Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Fredrik skrev:

Ja (selvfølgelig), men hvorfor har man slike høye avgifter i Norge når landet er så stort med lange distanser mellom steder der folk bor og jobber?

Fordi Arbeiderpariet har fått regjere i 50 år, det er minst 40 år for mye med de folka. Jeg har sagt det før og sier det igjen, sosialisme er noe faenskap!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Fordi Arbeiderpariet har fått regjere i 50 år, det er minst 40 år for mye med de folka. Jeg har sagt det før og sier det igjen, sosialisme er noe faenskap!! 

Litt rar uttalelse når man bor i ett av verdens beste land å leve i. :) Hvis du tenker f.eks USA sin variant er bedre, tror jeg du skal reise litt rundt i USA for å se om du endrer mening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitér

Fordi Arbeiderpariet har fått regjere i 50 år, det er minst 40 år for mye med de folka. Jeg har sagt det før og sier det igjen, sosialisme er noe faenskap!! 

Historieløs kommentar.

Selvom jeg ikke stemmer AP,  så mener jeg at de faktisk har bygget landet vårt, tuftet på en sosial grunnidé. I mine øyne så er det dét (+olje og fisk :-) ) som har gjort dette landet til et av verdens beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompis har en 12' F10 520d og fikk opp dette idag. Noen som har peiling? Den skal inn over helga og får ikke lest feilkoder før det, men vedkommende er litt avhengig av bil i helga. Jeg har litt troa på EGR av en eller annen grunn og etter litt søk på nett er det flere som bekrefter mistanken min, er denne enkel å bytte/rengjøre?

received_10159438566825621.thumb.jpeg.d43ed591f5402adee1d0480693c7d6d2.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, macrorain skrev:

Litt rar uttalelse når man bor i ett av verdens beste land å leve i. :) Hvis du tenker f.eks USA sin variant er bedre, tror jeg du skal reise litt rundt i USA for å se om du endrer mening. 

Vi bor i ett av verdens beste land ja, men det er takket være olja og ikke Arbeiderpariet. USA er irrelevant, men se heller på land som Tyskland, Sveits, Østerrike, Finland, Island og Danmark. De har det ikke så veldig mye dårligere i de landene der, og det uten olje og sosialisme. 

9 timer siden, tambur4 skrev:

Historieløs kommentar.

Selvom jeg ikke stemmer AP,  så mener jeg at de faktisk har bygget landet vårt, tuftet på en sosial grunnidé. I mine øyne så er det dét (+olje og fisk :-) ) som har gjort dette landet til et av verdens beste!

Se bare hvor mye molbo mentalitet de har brukt tid på opp igjennom de siste ti årene. Vi kan jo siden dette er ett bilforum starte med bilsalget, som ble frigitt så sent som i 1960. Det var fordi landet hadde en statsminister med navn Gerhardsen som var bilhater. Han mente hele tiden at bil var en luksus hardtarbeidende nordmenn ikke trengte. Vei utbygging ble utover 50, 60 og 70 tallet holdt på ett minimalt nivå. Hvis veiene var dårlige så ville ikke folk kjøre så mye bil. Akkurat det der er sosialisme på sitt «beste», de skal ta valgene for deg enten du vil eller ikke. Se bare på hva som skjer i Oslo for tiden, du skal sykle og gå fordi du og miljøet har godt av det!!

Jeg er veldig for individets frihet, la en og enhver få bestemme hva som er best for seg. Det skal lønne seg å jobbe, jo hardere du jobber jo mer skal det lønne seg. Det kan ikke være slik at det skal være like lukrativt for unge å gå på NAV som å ha en jobb. Velferds staten er god å ha, men på enkelte punkter har den blitt for bra slik at folk fått sydd puter under armene og blir helt tafatte.

Vi bor i ett godt land, det at ting som biler er dyrt blir under det store bildet bare ett lite problem. Vi har gode lønninger, lange ferier og ett trygt samfunn. De siste åra så har ikke AP og vennene deres hatt makta, det er herlig synes jeg. Ting går bra i Norge for tiden, og for en gang skyld så innser folk at det ikke er sosialistenes fortjeneste 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Marius2002 skrev:

Kompis har en 12' F10 520d og fikk opp dette idag. Noen som har peiling? Den skal inn over helga og får ikke lest feilkoder før det, men vedkommende er litt avhengig av bil i helga. Jeg har litt troa på EGR av en eller annen grunn og etter litt søk på nett er det flere som bekrefter mistanken min, er denne enkel å bytte/rengjøre?

-bilde-

Fått tips fra en kar, som har hatt samme feilkode og symptomer, at det kan være 13627805152 - Exhaust Pressure Sensor. Ser ut som en kurrant jobb, uten at jeg vet noe som helst. Da blir det litt F10-jobb en kveld til uka, da jeg misforstod dette med at den skulle inn på BMW over helgen. Det var visst bare standard service iløpet av november. Diagnoseutstyr så ut til å løse seg etterhvert nå, vi bytter likevel delen for å ha det gjort (575,- på GS). Uansett gøy å få inn litt BMW i hverdagen igjen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4.11.2017 at 0.53, KasperR skrev:

@Fredrik 90

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=107701440 

928 til deg? Rett årsmod. , og prisen tror jeg også er helt rett

Den var perfekt...årsmodell, pris, stand og historikk 😍 Synd jeg har for mange biler fra før akkurat nå, jeg tror ikke det går lang tid før disse stiger langt over 300 000 kr. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umiddelbart ser dette ut til å være en fin 928 S4 til en fornuftig pris. Forutsetningen er selvfølgelig at det ikke er noen alvorlige skjulte feil og/eller mangler. Kilometerstanden er lav (hvis den er korrekt) og dette teller absolutt positivt, men sjekk evt. at registerremmen (ca. 210 cm lang) virkelig har blitt skiftet i forbindelse med service inkl. en ny vannpumpe (type: dyrt). Fargen er fin for modellen og automatgearet er den mer moderne 4-trinns varianten som kom i 1984 (til forskjell fra 3-trinns varianten på de tidligere modellene). Interiøret virker også veldig fint vedlikeholdt. 

V8 motoren er selvpustende og har et slagvolum på 4957 cm3, yter 320 HK ved 6000 rpm (trolig nærmere 350 HK i virkeligheten) og 430 Nm ved 3000 rpm. 0-100 Km/t går løs på godt under 6 sekunder og topphastigheten er i området rundt 275 Km/t.

928 S4 var teknisk, statusmessig og prismessig på nivå med dagens Panamera Turbo og den generelle kvaliteten var og er formidabel (trolig noe av det beste man kunne kjøpe på 80-tallet), men vi snakker stadig om en 30 år gammel bil så dette bør man absolutt tenke over minst to ganger hvis bilen frister... :)  

Når dette er nevnt kan det virke som om det internasjonale prisnivået for denne modellen er betydelig høyere enn i Norge. Hvis jeg var eieren hadde jeg definitivt annonsert et annet sted enn finn.no.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møller viser arroganse overfor kunder som er berørt av VW-diesel-gate: https://www.dinside.no/motor/dieselgate-berorte-vw-kunder-krevd-for-17000-kroner/68803019

Dette samsvarer med mine egne Møller-erfaringer: MYE feil på fabrikkny Passat 09. Det ble forsåvidt håndtert korrekt innenfor garantiperioden, men det var et sabla styr å skulle ha nybilen på verksted opptil flere ganger i året. (Én av grunnene til å kjøpe ny bil er vel å slippe å renne ned døra til verkstedet?) Et ledningsnett fra styreenheten til motoren ble slitt (?!?) og kortsluttet rett etter utløp av reklamasjonstiden, med det resultat at motoren oppførte seg høyst merkelig og gikk i full nødmodus. Møller ville ikke dekke én krone, men mitt lokale VW-verksted (Albjerk på Åssiden i Drammen -- honnør til dem!) ga meg en kraftig redusert pris. At man må forvente slitasje på bremser og bevegelige deler har jeg full forståelse for, men at et ledningsnett skal bli slitt litt over fem år ut i bilens levetid? Det kan ikke skyldes annet enn feilmontering eller dårlig ruting av kabler.

Jeg kommer aldri til å kjøpe et Møller-importert produkt igjen. Det gir jeg livstidsgaranti på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...