Gå til innhold

///M-ini95

Medlem
  • Innholdsteller

    1899
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    17

///M-ini95 vant dagen sist April 8 2024

///M-ini95 hadde mest likt innhold!

2 følgere

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Oslo
  • Kjøretøy
    F10 525D & E61 525i

Nylige profilbesøk

10039 profilvisninger
  1. Uten tvil i godt selskap på jobb 😅
  2. Sjekket om lysbryteren står i "0" når dette ikke fungerer?
  3. Eventuelt bare nappe sikringen 😬 Får feil når du leser av med diagnose, men da slipper man iallefall feil i KOMBI/CCC 😅 @stisim Jeg hadde også feil med at demperen hoppet av. Prøvde ny kule, fungerte en kort stund før den hoppet av igjen. Selve "hodet" som dyttes inn i kula var såpass slitt at det holdt med å åpne/lukke bakluken et par ganger før den falt helt av. Lagde noen fine merker i lakken også som følge. Å bruke 10k+ fristet lite, og de som var brukt med usikker fremtidig tilstand var også nokså dyre etter min mening. Bygde om til vanlig gassdempere for godt under 1000 kr inkl nytt deksel, og lever greit med det enn så lenge. Bruker stort sett bare glassluken, men har enda hele systemet i kjellerboden om jeg en dag skulle være fristet til å gjøre noe med det. Skrue i demper trikset prøvde jeg også, det varte heller ikke sånn kjempelenge. Mulig jeg ikke gjorde det riktig, men jah... 🤷‍♂️ Skulle ønske det fantes noe ettermarkedsdemper som heller gikk på ren EL slik nyere BMW har.
  4. Vært borti dette på en F15 tidligere. Da var det feil på nivåsensor V.B, til tross for at den flagget feil på både venstre og høyre siden.
  5. Gøy med en eiers bil! Det alene gjør det jo litt mer motiverende å få på veien igjen tenker jeg Som alt annet du tar på Jan, så blir nok denne her også bra tenker jeg
  6. Javisst. Brukte over 1t fra jobb til hjem, på en 10 km strekning 🤦‍♂️ Synes veiene generelt var kjempefine, så skjønner ikke helt hvorfor det gikk i sneglefart overalt...
  7. Jeg kjøpte en piratkopiert versjon av ODIS (VAG sin Ista) på ebay for typ 200,-. Installasjon på pc er noe kronglete, måtte bruke Youtube. Du må ha et diagnosehode som ligner det som heter VAS 6154, og det finnes sikkert noen kopier av denne til en OK pris. Jeg har til nå brukt den jeg har fra jobb, men på sikt kommer nok til å prøve noe kopi greie. Nå vet jeg ikke hvor dypt inn du skal i VAG diagnose, men med det jeg nevner er du så og si på høyde på merkeverksted. Eneste du mangler er online tilgang for koding og oppdatering. Om du bare vil ha noe enkelt, så er nok iCarsoft eller liknende veien å gå
  8. Du trykker jo inn knappen for å deaktivere auto start/stopp 😅 Antispinn knappen din er lenger oppe, over nødblinken...
  9. Dobbeltpost.
  10. Høres korrekt ut det. For å ta eksempel E39/E46, så vil måleren peke rett opp allerede fra rundt 70 ish grader og beveger seg ikke før du passerer over 100°c. Temp.måleren er satt opp med visst buffer slik at du som fører ikke reagerer på at den beveger seg konstant. Edit: så nå at INPA mulig viser i Fahrenheit... prøv med ISTA og se hva du får opp
  11. Som nevnt kan det kodes, men på biler med nyere software er denne muligheten fjernet. Har hørt fra andre som prøvde dette og de kodet det om igjen, ettersom det ble slitsomt å kjøre med dette på nattestid. Om jeg ikke husker feil blir det hvite lyset satt på max som "default", og du ikke får endret dette slik som styrken på det oransje lyset.
  12. Rått med skikkelig diff i en helt normal hverdagsbil. Liker også hvor dypt du går inn i prosjektet selvom det koster deretter også
×
×
  • Opprett ny...