Gå til innhold

Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.


Galro
 Share

Anbefalte innlegg

På 4.8.2020 den 18.05, papertiger skrev:

90-begynnelsen på 2000-talls Honda var generelt kule biler. NSX, Type R av Integra, Accord og Civic. Så S2000 som er blant toppen på bucket lista mi. For meg framstår Honda på denne tiden som biler som var «engineered» med tanke på mest mulig kjøreglede og perfeksjonisme innen motorteknologi og kvalitet. At så kvasse motorer som disse 1.6, 1.8, 2.0 og 2.2 liters høyytelses VTEC-motorene etter sigende har så god kvalitet vitner er et vitne på dette i seg selv.

Jeg fikk prøve s2000 da den kom. En kamerat hadde samtidig en frisk accord 2.3 160hk manuell. Denne tiden var en stor epoke for Honda, de hadde også en nsx inne i butikken og civic type r og accord type r. Det å oppleve en vaskeekte vtec i såppas manuell utførelse som s2000 var, glemmes ikke :) i tillegg såg jo alle, kanskje med unntak civic, ganske stilige ut. Honda har hatt mye bra for seg: uovertruffen kvalitet, mye utstyr og gode seter på 80 og 90 tallet, deretter sport og vtec epoken. De startet suv epoken her hjemme ilag med xtrail, de har verdens beste girkasse feeling, osv. Men så har det gått utfor med dem som mange andre. Nå er det bare noen triste hybrider igjen. Selv om Honda elbilen er ganske genial for det den er. Men den kom 5 år for seint.

Så ja, se en slik accord type r, vekker faktisk følelser. Hvem skulle trodd? Husker det var en bil jeg kunne tenke meg leeenge. Honda=japansk bmw. Er vel noe i det :)

 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Weltzin skrev:

Hvertfall ikke norske @flobben , så de var dokumentert annet sted på Vestlandet på en facebook gruppe, og da mener jeg det stod det var tyske skilt ja. Er vel sikkert ikke så mange slike som kjører tur ilag. :)

Garantert de ja, de hadde ikke bilene med seg opp på før treffet da de satt på med noen som kunne veien.

skjønte begge to hadde havarert, men kommet seg i gang igjen. Snakket ikke noe særlig med de, men hørte rykter om en god vestlandstur på de ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så glad når jeg ser folk velger FARGE på bilene sine! Ufattelig mye grått og sort her i landet. 

Ser at jeg må få meg ny tlf. Ser MYE bedre ut i virkeligheten. Atlantis Blue...

IMG_20200830_120226894.thumb.jpg.8b7a6b7be83655f9b8678863101bfa64.jpg

 

 

Endret av Lars89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...