Gå til innhold

*MrB*

Medlem
  • Innholdsteller

    3011
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    12

*MrB* vant dagen sist Oktober 22

*MrB* hadde mest likt innhold!

Om *MrB*

  • Bursdag 08/14/1979

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Rett vest
  • Kjøretøy
    BMW

Nylige profilbesøk

6689 profilvisninger
  1. Lurte på om det var hos benzinfabrik du hadde handlet ja. Fornøyd?
  2. Leser for høy luftgjennomstrømming i EGR. Som nevnt over: Er den kilt åpen mens bilen mener den er lukket? Evt lekkasje et sted? Mye av disse kodene kan være følgefeil, så livedata med kompetent person kan være på sin plass.
  3. Denne bilen gidder jeg sjelden å vaske. Da blir det litt voldsomt når den først taes…
  4. Det er en ren LED-enhet, som nevnt. Du kan gå over kontaktene og ledningene inn mot kontakt. Smøre opp osv. Er det kun blinklyset som er defekt?
  5. Tomt for olje kanskje.
  6. Om jeg legger godviljen til kunne jeg "tatt" en helsort G87 M2 med manuell kasse. G20 340i trykker også på noen knapper, men det er jo en modell som er på vei inn i solnedgangen. Ellers er den porteføljen der en skikkelig ørken. Rene M-modeller inkludert. Samme side på 90 og 2000-tallet derimot....
  7. +1 som det heter. Det er et hav av faktorer som påvirker forsikringspris. Du må bare starte å undersøke. Men om jeg skal slange ut et tall, så sier jeg 15k/år + trafikkforsikringavgift.
  8. Tja. Slike garantier som man kan kjøpe (Autoconcept f.eks.) koster gjerne 2-5k/år, avhengig av biltype, dekning osv. Så da har du i hvertfall en pekepinn på hva en "tapt" batterigaranti til 2029 har i ca kostpris. Et ødelagt hybridbatteri er en typisk "100k-jobb" for å gi et annet tall. Kompromisset ligger vel et sted imellom, men nærmest det første vil jeg anta.
  9. Ville nok prøvd å ringe. Og så understreket at du er opptatt av å finne en løsning uten at det skal måtte trekkes inne andre instanser. Tydelig, vennlig, pragmatisk, men ikke truende. Er det fortsatt dødt får du heller vurdere å kaste hanskene. Er det en seriøs forhandler bør de være interessert i dialog i det minste.
  10. Har du ringt de? Møtt opp personlig? Hvordan er ordlyden i mailene? Det har litt å si, selv om du har en god sak.
  11. Tja. Elektriske biler kommer til å (og bør) ta over i en del markeder. Primært urbane strøk og bruksmønstre med lav daglig kjørelengde. De gamle "bybilene" type Yaris, Fiesta osv, som før gikk med 1-liters bensinmotorer kan nå være elektrisk der infrastrukturen tillater det. Dette er typisk lavthengende frukt ettersom elbiler alt for noen år siden løste dette minst like bra som ICE-biler. Langpendling med elbil er en annen saga. Der er ICE-bilene fortsatt overlegne, og kommer til å være det lenge ennå. Jo lenger distanse og jo høyere snittfart, jo bedre er ICE. I4 er jo en fin elbil, men jeg ser at strømmen renner ut når man bikker 100km/t. Hva den gjør i 140km/t kan jeg bare forestille meg. Selvsagt kan man fint kjøre både Oslo-Trondheim og Oslo-Munchen med en slik bil, men en dieselbil gjør det rett og slett bare bedre. Kort sagt: I overskuelig fremtid ser jeg at begge drivlinjer har sin plass, og synes det er bra at EU nå ser det samme. I Norge kjøres nok business as usual....
  12. Det er ikke noe problem om det skjer fra tid til annen, men om du kjører samme ruten hver dag, og klarer 90% av den på strøm, men så starter bensinmotoren helt på tampen hver gang, så er ikke det gunstig. Da har du en bensinmotor som går hver dag, men "aldri" ser driftstemp, og det er bedre å bare kjøre den på bensin større deler av (eller hele) ruten. (Og så kanskje finne en bil som passer bruksmønsteret ditt bedre).
  13. Sånn ca: Om du vet at du ikke klarer hele turen på strøm - tvangskjør på bensin Om du klarer hele turen på strøm - tvangskjør den på strøm. Skal du på langtur - tvangskjør den på bensin til den er driftsvarm, og kjør deretter på kombiinnstilling. Sånn gjorde i hvertfall vi det. Og ja: Vipp spaken i sport (venstre), så går bensinmotor hele tiden, uansett kjøreprogram.
  14. Alle G70 skulle hatt en front ala dette. (Om ikke annet som en Euro/US versjon, så kunne kineserne fått beholde makkverkfronten sin). Det viser at bilen generelt egentlig har et veldig bra design. Det er bare fronten som ødelegger alt sammen.
×
×
  • Opprett ny...