Gå til innhold

Den StOoOrE BMW-nevnt-i-media-samletråden!

aloebiz.net
 Share

Anbefalte innlegg

Trafikk, E6 | E6-smell: – Store materielle skader (rb.no)

1-serie som fikk vannplaning på E6. Kjørte forbi rett etter at han hadde smelt....Godt gjort da det ikke var SÅ vått, så har nok hatt litt hastighet. Må jo begynne å bli dyr forsikring på disse 1-seriene nå, smeller flere i uka hele året. Om 10 år er det absolutt ingen igjen av disse siden alle blir kjørt opp av tenåringer. 

bm.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/26/2024 at 1:30 PM, Fredrik 90 said:

Alle disse som får vannplaning på en rett strekning, jeg skulle likt å se dekkmønsteret på disse bilene...

Du ser vell fra den ene bilde at den er ganske nært dypden strekken foran ;) 

16 hours ago, Reef89 said:

2064465453_Skjermbilde2024-08-29222601.thumb.jpg.2e250c09e7fb4182623d77edb4fadf89.jpg

Jeg lurer altid når jeg ser sånt  om det er ikke satt på med riktig moment eller om det er noe som all kan oppleve en gang i livet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, mr.pingu skrev:

Jeg lurer altid når jeg ser sånt  om det er ikke satt på med riktig moment eller om det er noe som all kan oppleve en gang i livet? 

Alle gangene jeg har hatt løse hjulbolter har det vært rar dunkelyd i bilen over lengre tid og jeg har rukket å stramme de før de har ramlet ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, mr.pingu skrev:

Vanskelig å si.. jeg selv har aldri brukt moment på hjulboltene mine og følgende har da skjedd: aldri mistet hjul, aldri vært løst hjul, aldri vært problem å løsne boltene igjen, aldri ødelagt noe.
Etterstrammer alltid, smører med pasta og vasker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, flobben said:

Alle gangene jeg har hatt løse hjulbolter har det vært rar dunkelyd i bilen over lengre tid og jeg har rukket å stramme de før de har ramlet ut. 

"Alle gangene"?  Kanskje vurdere å endre rutinene dine i forbindelse med dekkomlegging hvis dette er noe som skjer ofte?

For meg har dette skjedd en eneste gang (når jeg var 19), og hørte det godt før hjulet løsnet fullstendig.  Har alltid brukt original-jekk og hjulvinne. 

Vedrørende Kane i F10, så kan det jo hende han har brukt spacere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Werther skrev:

"Alle gangene"?  Kanskje vurdere å endre rutinene dine i forbindelse med dekkomlegging hvis dette er noe som skjer ofte?

For meg har dette skjedd en eneste gang (når jeg var 19), og hørte det godt før hjulet løsnet fullstendig.  Har alltid brukt original-jekk og hjulvinne. 

Jepp, skjedd tre ganger i løpet av 20 år. Til mitt forsvar bare en gang på min egen bil. Nå er etterstramming en del av rutinen. Og ja jeg legger alltid om selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.8.2024 den 20.08, Werther skrev:

selv om alt blir gjort etter boka så kan de løsne etter ved skikkelig varmkjøring av bremser. har alltid med meg momentarm når jeg vet det skal kjøres hardt, som feks autobahn eller banekjøring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...