Gå til innhold

Slavearbeider'n

Medlem
  • Innholdsteller

    4011
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    30

Slavearbeider'n vant dagen sist August 23

Slavearbeider'n hadde mest likt innhold!

1 følger

Om Slavearbeider'n

  • Bursdag 07/12/1995

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Oslo, Norway
  • Kjøretøy
    E36 M3/ E46 328 ESS TS2

Nylige profilbesøk

11148 profilvisninger
  1. 2026 er vårt år, Jan! Selvfølgelig skal du få ta en tur med E46’n😊
  2. Nå har jeg innfunnet meg det de siste tre åra at det nok ikke blir så mye kjøring. Heller ingen treff som er planlagt etc. Da er det litt mindre skuffende når det faktisk butter i mot og det ikke blir kjøring. Nå er jeg mer motivert enn på lenge. Sånt småtteri som tåkelyset synes jeg er gøy å drive med igjen. Men ja det har vært mye motgang og lite som har gått min vei. Men nå føler jeg det ser lysere ut enn på lenge. Bare å få bilen klar nå ila vinteren
  3. Fortsettelse fra søndag. Fikk loddet alle kablene i går. Og her var jeg i gang. Forøvrig veldig fint stativ å ha når man skal lodde Alle ferdig loddet og krympestrømpe på plass Fikk trukket kabelstrømpa opp igjen etter litt fikling Teip på igjen på mesteparten av kabelbunten Så var spm om lampa var borte da. Og det var den Bli lys, og lys ble det
  4. Har i flere år slitt med at tåkelyset bak ikke fungerer. Har prøvd med annen pæreholder uten at det hjalp. Har bestemt meg nå at jeg skal finne ut av det en gang for alle. Tok ut pæreholdern og så på tilstanden til den. Og den så ikke helt bra ut. Tok så å testa pærene om de fungerte. Alle pærene fungerer. Sjekka så om jeg fikk liv i pærene, i holderen på benken. Og her var det liv i både tåkelys og ryggelys Ved sjekk i bilen er det bare ryggelyset som tenner. Så her er det noe gærent med kablingen Røska derfor av all teip bakover mot gummigjennomføringen og her fant jeg litt å pusle med. Signalkabelen hadde røket inni gummigjennomføringen. Og andre enden fant man igjen her Var visst skade på en del andre kabler også. Har opplevd litt flimrende skiltlys, så dette er fort forklaringen Tok en videre sjekk av alle kabler og fant 7 brudd til i isolasjonen. Så her må det loddes
  5. Akkurat det der sleit jeg med også, prøvde alt mulig. Alt av skrujern, forlengere, gjengestag, alt mulig som kunne brukes for å line opp alt
  6. Husker jeg krangla noe voldsomt med fjærbytte på en F31 340 en gang. brukte sikkert en time eller to på å få plass fjær og bærearm. Største utfordringa var egt å få bolten gjennom og mutter på andre siden. Husker at da kom regnet og jeg lå og banna og sværta klissblaut på asfalten. Men den bolten skulle f… inn😅 Får du brukt jekken til hjelp da Jan?
  7. Koble av batteriet, ta det med inn i varmen og lagre det der
  8. Haha nei. Ble passe oppgitt da jeg fikk høre at starter'n hadde tatt kvelden. Men ingen vits å legge seg ned. Bare å brette opp ermene å få det gjort. Har ingen mål om å kjøre bilen før lagring, men hadde vært fint å fått den på EU kontroll, så jeg vet hva som evt må utbedres ila vinteren, så slipper jeg å bruke våren på fiks.
  9. Bilen fortsetter å kjempe mot meg😅 Hadde booka EU kontroll på onsdag denne uka. Kjørte bilen 6-7 mil på tirsdag og da funka bilen. Kanskje litt lav tomgang men det kan jeg endre i mappinga. Så kom onsdagen, kjørte bilen ned til Arne Gulbrandsen på Ensjø og parkerte bilen der. Så ringer dem meg rundt lunsjtider og sier de ikke får start på bilen. Okei tenker jeg, og ber dem prøve med booster. Veldig rart for batteriet lader som det skal og voltmåleren i bilen vider 13.8 v ved kjøring. Verkstedet fortsetter i en time og gir opp. Det viser seg at starter’n har tatt kvelden, UTENFOR VERKSTEDET!😂 Er det mulig. Så da får jeg hjelp av en kompis til å dytte bilen ned bakken og får dumpa clutchen. Da starta bilen. Så vel hjemme var det frem med verktøy og arbeidsklær igjen da og bytte starter. Har starter liggende så jeg gadd ikke be verkstedet bytte starter. Såpass sta er jeg at selvom det er ett ork, skal jeg bytte starter’n selv. I gang: Presse løftet av etter demontering av fuel rail og dyser: Trangt å komme til. Måtte løsne boltene fra girkasse siden. Så ble litt banning men det gikk etter litt prøving og feiling: Så var den ute: Ikke starta den opp da o-ringen til peilepinnerøret var skadet. Så bytter o-ring før jeg monterer beskyttelsesplata under og gasspjeld med mer. Nå får det være nok med tull😅
  10. Angrer som ei bikkje på at jeg solgte mine 513M hjul!
  11. Stuket på en senka e46 er det lite som slår. Gjorde seg med nye OEM M sport kanalskjørt også
  12. Syndebukken var fuelrail ned på dysene. Mulig skruene ikke har vært skrudd til godt nok og vibrert løs. Tok ut dysene og satte på tenniga. Da rant all bensina fra bakerste dyse ned. Ingen lekkasje fra drivstoffslanger ellers. Så testa jeg om kanskje en dyse lakk men dem er helt tette også. Så feilen var nok slurv av meg Dette er med tenning på. Ingen lekkasje fra dyser eller rail
  13. Da har jeg sjekka litt mer. Bilen var tom for strøm så fikk satt den på lading i går, dekka til under hele bilen idag og tenkte jeg skulle dra motoren på starteren. Det var ikke nødvendig, så fort jeg satte på tenninga fossa det ut bensin under bilen. Sånn omtrent mellom girkasse og motor. Så ikke veldig rart hvorfor motor stoppa med den mengden som lakk i ett par sekunder. Her er det en slange som er gå eller noe som har hoppa helt av.
  14. Pluggene har jeg ikke giddi å bytte. Dem er ikke nye for å si det sånn. Satt i motoren som ble satt inn. Så dem er noen år gamle tenker jeg
×
×
  • Opprett ny...