Reef89 Skrevet Torsdag kl. 14:38 Skrevet Torsdag kl. 14:38 https://www.ta.no/porsgrunn-bil-har-kjort-av-veien-ligger-pa-taket-i-en-bekk/s/5-50-2198486
Reef89 Skrevet Torsdag kl. 21:19 Skrevet Torsdag kl. 21:19 https://www.nrk.no/vestland/politiet-i-langvarig-biljakt-i-nordhordland_-mann-i-40-ara-nekta-a-stoppe-for-politiet-1.17604069
Fredrik 90 Skrevet Torsdag kl. 22:43 Skrevet Torsdag kl. 22:43 5 timer siden, Lars89 skrev: Ja alt er mulig med 10 års finansiering i Santander og mamma som kausjonist…😂 Helt urolig at noen foreldre går med på å sette poden i stor gjeld før han er etablert, og det attpåtil for en livsfarlig bil for en 18 årig amatør. Huff nå høres jeg gammel og grinete ut 😅
GtiGtr Skrevet Fredag kl. 17:05 Skrevet Fredag kl. 17:05 (endret) 18 timer siden, Fredrik 90 skrev: Ja alt er mulig med 10 års finansiering i Santander og mamma som kausjonist…😂 Helt urolig at noen foreldre går med på å sette poden i stor gjeld før han er etablert, og det attpåtil for en livsfarlig bil for en 18 årig amatør. Huff nå høres jeg gammel og grinete ut 😅 Tja, veit ikkje kva som er mest idiotisk eg, låne penger til en bil som nesten står stille i verdi som du kan få igjen pengane for ved salg, eller gjere som en gjennomsnittlig bilkjøper å låne på en "vanlig" bil som detter 10% i året. Eller lease en bil til 6-8k i mnd med innskudd på 150k? Kan kjøpe en Tesla Model 3, eller en Volvo EX30 som er dritrask rett frem, men M4 er i det minste bygd for å takle kreftene som bur i bilen, så er en "tryggere" bil slik sett. Garrantert han med M4 som har brukt minst penger på 3 år en ein som kjøper bruksbil til halve prisen som dett i verdi. Og hadde det mykje kjekkare! Endret Fredag kl. 17:09 av GtiGtr fupsaker og mr.pingu reagerte på dette 2
Lars89 Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Folk må slutte å gi fra seg biler før penger er på konto! https://www.tv2.no/broom/lurt-av-falsk-kjoper-plutselig-var-bilen-i-litauen/18169963/
Fredrik 90 Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden 2 timer siden, Lars89 skrev: Folk må slutte å gi fra seg biler før penger er på konto! https://www.tv2.no/broom/lurt-av-falsk-kjoper-plutselig-var-bilen-i-litauen/18169963/ Jeg reagerte litt på denne: "I tillegg ringte jeg til hans bank, der en hyggelig dame bekreftet at beløpet lå inne som reservert betaling, noe hun understreket «ikke kunne stoppes" Hvordan kan en ansatt i bank love dette hvis det ikke er tilfelle. Da blir det neimen ikke lett å kjøpe bil privat fremover hvis man ikke kan stole på bankens garantier en gang.
awt Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Spørsmål fra en som knapt har solgt en eneste bil; hvordan kan man gjøre dette på en trygg måte for begge parter? Det med pengene på konto først kan være utfordrende i noen tilfeller. Hvordan er den tjenesten finn.no har f.eks.?
fupsaker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden 14 timer siden, Fredrik 90 skrev: Jeg reagerte litt på denne: "I tillegg ringte jeg til hans bank, der en hyggelig dame bekreftet at beløpet lå inne som reservert betaling, noe hun understreket «ikke kunne stoppes" Hvordan kan en ansatt i bank love dette hvis det ikke er tilfelle. Da blir det neimen ikke lett å kjøpe bil privat fremover hvis man ikke kan stole på bankens garantier en gang. Det var nok ikke hans bank, snarere kjøpers "bank". Derav lureriet. Det er dessverre slik at det er mulig å stoppe en transaksjon, eneste gangene det ikke går er nok om man skal ha straksoverføring som noen banker tilbyr.
mcbanan Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 27 minutter siden, fupsaker skrev: Det var nok ikke hans bank, snarere kjøpers "bank". Derav lureriet. Det er dessverre slik at det er mulig å stoppe en transaksjon, eneste gangene det ikke går er nok om man skal ha straksoverføring som noen banker tilbyr. Alle norske banker har straksoverføring Men enkelte er gode til å skjule det, sidan det kostar dei penger at du benyttar deg av det. fupsaker reagerte på dette 1
E.C. Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 1 hour ago, awt said: Spørsmål fra en som knapt har solgt en eneste bil; hvordan kan man gjøre dette på en trygg måte for begge parter? Det med pengene på konto først kan være utfordrende i noen tilfeller. Hvordan er den tjenesten finn.no har f.eks.? Begge kan åpne konto i DNB, om man ikke har det fra før av. Straksbetaling i samme bank fullføres omgående, i alle fall hos DNB. Jeg har også betalt fra DNB ved kjøp og vist selger at beløpet er reservert og ikke finnes i en betalingsliste der jeg skulle kunne kansellere det når jeg har kjørt rundt hjørnet. fupsaker reagerte på dette 1
mcbanan Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 28 minutter siden, E.C. skrev: Begge kan åpne konto i DNB, om man ikke har det fra før av. Straksbetaling i samme bank fullføres omgående, i alle fall hos DNB. Jeg har også betalt fra DNB ved kjøp og vist selger at beløpet er reservert og ikke finnes i en betalingsliste der jeg skulle kunne kansellere det når jeg har kjørt rundt hjørnet. Straksbetaling dukker umiddelbart opp i mottakers bank, uavhengig om det er samme bank
E.C. Skrevet 40 minutter siden Skrevet 40 minutter siden 35 minutes ago, mcbanan said: Straksbetaling dukker umiddelbart opp i mottakers bank, uavhengig om det er samme bank Det mente jeg også, men har opplevd at dette ikke alltid stemmer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå