Gå til innhold

Den StOoOrE BMW-nevnt-i-media-samletråden!


aloebiz.net
 Share

Anbefalte innlegg

På 11.6.2023 den 7.46, Fredrik 90 skrev:

Nye Volvoer nå har jo alle en toppfart på 180 km/t så teoretisk kjører man ifra dem med en E90 316i 😅 Og nei, politiet kjører ikke trimmende utgaver…dette er en gammel myte som har sitt utspring i USA hvor politet hadde egen Police Package med mer effekt enn utgavene hvermannsen fikk kjøpe. Politet i Norge er at på til kjipe nok å kjøper bilene sine over disk slik alle oss andre gjør. De kjøper altså ikke politiversjonen av V90 som Volvo faktisk bygger og tilbyr. Den koster mer ser du 😂 Samme med G31 også, BMW bygger Police spekk G31 men denne leveres kun med sekser. Politiet i Norge skal ha 520d, passer bra i ett land hvor 25 prosent av bilparken består av svært raske elbiler 👍

Forøvrig så er det nok litt motor i den aktuelle E90en, særlig ut ifra størrelsen på bremseskivene å dømme. En dvask V90 med 190 hester er lett match for en 330d eller 335i.

 

Snakket med en fra up her om dagen, han kjørte en f11 i uniformert tilstand. Han var ikke fornøyd med den og mange av kollegene han var enig. Han ville heller ha v90cc.

Som nå eier av en v90cc og har eid en f11 520d er jeg ikke helt sikker på at jeg er enig, men mistenker de vektlegger andre egenskaper en meg.

Generelt sa han at mange var misfornøyde og at for up/polities bruk var det ikke riktig bil. Som f.eks. bakkeklaringen var irritasjonsmoment

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@flobben Jeg kjenner også en politimann (ikke UP) som ikke var helt fornøyde med F11. Mye av det går på at bilene er litt for trange inni og at de rett og slett er for lave. Som han sa så er den fantastisk å kjøre så lenge de holder seg på asfalten. Men det er nå enn sånn at lovbrytere ikke alltid holder seg på asfalten når de forsøker å unngå lovens arm. Da forseres fortauskanter, grusveier, fartsdumper, jorder osv…da sliter rett og slett F11en litt. I en sånn situasjon, f eks en moped eller cross sykkel som stikker av så var det nesten bedre å kjøre MB Vito 😂 De skrøyt derimot veldig av F15 X5, disse begynner i disse dager å bli 7-8 år gamle i politiets tjeneste. X5en var en tanks av en bil, solid og stødig mente han. 

V90CC var de så langt veldig fornøyde med, akkurat nok plass og bakkeklaring. De var fornøyde med at de nå begynner å få bra biler, etter å ha slitt med Passat i mange mange år, som vist nok virkelig var noe dritt. Kanskje dårligste bilene de har hatt opp igjennom. Passat og Nissan Primera var skrekkelige biler som absolutt ikke egnet seg som politibiler. 

Men han avsluttet med å si at gutta i UP var veldig glad i BMW, særlig de som kjører i sivil. De er nå utstyrt med flere G31 LCI med sekser diesel, jeg spurte om det var 530d eller 540d men de ville han ikke svare på 😅 Eneste han sa at de bilene der var det sjeldent noen klarte å kjøre ifra. Og det er jo sant, B57 er mektig 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Fredrik 90 said:

V90CC var de så langt veldig fornøyde med, akkurat nok plass og bakkeklaring. De var fornøyde med at de nå begynner å få bra biler, etter å ha slitt med Passat i mange mange år, som vist nok virkelig var noe dritt. Kanskje dårligste bilene de har hatt opp igjennom. Passat og Nissan Primera var skrekkelige biler som absolutt ikke egnet seg som politibiler. 

Øh.. har du gløymt å nevne diverse variantar av Ford Mondeo? Passaten kan umulig vere verre enn desse 90-tals Mondeoane :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, TurboJens skrev:

Øh.. har du gløymt å nevne diverse variantar av Ford Mondeo? Passaten kan umulig vere verre enn desse 90-tals Mondeoane :rolleyes:

Er ikke jeg som har nevnt disse bilene, men han som jobber i politiet som jeg pratet med om biler. Så da var vel ikke de Fordene så ille siden han ikke nevnte dem. 

Men for å se litt annerledes da…når Politiet i Norge gikk over til Ford Mondeo så kom de ifra Volvo 240. Jeg vil tro at de på denne tiden, husk at vi snakker om starten av 90 tallet…opplevde Ford Mondeo som ett friskt pust. På denne tiden hadde de kjørt Volvo 240 i 20 år, en tung og seig bil som i beste fall hadde 112 hester. Kjøreegenskapene er som på en 60 talls bil, bakhjulstrekk og lett i hekken gjorde den lite håndterbar på vinterføre. Ford Mondeo var en veldig moderne og velkjørende bil i 1993 da den kom, den ble årets bil i Europa. Fremhjulstrekk, bedre innvendig plass, med lavere egenvekt og 130 hester (noen hadde også 2,5 V6 med 170 hk) så opplevdes nok denne som natt og dag å kjøre sammenliknet mot de gamle 240ene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/13/2023 at 9:22 PM, papertiger said:

Bra det ikke bare er BMWer som brenner opp for tida

 

En annen sølvfarget W204 tok fyr i Drammen for et par uker siden. De fleste av disse er 200/220CDI. Mulig at Mercedes sliter med det samme som BMW, bare ikke i så stort omfang. 

260357.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
7 minutter siden, Werther skrev:

Hva sier plussartikkelen? 

Man må jo aldri la folk prøvekjøre bilen din uten at man i det minste er med selv, trodde dette var selvsagt. 

Bilen er omregistrert på ny eier, men betaler ikke. Og bostedsadresse er på et hotell, så mye som ikke stemmer. Denne informasjon fikk jeg på Instagram så usikker på hvor pålitelig det er, men vedkommende har nok blitt lurt mer omfattende en at den ble tatt ved prøvekjøring og aldri kom tilbake 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Snagg30 skrev:

Bilen er omregistrert på ny eier, men betaler ikke. Og bostedsadresse er på et hotell, så mye som ikke stemmer. Denne informasjon fikk jeg på Instagram så usikker på hvor pålitelig det er, men vedkommende har nok blitt lurt mer omfattende en at den ble tatt ved prøvekjøring og aldri kom tilbake 

Noe som ikke helt stemmer da ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...