Gå til innhold

Skulebollen

Medlem
  • Innholdsteller

    6716
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    85

Skulebollen vant dagen sist August 28

Skulebollen hadde mest likt innhold!

3 følgere

Om Skulebollen

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Stryn
  • Kjøretøy
    e61 530d, 98 m3 3.2

Nylige profilbesøk

16484 profilvisninger
  1. Ristingen i bilen ble ikke bedre med nye casterstag, da gjenstår vel kun skiver og klosser. Tenker Zimmerman skiver og Textar klosser. Men ser autodoc har zimmerman skiver for både 30 og 36mm tykke skiver.. Er her noen som klarer finne ut hvilken tykkelse jeg har så jeg slipper skru av hjulet og måle 😇? Har originale M sport bremser
  2. Det var ekstremt, hvor langt har denne gått?
  3. X7 er jo faktisk en forholdsvis liten bil. Jeg har jo en vanlig amerikansk 4 dørs sedan familiebil fra 60 tallet, og den er jo større. Og alle vet biler var langt mindre før i tiden
  4. Nesten like dyrt som til Porsche 🤔
  5. LCI ligger jo til nypris. Med rabatter fikk man vel en godt utstyrt bil til 1.6 i 22ish. Ligger jo til dette enda 😅 Men liggetid på Finn er lang på mesteparten
  6. Noen som vet om stoffmatter fra f11 tilfeldigvis passer i g31
  7. Som flere gjerne har fått med seg så datt bilen ned igjen nok en gang.. Denne gangen på begge sider. Etter demontering, trykktesting av belger osv. Fant jeg ut det måtte vere en overtrykksventil som lugget. Demonterte ventilen uten og se noe galt, men gamblet på at den var gåen og bestilte ny Tragisk men ett syn man tydeligvis må venne seg til🙃 funnet fram luftkompressor Siden det tydeligvis er normalt med fukt i kompressor, kan medføre slike ting så demonterte jeg og sjekket "tørkekulene". Her var alt strøkent og tørt. ( kulene tømt ut ) Mens bilen hang på bukk byttet jeg samtidig Casterstag og styrestag. Kjøpte lemførder stag fra Autodoc til 1/4 del av originale fra GS. Reagerte på hvor like disse såg ut, og med nermere sjekk viste det seg at dei originale også er lemførder. Man ser tydelig at der BMW logoen skal stå er det skrapet bort på lemførder sine, ellers identiske med nr. Osv. Originalt Lemførder byttet også styrestag Originale casterstag var dessverre i god stand, så dette utgjorde ingen forskjell i risting ved nedbremsing. Så da er det nye frembremser next. Trøsten var at bytte av overtrykksventil til 500 kr. Fikset luftproblemet, og bilen var oppe og gå igjen etter ett par dager..
  8. https://www.finn.no/mobility/item/424255529?ci=1 Fint utstyrt bil til en fin pris
  9. Koster jo nesten det samme som en g31 med tilsvarende km.stand.. Er vel gjerne derfor.
  10. Dette sertifikatet man må ha på båt er noe som man ikke klarer stryke på, og som utgjør null forskjell. Kun penger ut vinduet. Når det gjelder bil. Pensjonister og Spesielt turister i Hertz/Avis osv. Utgjør en LANGT større trafikkfare. Hvor mange motorsyklister er ikke drept grunnet brudd på vikeplikt ( særlig av eldre uoppmerksomme ) siste 10 år? Og tar man en tur til Stryn kommune vil man innse hvor usannsynlig mange i spesielt leiebobil og leiebil som ligger å svirrer midt i veien. Jeg har sett flere biler som har kræsjet på oversiktlige rettstrekker(!). Kanskje man skal innføre forsikringsnekt på leiebil og folk over 62 år. Ville hjulpet trafikken mye. Kastrerer man i tillegg alle som blir tatt for promillekjøring kan det jo kanskje begynne og bli trygt og kunne ferdes på veiene igjen 😊
  11. Stor forskjell på 20 åring og 20 årene eller? Bimmers ass.. Når jeg var 20 kjørte jeg Nissan 200sx med gode 300hk på lav vekt, og dårlige kjøreegenskaper. Så ble jeg 22 og kjøpte en gsxr 1000 med 180hk på 180kg dødvekt.. Bilen var ingen problem, 1000ccm sykkel kan diskuteres 🤭 Når jeg var 27, m.a.o i 20 årene kjøpte jeg f80 over her fra forhandler etter den hadde gått som demobil for Bmw Norge. I 20 årene jeg var, men fikk dessverre aldri misbrukt den like hardt som BMW gjorde, da den ble brukt mye på rudskogen som demonstrajonsbil med en tysk racersjåfør.. Så solgte jeg den videre til en særdeles rolig og sindig kar fra Ålesund, da midt i 30 årene. Som knapt brukte bilen da han syns den var for fin... Dessverre for han fikk han en viltpåkjørsel. En Liten skade dokumentert ved bilde over her. Panseret understellet og felger er uansett byttet siden den gangen, til uoriginalt. Jeg personlig synes bilen er 200k for dyr. Men det har ingenting med skade eller eierhistorikk og gjøre.
  12. Det ble litt voldsomt for en enkel bygdegutt som meg og komme til en storby som Ørsta. Så når man attpåtil måtte frem og intervjues ble det for mye for psyken. Men har allerede startet og psyke meg opp til neste år, så da går jeg all in😏 Allerede startet en konto øremerket Bestikkelser hvor jeg får sett av litt per mnd. Klarte av den grunn heller ikke og ta ett eneste bilde🙃
  13. Mtp. Hvor elendig Bmw sine fjørbein er så ville jeg aldri kjøpt brukt originaldel. Nå var jo jeg særs uheldig med uoriginal del. Men jeg tror at feks. Arnott fungerer vel så bra som originalt. Har nå hatt 3 Bmwer fra G serien, samtlige har byttet ett eller flere fjørbein etter 100.000 og 6-7 år.. Og til den sinnsyke prisen så burde det virkelig vare lenger
  14. La for guds skyld vær og monter ny 🙈 legg en ppf folie eller ta hensyn når ting blir løftet inn og ut av bil😬
  15. Ja kan vel kanskje det, men er det nødvendig?🤔
×
×
  • Opprett ny...