Gå til innhold

///M-ini95

Medlem
  • Innholdsteller

    1975
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    19

///M-ini95 vant dagen sist Februar 24

///M-ini95 hadde mest likt innhold!

2 følgere

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Oslo
  • Kjøretøy
    F10 525D & E61 525i

Nylige profilbesøk

10858 profilvisninger
  1. Dette er fra min N47 da den var kjørt c.a 130'km. I videon har bilen stått stille i 2 uker, så hva enn oljetrykk som skulle vært i strammeren, var for lengst borte. "Oppgradert" øvre kjedestrammer ble montert på c.a 80'km. Ville først prøvd med nyeste typen kjedestrammer. Denne er noe lenger enn de som ble montert da disse motorene ble produsert. Snapchat-1857582048.mp4
  2. Var nok litt mer enn en knyttneve bak 😅
  3. Sa til deg at 20mm er nok til å beholde komforten, og samtidig gi deg utseendet bilen fortjener Var jo X7 tendenser før... Skulle bare ønske du klarte å ta noen skikkelig før/etter bildet av hjulbuene, for å virkelig presisere forskjellen 😅
  4. Aldri drøyet hjulskiftet så lenge, men bedre seint enn aldri sier dem
  5. Anbefaler å bestille nye skruer også, da disse er strekkbolter.
  6. @Marius2002 Det er vel den motoren som sitter i de bilene du linket, som startet det frynsete rykte R4 bensinmotorene til BMW har fått. Siden dette er noe du har tenkt på i 20 år, synes jeg du skal realisere noe litt mer kjekkere, om det så bare er en 320i. Med 20 års regelen, bør du kunne snappe opp en E46 cab med M54 under panseret for ikke så veldig mye mer enn de bilene du linket til. Her er et kjapt eksempel: Litt kjipt med halolykter da https://www.blocket.se/annons/1002591477
  7. Bruksmønster er uten tvil en viktig faktor på hvor lenge motoren holder, samt vedlikehold. Havnet i samtale med en lastebilsjåfør fra Viking, og han kunne ikke skryte nok av N47. Han hadde hatt to stk 1 serier med N47, hvor den første var av tidlig årgang og i utgangspunktet er en av de verre variantene. Den første var gått som leasing bil i 1 år før han kjøpte den. Da hadde den rullet nesten 80 000 km på det året, hvor på han de neste 6 årene la bak c.a 270 000 km. Først ved 350' tallet begynte det å dukke opp lyder fra registerkjede som gjorde han nervøs, men frem til da hadde han ikke kostet på bilen noe annet enn slitedeler i oppheng og en dynamo. Den andre bilen på ble solgt på rundt 220 000 km. Original kjede, turbo, HT.pumpe etc. Denne var også så og si bare brukt på langkjøring.
  8. Med tanke på at du har feilkoder på at selve varmeelementet i sonden er defekt, så bør du jo kunne måle deg til om det stemmer. Nå vet jeg ikke hvilken motstandsverdi som er innenfor spec på disse, men om du fyrer opp ISTA og kjører test plan på feilkodene, så vil den guide og fortelle deg hva som er riktig iallefall
  9. Takk, Jan 😄 Kjempehyggelig å se deg igjen! Ekstra gøy å se personlig hvor langt du har kommet på så kort tid. Satser på at du får ordnet en tur til Oslo også 😀
  10. B47 ja Bakhjulstrekk attpåtil 😅 Virker som bilen utelukket har levd på langkjøring med tanke på hva estimert rekkevidde er. Ikke rart bilen har klart seg så mange kilometer, men pessimisten i meg sitter igjen med en mistanke om at motoren trolig ikke er fra fabrikk... Men hadde vært rått om det faktisk var
  11. Får flytte arrangementet til parkeringsplassen på Ikea 😅
  12. Se der ja. Leste bare vårmønstring og dato igår kveld, og gikk automatisk utifra at det var på Bjerke som alle andre år.
  13. 😁 Gjør det! Det er jo alltids vårmønstringen på Bjekebanen 03.mai Den pleier som regel å fungere som unnskyldning for å ta turen innom hovedstaden.
  14. Tror det eneste jeg kan tilby med en sånn collab, er å holde lampa for ham 😅 @E.C. er på et helt annet nivå! Takk det samme! Don 't be a stranger. Gi beskjed om du befinner deg i Oslo, så bringer jeg iskrem og masse tomprat 😁
×
×
  • Opprett ny...