 1 1
Marius2002 Skrevet 17 timer siden Forfatter Skrevet 17 timer siden (endret) 46 minutter siden, mslello skrev: Ett trikst jeg lærte på 330e'n som du kan notere deg til det blir vinter igjen. Kjørte jeg en planlagt forvarming en time før jeg skulle bruke bilen. For deretter å starte det på nytt manuelt en halvtime før. Så fikk jeg til å kjøre på el ned mot 15 minus. Sparte noen kaldstarter på det. Måtte vel ha lader som leverte mer enn 10A, men det regner jeg med wallboksen gjør Okei! Det skal jeg legge på minnet Wallboxen tar vel 32A, men jeg har fått godkjent kun opp til 25A av nettselskapet i 2022, og X3en tar bare 16A. 25A var forøvrig mer enn nok, da holdt jeg meg i riktig nettleietrinn også. Det tar uansett ikke lange tiden å fylle opp batteriet på X3en med 16A. Det ble lagt inn overdimensjonert kabel til Wallboxen i sin tid, så den skal klare 32A med god margin om det åpnes for det, (mulig det allerede er åpnet) og samtidig lagt klart til 3-fas om det blir aktuelt. Så slipper jeg å trekke ny kabel. 🤷♂️ Endret 17 timer siden av Marius2002 fupsaker, papertiger, ahj og 2 andre reagerte på dette 5
Marius2002 Skrevet 9 timer siden Forfatter Skrevet 9 timer siden Vel vel. Da er Teslaen levert ny eier. Jeg kjørte de første 16 mil i Teslaen og i X3en på retur. Det var litt lettere å sammenligne disse nå. Det er helt klart at Teslaen er mer sportslig satt opp og stivere. Teslaen ligger litt mer "på" om jeg kan si det slik. Så ny eier får seg en skikkelig god bil. Så ja, den er enda bra å kjøre og infotainmentsystemet er som en iPad - enkelt. Men så var det deilig å sette seg i X3en. Den er litt mer bedagelig, men har krefter nok og ligger ikke dårlig på den heller selv om det ikke er noen sportsbil. Endelig ser jeg panseret igjen mens jwg kjører og bilen bare sluker mil helt uanstrengt. Dette er hva jeg trenger. Men det er to forskjellige biler og to forskjellige drivlinjer - så i så måte kan de ikke sammenlignes Så til litt nørdetall. Rekkevidden bare steg og steg etterhvert som jeg kjørte. Jeg fylte på samme plass på turen til og fra for å sjekke forbruk og det stemte bra med oppgitte tall i computer. Men ja, kun 50-liters tank da, men lenge siden jeg har snust på 70-milstallet og forbruket er MER enn innafor, også om vi trekker fra de på strøm. Otis, Saltkjelen, Ampera og 4 andre reagerte på dette 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå