Som flere gjerne har fått med seg så datt bilen ned igjen nok en gang.. Denne gangen på begge sider. Etter demontering, trykktesting av belger osv. Fant jeg ut det måtte vere en overtrykksventil som lugget. Demonterte ventilen uten og se noe galt, men gamblet på at den var gåen og bestilte ny
Tragisk men ett syn man tydeligvis må venne seg til🙃
funnet fram luftkompressor
Siden det tydeligvis er normalt med fukt i kompressor, kan medføre slike ting så demonterte jeg og sjekket "tørkekulene". Her var alt strøkent og tørt. ( kulene tømt ut )
Mens bilen hang på bukk byttet jeg samtidig Casterstag og styrestag.
Kjøpte lemførder stag fra Autodoc til 1/4 del av originale fra GS.
Reagerte på hvor like disse såg ut, og med nermere sjekk viste det seg at dei originale også er lemførder. Man ser tydelig at der BMW logoen skal stå er det skrapet bort på lemførder sine, ellers identiske med nr. Osv.
Originalt
Lemførder
byttet også styrestag
Originale casterstag var dessverre i god stand, så dette utgjorde ingen forskjell i risting ved nedbremsing. Så da er det nye frembremser next.
Trøsten var at bytte av overtrykksventil til 500 kr. Fikset luftproblemet, og bilen var oppe og gå igjen etter ett par dager..