Gå til innhold

*MrB*

Medlem
  • Innholdsteller

    2606
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    8

*MrB* vant dagen sist Februar 28

*MrB* hadde mest likt innhold!

Om *MrB*

  • Bursdag 08/14/1979

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Rett vest
  • Kjøretøy
    BMW

Nylige profilbesøk

4999 profilvisninger
  1. Finn ditt rette delenr på f.eks. realoem, og så kan du søke opp dette på f.eks. autodoc. (Og lagre som favoritt og vente på tilbud, som nevnt over). Er litt begrenset med alternativer på EDC, dessverre. Lurer på om det er Sachs som leverer originalt.
  2. @Fredrik Enig og uenig. At utviklingen har gått viser seg jo i form av at toliteren i dag yter det samme som treliteren for 25 år siden. Men hvor er egentlig de reelle gevinstene? Toliteren er like rask og tilfredsstiller strengere Euronorm, men bruker ikke mindre drivstoff, og fremstår som en langt mindre harmonisk pakke. Og hvordan dagens B47 står seg etter 300.000km vil jo vise seg, men jeg tviler på at den står distansen like bra. Dette var jo ikke bare en test mellom gammel og ny teknologi. Det var en test mellom en "oppbrukt" bil og en ny bil. Det burde være knockout i favør G60.... Men i rettferdighetens navn ville det jo vært noe likt om man byttet ut G60 520d med G30 520d, men med det viktige unntaket at da har man fortsatt den gjenkjennelige byggekvaliteten og identiteten.
  3. Karosseri er karosseri. Ramme/bur, dører, panser, bakluke. Fangere, lykter og skjørt er noe annet. F.eks. hadde en bil som E9X forskjellig karosseri før og etter LCI. Annet panser og annen form på baklysene bla. E6X hadde ikke dette. En E6X kan dermed bygges om til LCI optikk uten å bytte karosserideler, noe f.eks. E9x ikke kan. For øvrig et utklipp fra delekatalog: Edit: Og den modulen er relativt kostbar, så vi får håpe det ikke er der problemet til trådstarter ligger.
  4. Nivåregulering skal ikke påvirke selve pæren nei. Kun lysvinkel/høyde.
  5. Høres egentlig ut som at bremseskjoldet toucher skiven såvidt. Kan dette ha blitt bøyd, slik at det kommer for nær skiven?
  6. https://www.finn.no/mobility/item/395634357 Denne antar jeg. Jeg synes det var en skikkelig dårlig annonse. Skitten og rotete bil, dårlige bilder og I tillegg til en del pimping som ikke traff meg. (men nå er jeg sikkert for gammel for sånt). Jeg hadde heller ikke kjøpt en tunet og ungdomskjørt* N47 med 190000km og originalt kjede. De "skumle" tingene på denne er nettopp kjede og dieselpumpe, og ingen av de er listet opp. (Vet ikke hva som menes med at "kjedet er sjekket og greit"). Han har akkurat satt prisen ned med 20k, så han er nok sugen på salg da.... *Ser eier er 47 år, men det er vel en sønn som kjører den, tipper jeg.
  7. Viktig å sjekke opp i forkant her. Noen selger staget med foring. Noen uten. ZF og Meyle er merker som alltid har den med.
  8. Har den knekt når bilen sto? Opplevde det samme for noen år siden. Satt i stuen en kveld og så tv. Hørte noe som minnet om et skudd utenfor. Fant ikke ut av det…..før neste dag, da jeg skulle ut i garasjen.
  9. Jeg ser hvor de vil med NK. Jeg synes bare ikke de får det til.
  10. For å presisere mitt forrige innlegg: Det er nok ikke en biltype jeg ville restaurert på ren spekulasjon. Til det er nok gevinsten for usikker. Restaurerer du den fordi du liker bilen, har som plan A å beholde den (evt tåler å gå i null/minus), og har et godt utgangspunkt så blir det noe annet. Sjelden jeg hører om disse, så jeg er positiv til planene dine. Bare så det er sagt.
  11. Det er nok en bil det er svært vanskelig å sette en verdi på. De er svært sjeldne, men samtidig ikke veldig ettertraktet. Et raskt søk peker på ca 200k som en generell verdi, men de kan jo selvsagt gå for langt mer. (eller mindre)
  12. Rund dag i går, og belønnet med en skikkelig vask i dag.
  13. Blir neppe dårligere kampanjer ut over året. Enda en av etterhvert mange saker om temaet.... https://www.nrk.no/vestland/eu-regler-kan-fore-til-priskrig-pa-elbilar-i-noreg-1.17258016 Så kan man jo diskutere om det er lurt av EU å tynge europeisk industri på den måten. Og om det er greit at nordmenn ikke skal få kjøpe de bilene de egentlig vil ha.
  14. Sigmaen hadde nå i det minste en viss stil i linjene.
  15. Vel. Chris Harris sier at i den grad det er en M-bil, så er det en M7. Han sier det er en fin bil, men at F90 var mye bedre. Om den står seg i forhold til dagens konkurrenter, så bekrefter vel det langt på vei at hele feltet er på vei i gal retning, snarere enn at G90 er så voldsomt bra. Harrys konklusjon er mye det samme: Bra bil gitt omstendighetene, men når ikke opp til forgjengerne. Mat Watson er underholdende, men der er det nå mest sirkus. Siste kanalen der har jeg aldri hørt om. Nå har jeg ikke kjørt den, og kommer sikkert heller aldri til å kjøre en, men bare å se en på nært hold fikk meg til å dø litt innvendig. En pløsete mastodont som roper til meg.
×
×
  • Opprett ny...