Gå til innhold

E.C.

Medlem
  • Innholdsteller

    9373
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    59

Alt skrevet av E.C.

  1. Ja, det er klart. Det er ikke alltid at designet glir så godt sammen med resten når det egentlig ikke var tiltenkt å være sånn og sånn.
  2. Handler vel heller at det ligger i menneskelig natur å være tilbøyelig for korrupsjon i ulike former, slik at svære prosjekter med masse penger i omløp i stor grad ender opp alle andre steder enn tiltenkt. Samt at det å endre på folks levesett ikke er gjort i en fei.
  3. @///M-ini95 Dette er vel ikke noe lampe-problem sånn sett? Prisene går ned og tilgjengeligheten går opp etterhvert som tiden går. Plutselig er dette den nye normalen. F.eks. LED-baklamper i sin tid eller flatskjerm-TV for den saks skyld. Kjipe kopier er dessverre en del av gamet, dette gjelder egentlig alt mulig der det er penger å tjene. Mange sketchy bildeler generelt i omløp. For øvring mener jeg også at de originale lampene er veldig kule og at kopiene er klart dårligere.
  4. Kan kjøre på både metanol og etanol, funker fint det. Høye oktantall og ren forbrenning. Må fylle litt ofte da. Problemet er heller at det er lite populært å bruke planter fra matjord til å lage drivstoff når man har folk som sulter enkelte steder. Ikke så mye teknisk det går på. Kan ikke ete raffinert råolje eller strøm, så der går det mer under radaren.
  5. 1,85kWt/mil på Model 3. Det inkluderer dog ikke forvarmingen som ofte drar strøm rett ut av veggen som bilen ikke regner under forbruk. De fleste tallene som bilen oppgir bør man legge litt ekstra på.
  6. Heldig der, får kanskje høre med deg om jeg skal ha verktøyvogn 😛
  7. Joda, men jeg følte at å registrere ENK bare for å handle på nett hos Wurth var litt i overkant.
  8. @Ingvaldsen: hvordan er det med Wurth og privatpersoner? Jeg vil si at de har en del bra, men den eneste måten å kjøpe noe er i fysisk butikk. Kan ikke se basepris på nettet en gang. Dermed har det blitt null ting fra de på meg.
  9. Forhandler, GS Bildeler, Koed. Biltema selger også rull på et par meter, kan alltid prøve med det først.
  10. Det er vakuumslanger ja, ventilen på bildet regulerer det av og på. Slangene bør byttes når de blir eldre, samt at selve ventilen kan bli dårlig, i tillegg til gjengrodd egr-ventil (pga. sot/oljedamp)
  11. Har ca. samme som de over, tre stykk i området ca. 8-240Nm + den med skive som aldri brukes. Kjøpt i vanlige bilbutikker.
  12. Blir ikke det kjipt å kjøre med møkkete rute bak? Jeg bruker både visker og spyler aktivt, enorm forskjell på ren og møkkete bakrute. Nå som viskeroverføringen på min E61 har satt seg bom fast har jeg banket den ut og bestilt en ny (uoriginal). Går fint ut når man denger på med hammer, tre-fire slag så var den ute
  13. Folk gjør begge deler, men om man ikke har byttet det før så er det kanskje mest oversiktlig å ta ut motor, selv om det nok er mer jobb totalt sett.
  14. @Shattered: så gjennom E61-tråden din nå, det var vel ikke så mange unormale ting, alder og km-stand tatt i betraktning? (Selv om jeg skjønner at det fort ble en smule dyrt).
  15. Du får trykkluft til å gå gjennom, men ikke spylervæske? I så fall er du tilbake til pumpe/slange. Enten lekker det under trykk eller så greier ikke den å levere nok trykk til å få væska gjennom dysene. Kobler du av dysa så har ikke du noe motstand lengre, da er det mye lettere for en dårlig pumpe å pumpe.
  16. @Emilsen: har sett en god del verre. Dette er vel mulig å få pusset ned og lakkert slik at det blir akseptabelt, uten å demontere dekk.
  17. E-chassi må ha ista p. Du kan vel (re)kode moduler til default med NCS, uten at jeg har noe framgangsmåte til deg, men det er nok et par guides ute på diverse forum fra utlandet.
  18. E.C.

    Rar lyd fra motor

    Kanskje du har noe skjold som er løst, umulig å si.
  19. Du får vel gullkort hos Circle K nå! 😁
  20. Når det er såpass vagt estimert hva årsaken til problemet faktisk er så hadde jeg tatt en tur til BMW.
  21. Jeg kjøpte en E39 520i 2.2L vogn til <10k for noen år siden og den var vinterbil/ekstrabil i 2-3 år. Måtte bytte termostat, bensinpumpe, toppdekselpakning og pakning på oljefilterhus (M54) pluss litt småting. Måtte faktisk bytte bremserør også, tok det på verksted, men totalen brukt på den bilen ble rundt 15-20k. Den var ikke fin eller særlig god å kjøre, men den funka. Med setene nede så har du god plass bak (om luka går opp da). Fjærer bak hadde den også, så ingen luftbelger som går i stykker. M54 i en E39 går så pent at man merker ikke at motoren er på nesten. Absolutt kurante biler som er "enkle" etter dagens standard, men som dessverre blir tatt av rust.
  22. Hvordan kom du deg inn i bilen da hvis batteriet er helt tomt? Vridd låsen med nøkkel?
  23. Kameraten din som er en useriøs kjøper? 🤪
  24. Har du prøvd begge da? Kan hende valget går "av seg selv"?
  25. Var du hos BMW?
×
×
  • Opprett ny...