Gå til innhold

Kjennern

Moderatorer
  • Innholdsteller

    4866
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    12

Kjennern vant dagen sist Desember 27 2022

Kjennern hadde mest likt innhold!

Om Kjennern

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Lillestrøm Kommune
  • Kjøretøy
    i4 m50 + Zoe

Nylige profilbesøk

6025 profilvisninger
  1. Jeg bestilte min med 5AL, men på mdecoder dukker den ikke opp av en grunn. Sjekket kontrakten og der står den listet opp. Er 5AL en del av S5AQ Active Guard Plus ? Søkte litt på S5AQ og da kom Active Protection opp i søkene.
  2. Er vel slik jeg har trodd det var, helt til en kollega spurte ambassaden dems i Oslo og fikk svar at norske «regler» gjelder der også på hva man kan kjøre - 3500kg. Han kan så klart ha fått et feil svar derfra, men jeg ble brått usikker for når jeg prøver å søke etter informasjon finner jeg ikke så mye på dette. Derav mitt spørsmål her Fant dette her på en side og det bekrefter jo det du skriver. Men dette er jo ikke en offisiell side.. Do I need a special driving licence class for the campervans? Any campervans you find on CamperDays for North America, Australia, New Zealand, Namibia and South Africa can be hired and driven with a regular class B (class 3) driving licence – even if the vehicles are heavier than 3.5 tonnes.
  3. Har et lite førerkort spørsmål, klasse B i Norge er tillatt totalvekt 3500kg. Om man reiser utenlands og leier bil, er det norske regler som gjelder for førerkortet eller landet man besøker? Tenker spesielt på usa som har standard førerkort med vekt opptil 11700kg sånn ca ( 26000 pounds ). Har stort sett brukt å leie Suburban/Yukon XL og aldri tenkt over dette før 🤠 Kjipt om man kjører "ulovlig" og noe skjer.. Leiebil firma har aldri påpekt dette heller, forventer ikke at de gjør det heller egentlig så lenge førerkortet er gyldig på dato > les de fleste i skranken ser bare på bildet 😛
  4. @papertiger Vi gjorde tilnærmet samme oppgradering i vårt sameie. Jeg stod for teknisk ansvar fra styrets side, vi landet også på Zaptec Pro med smartlading og pulse måler. Vi har ca 45 av 59 plasser nå med ladere og Elaway står for fakturering av forbruket til den enkelte beboer. Jeg lader ikke så fryktelig mye så jeg bruker ikke å sjekke prisen så nøye, men i Elaway appen kan jeg se priser basert på fast påslag sameiet tar ( 60 øre ) + spot. Tror jeg snitter på 230kwh pr mnd. Mulig du kan sette opp noe logikk med HomeyPro? Den har BMW app, men ikke noe for Zaptec pro. Mulig man kan integrere med tjenester som Elaway eller Ladden ? Når vi gikk for Elaway mistet vi tilgang til Zaptec portal da vi må bruk Elaway app isteden.
  5. https://www.autodoc.co.no/reservedeler/dekktrykk-kontrollsystem-10934/bmw/3er-reihe/3-touring-f31/125171-320-i
  6. Jeg åpner ved å legge mobil ved håndtak for å åpne/låse og for å starte plasseres den på lade platen. Mulig dette har endret seg på nyere modeller..
  7. 2 nøkler, 1 nøkkelkort og du kan ha digital nøkkel på mobil om mobilen støtter dette, ( bruker selv iPhone ). Oppdatert liste over støttede mobiler bør være tilgjengelig på nett.
  8. @papertiger Så lenge ladeboksen støtter BMW sitt kort´s trådløse teknologi burde det gå. Typ , mifare, NFC osv. Jeg har begge deler BMW charging kort og Zaptec Pro så kan teste i løpet av dagen. Har ikke tenkt på det å bruke BMW sitt kort egentlig. I dag bruker jeg en sånn ladebrikke fra Circle K på Zaptec PRO, så vil tro BMW sitt kort vil fungere. Med mindre Zaptec har sperret dette på et vis. Edit: får lagt til bmw kort via Zaptec app, klarer ikke lese kort nummer visuelt i app. Vi bruker Elaway i sameiet til å fakturere så jeg må lade via dem og der får jeg ikke lagt inn bmw kortet. Trolig noe ulik id den leser ut og hva som er printet på kortet. I Elaway må jeg taste inn kort id manuelt, kan ikke skanne kort/brikke på lader for å legge til 🫣 Men burde fungere om man går rett på Zaptec app da.
  9. Jøss, noen år siden jeg hadde fossilbil men følger det nå med rød løper på fossilbiler? Siden du eller dere er så privilegerte.. 😂 skjedd mye på noen få år skjønner jeg. PS: Kan være lurt å begrense skjermtid til små barn. Barn bør aktiveres fremfor å passiviseres, men dette må den enkelte vurdere selv og er kun ment som et velment godt råd
  10. Les denne artikkelen her: https://g30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1987396 Hadde dette i en tidligere F11 og det fungerte greit. F11 er jo en del eldre så den har ikke HDMI blant annet, men var mulighet til å koble på noe med kabel(analogt). DVD spiller, USB ( tar de fleste formater ), radio og mulighet til å følge med på kart. Du kan styre skjermene foran også om de trenger hjelp. Ulempen er vel at de må se på det samme fra kilden du velger, var slik i F11. Har ikke prøvd G3x så godt mulig du kan se på ulike filmer fra USB på den. BMW har egne headset som er trådløse og du kan koble til egne med 3,5mm plugg. Mye mulig du kan bruke hva som helst av bluetooth headset, jeg testet aldri dette. Det ser kult ut og fremstår som en premium bil å ha skjermene der, men tror barna gjerne tar en iPad isteden med et godt stativ
  11. Les deg opp på "speed limit assistant" , iconet du sikter til viser at bilen har justert seg til aktuell fartsgrense der du kjører.
  12. Fikk en slik for 4 uker siden, ble borte etter 3-4 dager og Bavaria mente jeg ikke trengte å komme innom. Fikk time men droppet den etter 1 uke uten feil.
  13. Ser vel heller ikke noe i veien for at UP kjører elbil, de fleste stopper jo når de ser blålys i speilet. Er vel ytterst få tilfeller at det blir en jakt. Og her oppe på romerike mangler det ikke på bistand om det er behov for det heller 😂. Tror det rykker litt i høyrefoten på ganske mange i politiet om de kan få bli med på en biljakt. Ellers synes jeg det er artig at UP velger litt annet en mondeo, passat og volvo ( historisk sett ). For maaange år siden typ midten av 2000 tallet ble jeg stoppet av en Saab 93 cab utenfor Sandefjord, ble litt satt ut da jeg aldri trodde de kjørte sånne biler 😆
  14. i4 sivil ved E18 Hedrum for ikke så lenge siden.
  15. BMW støtter de fleste store aktører, du får bedre pris med BMW sitt Aktive abonnement til 20 kr mnd. Priser har ligget på 4,5-5 kr pr kWh, men prisene endres regelmessig så for eksakt pris må man se i avtalen. Den finner du i BMW Charging portalen. IONITY er smart om du har tilgang på dem og skal lade mye på hurtiglader, får god pris der med IONITY avtalen til BMW. Endte vel opp på 4,5kr kWh i Norge og Sverige i sommer. Men... i Polen ble det motsatt der var det billigere med Greenway fremfor IONITY selv med BMW IONITY avtale, ble 7,5kr kWh med IONITY og 6,5kr med Greenway. Da har både BMW Aktiv og IONITY pakken. Svak norsk krone er medvirkende til høy lade pris i Polen vel å merke. Eneste jeg har erfart er at man bør styre unna MER da de raner deg på kWh pris.
×
×
  • Opprett ny...