Gå til innhold

Amarios

Medlem
  • Innholdsteller

    265
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Amarios vant dagen sist April 19 2018

Amarios hadde mest likt innhold!

1 følger

Om Amarios

  • Bursdag 08/01/1983

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Bodø, Nordland
  • Kjøretøy
    BMW 325i E36 Sedan 1991

Nylige profilbesøk

2390 profilvisninger
  1. 2005 BMW E60 530Xi: Radio og alt annet inkludert skjermen slutta plutselig å virke. Kjørte diagnose med ISTA, får ikke kontakt med moduler. Men hva er gåent?
  2. LCM (LCZ) er i lysbryteren. Prøvd flere.
  3. Depo lyktene var halogen med ettermontert xenon. De fungerte. Får ikke kobla til LWR modul, hvor er den?
  4. E46 Coupe facelift: Var noen jalla depo lykter på bilen når jeg kjøpte den. Fikk tak i orginale bi-xenon lykter (bilen har orginalt xenon). Men når jeg slår på tenninga og vrir på lysbryteren går ikke lys opp-ned, gjør ikke den selv testen de skal. Kjørte diagnose med inpa og fikk opp disse: Diagnose med BMW scanner: (de to siste var pærer, så de er fiksa) Googla som en helt i hele dag men finner ikke ut hva/hvor «Control unit LWR/HVAC» er og hvordan man kan teste den. Må være pga. den at sensorene i hjulbuer sier short to ground? Prøvd med flere LCM’er også.
  5. Fant en app til Android som fungerte, kostet litt penger men billigere enn å dra på verksted. 🙂 https://play.google.com/store/apps/details?id=com.elektrokam.injectordecoder
  6. Hei. Har en E46 330D som hadde noen dårlige dyser. Fikk tak i noen brukte som funker, men sliter med å få koda de inn. Klistremerket med IMA code er borte, noen måte å få scanna QR/Matrix koden på toppen av dysene for å finne IMA? Prøvd med flere qr scanner apper men ingen som funker. 😕 Illustrasjonsbilde, merket i rødt:
  7. Kupp 🤣 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=241401570
  8. Noen som syns bilen min var noe som skulle kastes stein på 🤬
  9. Hvilken av de?
  10. Hei igjen, har nå bytta lmm, glødeplugg, innsugstemp sensor. Så de kodene er borte. Men ingen forskjell på bilen bortsett fra at den starter litt kjappere. Kjørte test av retur på dyser varm motor: INPA dyseverdier tomgang varm motor: Videoklipp, verdiene sniker seg stort sett innafor med litt turtall? IMG_1377.MP4 Føler ikke jeg blir klokere, noen som har fasit her?
  11. Her har jeg vært helt elendig på å poste, så da var det på tide igjen. I fjord høst fikk jeg ett innfall at jeg skulle ha det moro med 316. Oppskrift: vinkelsliper, salt og edikk. Bilen var blitt såpass dårlig under etter kjøring i saltsuppa at da kunne like gjerne utsida matche. 🤣 Bilen skulle brukes opp på isen i vinter, men 3 dager før isbana åpna så gikk topppakninga.. så denne holder jeg på å selge i deler før den leveres til opphugger. Da måtte 325’en atter en gang stille opp, driftsikker som M50’en stort sett er. 🙂 Helga etter så ble ny E46 vogn handla inn, manuell 330D med 280hk 😁 Funka bra på isen og ellers, selv med sine 435000km. Bilen er i veldig bra stand bortsett fra lakken, matt svart er ikke helt min stil. Holder på å fikse noen småting før eu nå i mai. Og har flytta over mye av interiøret fra 316 siden det var mindre slitt. E39’en fikk seg senkesett, Lowtec dempere og fjærer. 50/30 senk. Coilovers til vogn uten luftfjæring var hinsides pris på syns jeg. Ikke at E39 skal kjøres i saltet, men den fortjente virkelig behandling for å holde den bra for rust under: Rondell D58 felga som sto på i fjord skal pusses opp til neste sesong. Så fikk tak i noen billige GS felger som jeg fikk lagt Westlake semislicks på. Ser ikke så gæli ut. 🙂 Ellers så har det ikke skjedd så mye, og fremover så skal muligens både driftingbil, E46 og E39 selges. (Eller ikke, usikker 😂) Lyst på skikkelig grom veibil jeg kan kjøre på trackdays på ACR. Og kose meg med på søndager på svingete landevei. De har blitt skikkelig fiendtlige mot drifting på ACR, så driftebilen blir neppe brukt i sommer. 😑 Koster for mye å bruke den, når jeg må til ett annet fylke for å sladde litt.. 🤬 E36’en ble veteran i år, men eu gikk ut i april. Og jeg vet om ialllefall ett rusthull i dørken som må ordnes før da. Pga. jeg har vært så dum å kjøre 2 vintersesonger i salthelvete som er her. Samt rust i alle dører, begge forskjermer, under bakluke og litt i hjulbuer bak. Tenkt tanken på å selge men den sitter langt inne. Selv om den kanskje hadde vært bedre i noen andres hender, til noen som kan ta bedre vare på den. Karosseriarbeid og sånt er ikke noe jeg kan, eller har tålmodighet til. Men får se hva som skjer, man vet aldri. Har veldig lyst å resturere den, men da må bilparken reduseres. 4-5 biler blir for mye for meg 😅
  12. Ble GS felger på E39’en denne sesongen. Rondell D58’ene trenger oppussing. 265 dekk på 8.5» ble meaty bak 😅 Semislicks så greit med grep 👌🏻
  13. Ok får prøve det. Er bare vant med at lmm koder sjelden er at det er feil på de, heller symptom på andre feil 🙂
  14. Heisann! Trenger hjelp fra dere som har peiling på diesel, jeg er nylig konvertert 😅 Egentlig aldri likt dieselbiler, men har nå både E39 530D og E46 330D Beklager hvis noe av dette allerede finnes i tråden men var litt mange sider å lese igjennom for å finne det samme. Dette gjelder en 2003 E46 330D 204hk (M57D30TU) Regnr PA18475. Godt innkjørt, 435000km and still going strong'ish.. (Den er forresten tunet, har gått med tuning i 8+ år. Dyno papirer på 280hk i motor. Ellers så er det pipercross innsatsfilter og større intercooler. Orginal turbo afaik.) Tror jeg har problemer med dyser eller noe sånt. Motor går veldig ujevnt når den er kald, og er ikke noe power under 2000 rpm. Ryker en del og stinker diesel av eksos. Når motorn er varm gå den greit, men en del vibrasjon ved pådrag under 2000 rpm i 4/5/6 gir. (Har en gåen glødeplugg på #5, skal byttes.) Feilkoder: 4252 Glow plug cylinder 5 4753 Internal control unit 12 4293 Internal control unit 16 P1278 Smooth running controller - Correction amount too high P1279 Smooth running controller - Correction amount too low 4390 (1246) Charge air temperature sensor 3FF0 (3263) air mass meter Bilder fra inpa dysekorrekson: Kald motor tomgang Varm motor Skjermopptak fra inpa ved kjøring:
  15. Da har man fikla med litt småtteri, oppdaterte software på spilleren. Annen oppstartsbakgrunn og sånt. Fikk lastet ned 2019 kart og brent på DVD til navigasjon. Var ett tomrom på armlene som måtte fylles, fant en strøken Nokia 6310i på eBay 😁 Og man fikk den til å koble til med bluetooth. Kjekt med 2 tonn hengervekt, så slipper jeg å være avhengig av arbeidsbil når man skal kjøre på ACR. 👌🏻 Bilen drar godt selv med hengern opp saltfjellet. 👌🏻 Og fant ut at bilen er tunet, syns den gikk vel godt til å skulle være orginal. Men nå leker jeg med tanken om stage2+ fra TRF, har downpipe så mangler da bare intercooler og nytt tune. 😁 IMG_0700.MOV (Lukket område med profesjonell sjåfør selvfølgelig 😋)
×
×
  • Opprett ny...