Gå til innhold

Den StOoOrE BMW-nevnt-i-media-samletråden!


aloebiz.net
 Share

Anbefalte innlegg

36 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Nå er det vel snart ikke flere F80/82 biler igjen på veien? Lurer på åssen forsikringsprisene er på disse bilene...

Blir morro å følge med på hva forsikring kommer til å koste på disse ja.. Er enda en drøss med f80 f82 i Drammens distriktet igjen.. Men ja, mange som har blitt vraket og skadet. Veit om iallefall rundt 10 stk. 

 

9 minutter siden, Krisfje skrev:

Det er ikke alle som skjønner at grepet blir dårligere med kald og våt asfalt🙈

Var det jeg også tenkte.. kalde dekk og våte veier. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikring begynner å bli dyrt for disse. Har vurdert F8X i en tid, og virker egentlig som tiden renner ut hvis jeg vil ha en med rimelig forsikring. En bemerking jeg har lagt merke til, det er at de som er bruktimportert har jeg fått høyere estimert forsikringpris. Det er kanskje en høyere andel bruktimporterte som ender opp slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Enes Yakici skrev:

Blir morro å følge med på hva forsikring kommer til å koste på disse ja.. Er enda en drøss med f80 f82 i Drammens distriktet igjen.. Men ja, mange som har blitt vraket og skadet. Veit om iallefall rundt 10 stk.

Var det jeg også tenkte.. kalde dekk og våte veier. 😄

Sjekket forsikring på meg nå på en 2018 M3 som lå på Finn. Kom på 18 000,- hos If med Super, 75% på femte året og 12 000 km årlig. Jeg er da 32 år og fikk rabatt pga hus, innbo, fire biler og båt. Synes i utgangspunktet ikke det er avskrekkende for en M bil. Men for fire år siden så sjekket jeg også på en M3, den gang en 2015 modell. Den gang skulle de ha 14 000,-…så noe har helt klart skjedd her. Men for en på 22 år så skjønner jeg ikke hvordan de får forsikret en slik bil, må jo være noen naive foreldre inni bildet her?

39 minutter siden, Daniel. skrev:

012.PNG.bd27d2f351c73651ff46dedb2ff3da96.PNG

Var visst ikke bilen hannes engang 😄

Steike, det der blir dyrt 😅 Ikke nok med at bilen er totalvrak men han tok like godt med seg terrassen på det huset også. Er vel skader for en 2-300 000,- på eiendom i tillegg…

Håper forsikringsbransjen lærer av dette og gjør det nær til økonomisk umulig å forsikre slike biler for de under…ja la oss si 28 år 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke erindre at det var like mye ulykker med E90/E92 M3 som det er med F80/F82 M3 og M4. Mye mulig pga. drivlinje, men ikke godt å si.

Slik ser det hvertfall ut fra innsiden når man krasjer en F80🙈

 

Endret av Krisfje
Link
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Åssen er det mulig egentlig? med mindre alt av systemer er slått av. G30en min hugger inn bremsa bare jeg kjører litt fort opp mot garasjeporten 😅

Fort gjort med 795NM momentant, da rekker ikke systemet å slå inn når man trykker på feil pedal :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Snagg30 skrev:

Fort gjort med 795NM momentant, da rekker ikke systemet å slå inn når man trykker på feil pedal :P

Jeg synes virkelig den var brutal med litt kaldt vær og kalde dekk i mai da jeg fikk min, så kaldt, vått og bløte vinterdekk gjør at det ikke overrasker meg helt at det går an å få til. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2022 den 18.59, Fredrik 90 skrev:

Sjekket forsikring på meg nå på en 2018 M3 som lå på Finn. Kom på 18 000,- hos If med Super, 75% på femte året og 12 000 km årlig. Jeg er da 32 år og fikk rabatt pga hus, innbo, fire biler og båt. Synes i utgangspunktet ikke det er avskrekkende for en M bil. Men for fire år siden så sjekket jeg også på en M3, den gang en 2015 modell. Den gang skulle de ha 14 000,-…så noe har helt klart skjedd her. Men for en på 22 år så skjønner jeg ikke hvordan de får forsikret en slik bil, må jo være noen naive foreldre inni bildet her?

Steike, det der blir dyrt 😅 Ikke nok med at bilen er totalvrak men han tok like godt med seg terrassen på det huset også. Er vel skader for en 2-300 000,- på eiendom i tillegg…

Håper forsikringsbransjen lærer av dette og gjør det nær til økonomisk umulig å forsikre slike biler for de under…ja la oss si 28 år 😉

Nå skal det vel også nevnes at mange av disse fortsatt bor hjemme på gutterommet. Og er du lærling eller har en god deltidsjobb så er det ikke umulig å bruke alle penga på bensin. Sett at man har klart å lure mor og far til å ha forsikringa i deres navn.

Her må finansieringsinstutisjoner og forsikringsbransjen gjøre en jobb sammen og gjøre disse bilene uoppnåelig for de som overhodet ikke har evner til å kjøre sånt. Er fint når man så vidt er tørr bak øra og blekket så vidt har tørka på førerkortet, når man kan kjøpe sånt redskap over disk uten at noen stiller spm!

Endret av Slavearbeider'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...