-
Innholdsteller
2018 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
19
///M-ini95 vant dagen sist Februar 24
///M-ini95 hadde mest likt innhold!
Profile Information
-
Kjønn:
Mann
-
Bosted:
Oslo
-
Kjøretøy
F10 525D & E61 525i
Nylige profilbesøk
11655 profilvisninger
///M-ini95's Achievements
-
///M-ini95 reagerte på et innlegg i et emne:
Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
///M-ini95 reagerte på et innlegg i et emne:
Sveigis sin e61 530 d 2005 modell & e91 318i.Nye deler og div
-
///M-ini95 reagerte på et innlegg i et emne:
Den store finn.no tråden.
-
///M-ini95 reagerte på et innlegg i et emne:
Den store finn.no tråden.
-
///M-ini95 reagerte på et innlegg i et emne:
Den StOoOrE BMW-nevnt-i-media-samletråden!
-
Den StOoOrE BMW-nevnt-i-media-samletråden!
emne svarte i ///M-ini95 sin aloebiz.net i Annet BMW og motorprat
Ryktes at den motoren gikk mer på 5 sylindre enn 6, så skjønner at det er mer lønnsomt å kondemnere bilen enn å fikse den. -
///M-ini95 reagerte på et innlegg i et emne:
Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
///M-ini95 reagerte på et innlegg i et emne:
Den StOoOrE BMW-nevnt-i-media-samletråden!
-
///M-ini95 reagerte på et innlegg i et emne:
Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
///M-ini95 reagerte på et innlegg i et emne:
Den store finn.no tråden.
-
///M-ini95 reagerte på et innlegg i et emne:
Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
Gnukkelars reagerte på et innlegg i et emne:
Ehaugsnes e46 M3 - ny bil🤩
-
Saltkjelen reagerte på et innlegg i et emne:
Min OEM+ biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, i3S 120Ah samt E61 545i og 321 oldtimer prosjekt!
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne:
Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
ahj reagerte på et innlegg i et emne:
Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
Hpi reagerte på et innlegg i et emne:
Erfaringer med Ceratec tilsetningsmiddel?
-
Erfaringer med Ceratec tilsetningsmiddel?
emne svarte i ///M-ini95 sin KristianI i Annet BMW og motorprat
@Hpi har vel god erfaring rundt dette? Har personlig prøvd det på N47S1 og M54B25 uten at det har gjort noe skade. Har ingen måledata før/etter, så har egentlig gjort det mest for nysgjerrighetens skyld. -
BimmerFiks AS tar trolig på seg sånt, men om du eier utstyr for å lodde, så koster det deg noen få hundrelapper og 1t av helgen for å fikse det. Skrev vel litt om det i tråden min: https://bimmers.no/forums/topic/816849-f10-525d-alpinweiss-3-e61-525i-titanium-grey-ii-gosommer/?page=30
-
papertiger reagerte på et innlegg i et emne:
Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
laffe reagerte på et innlegg i et emne:
Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
Lars89 reagerte på et innlegg i et emne:
Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
E.C. reagerte på et innlegg i et emne:
Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
Eystein Ose reagerte på et innlegg i et emne:
Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
Er mye rart man ser om dagen nå som AI virkelig har blitt en trend. Av den grunn trodde jeg først ikke at dette her var ekte. Men tydeligvis har det blitt en greie å bygge om Corsa "C" med E60 hovedlykt. Synes faktisk det var litt tøft 😅 @sveigis dette må jo være perfekte drømmekombinasjonen for deg!
-
Tidligere var intervall for skift av haldex olje på VAG 60 000 km, men nå er det endret til hvert 3. År uavhengig av km. Mener også oljen fikk et nytt delenummer (VAG nummer), men ser fortsatt tilfeller hvor det dannes slam og sila til pumpen går tett. Det som er dumt, er at det som kalles "haldex service" på verksted i utgangspunktet bare er å tappe av gammel og fylle ny. Følger man fabrikkens intervall uten å ta ut pumpen, vil det uansett bli tett der før eller siden.
-
Er noen år siden nå, men opplevde på min F10 at bilen gikk i energisparemodus helt ut av det blå. Batteriet ble testet og konkludert med var OK. I testplan kunne man lese av historikk på batteriet de siste 5 dagene. Den lå stabilt over 80% foruten siste dag hvor den lå på 0%. Konklusjon fra ISTA var en bug i istep versjonen, og at løsningen var å oppdatere til nyeste. Opplevde aldri noe slikt i senere tid, til tross for at istep versjonen er den samme som den gang. Edit: Fant bilde fra den gang
-
Bilen er på sitt andre servicehefte, hvor samtlige stempler (om ikke alle) er utført av merkeverksted. Det står uten tvil respekt av! Vi har heldigvis to stk som tok fagbrevet sitt da disse bilene fortsatt hadde et hint av nybil lukt igjen. Største utfordringen med disse bilene for oss er mer mangel på tilgang til reservedeler. Hadde en episode sist PKK på denne hvor bilen stod en lengre periode grunnet vanskeligheter med å få tak riktige deler. Ingenting fra Audi var tilgjengelig, og det kunden klarte å skaffe selv i første omgang passet ikke. Blir dessverre ikke EU godkjent i år heller, så får vi se hvor enkelt det er å få tak i deler denne gang. En ting som er sikkert, er at kunden er av typen som ikke bryr seg om kostnaden - det er dedikasjon Men tro det eller ei, denne gamle traveren er kompatibel med det samme systemet for feilsøk som man ville brukt på en 30 år nyere A6. En adapterledning, og vipps er du inne og kan lese av feilkoder. Hyggelig overaskelse Dette er jo en type bil hvor det er mer info å finne i papirpermer som ligger og støver på lageret vårt enn onlinesystemet.
-
Morsomt å tenke på at denne bilen er eldre enn meg selv. Ikke akkurat "hverdagskost" å ha disse trillende inn på verkstedgulvet i 2025
-
Nettopp vært borti PDC feil på E61n. Der sluttet alle 8 å klikke (PDC knapp blinket også). Lånte en PDC modul som jeg visste funket for å teste, men samme feil. Koblet ut sensorene fremme, ingen forskjell. Koblet ut alle sensorene bak, så begynte de foran å klikke. Sjekket ledningsnett, utrolig nok ingen feil der. Koblet så inn en og en PDC sensor bak og fulgte med på når de fremre sluttet å "klikke". Feilen lå i en av de midtre sensorene bak, som tilfeldigvis ble byttet ut ifjor med en ny uroginal. Å lese av feilkoder hjalp ikke stort, da det stod feil på alle 8. Både på sensor, og på "wire" Så jeg ville prøvd å koble inn/ut en og en bak for å se når de foran slutter å klikke. Så lenge ledningsnett er utelukket som feilkilde så klart
-
Flott reisebrev, Bjørn Blir alltid like imponert over reisebrev som dette. Det norske landskap er uten tvil vakkert, og jaget etter å dra til syden gjør nok at flere i den sørlige delen av Norge går glipp av mye fint (meg selv inkludert). F11'n er stadig like vakker å se på Er noe med blå BMW som jeg finner tiltrekkende, men når man kombinerer det i et av mine favoritt design, blir det 10/10. 11/10 når det attpåtil sitter M5 felger på!
-
Den StOoOrE BMW-nevnt-i-media-samletråden!
emne svarte i ///M-ini95 sin aloebiz.net i Annet BMW og motorprat
-
På min E61 (M54) skiftet jeg ut coilene litt sånn preventivt da alle 6 er 20 år gamle. Bestilte Bosch coiler siden de originale åpenbart bar samme logo. Rent fysisk er det noen små forskjeller mellom original og "uoriginal". Bosch delenummeret på de originale slutter på 100, der de nye slutter på 464. De nye er produsert i Slovenia vs Tyskland på de fra "BMW". I det minste er de ikke produsert i Kina. Har ikke kjørt mange mil siden skift, men bilen fungerer minst like bra som den gjorde. Pessimisten i meg har dog en følelse på at de nye trolig ikke varer 20+ år slik de fra fabrikken gjorde, men per nå har jeg ingenting vondt å si om Bosch.
-
Feilkode 290b00 air mass system measured air mass too low
emne svarte i ///M-ini95 sin pedro i Teknisk
Hvis det ble utført som følge av en aksjon, så vil jeg tro de har gjort jobben i henhold til beskrivelsen. Kjenner ikke med 100% sikkerhet hvor strenge retningslinjer BMW forhandlere har ved utførelse aksjoner, men kan med egen erfaring si at hos andre merker man pliktig til å gjøre jobben slik det er beskrevet i rep.manual/aksjonsbeskrivelsen. Alt "diagnosearbeid" loggføres, og gjør man ting på sin egen måte, risikerer verkstedet å stå med regningen selv.
