Gå til innhold

sveigis

Medlem
  • Innholdsteller

    15468
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    358

Omdømmeaktivitet

  1. Haha
    sveigis ga poeng til Saltkjelen i Off Topic-tråden, versjon 4(?)   
    Joda, det er enkelt. 1 000 dør fordi Harley Davidson topper harryskalaen, hvor ytterligere 6 000 av dem dør på grunn av hjernesvulst på grunn av støyen påført av støyen, 4 500 dør av hjerteinfarkt på grunn av pops and bangs og de siste 500 er folk fra miljøbevegelsen som dør fordi de ser et fossildrevet kjøretøy. Av de resterende 11 500 som foreløpig ikke tilhører noen bevegelse, tilhører 11 490 medlemmer fra MDG, mens det altså er omtrent 10 vanlige mennesker som dør på grunn av usexy støy. Det er verdt å merke seg at disse 10 også er eldre mennesker som uansett skulle dødd, og de stemte uansett AP. Det er med andre ord ikke et problem. 
  2. Like
    sveigis ga poeng til Ingvaldsen i Vegard's Biarritz blue E39 523i - 2025 oppdatering del 2 - Småfiks, Europatur, Rondell D58 og msport 1 understell   
    nydelig oppdatering, e39 sedan er ubeskrivelig god bil på alle måter.  og den er nok på topp nå med skikkelig understell
    om du kommer over grovere stabstag så er det også å anbefale, da har du prikken over i'en.
    angående stelvio så er det en flott opplevelser men kanskje minst egnede plassen for bilentusiaster, mengden syklister og motorsyklister gjør det umulig for en bileier å kose seg.  alle andre pass jeg har kjørt så langt er nesten fri for syklister som gjør alt mye bedre.  
     
    hvordan klarte bilen seg rent teknisk på turen ? 
     
     
  3. Like
    sveigis ga poeng til Vegard_ i Vegard's Biarritz blue E39 523i - 2025 oppdatering del 2 - Småfiks, Europatur, Rondell D58 og msport 1 understell   
    2025 oppdatering del 2! 
    Jeg fikk satt sammen bilen rett før avreise, turen i år gikk hovedsaklig gjennom Tyskland med alle typiske entusiast stopp, blandt annet nurburgring bane/museum, Halle 77 i Dortmund samt BMW, Porsche og Mercedes. Etter Tyskland gikk ferden videre gjennom Østerrike, Italia for å kjøre stelvio pass og SS1 før turen vendte hjemover gjennom Frankrike. 
    Veldig mye interessant og kult å se på museumene, men det blir selvfølgelig litt repetitivt når det er 4-5 bilrelaterte museum på noen dager.

    Interiørbytte kommer i et innlegg når jeg får samlet sammen alt stoff relatert til retrofit av elektriske stoler med memory! Et par spoilere om hva jeg har gjort med bilen hengende på bildet her 🤫
    Det var også litt nødvendig som måtte bli tatt før turen, som panservaier og låser.

    Halle 77 var fantastisk, mye tøft og ikke bare begrenset til 1 bilmerke. Kuleste stoppestedet på turen syns jeg. Her var det mye kult, som lancia delta integrale, en 3-lags stack med 190 evo osv

    Etter noen dager i Tyskland vendte jeg nesa sørover mot Italia
    Noe sted i alpene i Østerrike

    Stelvio pass! Noe på bucketlista, men aldri igjen. Mengden gutter på mc med sneakers og jeans som SKAL forbi trafikken og skraper borti framfangeren min når de gjør så satt absolutt negative tanker i hodet mitt. Så klart, noen dårlige epler gjør ikke alle motorysklister til rævhøl, men det må da finnes grenser. Mengden farlige forbikjøringer hvor liv står på spill var voldsomt. 

    SS1 i Italia er en av de beste veiene jeg har kjørt noen gang. God standard, lite trafikk og nydelig natur med mange små tettsteder. Absolutt verdt å kjøre i forhold til motorveien.

    Siste planlagte stopp på reisen, en runde på nurburgring.

    Etter at jeg kom hjem fra ferie så fikk jeg tak i ett sett av drømmehjulene mine, nemlig Rondell D58 i 18"

    Disse er ganske slitne, men de er runde! De skal glassblåses og lakkeres samt fikse skavanker.
    MTS coiloverene jeg hadde på bilen var relativt ok for prisen, men ryggen tålte de ikke på turen så da måtte jeg gå tilbake til msport 1 suspension.
    Lesjofors fjærer, E90 xdrive fjærtårnlager for en ekstra cm lavere. 

    Det er utrolig hvor komfortabel bilen har blitt igjen, hvem skulle tro? hah
    Jeg er ganske fornøyd med hvordan den sitter og jeg slipper å bekymre meg over å skrape bilen på alt som finnes
  4. Like
    sveigis fikk poeng fra Vegard_ i Vegard's Biarritz blue E39 523i - 2025 oppdatering del 2 - Småfiks, Europatur, Rondell D58 og msport 1 understell   
    En tilfredstillelse og se sånne jobber blir gjort som du har gjort her 😊
    Veldig bra jobbet ,ikke minst atter en e39 som kan vare og det er viktig .
  5. Like
    sveigis ga poeng til Vegard_ i Vegard's Biarritz blue E39 523i - 2025 oppdatering del 2 - Småfiks, Europatur, Rondell D58 og msport 1 understell   
    Ja, tida løper fra meg gitt, men jeg fikk nå gjort ganske mye på bilen i år. Den er mange steg nærmere endemålet jeg så for meg når jeg først kjøpte bilen, og lenger! 
    For PKK i år så var rustvseising på lista, da venstre fremre jekkepunktet bøyde seg ørlite under hjulskift. Her hadde det faktisk rusta såpass mye at det var hull inn i kupeen. Jeg bygde opp igjen nytt jekkepunkt med 5mm plater, det holdt vekta av bilen så jeg regner med at det er bra nok for mange år fremover. Selv om det ikke er som originalt. Jeg har ikke laget hull for jekkeklossen, da jeg bruker ramma for å løfte bilen.
    Egentlig burde jeg ha bestilt klokkerholm kanaler, det hadde gjort jobben 20x enklere, men jeg visste ikke at det var så dårlig før jeg gravde meg inn i det. Jeg så først for meg at det var en enkel plate som enkelt kunne kappes og sveises inn. Også var det det med tida da, 2 dager på å lage noe busmek eller ikke rekke bilturen mens jeg ventet på kanaler? Nei da blir det noe litt halveis.
    I og med at det er først store rustsveisejobben jeg har gjort så har jeg ingenting i mot å gå tilbake og gjøre opp igjen dette ved ett senere tidspunkt, bare så det er nevnt.
    Det var litt ekstra pill på bilen også men ingen store ting for å få den godkjent.

    Her var det også en tanke at jeg "bare" kunne sandblåse, rustomvandle og lakkere under spylervæskeholderen, men neida her ble det blåst tvert igjen med media. Ny plate kappet til, knukket og sveist inn.

    Jeg gikk egentlig tom for tid før første PKK, og fordi jeg hadde ettermontert xenon med autojustering så måtte ny LCM kodes til bilen. Da ble det en rask nødtur til @E.C. så bil og lysmodul i hvertfall snakket med hverandre og lyshendel var funksjonell. Kode km stand og VIN på modul fikk vi ikke til der og da så jeg kjørte med tamper dot en liten stund til jeg fikk min egen pc og software/kabler til å fungere. 
    Tusen takk for hjelpa der og da! 

    Jeg måtte også såklart få tilpasset scorpion potta jeg kjøpte når jeg ettermonterte msport fangere. Selvfølgelig lenge etter at jeg kjøpte den fant jeg ut at den egentlig er for _standard_ fanger, og ikke msport. Her måtte jeg kappe hele greia i stykker, men jeg fikk den inn og jeg har aldri vært mer fornøyd med lydtone på en bil noen gang. Absolutt verdt det. Den havnet ikke helt 100% der jeg ville, men det ble bra nok, selv om tuppene kunne vært litt lenger ut.

    Nå begynner innlegget å bli bildetungt så avslutter jeg nå med eu godkjent bil. Jeg har ettermontert mye utstyr og jeg kommer til å legge ut innlegg om det etter hvert som jeg får sortert bilder osv

     
     
  6. Haha
    sveigis ga poeng til Saltkjelen i Off Topic-tråden, versjon 4(?)   
    Det er ikke snakk om pops and bangs, men det er vel ikke helt utenkelig at pops og bangs og denne idiotiske trenden kan har vært med å påvirke et generelt forbud. Det er dagens støynivå som danner grunnlaget for fremtidige endringer. Skal man først forby noe, bør de heller starte med Harley Davidsons som er det verste fra to verdener - går som en bøtte med møkk og innbyr bare til uraffinert og harry bråk i mils omkrets.

    Dette er jo grisefett.. 🤪
     
  7. Like
    sveigis ga poeng til mr.pingu i Pingu’s X1 F48 - 2025 er ikke over… ny rute og jakter ulyd i forstilling.   
    Hehe ja det gjør det, altid ett eller annet når de kommer opp den alderen. 
    Må jo ta være på den så lenge det er vært det  
     
    Hva er kjøre som en gris? Jeg liker å kjøre sportslig noen ganger, det er en grunn at jeg kjører BMW Samtidig gjør jeg det ikke på dårlig vei. Og siden jeg har gått over til sportunderstell er det bare kjøre saktere over grusvei ellers får man vite det  Jeg har heller ikke lyst å bytte ut bak- og forstillinger etter 40k km fordi jeg skal kjøre som en gris   
     
    Billige deler kommer det hvertfall ikke på. Jeg er ikke sååå glad å skru ute med dette været. Jeg har trua at det sparer i lengden med kvalitetsdeler . Hvertfall så lenge planen er  beholde bilen en stund til    Samtidig har jeg ikke alltid trua på BMW OE priser, eller bedre sagt at BMW OE  varer 2x ganger så lenge enn f.e. lemförder  

    Det blir stortsett følgende merker for meg:
    Lemförder for foringer og for- og bakstillingsdeler. 
    SKF / FAG om det gjelder hjullager.
    SWF / Bosch for vindusviskere. 
    Zimmermann  for bremseskiver
    Zimmermann / Textar / ATE for bremseklosser 
    Sachs for dempere
    Pierburg for pumper osv
    Mann / UFI / Mahle for dieselfilter (UFI er OE på X1en hvertfall)
    Mahle / Mann for Olje og luftfilter
    Mann for kupefilter (Gjerne den gul/grønne variant)
    Mahle for kjølevifte
     
    Ja Lemförder skal være det sikre valget her, men... det er ikke OEM for akkurat UKL plattformen   Toplageret til X1'en er hvertfall Trelleborg/Vibracoustics men Trelleborg har gått ut av Vibracoustics i 2016. men det stod fortsatt på min gamle topplager (produksjon 2017). Per nå eier Freudenberg Group både Corteco og Vibracoustics.
     Rubber Metal Parts - Corteco 

    Så derfor var jeg spent om andre har noe mening om det  
  8. Like
    sveigis fikk poeng fra fupsaker i Pingu’s X1 F48 - 2025 er ikke over… ny rute og jakter ulyd i forstilling.   
    Stadig noe som dukker opp med bilene .
    Trøsten er jo at du tar utfordringene på strak arm 😊
    Det med delemerker er jeg sluttet og bli helt klok på her på forumet .
    Den ene skriver ditt og datt om Lemførder ,mens den andre skriver datt og ditt om Meyle osv osv .
    Jeg har hatt begge merker på bilene mine og har funket for min del .
    Det sagt så kjører jeg aldri gris så tror og det hjelper på holdbarheten .
    Enkelte ting som Topran osv det vil jeg ikke ha på bilene mine .
    Uansett du finner nok ut ting og lykkes med både valg av deler og tingene der 😊🥳
  9. Like
    sveigis ga poeng til ///M-ini95 i Pingu’s X1 F48 - 2025 er ikke over… ny rute og jakter ulyd i forstilling.   
    Lemförder er som regel safe, men i disse dager er det nesten like viktig å se på hvor den produseres. 
    For min del hadde jeg f.eks valgt TRW laget i Tyskland/Europa før Lemförder laget i Kina. 
    Byttet hjullager på F10n for ikke lenge siden, og bestilte først FAG. Observerte at denne var produsert i Kina, så den ble pent lagt i hylla, og monterte heller SKF produsert i Italia. 
    Edit:
    Hva Vibracoustic gjelder, så er de OEM produsent for både BMW og VAG på fjærben med luft. Hørt kun gode ting om Cortecco også når det kommer til deler som består av gummi. 
     
  10. Like
    sveigis fikk poeng fra Ampera i Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Lørdags syssel   
    Det har gått i litt e34 idag og litt planlegging .
    Først sjekk av jobbsammenheng ble gjort her tidligere nemlig bytte av radiator .
    Holder vannet enda :

    Ikke lekkasjer og tett :

    Det var og på tide med en god topping av batteri:

    Jeg hadde jo en mer omfattende jobb ved batteri for et par årsiden .
    Masse rust i området der som ble fjernet pga vann som kom inn ved ABS ledning .
    Den halvårlige sjekken ble tatt overalt nå idag og ting er like tørt og rustfritt:

    Og det er jo en befrielse uten sidestykke og ha en bil som ikke tar inn vann .
    Og gulvene er og tørre her ,noe som jeg er glad for .
    Står jo ute hele året .
    Andre siden så løftet jeg på matter og her det samme:

    Samme her :

    Her fjernet jeg jo en mengde gamle ledninger tidligere og glad er jeg for det .
    Desto eldre den blir ,desto bedre er det og få bort sånt . 
    Det er jo ikke noe rom for å bruke den ute i vær og vind ,men så fort det tørker opp så må jeg kjøre litt med den .
    2026 er det jo fjorten årsiden jeg kjøpte den og .
    Hvor blir tiden av ?
  11. Like
    sveigis fikk poeng fra Ampera i Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Lørdags syssel   
    Da var dagen her som jeg faktisk har sett frem til ,nemlig å få litt liv i det beige interiøret mitt igjen .😊
    Som sagt ikke blitt for mye vedlikehold her de siste månedene her ,så nå var det på tide .
    Bilen ble selvsagt støvsugd og vasket så igrunn var det skinn som skulle få det idag.
    Foruten Swisswax bag ,så var det bla dette som skulle brukes :

    Som dere ser så med det virkelig jobbes :

    Passasjersiden:

    Så satte igang her med litt:

    Skulle vise en 50/50 men det gikk i dass pga tape ikke satt.
    Men jeg gjorde følgende :
    -Skinnrens sterk x2 tørke av 
    -Leather Bal all over .
    Og nå ble det jo simpelthen noe annet og mye triveligere .😊
    Fant frem Elefantfett:

    Dette ble påført på sømmer samt der skinn er mer tørket enn andre plasser .
    Så her har dere sluttresultat og starter bak :

    Stol førerside ferdig :

    Resten av interiør området:

    Andre siden :

    Dette:

    Altså summen av alt :
    Bedre får jeg det ikke og de få merkene på stolene må bare være til jeg farger det en gang .😊
    Man må ikke glemme bort at interiøret er 33 år lyst som er et styr og holde rent .
    Likevel så holder det seg enda vil jeg si .og utrolig morro å ha en bil med sånn type farge og at det holder seg .
    Og en ting er sikkert at på disse årene har virkelig dette interiøret fått kjørt seg 😅
    Her har det vært alt fra søppelkjøring ,småbarn og spying,fjørbein ,lekkende dempere ja Gud vet hva likevel overlevd .🥳
    Når det blir oppholds så skal rattet fikses og farges opp og det blir godt og få unnagjort .
  12. Like
    sveigis fikk poeng fra mr.pingu i Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Lørdags syssel   
    Det har gått i litt e34 idag og litt planlegging .
    Først sjekk av jobbsammenheng ble gjort her tidligere nemlig bytte av radiator .
    Holder vannet enda :

    Ikke lekkasjer og tett :

    Det var og på tide med en god topping av batteri:

    Jeg hadde jo en mer omfattende jobb ved batteri for et par årsiden .
    Masse rust i området der som ble fjernet pga vann som kom inn ved ABS ledning .
    Den halvårlige sjekken ble tatt overalt nå idag og ting er like tørt og rustfritt:

    Og det er jo en befrielse uten sidestykke og ha en bil som ikke tar inn vann .
    Og gulvene er og tørre her ,noe som jeg er glad for .
    Står jo ute hele året .
    Andre siden så løftet jeg på matter og her det samme:

    Samme her :

    Her fjernet jeg jo en mengde gamle ledninger tidligere og glad er jeg for det .
    Desto eldre den blir ,desto bedre er det og få bort sånt . 
    Det er jo ikke noe rom for å bruke den ute i vær og vind ,men så fort det tørker opp så må jeg kjøre litt med den .
    2026 er det jo fjorten årsiden jeg kjøpte den og .
    Hvor blir tiden av ?
  13. Like
    sveigis fikk poeng fra mr.pingu i Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Lørdags syssel   
    Idag har det vært bildag om man kalle det noe sånt 😊
    E34en er tror jeg ikke at jeg har vasket i år ,isåfall må det ha vært før jeg leverte den til Mini.
    Hvertfall det ville jeg gjøre ,men først måtte jeg finne frem gaven som jeg fikk ifjor :

    Og voilla:

    Bmw sine grønnfarger er jo fine ,men de krever innsats og om de ikke får stell ofte blir de matte og kjipe .
    Denne var helt på grensen nå :

    Så det var bare og finne frem diverse og sette igang .
    Th Star hjulene husker jeg at jeg polerte opp i vår så disse var lette og få rene :

    Og det gikk fra sånn :

    Til noe blankere :

    Og når bil er tørket så ser man at jobben betalte seg :

    Bil ble tørket og dro over samtidig litt QD på den og her er ferdig bilder :

    Dette:

    Igjen så må jeg si at jeg synes det er forbannet morro å kunne bruke denne iblant pga den er god og kjøre og svevet er jo like gøy bestandig .
    Så hadde en tur før vask .
    Jeg tenker og at jeg må bytte olje på den da dette ikke er gjort i år .
    Men den har vel gått kanskje 2000 km siden sist bytte så vet ikke vitsen ,men kan vel være greit iht kondens osv ..😊
    Men det ble mer gitt .
    Sist ukes spor hadde jo satt seg på e91 og så hvorfor ikke få det gjort :

    Dette er før det øverste der .
    Så vi fortsetter og plutselig er jeg ferdig :

     
    Vårens rustfiks blir stadig overvåket og ting holder seg :

    Under ved skiltlys og områdene holder seg og :

    Dette vil ikke vare for evig ,men med hyppig vask ,samt litt voks i ny og ne og innvendig behandling kan det vare en stund .
    Lakkering er og hel og står i stil til resten uten falming:

    Vinterhjulene ble vasket samtidig :

    Så ja det har vært en gøy og fin dag med bil som fokus .
    Nå i skrivende stund venter jeg på barndomsvenner som kommer til meg på fest ikveld og det gleder jeg meg til 😊

  14. Like
    sveigis fikk poeng fra mr.pingu i Pingu’s X1 F48 - 2025 er ikke over… ny rute og jakter ulyd i forstilling.   
    Stadig noe som dukker opp med bilene .
    Trøsten er jo at du tar utfordringene på strak arm 😊
    Det med delemerker er jeg sluttet og bli helt klok på her på forumet .
    Den ene skriver ditt og datt om Lemførder ,mens den andre skriver datt og ditt om Meyle osv osv .
    Jeg har hatt begge merker på bilene mine og har funket for min del .
    Det sagt så kjører jeg aldri gris så tror og det hjelper på holdbarheten .
    Enkelte ting som Topran osv det vil jeg ikke ha på bilene mine .
    Uansett du finner nok ut ting og lykkes med både valg av deler og tingene der 😊🥳
  15. Like
    sveigis fikk poeng fra Vegard_ i Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Lørdags syssel   
    Det har gått i litt e34 idag og litt planlegging .
    Først sjekk av jobbsammenheng ble gjort her tidligere nemlig bytte av radiator .
    Holder vannet enda :

    Ikke lekkasjer og tett :

    Det var og på tide med en god topping av batteri:

    Jeg hadde jo en mer omfattende jobb ved batteri for et par årsiden .
    Masse rust i området der som ble fjernet pga vann som kom inn ved ABS ledning .
    Den halvårlige sjekken ble tatt overalt nå idag og ting er like tørt og rustfritt:

    Og det er jo en befrielse uten sidestykke og ha en bil som ikke tar inn vann .
    Og gulvene er og tørre her ,noe som jeg er glad for .
    Står jo ute hele året .
    Andre siden så løftet jeg på matter og her det samme:

    Samme her :

    Her fjernet jeg jo en mengde gamle ledninger tidligere og glad er jeg for det .
    Desto eldre den blir ,desto bedre er det og få bort sånt . 
    Det er jo ikke noe rom for å bruke den ute i vær og vind ,men så fort det tørker opp så må jeg kjøre litt med den .
    2026 er det jo fjorten årsiden jeg kjøpte den og .
    Hvor blir tiden av ?
  16. Like
    sveigis ga poeng til Ron Jeremy i Den store finn.no tråden.   
    Det er for mange bra biler som går ut av landet i disse dager.
    Så en av dere må ta ansvar her og ta noe lekkert inn til gamlelandet også.
    Blir noe fint under juletreet også, hard pakke er det beste 🎅🏻
  17. Like
    sveigis ga poeng til Saltkjelen i Pingu’s X1 F48 - 2025 er ikke over… ny rute og jakter ulyd i forstilling.   
    Lemförder er alltid en sikker vinner, og er (har vært) originalleverandør i en årrekke. Jeg ville gått den veien i alle fall.  
  18. Like
    sveigis ga poeng til Saltkjelen i Ehaugsnes e46 M3 - E65 igjen❤️   
    Jeg liker også E65 pre-LCI, men det må være en ryddig utgave. Om ikke havner den fort i hallik-kategorien. Angående trinnløse dørstoppere, er det bare E65 og F01 (samt G70) som har dette. Det er også bare E65 og F01 som har et ufattelig deilig alcantara taktrekk med sømmer (og skinn for F01). Selv om G11 er en vanvittig fin bil, fremstår likevel E65 og F01 som noe helt spesielt - biler som ble utviklet uten at blårussen raslet med pengesabelen i bakgrunnen og begrenset ingeniørene.
  19. Haha
    sveigis ga poeng til RF91 i Ehaugsnes e46 M3 - E65 igjen❤️   
    Den typen folk bevise berre at ein ikkje trenge ein hjerne for å ha mykje peng på konto 😅
     
    … når da e sagt so vil eg ikkje ha snakk om folk so kjøpe e30 i ungdommen og kasta peng på den i 15 år utan å bruka den…
  20. Like
    sveigis ga poeng til mr.pingu i Pingu’s X1 F48 - 2025 er ikke over… ny rute og jakter ulyd i forstilling.   
    Trodde jeg var ferdig med ting for en stund men nå har jeg plutselig en liten klunkelyd / kneppelyd ved bremsing og av og til ved fartsdempere(enten ved anslag til fartsdempere eller rett etter). 
    Lurer på om det er det sammen eller 2 forskjellige lyder. 
    Jeg mistenker at det er noe med bremseklossene eller bremseskive. Selve skiva har nå gått 140k km, og bremseklossen nærmest 70k km. Så jeg viste det var neste så har allerede en Zimmermann sett liggende på hylle. Bare må få satt det på  
    Likevel tror jeg egentlig ikke det er sammen lyd. På fartsdempere er litt mer dybde i klunken enn ved bremsing men jeg synes det er vanskelig å høre.
     
    Uansett, jeg hadde bilen på buk hos Bilia Vestfold etter ruteskift (Supert service igjen ) og alt i selve forstillingen virka tight. Vi klarte ikke å finne noe slark, samtidig at dempere, topplager, kyllingbein(Mars 2025) og indre og ytre styreledd (Okt 2025) har vært byttet i år. (lemförder eller orginal BMW). Eneste som er ikke byttet per nå er nok selve stabilisator. Og så er nedre bærærmer er fra MEYLE HD og det var før jeg viste om reputasjon til det merke her på forumet  Likevel virker de fint og har gått 42k km nå. Når OE var utslitt fikk jeg veldig ustabilt bil ved bremsing, bilen er alt annet ustabilt. 

    Så her var råden nok å lade delekanonnen delvis, og få byttet bremsene siden det oppstår ved bremsing og de har hatt sin beste tid. 
    Jeg vet nemlig framskivene er ikke 100% OK lenger, får nemlig lett vibrasjon ved bremsing ved hastigheter over 160kmh, men det er selvfølgelig ikke noe problem i Norge. Jeg har ikke hatt planer å dra nedover før neste vår, så jeg har utsatt det litt   

    Om det er ikke det har jeg likevel en liten mistanke at det er topplageret men de har bare gått 14k km(Mars 2025), så det er egentlig ikke så mye men det kan være uflaks. Men de typiske symptomer ved lave hastighet og stor rattutslag er ikke der (enda?). 
     
    Uansett så fant jeg ut at OE topplageret er Vibracoustics. Om jeg har forstått det rett, er det eid av Corteco.
    Så om (per nå rent teoretisk) jeg må bestille ny topplageret, har noen en formening om jeg burde bestille Corteco eller Lemförder? OE er 2000kr per side, så de blir nok ettermarked denne gangen. 


  21. Like
    sveigis ga poeng til Ingvaldsen i Den store finn.no tråden.   
    En av dere må jo få den inn i landet, dette er jo egentlig en bil man kan sitte på i mange år. Farge, utstyr og kilometer gjør dette til en perfekt samlerbil.  Den har også zf 6hp med sportsautomat program istedenfor smg(ssg)
  22. Haha
    sveigis ga poeng til RF91 i Ehaugsnes e46 M3 - E65 igjen❤️   
    Dikka to må vera spinn hakka galne
  23. Like
    sveigis ga poeng til ehaugsnes i Ehaugsnes e46 M3 - E65 igjen❤️   
    Jeg må innrømme at prefacen faktisk har begynt og vokse på meg litt også🙈
  24. Thanks
    sveigis ga poeng til m-blå i F10 550i F11 M550D G30 M550i   
    Så har man vært en tur i havet på jobb igjen. Ble seff flere dager med WOW denne gang og. Med påfølgende tråling på nett. Jaggu dukket det opp ett par 408M felger på Finn. Har vært på leit etter disse en stund. Lette, enkle og fine felger. Er originale vinterfelger til M5. Alle er 9x19» med ET 32mm foran og ET 25mm bak. Var piggdekk på dem, men skiftet over de nye Hakkapeliitta fra 7 serie felgene. Hmmm…. Beklager Saltkjelen for nok en gang og kopiere deg i felgvalg, men til mitt forsvar har jeg både sommer og vinterfelger i en tomme mindre samt jeg kjøpte faktisk nye 408M felger i 2012 til min da nye hvite F11 den gangen 🙈😉. AC Schnitzer fjærer og stag har og ankommet i posten. Men må finne noen som kan montere for meg. 
    Mens jeg var på jobb, var bilen inne hos Hedin på div. garantiarbeid. Fått lakkert 3 dører pga. zinkslipp/bobler. Skiftet EGR kjøler og airbag. 

  25. Like
    sveigis ga poeng til ehaugsnes i Ehaugsnes e46 M3 - E65 igjen❤️   
    Fiksa et nytt punkt på lista igår. Foringer til dørstoppern! Dette gjorde jeg på samme dør på den forrige e65’n og, så det var en grei jobb😊
    e65 og f01 (og nyere 7’ere?) har trinnløse dørstoppere, så døra holder seg på plass der du vil. Kjekk funksjon

    den gamle foringa var nesten helt vekk😅 hadde blitt til rødt pulver som lå i bunnen av døra

    noget bedre den nye

    og voilà! Tight og fin dør igjen😃

    Belønte meg selv med og se Simpsons the movie etterpå. Trives godt i baksetet😂
×
×
  • Opprett ny...