Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

On 17.2.2018 at 12.50, Fredrik 90 skrev:

Synd at du ser det slik, kritikk av en TV serie, dets innhold og programleder burde være helt legitimt. Sånn er det å være brutalt ærlig, folk burde være vant til det nå. All norskprodusert bilunderholdning er ekstremt dårlig, unntaket er kanskje Børning filmene. 

 

Etter å ha sett Børning 2 så lurer jeg litt på hvor du legger lista om du mener den er innafor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleden med bakhjulstrekk på vinteren...Måtte flire litt her om dagen da en rød E46 sedan skulle snu i en trang gate i Oslo, og ble stående med hekken mot fortauet og fronten ut i veien mens han spant for harde livet og blokkerte trafikken. Heldigvis kom det 3 fotgjengere og fikk dyttet han av gårde på sin vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, LoKi skrev:

Etter å ha sett Børning 2 så lurer jeg litt på hvor du legger lista om du mener den er innafor.

Det er ikke noe å lure på ettersom jeg skrev «unntaket er KANSKJE børning filmene». Noe er bra med de filemene, mens annet er bare latterlig dårlig..

6 timer siden, Werther skrev:

Gleden med bakhjulstrekk på vinteren...Måtte flire litt her om dagen da en rød E46 sedan skulle snu i en trang gate i Oslo, og ble stående med hekken mot fortauet og fronten ut i veien mens han spant for harde livet og blokkerte trafikken. Heldigvis kom det 3 fotgjengere og fikk dyttet han av gårde på sin vei.

Ja det er mange som kjører med dårlige dekk, da vil jeg mene bakhjulstrekkere er mer utsatt enn fremhjulstrekk. Man ser sjelden en nyere BMW som står fast å spinner. Det er alltid en gammel holk av en E39 eller E46 med en utlending eller guttunge bak rattet. Jeg kjører nå spell ny Mondeo med nye Hakka R2 som firmabil, jeg må helt ærlig si at F10en på 3 år gamle Yokohama kommer seg frem like bra på glatta. På løs snø og slapseføre så er F10 mye bedre, den er mer stabil og føles tryggere å kjøre da den er mer kontrollerbar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate for en overpris det er på nye Volvoer! Har kikket litt på XC40, XC60 og kjørt et par timer i V90 og V90 Cross Country mens Bimmer'n sto inne til service. Behagelige seter og topp sikkerhet, men ellers var det ikke mye som falt i smak. Overgangen fra adaptivt M-understell til Volvo var litt sånn:

slinky.gif

Når kommer nye 3-serien? Og kommer den med BMW's beste lys, night vision og alt det der? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, asv skrev:

Møtte et vogntog med et helikopter på hengern nå for litt siden.. Skulle tro det var enklere måter å frakte et helikopter på :-P

Det er det, men det er garantert billigere å sette det på en lastebil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 23.2.2018 at 17.54, Werther skrev:

Gleden med bakhjulstrekk på vinteren...Måtte flire litt her om dagen da en rød E46 sedan skulle snu i en trang gate i Oslo, og ble stående med hekken mot fortauet og fronten ut i veien mens han spant for harde livet og blokkerte trafikken. Heldigvis kom det 3 fotgjengere og fikk dyttet han av gårde på sin vei.

Har selv vært nødt til å stoppe bak en Auda som sto i en bakke og spant, og når han kom seg bort så bakkestartet jeg og dro. Det som er sikkert er at dekk og diff er minst like viktig som hvilken ende hjula snurrer fra.
For ikke å snakke om sjåføren..

Så gleden med bakhjulstrekk på vinteren er absolutt reell, så lenge man har gode dekk, rett type bil og vet hvordan man skal kjøre den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel og bra å være miljøvennlig å fyre med strøm. Men nå er det altså -11 grader og det blåser stiv kuling. Den ene halvparten av bygningsmassen her på jobb varmes opp av ett år gammelt varmepumpe anlegg som kostet 250 000 kr å få montert. I denne delen av bygget er det i dag 12 grader innendørs, og man må ut en gang i timen for å fjerne snø rundt generatorene. I den andre halvparten (hvor jeg sitter 👍) så kommer varmen ifra ett 40 år gammelt oljefyrings anlegg. I denne delen er det behagelige 23 varmegrader, oljen kommer ifra en underjordisk tank og anlegget står i kjelleren. Veldig lite miljøvennlig, og forbudt å bruke etter 2020. Men du så effektiv det er å ikke være miljøvennlig og politisk korrekt 😉

Gruer meg til vinteren 2020...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, e30_joakim skrev:

Noen tips til barnestol som er bakovervendt og uten Isofix til å ha i en 2010 modell varebil ?

1 år og 1 mnd gammel gutt

Kjøp en god combistol, som også ha Isofix tilfelle du plutselig skal flytte den over i en annen bil. Det er dog ikke noe i vegen med å bare bruke belte, det er like sikkert som Isofix men jeg foretrekker Isofix når jeg har muligheten. Eldste jenta mi sitter nå fremoverlent, funker veldig fint med stolen foran i e34n også ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe spesiell episode for et par uker tilbake. Kjørte i en 40-sone med en VW Passat bak meg, og i en oppoverbakke sakker han av før han drar på for å hente meg inn igjen. I en venstresving er han uoppmerksom og kjører i grøfta og brøyter seg vei gjennom snøfonnene i 50m før han klarer å komme seg inn på veien igjen. Er han heldig slapp han riper i lakken. Hadde det vært mindre snø kunne han risikert å gruset skikkelig i grøfta i 50 km/t midt på lyse dagen.    Heldigvis så jeg i bakspeilet hele tiden og fikk et spektakulært syn av en VW som understyrte som ei ku uten kontroll - kunne ikke unngå å trekke paralleller til videoene fra Nurburgring der det kryr av VW som understyrer ut i grusfeller og gressplener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Werther skrev:

Noe spesiell episode for et par uker tilbake. Kjørte i en 40-sone med en VW Passat bak meg, og i en oppoverbakke sakker han av før han drar på for å hente meg inn igjen. I en venstresving er han uoppmerksom og kjører i grøfta og brøyter seg vei gjennom snøfonnene i 50m før han klarer å komme seg inn på veien igjen. Er han heldig slapp han riper i lakken. Hadde det vært mindre snø kunne han risikert å gruset skikkelig i grøfta i 50 km/t midt på lyse dagen.    Heldigvis så jeg i bakspeilet hele tiden og fikk et spektakulært syn av en VW som understyrte som ei ku uten kontroll - kunne ikke unngå å trekke paralleller til videoene fra Nurburgring der det kryr av VW som understyrer ut i grusfeller og gressplener.

Gleden av forhjulstrekk? 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...